«Εφηβεία από το Α έως το Ω» Μια Ακαδημία για Γονείς Επικ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Advertisements

Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Πότε θα πρέπει να υποψιαστεί ο Παιδίατρος Παραβατική Συμπεριφορά Προβλήματα Ψυχικής Υγείας Φλώρα Μπακοπούλου Παιδίατρος Εφηβικής Ιατρικής.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Η Υγεία των Εφήβων σήμερα : η ανάγκη ανάπτυξης προγραμμάτων πρόληψης και φροντίδας κατά την εφηβική ηλικία Άρτεμις Κ.Τσίτσικα Παιδίατρος-Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ, ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ,ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ)
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
«Διατροφή και Εφηβεία: Τι πρέπει να γνωρίζουμε;»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
«Συζητώντας με τους γονείς για τα εμβόλια»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Εφηβεία από το Α έως το Ω» Μια Ακαδημία για Γονείς Επικ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» Άρτεμις Κ. Τσίτσικα Άρτεμις Κ. Τσίτσικα Ξενοδοχείο President 18 Νοεμβρίου η Συνάντηση

«Γεννιέσαι δύο φορές : η μία οδηγεί στην απλή ύπαρξη, η άλλη στην ίδια τη ΖΩΗ» Jean Jaques Rousseau

«Ο γιός αισθάνεται ίσος με τον πατέρα. Δεν σέβεται καθόλου τους γονείς του. Το μόνο που θέλει είναι να είναι ελεύθερος. Οι μαθητές προσβάλουν τους δασκάλους τους. Και πάνω απ’ όλα τούτα, στο όνομα της ελευθερίας και της ισότητας, υπάρχει παντού η ερωτική πράξη» Πλάτων AC «Πολιτεία»

ΕΦΗΒΕΙΑ Ηλικιακή περίοδος : έτη (WHO) έτη (Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία) Στις κοινωνίες των περισσοτέρων χωρών το ανώτερο ηλικιακό όριο μετά το οποίο το άτομο αντιμετωπίζεται νομικά ως ενήλικας είναι τα 18 έτη. πρώτη εφηβεία : ετών μέση εφηβεία : 15 – 17 ετών όψιμη εφηβεία : > 17 ετών

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΗΒΕΙΑ : Μεταβατική αναπτυξιακή περίοδος που θα οδηγήσει στην ενηλικίωση Εξαναγκασμός εγκατάλειψης της εξιδανίκευσης που συνόδευε την παιδική ηλικία και αποδοχής της πραγματικότητας Σκληρή διαδικασία άγχους

Αναπτυξιακές περίοδοι (πρώτη) ΠΡΩTH (10-13 έτη) Γνωσιακά Συγκεκριμένη σκέψη Αδυναμία υποθετικής σκέψης Προσήλωση στον παρόντα χρόνο Αδυναμία συνειδητοποίησης τυχόν επιπτώσεων στο μέλλον Ψυχολογικά Εγωκεντρική περίοδος, προβληματισμός για τις σωματικές αλλαγές Κοινωνικά Σχέσεις με συνομηλίκους του ιδίου φίλου, πλατωνικό ερωτικό ενδιαφέρον, γονεϊκή επήρεια Έναρξη συμπεριφορών πειραματισμού

Αναπτυξιακές περίοδοι (μέση) Μέση (14-17 έτη) Γνωσιακά Αρχίζει η αφηρημένη σκέψη Αρχίζει να συνειδητοποιεί συνέπειες πράξεων Ψυχολογικά Εξερευνά όρια, αναζήτηση ταυτότητας επιδίωξη αυτονομίας Πολύ σημαντικοί οι συνομήλικοι Αντίδραση στην γονεϊκή εξουσία Κοινωνικά Ερωτικό ενδιαφέρον και ενδεχομένως έναρξη σεξουαλικής δραστηριότητας Προσωπικός μύθος, πίεση από τους συνομηλίκους, συμπεριφορές υψηλού κινδύνου

Αναπτυξιακές περίοδοι (όψιμη) ΟΨΙΜΗ ( > 17 έτη) Γνωσιακά Αφηρημένη σκέψη Ικανότητα συνειδητοποίησης των επιπτώσεων στο μέλλον Ψυχολογικά Αυτονομία Συμφιλίωση με τους γονείς Κοινωνικά Ώριμες ρομαντικές και κοινωνικές σχέσεις Περιορισμός συμπεριφορών υψηλού κινδύνου

Ψυχοκοινωνικοί στόχοι 1.Ανεξαρτησία 2.Θετική εικόνα εαυτού 3.Ταυτότητα (προσωπική συνέχεια επιλογών) 4. Ικανότητα δημιουργίας λειτουργικών σχέσεων (κοινωνικών και σεξουαλικών) 5.Ρεαλιστικός επαγγελματικός στόχος

Χαρακτηριστικά εφηβείας Περιέργεια-πειραματισμός Ριψοκίνδυνη συμπεριφορά Αμφισβήτηση γονεϊκής εξουσίας

Περιβαλλοντικό χάος Οικογενειακή δυσλειτουργίαΟικογενειακή δυσλειτουργία MΜΕ-ΔιαδίκτυοMΜΕ-Διαδίκτυο Κοινωνικο-οικονομική κρίσηΚοινωνικο-οικονομική κρίση Ανεργία γονέων-υπεραπασχόλησηΑνεργία γονέων-υπεραπασχόληση ΕγκληματικότηταΕγκληματικότητα Εκπαιδευτικό έλλειμμαΕκπαιδευτικό έλλειμμα

Έκθεση σε ερεθίσματα από μικρή ηλικία- μεγάλη συχνότητα ΜΜΕ-Διαδίκτυο Επανάληψη-“normalization”

έτη νέο στάδιο ? Νεαροί ενήλικες «δυσκολεύονται» να κατακτήσουν την ανεξαρτησία πριν την τρίτη δεκαετία ζωής Νέο στάδιο Σύγχρονες-Δυτικές κοινωνίες

1. Γιατί οι έφηβοι επαναλαμβάνουν συμπεριφορές που έχουν αποδειχθεί επιβλαβείς στο παρελθόν; 2. Γιατί οι έφηβοι δρουν πριν σκεφθούν; 3. Γιατί έφηβοι ευφυείς μπορεί να έχουν ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, ειδικά εάν βρίσκονται με συνομηλίκους τους;

Συμπεριφορά υψηλού κινδύνου: πολυπαραγοντικό αποτέλεσμα Νευροβιολογικό υπόβαθροΝευροβιολογικό υπόβαθρο Γενετικός παράγοντας-ψυχική δυσκολίαΓενετικός παράγοντας-ψυχική δυσκολία Ευαλωτότητα προσωπικότηταςΕυαλωτότητα προσωπικότητας Περιβάλλον (οικογενειακό, σχολικό,Περιβάλλον (οικογενειακό, σχολικό, ευρύτερο κοινωνικό- ευρύτερο κοινωνικό- οικονομικό-πολιτισμικό) οικονομικό-πολιτισμικό)

Πώς ένας γονιός μπορεί να καταλάβει ότι κάτι «δεν πάει καλά»; Σημάδια : Διατροφική διαταραχή Διαταραχές ύπνου Πτώση σχολικής επίδοσης Απομόνωση (αδιαφορία για φίλους, φλέρτ κ.λπ.) Αδιαφορία για την εμφάνιση και τη σωματική υγιεινή

«Χρυσοί κανόνες» για γονείς Συναισθηματική κάλυψη – «άνευ όρων» αγάπη Όρια Παράδειγμα ζωής Ειλικρίνεια Σεβασμός της προσωπικότητας του παιδιού

Εφηβεία: ηλικία- «κλειδί» για την πρόληψη Το άτομο αποκτά συνήθειες ζωής και γνώσεις για την υγείαΤο άτομο αποκτά συνήθειες ζωής και γνώσεις για την υγεία Σταδιακά αναλαμβάνει την ευθύνη της υγείας τουΣταδιακά αναλαμβάνει την ευθύνη της υγείας του Τα περισσότερα προβλήματα είναι αντιμετωπίσιμα ή προλήψιμαΤα περισσότερα προβλήματα είναι αντιμετωπίσιμα ή προλήψιμα

Προβλήματα Υγείας Γενική Υγεία Σωματική και Εφηβική Ανάπτυξη Διατροφικές διαταραχές (παχυσαρκία-ανορεξία) Διαταραχές εμμηνορρυσίας και άλλα γυναικολογικά προβλήματα Ενδοκρινολογικά προβλήματα Δερματολογικά προβλήματα Μαθησιακές διαταραχές-σχολική φοβία Άγχος Κατάθλιψη Διαταραχές συμπεριφοράς

Προβλήματα Υγείας (ΙΙ) Περίπου 30% των εφήβων μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με διάρκεια >3 μήνες Μόνο 10%-15% αντιμετωπίζουν σοβαρά και χρόνια προβλήματα υγείας (ινοκυστική νόσος, μεσογειακή αναιμία κ.α.) Τα περισσότερα προβλήματα των εφήβων είναι προλήψιμα ή αντιμετωπίσιμα και έχουν σχέση με τις συμπεριφορές πειραματισμού ή υψηλού κινδύνου (π.χ. κατάχρηση ουσιών, σεξουαλική δραστηριότητα χωρίς προστασία κ.λπ)

Νοσήματα που θα μπορούσαν να προληφθούν – σε σημαντικό βαθμό – με παρεμβάσεις στην εφηβική ηλικία ΠαχυσαρκίαΠαχυσαρκία Μεταβολικό σύνδρομο-καρδιαγγειακάΜεταβολικό σύνδρομο-καρδιαγγειακά ΟστεοπόρωσηΟστεοπόρωση ΥπογονιμότηταΥπογονιμότητα Καρκίνος (ορισμένοι τύποι)Καρκίνος (ορισμένοι τύποι) Τραυματισμοί – ατυχήματαΤραυματισμοί – ατυχήματα ΚατάθλιψηΚατάθλιψη

Γιατί να εστιάσουμε στις φιλικές για τους εφήβους υπηρεσίες ; Η φροντίδα των εφήβων οδηγεί ΜΟΝΟ σε όφελος (προσωπικό, κοινωνικό, οικονομικό) Η φροντίδα των εφήβων οδηγεί ΜΟΝΟ σε όφελος (προσωπικό, κοινωνικό, οικονομικό)

Υπηρεσίες φιλικές προς τους εφήβους: μία προτεραιότητα του Π.Ο.Υ. Παγκόσμια σύνοδος του Π.Ο.Υ. το 2000 Ομάδα ειδικών Π.Ο.Υ. στη Γενεύη το 2001 Λεπτομερές δημοσίευμα το 2003 : « Adolescent Friendly Health Services, Making it Happen» WHO 2003

Π.Ο.Υ. Ευρωπαϊκή Επιτροπή- Βιέννη 2003 Η εφηβική υγεία άμεση προτεραιότητα για τις χώρες της Ευρώπης Η υγεία των εφήβων στην Ευρώπη δεν βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί σε ορισμένες χώρες, υπάρχουν πολλά ακόμη για να γίνουν

Υπηρεσίες φιλικές προς τους εφήβους- χαρακτηριστικά Φιλικό και εκπαιδευμένο προσωπικόΦιλικό και εκπαιδευμένο προσωπικό «Drop in», κατάλληλες ώρες λειτουργίας«Drop in», κατάλληλες ώρες λειτουργίας ΕμπιστευτικότηταΕμπιστευτικότητα Υπηρεσίες ποιότητας σε χαμηλό κόστος ή δωρεάνΥπηρεσίες ποιότητας σε χαμηλό κόστος ή δωρεάν Απαραίτητος χρόνος επίσκεψηςΑπαραίτητος χρόνος επίσκεψης Συντονισμός παραπομπώνΣυντονισμός παραπομπών « Adolescent Friendly Health Services, Making it Happen» « Adolescent Friendly Health Services, Making it Happen» WHO 2003 WHO 2003

Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού»

 Λειτουργεί από τον Οκτώβριο 2006  Πάνω από επισκέψεις (8.000 έφηβοι)  600 επισκέψεις μηνιαίως  Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο (Φεβρουάριος, 2013)

Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π & Α Κυριακού» (10-19 ετών) και η οικογένεια επισκέπτονται τη Μ.Ε.Υ.: Έφηβοι (10-19 ετών) και η οικογένεια επισκέπτονται τη Μ.Ε.Υ.: Σε κατάλληλες ώρεςΣε κατάλληλες ώρες Χωρίς σημαντική/υποχρεωτική οικονομική επιβάρυνσηΧωρίς σημαντική/υποχρεωτική οικονομική επιβάρυνση Εκπαιδευμένο και φιλικό προσωπικό, εμπιστευτικότηταΕκπαιδευμένο και φιλικό προσωπικό, εμπιστευτικότητα Κατάλληλο περιβάλλον

Γραμμή Στήριξης

Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) Β΄ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» Επικοινωνία Γραμματείας M.E.Y.: , ,