ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΔΠΜΣ : ΑΣΚΗΣΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Παυλόπουλος Θεμιστοκλής Α.E.M.: 804 Θέμα : Η εκμάθηση μπάσκετ σε αρχάρια κορίτσια ηλικίας ετών με σκοπό τη συμμετοχή τους σε εσωτερικό πρωτάθλημα στο τέλος μιας κατασκηνωτικής περιόδου
Φύλο: Κορίτσια Ηλικία: ετών Επίπεδο: Αρχάριες (αρχ.στάδιο μάθησης, απουσία μεταφοράς μάθησης) Κίνητρο: Υψηλό (Προσ. επιλογή – Συμμ. τουρνουά) Ικανότητες: σωματικές (καλή ευλυγισία) -πνευματικές (καλή μνήμη)
Ντρίμπλα Πάσα χειρ. μπάλας διακεκομμένη ανοικτή διακριτή ανοικτή λεπτή χειρ. μπάλας αδρή
Γήπεδο μπάσκετ ( Διαστάσεις : 15m Χ 28m) Κανονική μπάλα γυναικών ( όχι mini) Αγωνιστικές συνθήκες ( τουρνουά ) Παρουσία κοινού ( Γονείς, κατασκηνωτές ) Πίεση χρόνου ( Συγκεκριμένη χρον. διάρκεια )
Η ανταπόκριση των κοριτσιών στις αγωνιστικές απαιτήσεις της παιδιάς Απαραίτητες δεξιότητες απόκτηση κινητικού προγράμματος Ντρίμπλα Πάσα έλεγχος προώθηση υποδοχή προώθηση
Αρχικό στάδιο μάθησης ( ουδέτερη μεταφορά μάθησης ) Συνοπτική και απλή προφορική περιγραφή των δεξιοτήτων ( λέξεις κλειδιά, τονισμός σημαντικών σημείων της κάθε κίνησης ) Επίδειξη των δεξιοτήτων ( οπτικοποίηση ) Μερική μέθοδος εξάσκησης – κατάτμηση της κίνησης
χωρίς μπάλα Ντρίμπλα : Εκτέλεση της κίνησης σε στάση με μπάλα Εκτέλεση της δεξιότητας σε κίνηση Εκτέλεση της δεξιότητας με εναλλαγή ταχύτητας (GMP) χωρίς μπάλα Πάσα : Εκτέλεση κάθε κίνησης σε στάση με μπάλα ( στον τοίχο ) υποδοχής - προώθησης Εκτέλεση της κίνησης από στάση σε ζυγούς Εκτέλεση της κίνησης με κίνηση σε ζυγούς Εκτέλεση της δεξιότητας με εναλλαγή ταχύτητας (GMP)
1. Στρατηγική του “ όλο - μέρος - όλο ” : επίδειξη - κατάτμηση - συνολική εκτέλεση κινητικού προγράμματος ( μερική μέθοδος ) 2. Από το απλό στο σύνθετο : από στάση & χωρίς το χειρισμό αντικειμένου → σε στάση με το χειρισμό αντικειμένου → σε κίνηση → με εναλλαγές ρυθμού → με την παρουσία παθητικής άμυνας → ενεργητικής άμυνας ( συνθήκες αγώνα - χρονος αντιδρ. επιλογής, γενικευμένο κινητικό πρόγραμμα ) 3. Κατανεμημένη εξάσκηση ( διευκολύνει τη μάθηση κινητ. δεξιοτήτην, καλύτερη ανατροφοδότηση, αποφυγή τραυματισμών ) 4. Αρχικά ομαδοποιημένη εξάσκηση & προοδευτικά τυχαία μέθοδος ( καλύτερη μεταφορά μάθησης σε αγωνιστικές συνθήκες )
Προωθητική Ντρίμ π λα Σαγόνι ψηλά - βλέμμα στο γή π εδο Δάκτυλα π ίσω α π ό την μ π άλα Σώμα π ίσω α π ό την μ π άλα Σ π άσιμο καρ π ού Πάσα Στήθους Τεντωμένα χέρια Παλάμες στραμμένες π ρος τα έξω Μάτια στην μ π άλα Πόδια λυγισμένα στο άνοιγμα των ώμων
Αρχικά επαυξημένη ( περιγραφική & καθοδηγητική ) Μετά από κάποιες προπονήσεις περιληπτική Η συχνότητα ανατροφοδότησης είναι φθίνουσα με την πάροδο του χρόνου
Η σωστή εκτέλεση της ντρίμπλας θα αξιολογείται με πέρασμα από κώνους σε προκαθορισμένο χρόνο (3/5 επιτυχημένες προσπάθειες ) Η σωστή εκτέλεση της πάσας θα αξιολογείται με 7/10 εύστοχες πάσες σε προκαθορισμένο τετραγωνάκι - στόχο