Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ. Η επανάσταση του 1821 στάθηκε αφορμή για τους έλληνες δημιουργούς να εξάρουν το εθνικό φρόνιμα και τη λεβεντιά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
Advertisements

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
1. Κωμωδία του 1964 σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Η εθνική αντίσταση μέσα από την τέχνη της χαρακτικής
Μείωσε ταχύτητα! Χίος, Γρήγορα ή Σίγουρα ;
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
ΜΥΘΟΙ & ΘΡΥΛΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ο Μακρυγιάννης Αθηνά Γ..
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ Από το σήμερα.
Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ JEAN ANOUILH :
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Εργασία στην Τεχνολογία από τη μαθήτρια της Α’ τάξης του 1ου γυμνασίου Βέροιας Μαρία Μ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
Ελεονώρα Χασάνη Αναστασία Τσαχιρίδη Β3β 2012
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
« ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Η Ελληνική επανάσταση στην ουσία αποδεικνύει περίτρανα πως οι Έλληνες όταν θέλουμε μπορούμε να πετύχουμε πράγματα που μοιάζουν αδύνατα,
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Μεγάλος ήρωας του πολέμου του 1921
Papanikolaou Georgios © 2011
«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.
Τα κάστρα της λευτεριάς
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 Οι απελευθερωτές μας.
και αυτό όχι από το υστέρημά μας αλλά από το πλεόνασμά μας!!!
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοϊζο: Μίμης Φωτόπουλος Τμήμα: Στ’2 Παναγιώτης Μ. Πασχάλης Τ.
Ο ελληνικός κινηματογράφος
“Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο” Σχ. Έτος: , A ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ ΤΑΞΗ: Β ΄
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
Επανάσταση του 1821.
Οι απαρχές του ελληνικού κινηματογράφου
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Οι ηρωίδες του 1821 Ομαδική εργασία των μαθητών της ΣΤ’ 2 τάξης
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ Λουκία Σάββα.
Ιστορία Στην Αμερική πολύ πριν ανακαλυφθεί από τον Κολόμβο οι Ινδιάνοι χρησιμοποιούσαν τον καπνό και πίστευαν ότι έχει σπουδαίες φαρμακευτικές ιδιότητες.
Iστορία Ενότητα Γ Κεφάλαιο 7 > Μαντώ Μαυρογένους Από την Αθανασιάδου Κορίνα ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΚΟΡΙΝΑ1.
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 Γιώργος Παναγιώτης Στ2 Επιμέλεια εργασίας:
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 ΑΝΝΑ Επιμέλεια εργασίας: ΜΑΡΙΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΣΤ2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
Θεμα: "Η μεταναστευση απο την Ελλαδα στην Αμερικη, τελη 19ου - αρχεσ 20ου αιωνα.  Αποτυπωσεισ στη Λογοτεχνια και στον Κινηματογραφο"
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά
Μαντώ Μαυρογένους Φωτεινή Π. Τμήμα: Στ2.
11/2/16 Aims Object and Numbers
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου | Δ.Σ. Λίμνης | ΣΤ’ Τάξη | 2016 – 2017
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα πρόσωπα της επανάστασης του 1821
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ!
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Χαλούλος Παναγιώτης, Απρ. 2005
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
Ο Αγώνας του Η πατρίδα μας η Κύπρος, το νησί με την ελληνική καταγωγή, γνώρισε πολλούς κατακτητές στη διάρκεια της μακραίωνης ιστορίας της: Βαβυλώνιοι,
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
H ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Η επανάσταση του 1821 στάθηκε αφορμή για τους έλληνες δημιουργούς να εξάρουν το εθνικό φρόνιμα και τη λεβεντιά. Όπερ και εγένετο οι ταινίες που ακολουθούν. Η πρώτη ταινία που καταπιάστηκε με τα προεπαναστατικά γεγονότα αφορούσε σε ένα ιστορικό σημείο για την ελληνική επανάσταση: Το Ζάλογγο. Το 1959, ο σκηνοθέτης Στέλιος Τατασόπουλος έφερε στις οθόνες το «Ζάλογγο, το κάστρο της Λευτεριάς» δείχνοντας την αυτοθυσία των Σουλιωτισσών απέναντι στη δίνη του Αλή Πασά. Σε σενάριο Θεόδωρου Τέμπου και με τη μουσική επένδυση του Μάνου Χατζιδάκι, οι Ελένη Ζαφειρίου (ως Τζαβέλαινα), ο Βύρων Πάλλης (ως Κίτσος Μπότσαρης), ο Δήμος Σταρένιος (Πήλιος Γούσης) και ο Μίμης Ρουγγέρης στο ρόλο του Αλή Πασά δημιούργησαν μία ταινία αξιώσεων.

Την ίδια χρονιά ο Γρηγόρης Γρηγορίου σκηνοθετεί και γράφει το σενάριο για την «Λίμνη των Στεναγμών» (καμία σχέση με την τηλεοπτική μεταφορά του 2005). Γιάννενα στις αρχές του 19ου αιώνα και η ματωμένη ιστορία της κυρά Φροσύνης και των 17 γυναικών που την ακολούθησαν στο θάνατο, απεικονίζεται στις οθόνες. Ο επιβλητικός Τζαβαλάς Καρούσος (ο οποίος είχε ήδη υποδυθεί στο Ζάλογγο τον Φώτη Τζαβέλλα) τώρα ενσαρκώνει τον Αλή Πασά, με τη σπουδαία Ειρήνη Παπά στο ρόλο της κυρά Φροσύνης και τον Ανδρέα Μπάρκουλη ως Μπουχτάρ Πασάς. Η ταινία προβλήθηκε το και έκοψε εισιτήρια.

Η υποβλητική φιγούρα και η στεντόρεια φωνή της Ειρήνη Παπά την ίδια χρονιά αποτυπώνουν τη Μπουμπουλίνα στην ομώνυμη ταινία του 1959 σε σκηνοθεσία του Κώστα Ανδρίτσου. Δίπλα της πάλι ο Ανδρέας Μπάρκουλης ως Δημητρός Γιάννουζας ενώ το σενάριο του ιστορικού αυτού βιογραφικού δράματος υπογράφει ο Νέστωρας Μάτσας. Μιράντα Μυράτ, Χριστόφορος Νέζερ, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Γεωργία Βασιλειάδου και Γιώργος Βελέντζας είναι μερικοί μόνο από τους υπέροχους συντελεστές της ταινίας.

Το 1961, ο Γιώργος Πετρίδης σκηνοθετεί «Τα Σαράντα Παλικάρια» με τους Άντζελα Ζήλεια, Ανδρέα Ντούζο, Κώστα Ρηγόπουλο, Κώστα Καζάκο και Λαυρέντη Διανέλλο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός τσοπάνου που ακολουθεί στο βουνό τον Κίτσο και τα παλικάρια του και πολεμούν τους Τούρκους. Αν και συμμετέχει πληθώρα γνωστών ηθοποιών, η ταινία δεν είναι από τις πιο αναγνωρισμένες.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο ελληνικός κινηματογράφος και συγκεκριμένα ο Δημήτρης Δούκας επιστρέφει με μία ακόμα επαναστατική ταινία: «Η έξοδος του Μεσολογγίου» σε σενάριο Γιάννη Καψάλη. Η ταινία συγκεντρώνει ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει σε υποκριτικό ταλέντο η εγχώρια αγορά: Μάνος Κατράκης, Τζαβαλάς Καρούσος, Άννα Ιασωνίδου, Ίλια Λιβυκού, Τάκης Εμμανουήλ, Χριστόφορος Ζήκας κ.λπ

Παραμονές της Επανάστασης του Ο Λάμπρος, γιος του φλογερού αγωνιστή Στράτου Κανάκη, ο οποίος με τα πύρινα λόγια του ξεσηκώνει τους Έλληνες ενάντια στον τούρκο κατακτητή, είναι ερωτευμένος με την τουρκοπούλα Αϊσέ, την κόρη του πασά των Καλαβρύτων. Οι δύο νέοι αντιμετωπίζουν από κοινού την άρνηση των γονιών τους και ξεπερνούν τις αντινομίες της καταγωγής και της θρησκείας τους, καθώς η Αϊσέ βαπτίζεται χριστιανή και μάλιστα παίρνει το όνομα Ελευθερία. Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν και έκοψε εισιτήρια. Ήρθε στην 90η θέση σε 99 ταινίες.Η ταινία είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο του Σπύρο Περεσιάδη "Εσμέ η Τουρκοπούλα"

Τη δεκαετία του ‘70 και εν μέσω στρατιωτικής δικτατορίας, τα ελληνικά έπη ξαναβγαίνουν στο σινεμά. Η «Μαντώ Μαυρογένους» με τη μοναδική Τζένη Καρέζη στον ομώνυμο ρόλο ακόμα και σήμερα «στοιχειώνει» δημιουργώντας μία ιστορία με κεντρικό ήρωα τη θρυλική μορφή της γυναικείας αυτής παρουσίας, πλαισιωμένης από άλλες ιστορικές μορφές της εποχής.Ο Πέτρος Φυσούν στο ρόλο του Δημητρίου Υψηλάντη, απόλυτα αντίθετος φυσιογνωμικά από την Καρέζη, συμπληρώνεται αρμονικά με τις παρουσίες των Αθηνόδωου Προύσαλη, Σταύρου Ξενίδη, Ελένης Ερήμου, Άλκη Γιαννακά, Κάκιας Παναγιώτου, Λαυρέντη Διανέλλου, Γιώργου Μοσχίδη, Θεόδωρου Έξαρχου, Ντίνου Καρύδη, Δημήτρη Μπισλάνη κ.λπ. Η ταινία είναι η πρώτη σοβαρή υπερπαραγωγή σε σκηνοθετικό και σεναριακό πλαίσιο, απογυμνώνοντας χαρακτήρες και πολιτικά ήθη.

Την ίδια χρονιά ο «Παπαφλέσσας» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στον ομώνυμο ρόλο θα θέσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.Ο Ερρίκος Ανδρέου στη σκηνοθετική καρέκλα έχει πάρει το «ok» της παραγωγής και δημιουργεί ένα κινηματογραφικό έπος με πολλές απαιτήσεις.Ανταποκρίνεται χάρη στην ερμηνευτική δεινότητα των συντελεστών, οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ, είναι αυτοί που διαμορφώνουν την ελληνική θεατρική και κινηματογραφική avant garde της εποχής. Κάτια Δανδουλάκη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Δημήτρης Ιωακειμίδης (ο οποίος ενσάρκωσε ιδανικά τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη), Σταύρος Ξενίδης, Στέφανος Στρατηγός (ένας εκπληκτικός Ιμπραήμ) κ.λπ.

Στα extra infos, η ταινία απέσπασε τις καλύτερες κριτικές στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1971, κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Αρτιότερης Παραγωγής ενώ απενεμήθη στον Διονύση Φωτόπουλο τιμητική διάκριση για τη σκηνογραφία και την ενδυματολογική του προσφορά. Στα πιο πρακτικά, η ταινία κόστισε δραχμές και μέχρι σήμερα θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες υπερπαραγωγές του ελληνικού σινεμά.

Ένα χρόνο μετά οι «Σουλιώτες»γίνονται πρωταγωνιστες στην ταινία του Δημήτρη Παπακωνσταντή. Για μία ακόμα φορά και έπειτα από 13 χρόνια, το θρυλικό Σούλι και οι ηρωίδες του γίνονται σημείο αναφοράς για τον ελληνικό κινηματογράφο.Κάτια Δανδουλάκη ξανά σε πρωταγωνιστικό ρόλο, Χρήστος Πολίτης στο πλάι της και οι Στέφανος Στρατηγός, Λαυρέντης Διανέλλος, Αλέκα Κατσέλη, Μαλαίνα Ανουσάκη κι άλλοι συμπλήρωναν το καστ μίας ταινίας που έφτασε να κόψει εισιτήρια.

Στην εκπνοή της 7ετίας, το 1974 βγαίνει στις αίθουσες «Η δίκη των δικαστών». Ένα δικαστικό δράμα του Πάνου Γλυκοφρύδη (σενάριο και σκηνοθεσία) με τον Νίκο Κούρκουλο στο ρόλο του Δικαστή Πολυζωΐδη, τον Μάνο Κατράκη ως Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Δημήτρη Μυράτ στο ρόλο του Καποδίστρια. Η περιβόητη δίκη του 1833, με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Γεώργιο Πλαπούτα να κατηγορούνται για εσχάτη προδοσία στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος, υπό τη βασιλεία του βαυαρού Όθωνα, μεταφέρθηκε στο πανί με αξιοπρέπεια και μία υπόθεση από τις μαύρες σελίδες της ελληνικής ιστορίας βγήκε στις αίθουσες.

Για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από τα (κινηματογραφικά) 400 χρόνια σκλαβιάς των Ελλήνων από τους Τούρκους δείτε ακόμη: «Σταυραετοί» (1963) του Παναγιώτη Κωνσταντίνου (σε σενάριο του Νίκου Φώσκολου), «Βαβυλωνία» (1970) του Γιώργου Διζικιρίκη, «Εσμέ η Τουρκοπούλα» (1974) του Γιάννη Κοντούλη

Κατά τη διαρκεια της ημερας θα παρουσιασουμε χαρακτηριστικα αποσπασματα των ταινιων αυτων, παραθετω και μερικες φωτογραφιες ΠΙΚΙΟΥ ΕΦΗ