1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
2 Υποθέσεις Κυκλικά ταξίδια (Δ./Τ./Π/ Πειραιά Ρέθυμνο), (Τρ./Πεμ./Κυρ./Ρέθυμνο- Πειραιά) Διάρκεια ταξιδιού 7,5 ώρες 282 ταξίδια ετησίως
3 Βασικές δαπάνες Μέση κατανάλωση 4,3 / ώρα (32 τόννοι ημερησίως) Τιμή καυσίμου 250 ευρώ ανά τόνο 2,25 εκατομμύρια κόστος ετησίως 74 άτομα πλήρωμα μηνιαίο μισθολόγιο 1,71 εκατομμύρια ετησίως
4 ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΛΟΙΟΥ Καύσιμα2,25 (40,2%) Μισθοί1,71 (30,5%) Επισκευή0,62 (11,1%) Ασφάλιστρα0,2 (3,6%) Λιμενικά0,2 (3,6%) Άλλα0,62 (3,6%)
5 ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ευρώ
6 Εκτίμηση μεταφορικού έργου Ρεθύμνου Επιβάτες ,5% επιβατών Κρήτης Ι.Χ ,5% Ι.Χ. Κρήτης Φορτηγά % των φορτηγών της Κρήτης
7 Εκτίμηση με βάση του 65% του μεταφορικού έργου Επιβάτες Ι.Χ Φορτηγά5.000
8 Μέσοι δείκτες ανά δρομολόγιο Επιβάτες500 Ι.Χ.57 Φορτηγά18
9 Τιμολόγηση μεταφορικού έργου Επιβάτης οικονομικής33 Επιβάτης με καμπίνα58 Ι.Χ.85 Φορτηγό420
10 Αναγωγή Επιβάτης Οικονομικής1 (1=33Ευρώ) Επιβάτης με καμπίνα1,76 Ι.Χ.2,58 Φορτηγό12,73
11 Υποθέσεις εργασίας Αφαίρεση 25% των εσόδων υπέρ τρίτων (15%) και διανομής (10%) Το 65% των επιβατών σε οικονομική θέση και το 35% σε καμπίνα Μέση καθαρή κατανάλωση κάθε επιβάτη 7 ευρώ
12 ΕΣΟΔΑ Επιβάτης οικ Επιβάτης καμ Ι.Χ Φορτηγό Κατανάλωση
13 ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ
14 Εποχιακή κατανομή Α τρίμηνο16% ΕΠ.12% ΙΧ25% ΦΟΡ. Β τρίμηνο28%22%25% Γ τρίμηνο40%52%25% Δ τρίμηνο16%15%25%
15 Αξιοποίηση εποχικότητας Το μεταφορικό έργο είναι 12 εκατομμύρια ευρώ Η μελέτη χρησιμοποιεί ως βάση τα 8 Καθημερινά δρομολόγια το καλοκαίρι αυξάνουν τα έσοδα κατά 1,4 Το κόστος αυξάνει κατά 1,1
16 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η γραμμή παρουσιάζει ικανοποιητική κερδοφορία 2-2,5 εκατομμυρίων ευρώ (7,8-5,6 εκατομμύρια). Ποσοστό κέρδους περίπου 30% Αυτό βελτιώνεται οριακά με την καλύτερη χρήση του πλοίου τη θερινή περίοδο
17 Χρηματοοικονομική ανάλυση Υψος της επένδυσης Σύνθεση κεφαλαίου (ίδια, δάνειο, επιχορηγήσεις) Σεναριο Α μεταχειρισμένο πλοίο αξίας 45 εκατομμυρίων Σενάριο Β νέο πλοίο αξίας 90 εκατομμυρίων
18 Σενάριο Α 13,5 ίδια 27 δάνειο 4,5 επιχορηγήσεις Σύνολο 45 {{{{{ Σενάριο Β (27, 54, 9)}}}}}}}}
19 Υποθέσεις Απόσβεση πλοίου 15 χρόνια Διάρκεια ζωής πλοίου 20 χρόνια Δάνειο 27 εκατομμυρίων με 15ετή αποπληρωμή και 5% επιτόκιο Το δάνειο μηνιαία και ετήσια 2,6 εκατομμύρια
20 Υποθέσεις Τα έσοδα από τη γραμμή θα αυξάνουν με 4% ετησίως βάσει των ιστορικών τάσεων. Το μισθολόγιο θα αυξάνει με 3% Το πετρέλαιο τυχόν αύξηση θα εξισσοροπείται με επίναυλο καυσίμου
21 Προβλέψεις 15 ετίας ΕΣΟΔΑ 160 ΔΑΠΑΝΕΣ 102 ΤΟΚΟΧΡΕΩΛΥΣΙΑ 39 ΦΟΡΟΙ 2 ΚΕΡΔΗ 17
22 ΚΑΘΑΡΗ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΚΠΑ = Σ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ/(1+ε)15 - Εο Όπου Εο αρχική επένδυση και το ε προσδιορίζεται από το ελάχιστα αποδεκτό επίπεδο απόδοσης. Το ε αποτιμάται μέσω ενός δείκτη (WACC) που ενσωματώνει το δάνειο και τα ίδια κεφάλαια
23 ΚΑΘΑΡΗ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΞΙΑ ΚΠΑ = 3,5 οριακά θετική χωρίς υπολογισμό της απόδοσης στα ίδια κεφάλαια ΚΠΑ = -4,1 οριακά αρνητική με υπολογισμό μιας απόδοσης (4%) για τα ίδια κεφάλαια. ΚΠΑ = -9 με χρήση του ε μέσω WACC
24 Μελλοντικός ανταγωνισμός Ο γιγαντισμός και οι τρεις όμιλοι Εποχιακός ανταγωνισμός ταχύπλοων Ο εσωτερικός ανταγωνισμός του Ηρακλείου Επιθετική πολιτική από τη γραμμή των Χανίων
25 ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η γραμμή είναι κερδοφόρα Η κερδοφορία της επιτρέπει την αποπληρωμή των δανείων Δεν προσφέρει ικανοποιητική απόδοση στα ίδια κεφάλαια Η επιλογή του πλοίου πρέπει να κινηθεί σε σύγχρονο, μεταχειρισμένο πλοίο δεκαετίας