Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ... ΤΑ ΚΡΕΑΤΑ Στις σοφιστείες (!) που ανταλλάσσονται στις Νεφέλες, αναφέρονται οι παχιές οι κίχλες (τσίχλες) και οι φασιανοί που ήταν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Modern Greek Lessons
Advertisements

Αυγά και γαλακτοκομικά
Ισορροπημένη διατροφή
Άκραμ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ - ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ.
Οι διατροφικές συνήθειες και διάφορες συνταγές κατά τη Βυζαντινή εποχή
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ.
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δημητριακά.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Η άνοιξη είναι μία από τις δύο μεσαίες εποχές. Την άνοιξη ανθίζουν πολλά και διάφορα είδη φυτών τα οποία ομορφαίνουν τον κόσμο γύρω μας. Μπορούμε να σας.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Τρώγεται μόνο ψημένο και είναι νόστιμο πολύ. Σας αρέσει πολύ! Τι είναι; Κρέας.
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Πασχαλινά έθιμα στην Ελλάδα
Μαθαίνω για τις… Ομαδεσ τροφιμων.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Α’ ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ.
Αττική Κωμωδία.
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
Διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων
Ομάδα 5η: Λίπη και έλαια.
Σαλατες - Salads.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΟΣ Ξέβαθο Τηγάνισμα
ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ, ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ Σοφία Περδετζόγλου Δήμητρα Νασσάρ Γιώργος Πράσσας.
Διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ.
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΟΣ Ξ ΈΒΑΘΟ Τ ΗΓΆΝΙΣΜΑ. Σ ΤΟΧΟΙ Μ ΑΘΗΜΑΤΟ Σ Ορίζει και περιγράφει τη μέθοδο μαγειρέματος. Αναφέρει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα,
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Αναστασία Νάστου Μαρία Καζελίδη.  Περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδριανά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά « γκι » που κρέμονται από την οροφή που.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Στην αρχή υπήρχε μόνο …το Χάος.
Ηλίας και Σταύρος Λαζάρου Εσκιμώοι.  Οι Εσκιμώοι είναι άνθρωποι χαμηλού ή μέσου αναστήματος, με ελαφρά κίτρινο δέρμα και χαρακτηριστικά σχιστά μάτια.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Η θεά Αθηνά είναι η θεά της Σοφίας. Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία. Η θεά Αθηνά επίσης προστάτευε την Αθήνα. Κατερίνα Μαριαλένα Γ2.
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
 Αρμαδώρου Κωνσταντίνα  Μπιτάκου Έφη  Νικολοπούλου Ίλια  Παππά Τζίνα  Πετειναρέλη Μαρία  Χατζόπουλος Πέτρος.
Αι της γαστρός ηδοναί πολλαί!!! Εν αρχή ην ο σίτος… Γιατί εσύ βασιλεύεις σε απέραντες πεδιάδες, όπου φυτρώνει άφθονο τριφύλλι και μεγαλώνει το κύπειρο.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-COMENIUS Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Γ΄ ΤΑΞΗ Αθανάσιος Παπίας Στόχος είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές την αρχή, ότι με την παρέμβαση.
Bansky:Ένας σπουδαίος καλλιτέχνης
Γιατί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν τόσο έξυπνοι;
Ομάδα εργασίας: «Τα 5 φύλλα»
Ελενη νασοπουλου Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Μυθολογια στην ακροπολη
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
Le Chandeleur H «Chandeleur» -ή παλαιότερα, «Chandeleuse»- γιορτάζεται σαράντα ημέρες μετά τα Χριστούγεννα. Την ονομασία της η γιορτή την πήρε από τη.
Τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων χαρα-κτήριζε η λιτότητα, κάτι που αντικατόπτριζε τις δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες διεξάγετο η ελληνική γεωργι-κή δραστηριότη-τα.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΝΕΦΕΛΗ. ΔΙΑΣ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΠΛΟΥ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.
Κυριακή του Πάσχα: η ημέρα της Λαμπρής!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ... ΤΑ ΚΡΕΑΤΑ

Στις σοφιστείες (!) που ανταλλάσσονται στις Νεφέλες, αναφέρονται οι παχιές οι κίχλες (τσίχλες) και οι φασιανοί που ήταν δυσεύρετο ορνίθι κι εκλεκτή λιχουδιά, όμως οι ήρωες παραπονιούνται, γιατί τις μέρες που γιορτάζονταν τα Παναθήναια, γέμιζαν τις κοιλιές τους με ζωμούς, ενώ θυμούνται και τον πατσά που έψηναν στη θράκα …

Στην Ειρήνη ο «Τρυγαίος Αθμονεύς, αμπελουργός δεξιός» ( απ’ το Μαρούσι δηλαδή ) προσφέρει κρέατα ζώων στον Ερμή ως … μπαχτσίσι στους θεούς, ενώ σε μια από τις στιχομυθίες Τρυγαίου – Ερμή καταγράφεται η πληροφορία ότι στα Ελευσίνια Μυστήρια θυσίαζαν γουρουνάκια, ότι ήταν προτιμητέα αυτά του γάλακτος κι ότι η τιμή της αγοράς τους (γύρω στο 421 π.Χ. που παίχτηκε το έργο ) ήταν τρεις δραχμές. Ακόμη ο ήρωας ζητάει μεταξύ άλλων από τη «Λυσιμάχη Ειρήνη» πάπιες και χήνες και φάσσες και βροχοπούλια … (κοιλιοδουλείας το ανάγνωσμα !).

Ο Πλούτος απεικονίζει με γλαφυρό τρόπο τα διατροφικά έθιμα των αρχαίων Ελλήνων τον 4 ο π.Χ. αι. Σ’ έναν απολαυστικό διάλογο του Χρεμύλου με τον Πλούτο φαίνεται ότι η έλλειψη χρημάτων δεν σήμαινε μόνον στάσιν εμπορίου, αλλά και στάσιν … θυσιών.

Στους Σφήκες αλιεύουμε και μια ωραία λέξη : «κρέαγρα», που ήταν η τσιμπίδα με την οποία έπιαναν και γύριζαν τα κρέατα, που ψήνονταν στη θράκα ή στη σχάρα. Ο Βδελυκλέων εκεί, κάνει λόγο και για κάποιο κυνήγι λαγού ή αγριογούρουνου.

Δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν από μια κωμωδία με τον τίτλο Όρνιθες πληροφορίες για το κυνήγι και το μαγείρεμα πτηνών ! Φαίνεται λοιπόν, πως στα ψημένα πουλιά έριχναν πάνω τριμμένο τυρί, λάδι, σίλφιο, ξύδι και άλλες λιπαρές σάλτσες με μέλι.

Στις Θεσμοφοριάζουσες υπάρχει η αναφορά ότι μια … ταβερνιάρισσα που κλέβει στο ζύγι, προσφέρει σε καλάθι ως θυσία για τη θεά Δήμητρα, ανάμεσα στ’ άλλα, κι ένα γουρουνάκι γάλακτος !

Τέλος, στους Αχαρνής μιλάνε για κάποιους « αλλάντας εξ Απατουρίων » (αλλαντικά από τα Απατούρια), ενώ στο στίχο 1040 μαθαίνουμε ότι έχυναν μέλι πάνω στα λουκάνικα καθώς ψήνονταν.

Και μην ξεχνάμε : στο τέλος όλων των κωμωδιών απαξάπαντες ετοιμάζονταν για να γιορτάσουν σε ένα δείπνο με κλίνες, τράπεζες, στεφάνια, μύρο, τραγήματα, ορχηστρίδες και τραγουδιστές και … ό,τι βάλει ( ή δεν βάλει ) ο νους του ανθρώπου! Όπως...το αρνάκι το συμποσιακό.

Αρνάκι το... Συμποσιακό