1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μεθοδολογία αποτίμησης επενδυτικών σχεδίων στα αεροδρόμια
Advertisements

Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
Σεμινάριο Ανάλυσης Έργων Καθαρής Ενέργειας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
Μορφές Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Όμιλος Ηρακλή Ημέρα Αναλυτών – 12η Απριλίου 2006.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
1 Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 6 η ) Δρ. Σταμάτης Αγγελόπουλος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων,
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΙΓΓΟΥΡΑΣ/PINGOURAS1 Κεφάλαιο 9 Ασκήσεις. ΠΙΓΓΟΥΡΑΣ/PINGOURAS2 Άσκηση 19 Τιμές Αγοράς = Τιμές Συντελεστών + Έμμεσοι Φόροι – Επιδοτήσεις Προϊόν Α: Τιμές.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 1η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 1η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 7 η Οικονομική Αξιολόγηση Έργων και Πολιτικών.
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 2η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 3η
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 6η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 8 η Διανομή Εισοδήματος και Μέτρα Πολιτικής.
Χρηματοοικονομικά μέσα: Γνωστοποίηση και παρουσίαση (ΔΛΠ 32) Αναγνώριση και αποτίμηση (ΔΛΠ 39) Το ΔΛΠ 32 αποτελεί τον οδηγό για την παρουσίαση των χρηματοοικονομικών.
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ
Κεφάλαιο 2 Πώς υπολογίζονται οι παρούσες αξίες Αρχές
Κριτήρια ατελή (χωρίς χρονική αξία χρήματος) (1/3)
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΙΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ Νο3.
Προγραμματισμός Επενδύσεων Κεφαλαίου (ΠΕΚ) Εύρεση, ανάλυση, σύγκριση και ιεράρχηση μακροπρόθεσμων επενδυτικών προγραμμάτων Δύο βασικά χαρακτηριστικά Υψηλό.
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΓΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΥΣ (ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ)
Κεφάλαιο 4 Αρχές Χρηματοοικονομικής των επιχειρήσεων 4Η αξία των κοινών μετοχών McGraw-Hill/Irwin 2013 Utopia Publishing, All rights reserved.
Εφαρμογές (Ερωτήσεις 1-3) Αναλυτής εκτιμά ότι η απόδοση της μετοχής Α και Β θα κατανεμηθεί ως ακολούθως : ΠιθανότηταΑπόδοση ΑΑπόδοση Β
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα 7: Καθαρή Παρούσα Αξία Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ (CAPITAL BUDGETING) Επιμέλεια: Ειρήνη Μανωλοπούλου, Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, Διδάσκουσα Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης Μελέτη Περίπτωσης Οι πωλήσεις του μηνός Δεκεμβρίου για την εταιρία «ΘΗΤΑ Α.Ε. ήταν € ενώ οι πωλήσεις.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
Ν.Μ. 32_Απλοί λόγοι απόδοσης 1 Απλοί λόγοι απόδοσης Μέθοδος του μέσου ποσοστού αποδόσεως αποδόσεως (average rate of return)
Στο τέλος της ύφεσης, απολογισμός και αξιολόγηση των προοπτικών.
ΔΑΝΕΙΑ ΕΝΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ Η ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ;
Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Διαδικασίες κατάρτισης προϋπολογισμού Διαδικασίες.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 8: Μέθοδοι αξιολόγησης επενδύσεων Ι Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Κριτήρια Αξιολόγησης Επενδύσεων 3η Διάλεξη.
Αριθμοδείκτης ιδίων προς συνολικά κεφάλαια
Λογιστική για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Αξιολόγηση Επενδύσεων
UEFA “Financial Fair Play Regulation” και λογιστικές επιπτώσεις
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Υπολογιςμος εθνικης παραγωγης – Πληθωριςμος και ανεργια
Αξιολόγηση Επενδύσεων
Αξιολόγηση Επενδύσεων
Άσκηση 1.
Αξιολόγηση επενδύσεων
Αξιολόγηση Επενδύσεων: 5Β
Ανάλυση χρηματοδοτικών προβλημάτων
Οικονομικά Μαθηματικά
ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Γιώργος Γραμματικάκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Γενικός Διευθυντής ΔΕΥΑ Σερρών Μέλος Οικονομικής Επιτροπής ΕΔΕΥΑ
Αναλυση χρηματοοικονομικων καταστασεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%

2 Υποθέσεις Κυκλικά ταξίδια (Δ./Τ./Π/ Πειραιά Ρέθυμνο), (Τρ./Πεμ./Κυρ./Ρέθυμνο- Πειραιά) Διάρκεια ταξιδιού 7,5 ώρες 282 ταξίδια ετησίως

3 Βασικές δαπάνες Μέση κατανάλωση 4,3 / ώρα (32 τόννοι ημερησίως) Τιμή καυσίμου 250 ευρώ ανά τόνο 2,25 εκατομμύρια κόστος ετησίως 74 άτομα πλήρωμα μηνιαίο μισθολόγιο 1,71 εκατομμύρια ετησίως

4 ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΛΟΙΟΥ Καύσιμα2,25 (40,2%) Μισθοί1,71 (30,5%) Επισκευή0,62 (11,1%) Ασφάλιστρα0,2 (3,6%) Λιμενικά0,2 (3,6%) Άλλα0,62 (3,6%)

5 ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ευρώ

6 Εκτίμηση μεταφορικού έργου Ρεθύμνου Επιβάτες ,5% επιβατών Κρήτης Ι.Χ ,5% Ι.Χ. Κρήτης Φορτηγά % των φορτηγών της Κρήτης

7 Εκτίμηση με βάση του 65% του μεταφορικού έργου Επιβάτες Ι.Χ Φορτηγά5.000

8 Μέσοι δείκτες ανά δρομολόγιο Επιβάτες500 Ι.Χ.57 Φορτηγά18

9 Τιμολόγηση μεταφορικού έργου Επιβάτης οικονομικής33 Επιβάτης με καμπίνα58 Ι.Χ.85 Φορτηγό420

10 Αναγωγή Επιβάτης Οικονομικής1 (1=33Ευρώ) Επιβάτης με καμπίνα1,76 Ι.Χ.2,58 Φορτηγό12,73

11 Υποθέσεις εργασίας Αφαίρεση 25% των εσόδων υπέρ τρίτων (15%) και διανομής (10%) Το 65% των επιβατών σε οικονομική θέση και το 35% σε καμπίνα Μέση καθαρή κατανάλωση κάθε επιβάτη 7 ευρώ

12 ΕΣΟΔΑ Επιβάτης οικ Επιβάτης καμ Ι.Χ Φορτηγό Κατανάλωση

13 ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ

14 Εποχιακή κατανομή Α τρίμηνο16% ΕΠ.12% ΙΧ25% ΦΟΡ. Β τρίμηνο28%22%25% Γ τρίμηνο40%52%25% Δ τρίμηνο16%15%25%

15 Αξιοποίηση εποχικότητας Το μεταφορικό έργο είναι 12 εκατομμύρια ευρώ Η μελέτη χρησιμοποιεί ως βάση τα 8 Καθημερινά δρομολόγια το καλοκαίρι αυξάνουν τα έσοδα κατά 1,4 Το κόστος αυξάνει κατά 1,1

16 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η γραμμή παρουσιάζει ικανοποιητική κερδοφορία 2-2,5 εκατομμυρίων ευρώ (7,8-5,6 εκατομμύρια). Ποσοστό κέρδους περίπου 30% Αυτό βελτιώνεται οριακά με την καλύτερη χρήση του πλοίου τη θερινή περίοδο

17 Χρηματοοικονομική ανάλυση Υψος της επένδυσης Σύνθεση κεφαλαίου (ίδια, δάνειο, επιχορηγήσεις) Σεναριο Α μεταχειρισμένο πλοίο αξίας 45 εκατομμυρίων Σενάριο Β νέο πλοίο αξίας 90 εκατομμυρίων

18 Σενάριο Α 13,5 ίδια 27 δάνειο 4,5 επιχορηγήσεις Σύνολο 45 {{{{{ Σενάριο Β (27, 54, 9)}}}}}}}}

19 Υποθέσεις Απόσβεση πλοίου 15 χρόνια Διάρκεια ζωής πλοίου 20 χρόνια Δάνειο 27 εκατομμυρίων με 15ετή αποπληρωμή και 5% επιτόκιο Το δάνειο μηνιαία και ετήσια 2,6 εκατομμύρια

20 Υποθέσεις Τα έσοδα από τη γραμμή θα αυξάνουν με 4% ετησίως βάσει των ιστορικών τάσεων. Το μισθολόγιο θα αυξάνει με 3% Το πετρέλαιο τυχόν αύξηση θα εξισσοροπείται με επίναυλο καυσίμου

21 Προβλέψεις 15 ετίας ΕΣΟΔΑ 160 ΔΑΠΑΝΕΣ 102 ΤΟΚΟΧΡΕΩΛΥΣΙΑ 39 ΦΟΡΟΙ 2 ΚΕΡΔΗ 17

22 ΚΑΘΑΡΗ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΚΠΑ = Σ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ/(1+ε)15 - Εο Όπου Εο αρχική επένδυση και το ε προσδιορίζεται από το ελάχιστα αποδεκτό επίπεδο απόδοσης. Το ε αποτιμάται μέσω ενός δείκτη (WACC) που ενσωματώνει το δάνειο και τα ίδια κεφάλαια

23 ΚΑΘΑΡΗ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΞΙΑ ΚΠΑ = 3,5 οριακά θετική χωρίς υπολογισμό της απόδοσης στα ίδια κεφάλαια ΚΠΑ = -4,1 οριακά αρνητική με υπολογισμό μιας απόδοσης (4%) για τα ίδια κεφάλαια. ΚΠΑ = -9 με χρήση του ε μέσω WACC

24 Μελλοντικός ανταγωνισμός Ο γιγαντισμός και οι τρεις όμιλοι Εποχιακός ανταγωνισμός ταχύπλοων Ο εσωτερικός ανταγωνισμός του Ηρακλείου Επιθετική πολιτική από τη γραμμή των Χανίων

25 ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η γραμμή είναι κερδοφόρα Η κερδοφορία της επιτρέπει την αποπληρωμή των δανείων Δεν προσφέρει ικανοποιητική απόδοση στα ίδια κεφάλαια Η επιλογή του πλοίου πρέπει να κινηθεί σε σύγχρονο, μεταχειρισμένο πλοίο δεκαετίας