Η ΊΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΟΊΚΟΥ COCO CHANEL. Το 1910 ανοίγει ένα μαγαζί με καπέλα με το όνομα «Chanel Modes» και γνώρισε τεράστια επιτυχία όταν μία σταρ του θεάτρου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Advertisements

Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
«De l’ Angelo». Οι τρόποι προώθησης της επιχείρησής μας θα είναι :  Internet( facebook, twitter, site )  Φυλλάδια  Εγκαίνια  Αφίσες.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Ράλλειο Λύκειο Πειραιά
H Κοινωνιολογία τησ μόδασ
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
DESIGNED BY MALAMOU V. KOKONI A.KOUTSIKOU M.
Κατερίνα Σαντοριναίου
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΜΟΔΑ μ G E K Φάκελος Ερευνητικής εργασίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Μόδα στην Ευρώπη Για γυναίκες
Ράλλειο Λύκειο Πειραιά
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΜΟΔΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Μανικιούρ - Πεντικιούρ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ.
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
Φύλο. Ακολουθείς τις τάσεις της μόδας… ΆνδρεςΓυναίκες  Φανατικά  Αναλόγως  Καθόλου.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΘΕΜΑ : "Γεωμετρικές Δημιουργίες" Γεωμετρία και Μόδα
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Τα πράγματα στη μόδα... εξελίσσονται: Εν αρχή ην.... κάτι φυλλαράκια.
Τμήμα Project 1 ΕΠΑΛ Αξιούπολης Σχ. Έτος
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Η ΜΟΔΑ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ- Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
PROJECT : ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
1 GREEK II LECTURE II MRS DOXA EFSTATHIOU. 2 3 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ- ANSWERS  1. Σωστό  2. Σωστό  3. Λάθος  4. Λάθος  5. Σωστό  6. Λάθος.
 Πρόλογος  Κλασσικό ψηλό χτένισμα  Μοντέρνο ψηλό χτένισμα  Χτενίσματα με κότσους  Εικόνες: 1.Χτενίσματα με κότσους 2.Νυφικά χτενίσματα με κότσους.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
FASHION.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΊΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΟΊΚΟΥ COCO CHANEL

Το 1910 ανοίγει ένα μαγαζί με καπέλα με το όνομα «Chanel Modes» και γνώρισε τεράστια επιτυχία όταν μία σταρ του θεάτρου δοκίμασε τα καπέλα της. Ως τότε τα καπέλα ήταν φαρδιά και υπερβολικά φορτωμένα με στολίδια, ενώ η Chanel καθιέρωσε τα μικρά, χαριτωμένα, κομψά καπέλα. Το δεύτερο μαγαζί της ιδρύθηκε το 1923 και ήταν μία μπουτίκ με καθημερινά και αθλητικά ρούχα, ενώ ως το 1925 που ανοίγει το τρίτο μαγαζί της. Πλέον είχε αποκτήσει την δική της αποκλειστική πελατεία που λάτρευε το πρακτικό και σπορ στυλ που έδινε στα ρούχα της. Για πρώτη φορά χρησιμοποιείτε σε ρούχα το jersey ύφασμα (ως τότε το χρησιμοποιούσαν σε αντρικά εσώρουχα), πρώτον γιατί είχε μικρό κόστος και δεύτερον επειδή ήταν απλό και ταίριαζε στα σχέδια της. Ως το 1919 και σε ηλικία 32 ετών είχε ήδη καθιερωθεί ως σχεδιάστρια υψηλής ραπτικής.Η Chanel πήγε την μόδα όχι ένα, αλλά πολλά βήματα παραπέρα. Έως τότε οι γυναίκες φορούσαν κορσέδες και μακριές φούστες που δεν ήταν καθόλου άνετες. Το συνηθισμένο στυλ ως τότε ήταν εξωπραγματικό και βαρύ. Η Chanel έκανε το concept της γυναικείας φιγούρας να μοιάζει φυσικό, χωρίς περιττά ρούχα. Το νέο στυλ που λάνσαρε αγαπήθηκε από τις γυναίκες εκείνης της εποχής όσο τίποτα άλλο αφού τα ρούχα της συνδύαζαν την κομψότητα με την άνεση. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ

Το 1922 δημιουργεί το άρωμα Chanel No.5. Το συγκεκριμένο άρωμα ήταν πρωτότυπο όχι μόνο επειδή εκδίδεται από σχεδιαστή ρούχων για πρώτη φορά κι όχι από οίκο αρωμάτων, αλλά και λόγω της συσκευασίας του. « Ο αριθμός 5 » που συνοδεύει το όνομα Chanel είναι μία εφεύρεση της Coco, αφού ήταν ο αγαπημένος της αριθμός. Μέχρι σήμερα παραμένει πρώτο σε πωλήσεις και είναι αξιοσημείωτο το πόση αναγνωσιμότητα είχε εκείνη την εποχή. Ακόμα και η Merilyn Monroe όταν ρωτήθηκε τι φοράει στο κρεβάτι της, απάντησε « Δύο σταγόνες Chanel No.5». Χαρακτηριστικά η Coco ανέφερε για τα αρώματα ότι « είναι αόρατα, απόλυτα αξεσουάρ της μόδας, που προαναγγέλλει την άφιξη σας και παρατείνει την αναχώρηση σας ». Υποστήριζε πάντα ότι τα ρούχα της δεν ήταν απλά μόδα, αλλά σκοπό είχαν να ταιριάζουν στον τρόπο ζωής των ανθρώπων ενώ μόδα χωρίς άνεση δεν υφίσταται. Έτσι βλέπουμε να λανσάρει το 1923, το πρώτο ταγέρ της, με boxy τετράγωνες γραμμές, με αραιή πλέξη, το σακάκι να ευθυγραμμίζεται με την φούστα και να έχει μαύρα τελειώματα.

Έτσι βλέπουμε να λανσάρει το 1923, το πρώτο ταγέρ της, με boxy τετράγωνες γραμμές, με αραιή πλέξη, το σακάκι να ευθυγραμμίζεται με την φούστα και να έχει μαύρα τελειώματα. Τα κουμπιά τους είτε έμοιαζαν με νομίσματα, είτε είχαν το λογότυπο της Chanel. Χαρακτηριστικό του ήταν η άνεση και η κομψότητα και δεν ήταν το ίδιο με τα υπόλοιπα ταγέρ, αφού αυτό είχε φτιαχτεί για να ταιριάζει στις κινήσεις αυτής που το φοράει. Ακόμα για πρώτη φορά στην ιστορία η φούστα κοντύνει και εκτίθενται δημόσια οι γυναικείοι αστράγαλοι. Η Chanel απεχθανόταν να φαίνονται τα γυναικεία γόνατα και οι φούστες της είχαν συγκεκριμένο μήκος, δηλαδή ήταν λίγο πιο κάτω από το γόνατο και είναι γνωστές ως « μήκος Chanel». Για εκείνη την εποχή, η τάση της φούστας ως το γόνατο καθώς και τα γυναικεία παντελόνια που η Chanel καθιέρωσε, ήταν τόσο πρωτοποριακά ώστε να αναφερόμαστε σε επανάσταση στο χώρο της μόδας. Κατακρίθηκε έντονα το θάρρος της να λανσάρει τα γυναικεία παντελόνια, γιατί ως τότε η μοναδική εναλλακτική λύση των γυναικών ήταν οι κορσέδες. Επίσης, την ίδια εποχή παρουσιάζει το πρώτο γυναικείο κοστούμι που ως τότε τα κοστούμια ήταν αποκλειστικά « αντρική υπόθεση » και υιοθετεί το στυλ πουκάμισο- γραβάτα που κανένας σχεδιαστής ως τότε δεν είχε τολμήσει να κάνει.

Έλεγε συχνά ότι « στην απλότητα βρίσκεται το κλειδί για την αληθινή κομψότητα » και το υποστήριζε και μέσα από τα ρούχα της. Τόσο τα πρωινά, όσο και τα βραδινά σύνολα που σχεδίασε, ήταν άνετα. Τα τακούνια είχαν πάντα μέτριο ύψος, χαλαρές αμάνικες μπλούζες μέσα από σακάκια, τσάντες με φαρδιά λουριά ώστε να μην εμποδίζουν. Η Chanel είχε ως κριτήριο την άνεση και την κομψότητα και κατάφερε καλύτερα από όλους να συνδυάσει αυτά τα δύο. Τις επόμενες δεκαετίες, πέτυχε ότι δεν έχουν καταφέρει όλοι οι υπόλοιποι σχεδιαστές μόδας τόσα χρόνια. Εισήγαγε τις πλεκτές ζακέτες 1925 και το « μικρό μαύρο φόρεμα » το Ως τότε τα φορέματα ήταν πολύ μακριά και άβολα επειδή είχαν στενή μέση, ενώ το μαύρο χρώμα δεν ήταν σύνηθες γιατί θεωρούνταν ως τότε πένθιμο χρώμα. Η Chanel στενεύει το φόρεμα, κοντύνει το ύψος του και κάνει το μαύρο χρώμα να είναι το πιο chic και διαχρονικό από όλα.

Το μοναδικό γούστο της φαίνεται περισσότερο από τα κοσμήματα που δημιούργησε. Μέχρι τότε πρόσβαση στην υψηλή ραπτική είχαν οι εύποροι και αυτοί όριζαν την μόδα. Η Chanel έφτιαξε τα πρώτα κοσμήματα που συνδύαζαν πολύτιμες μαζί με ψεύτικες πέτρες και αυτόματα η μόδα άνηκε και στους οικονομικά ασθενέστερους. Παρόλα αυτά, οι προτιμήσεις της ήταν έκδηλες στα έργα της, αφού η καμέλια που ήταν το αγαπημένο της λουλούδι ήταν ένα μοτίβο που συχνά επαναλαμβανόταν στα κοσμήματα της. Το «ethnic» ντύσιμο ήταν ακόμη μία ανακάλυψη της Chanel και περιλάμβανε μια σειρά ρούχων επηρεασμένη από την Ασία. Επίσης καθιέρωσε το «total look» και έφερε την μονοχρωμία στην εξωτερική εμφάνιση. Μία ακόμη προσφορά της στην μόδα ήταν η καπιτονέ τσάντα. Η Chanel λάτρευε της τσάντες κι όπως έλεγε « σωστή τσάντα είναι αυτή που έχει λουράκι, για να αφήνει ελεύθερα τα χέρια ». Η διαφορά της συγκεκριμένης τσάντας από τις υπόλοιπες που είχαν κάνει την εμφάνιση τους ως τότε ήταν η ειδική επεξεργασία που είχε υποστεί το δέρμα, αλλά και η εισαγωγή της αλυσίδας σε αξεσουάρ, που έγινε για πρώτη φορά.

Εκτός από μεγάλη σχεδιάστρια μόδας, ήταν και ένα fashion icon. Επηρέασε τις γυναίκες εκείνης της εποχής, σε τέτοιο βαθμό ώστε να την μιμούνται. Τεράστιες αλλαγές βλέπουμε σε στερεότυπα κυρίαρχα ως τότε. Για παράδειγμα, οι γυναίκες με άσπρο δέρμα έδειχναν την υψηλή κοινωνική τους θέση, επειδή τα μαυρισμένα δέρματα παρέπεμπαν στην χειρονακτική εργασία, ενώ τα μακριά μαλλιά ήταν σύμβολο ομορφιάς. Η Channel με την « αγορίστικη » και ηλιοκαμένη φιγούρα της έκανε μόδα το μαύρισμα, ακόμα και τα κοντά μαλλιά της. Τα παντελόνια « καμπάνα » είναι επίσης κάτι που έκανε μόδα, άθελα της, αφού τα φορούσε όταν είχε πάει διακοπές στην Βενετία και την βόλευαν μέσα στις γόνδολες. Από την ζωή της, πέρασαν πολλοί άντρες, διαφορετικοί μεταξύ τους. Ήταν μία μοιραία γυναίκα που ασκούσε μεγάλη επιρροή στο άλλο φύλο με τον διαφορετικό χαρακτήρα και στυλ της. Πριν ακόμα γίνει διάσημη είχε παράλληλη σχέση με δύο άντρες ταυτόχρονα και αυτό είναι κάτι που δεν έκρυψε ποτέ. Αντιθέτως, αισθανόταν γοητευμένοι που δύο άντρες την ήθελαν τόσο πολύ. Σε κάποια άλλη φάση της ζωής της, γνώρισε τον Ρώσο συνθέτη Igor Stravinsky, τον καλεί να μείνει στην βίλα της μαζί με την οικογένεια του και στην συνέχεια κάνει σχέση μαζί του. Πολλοί την χαρακτήρισαν αδίστακτη και χωρίς ενδοιασμούς, αλλά φαίνεται ότι η πανέξυπνη και δυναμική αυτή γυναίκα, απλά είχε πάθη που δεν μπορούσε να χειριστεί σωστά.

Αν και έζησε μία ζωή με πολλές δυσκολίες πάλεψε πολύ για να ξεχωρίσει και τα κατάφερε. Πέθανε στις 10 Ιανουαρίου του 1971, σε ηλικία 87 ετών, στο ξενοδοχείο Ριτζ, επιστρέφοντας από έναν περίπατο της. Για την ζωή και το έργο της έχουν γυριστεί δύο ταινίες. H πρώτη το 2008 με τίτλο το όνομα της, με πρωταγωνίστρια την Barbora Bobulova, ενώ η δεύτερη ταινία κυκλοφόρησε το 2009 με τίτλο “Coco Before Chanel” με την Audrey Tautou. Βιβλιογραφία :

ΣΤΑΝΙΛΑ ΑΛΙΚΗ! ΤΕΛΟΣ