Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο Κουλούμπαρδου Ελένη Παπακωνσταντίνου Βασιλική Στραβοσκούφης Αθανάσιος-Ανάργυρος Τιλιγαδά Βερόνικα-Αναστασία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι Έρευνας Αγοράς Υπάρχουν διάφορα σχέδια έρευνας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ερευνητής. Τα σχέδια αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές.
Advertisements

Εκπαιδευτική Ψυχαγωγία:
Βασικές έννοιες της ποσοτικού τύπου έρευνας
Τεχνικές Επικοινωνίας ΜΠΣ στο Μάρκετινγκ και Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες Β΄ εξάμηνο , Εργασία «Πολιτική Επικοινωνίας», Εισηγήτρια: κα Μαρία.
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010 Marketing Neoset Ιούνιος 2010.
VISUAL MERCHANDISING Σημειώσεις εργαστηρίου
Εκπαιδευτική Ψυχαγωγία και Ρομποτική
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Η κατανόηση της ευμεταβλητότητας, παροδικότητας της μόδας και η σχέση της με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες Το πέρασμα από.
H Κοινωνιολογία τησ μόδασ
Fashion Icons (From then to now..)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
Επιτραπέζια Φωτιστικά
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ Project Ομάδα:3η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ:
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν RADIO GOLD
Ορισμός Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού
Savoir Vivre.
Επιτραπέζια Φωτιστικά
Clusters Καινοτομίας: Μοχλός αριστείας και ανάπτυξης για τεχνολογίες διάδρασης, πολυμέσων και δημιουργικού περιεχομένου. The gi-Cluster paradigm Dr. Nikos.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ.
Interpersonal, intercultural, social and Civic competence Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση)
Βιβλιογραφία (Θ) Ενότητα 3: Είδη βιβλιογραφιών - καταλόγων Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Τα θέματα έρευνας της εργασίας επιλέχθηκαν κατά ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε ένα συγκεκριμένο θέμα και κάθε μέλος της ένα ή περισσότερα υποθέματα.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ GASLOG.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Κουλικούρδη Άννα Τηλ/νο:
1 Information Systems Design [Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων] Unit 3: Business Process Models (1) Univ. of the Aegean Financial and Management Engineering.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
Empirische Sprachforschung User Interface Design for the interactive use of Online Spoken German Journalistic Texts for the International Public Dr. Christina.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ Μάριος Τρίγκας. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Παραγωγή: Κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που έχει σα σκοπό τη μετατροπή των πόρων σε χρήσιμα αγαθά.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Ενότητα 4 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
Τα καταστήματα Μουστάκας ξεκίνησαν ως μια μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών. Εμπνευστής και δημιουργός της εταιρίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : Έρευνα Αγοράς ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ & ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ’ ‘ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ’ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.
ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 2ο
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
ΙΣΟΤΗΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ Γκίλα Μαριάννα.
Situated Cognition and the Culture of Learning
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 1ο
Διοίκηση Επισιτιστικών επιχειρήσεων ΜΑΘΗΜΑ 1ο
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Η ανάλυση των συγκρούσεων
Online shop με κοσμηματα για τον ανδρα, τη γυναικα και το παιδι
EXPRESS WARRANTIES IN MARINE INSURANCE
Καθηγήτρια : Στανίτσα Μαλαματένια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο Κουλούμπαρδου Ελένη Παπακωνσταντίνου Βασιλική Στραβοσκούφης Αθανάσιος-Ανάργυρος Τιλιγαδά Βερόνικα-Αναστασία

Βυζάντιο Οι Βυζαντινοί ήταν καλοντυμένοι με μεταξωτά ρούχα, όμορφα κοσμήματα με χρυσοκέντητα και ασημοκέντητα σχέδια, υφάσματα με μαργαριτάρια και πολύτιμους λίθους. Συνήθιζαν να παρακολουθούν τη μόδα και να δείχνουν την αγάπη τους για τα κοσμήματα που προσέδιδαν επισημότητα και μεγαλοπρέπεια.

Βυζάντιο Οι Βυζαντινοί είχαν την τάση για μακριά πολυτελή ενδύματα και ρούχα που αναδείκνυαν το σώμα, αλλά, ταυτόχρονα ήταν άνετα, όπως οι κοντοί χιτώνες. Άλλα είδη ενδυμάτων ήταν τα τζιτζάκια, τα καβάδια και οι γρανάτζες. Οι βυζαντινές αμφιέσεις ήταν στερεές και εφαρμοστές. Τα ενδύματα έδειχναν την εθνικότητα και την κοινωνική θέση των ατόμων.

Βυζάντιο Αυτοκράτορας:Φορούσε μακριά ενδύματα, κόκκινα παπούτσια και πορφυρά ρούχα. Κοσμήματα βαρύτιμα με χρυσοκέντητα ή ασημοκέντητα σχέδια κοσμούσαν τα ενδύματα του αυτοκράτορα, τα οποία ήταν φτιαγμένα από μετάξι, μαλλί ή βαμβάκι. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι χρησιμοποιούσαν συρμάτινους σκελετούς, ώστε να είναι εφαρμοστά τα ενδύματα και να μην αλλάζει το σχήμα τους.

Βυζάντιο Αγρότες, τεχνίτες: Φορούσαν κοντούς και αμάνικους χιτώνες με ζώνη και μακριές βράκες. Άλλωτε φορούσαν εξώφτερνα παπούτσια και άλλωτε δεν φορούσαν καθόλου.

Βυζάντιο Ανώτερες κοινωνικές τάξεις:Ενδυμασίες με διαφορετικά χρώματα, διακοσμητικά σχέδια και κεντήματα που υποδήλωναν τα διάφορα αξιώματα. Ανώτεροι αξιωματούχοι: Όταν ο αυτοκράτορας είχε πένθος φορούσαν λευκή στολή, ενώ, οι άλλοι μαύρα.

Βυζάντιο Αστοί:Μακριοί χιτώνες με πολλές πτυχώσεις, δερμάτινες μπότες το χειμώνα και ανατολίτικα παπούτσια το καλοκαίρι.

Βυζάντιο Γυναίκες:Μανδύας με μακριά μανίκια, κάλυμμα της κεφαλής πάνω από το στιχάριο, περιποίηση μαλλιών και μακιγιάζ. Φορούσαν κοσμήματα (σκουλαρίκια, περιδέραια, δαχτυλίδια κ.α.) και πλατύ πτυχωτό χιτώνα μέχρι τα πόδια και ποδιά στη μέση. Δαλματικοί είναι ένδυμα με μανίκια και κολόβιο ήταν κοντό ένδυμα χωρίς μανίκια. Τέλος υπήρχαν οι κελτικές βράκες. Οι πλούσιες γυναίκες φορούσαν πολυτελή μεταξωτά και λινά ενδύματα.

Βυζάντιο Εκκλησιαστικά ενδύματα: Ήταν ενδεικτικά βαθμού ιεροσύνης, είχαν πολύτιμους λίθους και διακοσμητικά θέματα με συμβολικό χαρακτήρα, π.χ. η αμφίεση του διακόνου ήταν το λευκό στιχάριο, διακοσμημένο με δύο μαύρες γραμμές κάθετες (τα σήματα).

Βυζάντιο Επίσκοπος:Σύνθετη ενδυμασία που περιλαμβάνει στιχάριο, επιτραχύλιο, επιγονάτιο τα οποία ήταν κεντημένα με μαργαριτάρια, πολυσταύριο φαιλόνιο και σταυροφόρο ωμοφόριο. Μοναχοί:Η μοναχική αμφίεση αποτελούνταν από ρούχα σκούρου χρώματος, τον ανάλαβο που ήταν μακρύς χιτώνας, ορθογώνιο στενό ύφασμα, τον εξωτερικό μανδύα που κούμπωνε μπροστά και συνέθεται το μοναχικό σχήμα. Και τέλος το κουκούλιο που ήταν ένα είδος κουκούλας.

Ύστερη Βυζαντινή Περίοδος Το Βυζάντιο διαμόρφωσε το δικό του ενδυματολογικό χαρακτήρα με τη ρωμαϊκή παράδοση και τα ανατολίτικα στοιχεία. Αυτοκρατορική οικογένεια και ανώτερες κοινωνικές τάξεις: Μεγαλοπρέπεια και πλούτος. Τα ενδύματα ήταν από μεταξωτά και πολυτελή υφάσματα, χρυσοκέντητα και πολύτιμους λίθους. Έντονα χρώματα, γεωμετρικά και φυτικά σχέδια έδειχναν την πολυτέλεια και την έντονη επίδραση των ανατολικών πολιτισμών. Αξιώματα: Το χρώμα ήταν το κυριότερο στοιχείο.

Ύστερη Βυζαντινή Περίοδος Αυτοκράτορας: Κυρίως πορφυρά ενδύματα. Ιουστινιανός: Χλαμύδα πάνω από χρυσοποίκιλο χιτώνα, η οποία δένει στην πόρπη και διακοσμείται μπροστά με ένα τετράγωνο κομμάτι, το τάβλιο. Ιουστινιανός: Χλαμύδα πάνω από χρυσοποίκιλο χιτώνα, η οποία δένει στην πόρπη και διακοσμείται μπροστά με ένα τετράγωνο κομμάτι, το τάβλιο. Με το πέρασμα του χρόνου οι αυτοκράτορες φορούσαν ένα κλειστό ένδυμα μέχρι κάτω και τον λώρο, ένα ορθογώνιο κομμάτι υφάσματος, πλούσια διακοσμημένο που έδενε με ιδιαίτερο τρόπο πάνω από την ενδυμασία.

Ύστερη Βυζαντινή Περίοδος Στη μέση και την ύστερη βυζαντινή περίοδο, καπέλα φοριούνται και από τους εκκλησιαστικούς και από τους λαϊκούς παράγοντες, κυρίως όμως από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα.

19 ος αιώνας Έχουμε απλοποίηση των ενδυμάτων, κυρίως μετά τη γαλλική επανάσταση και παραμέρηση των υπερπολυτελών και εκκεντρικών ενδυμασιών. Άντρες: Μακρύ παντελόνι και υιοθέτηση του, αγγλικής προέλευσης, κοστουμιού που μέχρι σήμερα, με μικρές αλλαγές, παρέμεινε ίδιο. Γυναίκες: Μακριά στενή φούστα, κλειστές, μέχρι το λαιμό μπλούζας, κρινολίνο και καπέλο.

19 ος αιώνας

Μεσοπόλεμος Άντρες: Πολύ φαρδιά παντελόνια (τσάρλεστον) και λίγο αργότερα τη θέση τους πήραν τα στενότερα παντελόνια και τα κοντά σακάκια.

Μεσοπόλεμος Γυναίκες: Κατά το μεσοπόλεμο, οι γυναίκες χρησιμοποιούν επαναστατικές καινοτομίες στα ενδύματα τους. Τη στιγμή που έγιναν ανεξάρτητες άρχισαν να φορούν κοντές φούστες και τα γνωστά ταγιέρ. Ήταν η λεγόμενη περίοδος των flappergirls. Τα χαρακτηριστικά των flappergirls ήταν τα κοντά, λεία μαλλιά με αφέλειες, το επίπεδο στήθος, το έντονο μακιγιάζ και τα εκτεθειμένα άκρα. Η ενδυμασία τους αποτελούνταν από ίσια φορέματα κεντημένα με κρόσσια, ήταν αέρινα και διαφανή υφάσματα που άφηναν γυμνά τα χέρια με πτώση της μέσης στους γοφούς, χαλαρά με όμορφη εφαρμογή, απλή γραμμή που τόνιζαν τους ώμους και πίεζαν το στήθος.

Μεσοπόλεμος Ταυτόχρονα καταργείται ο κορσές και έτσι δίνεται ελευθερία στα ρούχα και δημιουργούνται φαρδιές γραμμές. Τα πόδια αποκαλύπτονται. Δημιουργούνται πλεχτά μαγιό βαριά παλτό. Τα παπούτσια γίνονται πιο άνετα για χορό και συνοδεύονται από μεταξωτές κάλτσες. Τα καπέλα συνεχίζουν να είναι της μόδας.

Μεσοπόλεμος Οι ηλικιωμένες του μεσοπολέμου φορούσαν συντηρητικά φορέματα. Οι νεότερες γυναίκες είχαν νέο ύφος, φορούσαν σωληνωτά φορέματα, κοντύτερες και άνετες φούστες, με πιέτες ή σχισμές.

Μεσοπόλεμος Οι πλουσιότερες γυναίκες φορούσαν ακριβά υφάσματα, όπως το βαμβάκι, το μαλλί και το μετάξι, όμορφα και στολισμένα ρούχα και ακολουθούσαν την υψηλή μόδα. Οι απλές γυναίκες έραβαν μόνες τους στο σπίτι τους κι έτσι αναπαρήγαγαν τη σύγχρονη μόδα. Είχαν ενδιαφέροντα ρούχα σε απλοποιημένη γραμμή, τα γνωστά casual.

Μεσοπόλεμος

Μετά το Μεσοπόλεμο Άντρες: Πολύ πιο μακρύ αντρικό σακάκι. Γυναίκες: Μακριά φούστα. Αργότερα οι άντρες φορούσαν στενό παντελόνι, κοντό σακάκι και τα ρεβέρ γίνονται πολύ φαρδιά. Έρχεται στη μόδα ξανά η κοντή φούστα. Από το 1957 και μετά το σακάκι μακραίνει και έχει τρία κουμπιά, έχουμε στενά πέτα, πλαϊνά ανοίγματα ή ένα άνοιγμα πίσω.

20ός αιώνας Τα ρούχα πια δημιουργούνται από συνθετικά υλικά. Η μαζική παραγωγή έτοιμων ρούχων είναι πια φυσικό φαινόμενο. Άντρες και γυναίκες προτιμούν το πιο απλό τρόπο ντυσίματος. Γυναίκες: Παρατηρείται έντονα το στοιχείο της αντρικής ενδυμασίας (παντελόνια, κοντά μαλλιά). Οι κοντές φούστες παραμένουν στη μόδα. Άντρες: Το ντύσιμό τους είναι άνετο και χαρούμενο.

Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας