ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές Ρίμπογλου Ελεάνα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Μαθηματικα και χορος.
Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ:ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
 Ο 16χρονος Λευτέρης κολυμπά από μικρός και είναι σήμερα από τους καλύτερους κολυμβητές της ομάδας του. Στους τελευταίους αγώνες που συμμετείχε (πρόσθιο.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 «ΚΙΝΗΣΗ,
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Κίνηση επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΟΝΟΜΑ: Ευαγγελία Γιαδανού.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας Μάιος 16/2015.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β:
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
To Teach Curricular Subjects
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές Ρίμπογλου Ελεάνα ΑΕΜ : η περίπτωση ΜΑΘΗΜΑ : Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές Ρίμπογλου Ελεάνα ΑΕΜ : η περίπτωση

4 η Περίπτωση: Παραδοσιακοί Χοροί Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, σε τρεις μήνες από σήμερα. Ο Γιάννης μαθαίνει παραδοσιακούς χορούς εδώ και 2 χρόνια χωρίς όμως να γνωρίζει κάποιο χορό από την περιοχή που κατάγεται. Ζητά από τον πατέρα του που συμμετέχει σε χορευτικό συγκρότημα και γνωρίζει καλά να χορεύει να τον βοηθήσει. Ποια προσέγγιση πρέπει να ακολουθήσει;

Αξιολόγηση προβλήματος Ποιός είναι ο ασκούμενος; Ο μικρός Γιάννης : 10 ετών, μαθητής δημοτικού Ανεπτυγμένες αντιληπτικές και φυσικές ικανότητες Αντιληπτικές : Αντίληψη φοράς, πλευρικότητας, κατεύθυνσης σώματος, λαβή χεριών, χαρακτήρα κίνησης, έννοιες ρυθμού και μελωδίας, έννοια συγχρονισμού, έντασης ήχου, έναρξη – πάυση, έννοιες χώρου (πάνω – κάτω –μέσα –έξω), αντιλαμβάνεται τη θέση του, σε σχέση με το χώρο. Φυσικές ικανότητες : προσανατολίζεται εύκολα, ακούει και βλέπει καλά, δεν αντιμετωπίζει εκ γενετής κινητικά ή νοητικά προβλήματα. Προηγούμενες εμπειρίες : 2 χρόνια εκμάθηση παραδοσιακών χορών, όχι τοπικών Θα μεταφέρουν τη μάθηση στο καινούριο κινητικό πρόγραμμα

Τελικές συνθήκες εκτέλεσης : Η σκηνή της αίθουσας τελετών του δημοτικού σχολείου στο οποίο πηγαίνει ο Γιάννης. Είναι ένα σταθερό περιβάλλον με παρουσία κοινού. Δεν είναι αγωνιστικό περιβάλλον. Ίσως μεταβληθεί ελαφρά το μήκος και το πλάτος της σκηνής, σε σχέση με αυτό της προετοιμασίας. Κίνητρα μάθησης : Ανταπόκριση στις απαιτήσεις του σχολείου, θετική βαθμολογία, εντύπωση στο κοινό και στους συμμαθητές, η επαφή με στοιχεία της λαϊκής τοπικής του παράδοσης, ευχαρίστηση – ψυχαγωγία, επικοινωνία – επαφή με τον πατέρα, δυνατότητα φυσικής άσκησης του σώματος, δυνατότητα να ξεφύγει λίγο από τα μαθήματα. Στάδιο μάθησης : Γνωστικό στάδιο (καινούριος χορός).Αρχικά χρειάζεται πνευματική προσπάθεια, (μνήμη, προσοχή, κατανόηση), όσο θα εξασκείται τα γνωστικά στοιχεία θα αντικαθίστανται από κινητικά στοιχεία. (κίνηση μελών σώματος) Στόχος μάθησης : Ο Γιάννης θα διδαχθεί τον χορό «σφαρλί». Βραχυπρόθεσμος στόχος : να μάθει το χορό εντός του χρονικού περιθωρίου των 3 μηνών και να μπορεί να τον παρουσιάσει επιδέξια στη γιορτή χωρίς να κάνει λάθη. Να διατηρεί στη μνήμη του τα επιμέρους κινητικά μοτίβα και να εκτελεί στο σύνολο τη χορογραφία. Να εμπεδώνει αυτά που μαθαίνει, να διορθώνει τα λάθη του αλλά και να προχωρεί σε αυτοδιόρθωση.

Μακροπρόθεσμος στόχος : Να χρειάζεται όλο και λιγότερο την προσοχή, να αποκτήσει ενδιαφέρον και για άλλους τοπικούς χορούς, για την τοπική παράδοση, να μπορεί να παρουσιάσει το χορό σε άλλη εκδήλωση π.χ γιορτή πολιτιστικής σημασίας, απόκτηση άνεσης με το χορό. Χαρακτηριστικά δεξιότητας : κλειστή, (σταθερό – προβλέψιμο περιβάλλον, αδρή, διαδοχική, απαραίτητη η σωστή σειρά εκτέλεσης των βημάτων, απλή, σε ισορροπία γνωστικά (ποια βήματα) και κινητικά στοιχεία (πώς θα κινηθεί), απαραίτητη η σωματική προσαρμογή (μετακίνηση μελών, στάση σώματος και κορμού για επιδέξια κίνηση, έναρξη και παύση (π.χ όχι κάμψη του κορμού). Γίνεται συνδυασμός κλειστού (κυρίως χρησιμοποιείται στη αρχή) και ανοιχτού κυκλώματος ελέγχου. Απαιτείται ακρίβεια για το συγχρονισμό των βημάτων με τη μουσική, χρειάζεται αυξομείωση της ταχύτητας ανάλογα με το ρυθμό. Ελάχιστος φόβος τραυματισμού, ασφαλές περιβάλλον, εποπτεία πατέρα Υπαρχει περιορισμός και πίεση χρόνου για την εκμάθηση της δεξιότητας, ο Γιάννης πιθανά φοβάται οτι θα κάνει λάθη στην τελική εκτέλεση της χορευτικής δεξιότητας.

Πρόγραμμα εξάσκησης : Αξιοποίηση προηγούμενων εμπειριών : Ό,τι έχει μάθει ο Γιάννης τα δύο προηγούμενα χρόνια αξιοποιούνται για να μαθευτεί το καινούριο κινητικό πρόγραμμα (λαβή των χεριών,διάταξη κύκλου (ανοιχτό ημιύκλιο), έννοια φοράς και κατεύθυνσης σώματος, έννοια χαρακτήρα κίνησης). Ο Γιάννης μπορεί να ακολουθήσει τις ανάλογες οδηγίες. Επιπλέον, αξιοποιείται η κατανόηση της έναρξης – παύσης της μελωδίας και της μουσικής φράσης (μουσικό κομμάτι που επαναλαμβάνεται) στο να μάθει το κινητικό πρόγραμμα. Ορισμός στόχος – δεξιοτήτων Ο Γιάννης να εκτελεί τη χορογραφία με βεβαιότητα και αξιοπιστία, χωρίς απαραίτητη την προσοχή, ελέυθερος για εκφραστικότητα. Ενθάρρυνση για ρεαλιστικούς στόχους κάθε φορά, πρακτική εξάσκηση – βέλτιστη απόδοση.

Καθορισμός Αξιολόγησης - Μαθησιακές προσαρμογές σύμφωνα με τους στόχους: Κατανόηση και διατήρηση στη μνήμη : σχηματισμός κύκλου (ημικύκλιο), κράτημα χεριών (απλό -παλάμες), πώς κινούνται τα χέρια, κίνηση σώματος (μπροστά – πίσω- δεξιά), αριθμός βημάτων (14), χαρακτήρας κίνησης (ζωηρά,ελαφρά, επιτόπου). Έλεγχος και συντονισμός κινήσεων, συγχρονισμός βημάτων με μουσική, έλεγχος ισορροπίας, κίνηση χεριών (άρση – θέση ) όπου απαιτείται. Αναγνώριση λαθών, κατανόηση, διόρθωση διδάσκων : αξιολόγηση λαθών ( ποια, πότε, γιατί), καταγραφή τους, πώς να διορθωθούν (επανάληψη επίδειξης, προφορικές οδηγίες, υπενθύμιση, εξάσκηση, επιβράβευση). Πλάνο διδασκαλίας με βάση το χρονικό περιθώριο, αναδιοργάνωση του πλάνου αναλόγως με το τι κατάφερε να μάθει ο μαθητής.

Παρουσίαση δεξιότητας – σημαντικά σημεία – φάσεις μάθησης Γνωστική φάση – καινούριος χορός (κατανόηση τι και πώς). Πριν την εξάσκηση : παρουσίαση ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων χορού – επίδειξη με οπτικοακουστικά μέσα – παρατήρηση. λειτουργούν παρακινητικά, κίνητρο μάθησης, μελλοντική προοπτική εφαρμογής. Εξάσκηση στη σκηνή της αίθουσας τελετών του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου. Εξασφάλιση από τον πατέρα κατάλληλων συνθηκών εξάσκησης. (θερμοκρασία – ντύσιμο – ξεκούραση). Τονισμός από τον διδάσκων έκφρασης (χαλαρή, ελαφρά χαμογελαστή) σχηματισμός χορού ανοιχτό ημικύκλιο (κιναισθητικός υπολογισμός φοράς και κατεύθυνσης). Τονισμός της στάσης του κορμού (ευθεία στάση, να μη σκύβει) Αριθμός βημάτων (14 ) Επίδειξη με προφορική μέτρηση – ( πρώτο ίχνος) Παρακινεί το μαθητή να μετράει.

Ο χορός θα διδαχθεί τμηματικά (3 χορευτικά μέρη). Οι προφορικές πληροφορίες σχετικά με τα βήματα είναι χρήσιμες αλλά λόγω της ηλικίας το μαθητή πρέπει να χρησιμοποιεί απλές, σύντομες ευθείες οδηγίες. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στο χαρακτήρα της κίνησης. Ο πατέρας θα κάνει επίδειξη και εξάσκηση σε αργή κίνηση. Κινητική φάση : Ο Γιάννης βελτιώνει την αυτοπεποίθηση του, κοιτάει όλο και λιγότερο τα χορευτικά βήματά του, χρησιμοποιεί την εσωτερική ανατροφοδότηση για διόρθωση. Αυτόνομη φάση : Ο Γιάννης χρειάζεται ελάχιστα την προσοχή, δεν έχει το αρχικό άγχος, ευχαριστιέται το χορό περισσότερο. Τελικό στάδιο : Ο διδάσκων βοηθάει το μαθητή να γενικεύσει όσα έμαθε. (βιωματική ενσωμάτωση στο σύνολο, αλλαγή περιβάλλοντος εξάσκησης). Πριν την τελική παρουσίαση όμως τελευταία εξάσκηση σε συνθήκες παρόμοιες με την τελική εκτέλεση.

Μοντέλο – χαρακτηριστικά – ποιος πραγματοποιεί την επίδειξη Κεντρικό μοντέλο – ο πατέρας του Γιάννη. Είναι ένα έμπειρο μοντέλο, μπορεί να λειτουργεί ως πρότυπο, θετικά μπορεί να λειτουργήσει το συναισθηματικό δέσιμο πατέρα – γιου. Μάθηση με παρατήρηση μοντέλου και ενεργή συμμετοχή μαθητή. Το μαντέλο να προσέξει πώς θα κάνει την επίδειξη, πότε θα δίνει τις οδηγίες. Μοντέλα είναι και τα οπτικοακουστικά μέσα και οι επιδέξιοι χορευτές που θα παρακολουθήσει ο Γιάννης (χορευτικό συγκρότημα). Επίπεδο διέγερσης : Οπως ο μαθητής πρέπει να έχει ένα ιδανικό επίπεδο διέγερσης κατά τη διδασκαλία (μέτριο προς υψηλό) έτσι και ο δάσκαλος θα πρέπει να ελέγχει τα επίπεδα διέγερσής του πριν το μάθημα, ώστε να μην επηρεαστεί η απόδοση του μαθητή.

Δομή Εξάσκησης – Ανάπτυξη σχήματος – Διευκόλυνση Μεταφοράς Η δεξιότητα του χορού μεταβάλλεται όσον αφορά τον χαρακτήρα κίνησης και την ταχύτητα των χορευτικών βημάτων. Η σκηνή χρησιμοποιείται σε όλο της το εύρος. (ακολουθώντας τη νοητή γραμμή ανοιχτού ημικυκλίου). Γενίκευση εξάσκηση σε διαφορετική αίθουσα χορού (μεταβαλλόμενη εξάσκηση) Ομαδοποιημένη εξάσκηση : επανάληψη χορευτικών μερών για καλύτερη εκμάθηση. Ο διδάσκων βάζει το μαθητή να «σύρει« το χορό. (μεταβαλλόμενη εξάσκηση) Ο διδάσκων χρησιμοποποιεί διαφορετική εκδοχή του μουσικού κομματιού που συνοδεύει το χορό. (μεταβαλλόμενη εξάσκηση) Εξάσκηση σε αργή κίνηση (μεταβαλλόμενη εξάσκηση)

Κατανομή Εξάσκησης : 20 λεπτά εξάσκηση, 10 λεπτά διάλειμμα. 10 λεπτά εξάσκηση μια φορά την εβδομάδα, Κυριακή, ώρα 6 : 30 το απόγευμα Πρόσθετες αποφάσεις για την εξάσκηση : Έλεγχος του στρες του μαθητή – πιθανά θα ενταθεί πριν την τελική παρουσίαση – αύξηση του επιπέδου διέγερσης. Ο πατέρας ενθαρρύνει και επιβραβεύει το μαθητή Ο μαθητής απορρίπτει τα λάθη του – γνώση απόδοσης Σχόλιο γνώσης απόδοσης : «Μπράβο πόλύ σωστά!» ή «Αυτή τη φορά κατέβασες τα χέρια σου ακριβώς τη χρονική στιγμή που έπρεπε». Ο διδάσκων δεν θα δίνει εξωτερική ανατροφοδότηση σε κάθε προσπάθεια για να μη δημιουργήσει εξάρτηση. Σταδιακά όσο μαθαίνεται το κινητικό πρόγραμμα χορού η καθοδήγηση θα μειώνεται.

Εσωτερική ανατροφοδότηση : Σημαντικός παράγοντας για τη μάθηση. Χρησιμοποιούνται οι αισθήσεις από το μαθητή (όραση, ακοή, αφή,) και η ιδιοδεκτικότητα για να κρίνει πόσο πετυχημένη ήταν η εκτέλεση της κάθε χορευτικής του κίνησης. Οι πληροφορίες για το χρόνο και το χώρο βοηθούν το Γιάννη να οργανώσει τη κίνησή του εκ των προτέρων. Αν μαθευτεί ο «σχετκός ρυθμός» του χορού, θα είναι πιο εύκολη η προσαρμογή του σε αλλαγή χορευτικού περιβάλλοντος (κυκλική – τετραγωνισμένη σκηνή).

Ευχαριστώ !