ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εθυμα του πασχα στην Ελλαδα
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Περιμένοντας τα Χριστούγεννα Ήθη κι έθιμα απ’ όλη την Ελλάδα
Το Πασχα.
Αποκριές στην αγαπημένης μας Κοζάνης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ.
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
Χριστουγεννιάτικα έθιμα χωρών
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Κυριάκος Μαργαρίτης Εργασία για τα έθιμα της Νάξου Τμήμα: Ε’2 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου Σχ. Έτος: 2010.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. «ΑΛΕΞ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΤΣΑΔΟΡΟΣ.
Χριστουγεννιάτικα έθιμα
Ελλάδα vs Γερμανία. Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Γερμανία.
Απόκριες Γιώτα.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Πώς ξεκίνησαν όλα... Το καρναβάλι δεν είναι κάτι καινούριο. Έχει τις ρίζες του στη νεολιθική εποχή και είναι κατάλοιπο μιας πανάρχαιας γιορτής .
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του « μασκαρέματος », της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές.
Χριστούγεννα.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΑΣΧΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΛΙΑΠΑΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ - ΤΑΞΗ Γ
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Πασχαλινά έθιμα στην Ελλάδα!!!!!
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Χριστουγεννιάτικα έθιμα
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αποκριά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ Ναταλία Εύζωνα ΝΑ ΘΗΜΗΘΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ CD.
ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ, ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Χριστούγεννα στον Πόντο
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Χριστουγεννιατικα εθιμα της Κυπρου και της Ελλαδας
Εξερτζή Θεοδώρα Γκανά Ελευθερία Καραχαλιου ΓΛΑΎΚΗ
Ήθη και έθιμα στα Θεοφάνεια ή Φώτα ή Επιφάνεια
ΠΡΌΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΌ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΉΣ ΣΧΟΛΉΣ ΣΜΎΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Μαθήτρια: Κατερίνα.
1ο επα.λ. μυρινασ ερευνητικη εργασια θεμα: «ηθη και εθιμα λημνου»
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
Πάσχα Γερμανικά Έθιμα  Όπως και στην Ελλάδα τα αυγά συμβολίζουν την Ανάσταση. Εκεί τα ζωγραφίζουν πολύχρωμα και με πολύ φαντασία για το στόλισμα των σπιτιών.
Αναστασία Νάστου Μαρία Καζελίδη.  Περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδριανά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά « γκι » που κρέμονται από την οροφή που.
1 Γυμνάσιο Παλαιοκώμης Δήμου Αμφίπολης Σερρών Δνση Δθμιας Εκπσης Σερρών Ο Αϊ Γιάννης ο Κλήδονας στις γειτονιές των Σερρών.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΘΙΜΑ 1.Οι Μωμόγεροι 2.Τα Τσιτσί. ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ ● Στα χωριά Πλατανιά και Σιταγροί του Νομού Δράμας συναντάμε το έθιμο των Μωμόγερων, το οποίο έφεραν.
Έ ΘΙΜΑ Χ ΡΙΣΤΟΥΓΈΝΝΩΝ Από τη μαθήτρια Ξανθοπλά Χριστίνα!
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
1 ο Γυμνάσιο Ν.Μουδανιών Ήθη και έθιμα του τόπου μου ΜΑΘΗΤΕΣ Αργυριάδου Κατερίνα Βαρβάρη Άννα Ιβάνοβιτς Βέρα Λουκά Κατερίνα Μοσχοπούλου Ελένη Ντάντου Βασιλική.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ. Τα Θεοφάνεια ή Φώτα ή Επιφάνεια γιορτάζουμε τη βάπτιση του Ιησού Χριστού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο και Βαπτιστή. Ο πρώτος αγιασμός.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Πρόκειται για το έθιμο των εννέα φαγητών, που συμβολίζει τους 9 μήνες κύησης της Θεοτόκου.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Τα ήθη και τα έθιμα είναι ένα ξεχωριστό, χαρακτηριστικό κομμάτι της παράδοσης, γέννημα του κάθε τόπου. Μαρτυρούν τις συνθήκες, μέσα στις.
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!
Χριστούγεννα σε ολόκληρο τον κόσμο
ΑΓΝΗ ΡΟΔΟΣΘΕΝΟΥΣ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΕΘΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Χριστούγεννα στην Θράκη
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Le Chandeleur H «Chandeleur» -ή παλαιότερα, «Chandeleuse»- γιορτάζεται σαράντα ημέρες μετά τα Χριστούγεννα. Την ονομασία της η γιορτή την πήρε από τη.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Τα Θεοφάνεια ή Φώτα ή Επιφάνεια γιορτάζουμε την βάπτιση του Ιησού Χριστού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο ή Βαπτιστή. Τα Θεοφάνεια ή Φώτα ή Επιφάνεια γιορτάζουμε την βάπτιση του Ιησού Χριστού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο ή Βαπτιστή. Η Ελλάδα είναι πλούσια σε έθιμα των Φώτων. Ρουγκατασάρια, αράπηδες, καμήλες, μπαμπόγεροι, μωμόγεροι, φωταράδες είναι κάποια από τα έθιμα που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαιότητα και τις διονυσιακές γιορτές αλλά και στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και αναβιώνουν κάθε χρόνο τις ημέρες των Θεοφανειων. Η Ελλάδα είναι πλούσια σε έθιμα των Φώτων. Ρουγκατασάρια, αράπηδες, καμήλες, μπαμπόγεροι, μωμόγεροι, φωταράδες είναι κάποια από τα έθιμα που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαιότητα και τις διονυσιακές γιορτές αλλά και στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και αναβιώνουν κάθε χρόνο τις ημέρες των Θεοφανειων.

ΤΑ ΡΟΥΓΚΑΤΣΑΡΙΑ

ΤΑ ΡΟΥΓΚΑΤΣΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑ. Στη Θεσσαλία ανήμερα των Θεοφανειων αναβιώνουν τα ρουγκάτσια ( ρουγκατσάρια ). Αυτά αποτελούνταν από ομάδες ( μεταμφιεσμένων ατόμων ) οι οποίες περιφέρονταν από σπίτι σε σπίτι παίρνοντας την ανάλογη αμοιβή. Στη Θεσσαλία ανήμερα των Θεοφανειων αναβιώνουν τα ρουγκάτσια ( ρουγκατσάρια ). Αυτά αποτελούνταν από ομάδες ( μεταμφιεσμένων ατόμων ) οι οποίες περιφέρονταν από σπίτι σε σπίτι παίρνοντας την ανάλογη αμοιβή. Στην Καστοριά αναβιώνουν τα « Ραγκουτσάρια ». Οι κάτοικοι μεταμφιέζονται και φορούν απαραιτήτως μάσκες που έχουν συμβολικό χαρακτήρα, αφού η όψη τους είναι τρομακτική και αποσκοπούν στο να ξορκίσουν το κακό από την πόλη. Στην Καστοριά αναβιώνουν τα « Ραγκουτσάρια ». Οι κάτοικοι μεταμφιέζονται και φορούν απαραιτήτως μάσκες που έχουν συμβολικό χαρακτήρα, αφού η όψη τους είναι τρομακτική και αποσκοπούν στο να ξορκίσουν το κακό από την πόλη.

ΤΑ ΜΠΑΜΠΟΥΓΕΡΑ

Τα μπαμπούγερα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εθιμικές παραδόσεις στην Καλή Βρύση της Δράμας. Οι γυναίκες παίρνουν στάχτη και τη σκορπίζουν με το δεξί χέρι γύρω από το σπίτι προφέροντας ξορκιστικές λέξεις για να φύγουν τα καλακάντζουρα και να μην έχει φίδια το καλοκαίρι. Μετά το τέλος της τελετής του αγιασμού των υδάτων τα μπαμπούγερα συγκεντρώνονται έξω από την εκκλησία. Η αμφίεσή τους είναι ζωόμορφη και παλιότερα κρατούσαν στα χέρια ένα μικρό σακούλι με στάχτη με το οποίο, μέχρι πριν από λίγα χρόνια, χτυπούσαν όσους συναντούσαν για να φοβερίζουν τα καλακάντζουρα. Τα μπαμπούγερα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εθιμικές παραδόσεις στην Καλή Βρύση της Δράμας. Οι γυναίκες παίρνουν στάχτη και τη σκορπίζουν με το δεξί χέρι γύρω από το σπίτι προφέροντας ξορκιστικές λέξεις για να φύγουν τα καλακάντζουρα και να μην έχει φίδια το καλοκαίρι. Μετά το τέλος της τελετής του αγιασμού των υδάτων τα μπαμπούγερα συγκεντρώνονται έξω από την εκκλησία. Η αμφίεσή τους είναι ζωόμορφη και παλιότερα κρατούσαν στα χέρια ένα μικρό σακούλι με στάχτη με το οποίο, μέχρι πριν από λίγα χρόνια, χτυπούσαν όσους συναντούσαν για να φοβερίζουν τα καλακάντζουρα.

ΟΙ ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ

Οι Μωμόγεροι είναι ένα Ποντιακό έθιμο που γινόταν στον Πόντο τα αρχαία χρόνια μέχρι και τις ημέρες μας. Το έθιμο είναι σατιρικό. Λόγω της γεωγραφικής απομόνωσης των Ποντίων, το έθιμο ήταν μια μορφή αναγνώρισης της Ελληνικής προέλευσής τους, και επίσης ένας τρόπος να ξεχαστεί από την Τουρκική δουλεία, και τις βίαιες εξισλαμίσεις. Το έθιμο Μωμόγεροι είναι ζωντανό ακόμα και σήμερα ιδιαίτερα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας όπου οι πολύ Πόντιοι κατοικούν. Τα άτομα θα ντυθούν με διάφορα κοστούμια, όπου κάθε κοστούμι συμβολίζει ένα μέρος του πολιτισμού και της λαογραφίας των Ποντίων. Η αρκούδα συμβολίζει τη δύναμη, η ηλικιωμένη γυναίκα ένα σύμβολο του παρελθόντος και ο Άγιος Βασίλης συμβολίζει το νέο έτος που θα φτάσει σε μερικές μέρες. Σήμερα το έθιμο είναι περισσότερο ψυχαγωγικό, ενώ στο παρελθόν ήταν μαγικό.

ΟΙ ΦΩΤΑΡΑΔΕΣ

Στο Παλαιόκαστρο της Χαλκιδικής τηρείται το έθιμο των φωταράδων. Ο « βασιλιάς » φορώντας το ταλαγάνι και φορτωμένος με κουδούνια ανοίγει το χορό ενώ ακολουθούν οι φωταράδες κρατώντας ξύλινα σπαθιά για να ξυλοφορτώσουν εκείνους που θα επιδιώξουν να πάρουν το λουκάνικο που στήνεται στη μέση του χωριού. Στο Παλαιόκαστρο της Χαλκιδικής τηρείται το έθιμο των φωταράδων. Ο « βασιλιάς » φορώντας το ταλαγάνι και φορτωμένος με κουδούνια ανοίγει το χορό ενώ ακολουθούν οι φωταράδες κρατώντας ξύλινα σπαθιά για να ξυλοφορτώσουν εκείνους που θα επιδιώξουν να πάρουν το λουκάνικο που στήνεται στη μέση του χωριού.

ΟΙ ΦΟΥΤΑΡΟΙ

Στον Άγιο Πρόδρομο της Χαλκιδικής πρωταγωνιστές των Θεοφανίων είναι οι φούταροι. Την παραμονή των Φώτων νεαροί άντρες λένε τα κάλαντα μαζεύοντας κρέας, λουκάνικα και χρήματα και την ημέρα του Αϊ Γιαννιού χορεύουν στην πλατεία του χωριού. Όταν κάνουν διάλειμμα τρέχουν να πάρουν από ένα ρόπαλο και όταν ξαναμπαίνουν στο χορό πετούν τα ρόπαλα ψηλά σφυρίζοντας με όλη τους τη δύναμη για να σηματοδοτήσουν το τέλος του Δωδεκαημέρου. Στον Άγιο Πρόδρομο της Χαλκιδικής πρωταγωνιστές των Θεοφανίων είναι οι φούταροι. Την παραμονή των Φώτων νεαροί άντρες λένε τα κάλαντα μαζεύοντας κρέας, λουκάνικα και χρήματα και την ημέρα του Αϊ Γιαννιού χορεύουν στην πλατεία του χωριού. Όταν κάνουν διάλειμμα τρέχουν να πάρουν από ένα ρόπαλο και όταν ξαναμπαίνουν στο χορό πετούν τα ρόπαλα ψηλά σφυρίζοντας με όλη τους τη δύναμη για να σηματοδοτήσουν το τέλος του Δωδεκαημέρου.

ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ.