Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)

2 Διδακτική Πρακτική Διδακτική πρακτική: ΑΝΤΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥ. Μυθολογικό θέμα:
Η Θεά Δήμητρα. Βιβλία: Ζαραμπούκα, Σοφία. Μυθολογία 4: Ο Ερμής, ο Πλούτωνας, η Περσεφόνη, η Δήμητρα και ο Διόνυσος / Σοφία Ζαραμπούκα · εικονογράφηση Σοφία Ζαραμπούκα · επιμέλεια Μάρω Δούκα, Κατερίνα Σβολοπούλου. - 12η έκδ. - Αθήνα : Κέδρος, Η αρπαγή της Περσεφόνης: Δήμητρα - Άρτεμις / διασκευή Μενέλαος Στεφανίδης · εικονογράφηση Γιάννης Στεφανίδης. - 8η έκδ. - Αθήνα: Σίγμα, 1993.

3 Λίγα λόγια για τη δραστηριότητα
Μαθαίνουμε για τη Θεά Δήμητρα (ποια ήταν, ποια είναι τα σύμβολα της) με αφορμή το όνομα ενός κοριτσιού από την τάξη που τη λένε Δήμητρα. Σύνδεση της συναισθηματικής κατάστασης της Θεάς με τις εποχές του χρόνου. [1]

4 Πριν την ανάγνωση (1/2) Με αφορμή ένα κορίτσι που λέγεται Δήμητρα, δίνουμε την ετυμολογία της λέξης. «Προέρχεται από την πολύ παλιά αρχαία λέξη «Δη» που σημαίνει «γη» και τη λέξη «μήτρα» που σχετίζεται με τη μητέρα.»

5 Πριν την ανάγνωση (2/2) Παρατηρήσαμε εικόνες τις θεάς, είδαμε τα σύμβολά της και καταλάβαμε γιατί το όνομά της σημαίνει Γη Μητέρα. Είναι η θεά της Γεωργίας.

6 Ανάγνωση του βιβλίου Μια μέρα όμως, κάτι συνέβη στη Θεά Δήμητρα… Και ξεκινούμε την ανάγνωση του μύθου της Δήμητρας και της Περσεφόνης.

7 Κατά την ανάγνωση (1/2) Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ρωτώ τα παιδιά να μου πουν τι βλέπουν στις εικόνες, πώς φαίνεται η Θεά Δήμητρα, αν είναι χαρούμενη ή λυπημένη, πώς είναι η φύση γύρω της και γιατί άραγε.

8 Κατά την ανάγνωση (2/2) Ταυτόχρονα κολλάμε και τη φατσούλα συναισθήματος (που έχει χρησιμοποιηθεί ξανά σε άλλη δραστηριότητα) και συζητάμε τη συναισθηματική κατάσταση της Θεάς. Συγχρόνως προσπαθούμε να μαντέψουμε πώς θα είναι η φύση όταν η θεά αισθάνεται έτσι.

9 Μετά την ανάγνωση (1/2) Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα πήρε συγκεκριμένα υλικά (ξυλάκια με βαμβάκι, πράσινα φύλλα με άνθη, πράσινα φύλλα με ξηρούς καρπούς και φλούδα από πορτοκάλι, κίτρινα και καφέ φύλλα).

10 Μετά την ανάγνωση (2/2) Κάθε ομάδα πήρες επίσης ένα μεγάλο χαρτόνι στο οποίο θα σχεδίαζαν ένα δέντρο και θα έπρεπε να κολλήσουν το υλικό τους δημιουργώντας μια συγκεκριμένη εποχή. Συγχρόνως στην αριστερή πάνω γωνιά του χαρτονιού υπήρχε ένα ορθογώνιο περίγραμμα όπου τα παιδιά θα ζωγράφιζαν τη λυπημένη ή χαρούμενη Δήμητρα. Ανάλογα με αυτήν θα επέλεγαν και τα κατάλληλα υλικά για το δέντρο τους.

11 Τα έργα των παιδιών (1/2)

12 Τα έργα των παιδιών (2/2)

13 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

14 Σημειώματα

15 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

16 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αγγελική Γιαννικοπούλου Άντρη Σταύρου, Αγγελική Γιαννικοπούλου. «Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση. Μυθολογία. Δήμητρα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

17 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λπ., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από τη χρήση του έργου, για τον διανομέα του έργου και αδειοδόχο. που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο. που δεν προσπορίζει στον διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο. Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

18 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς, το Σημείωμα Αδειοδότησης, τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων, το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει), μαζί με τους συνοδευτικούς υπερσυνδέσμους.

19 Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων
Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνα 1: Σελίδα του βιβλίου «Η αρπαγή της Περσεφόνης: Δήμητρα – Άρτεμις» / διασκευή Μενέλαος Στεφανίδης · εικονογράφηση Γιάννης Στεφανίδης. - 8η έκδ. - Αθήνα: Σίγμα, Art-Book.


Κατέβασμα ppt "Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google