Πρώτη Εργασία: Βιβλία για το βιβλίο Θέλετε να εντάξετε ένα βιβλίο στη δανειστική βιβλιοθήκη. Συνοδεύετε το βιβλίο με μία δραστηριότητα για να πραγματοποιηθεί στο σπίτι. Ποια θα είναι αυτή; Οι εργασίες να σταλούν ηλεκτρονικά μέχρι την Πέμπτη 20/10 στο Η εργασία να είναι σε power point. Το mail να έχει οπωσδήποτε θέμα “Πρώτη εργασία” Ως αποστολέας να εμφανίζεται στα ελληνικά το ονοματεπώνυμό σας.
Δείγμα εργασίας Το βιβλίο:
Η δραστηριότητα: «Οι απίθανες κρυψώνες του βιβλίου που δεν ήθελε να διαβαστεί» Ένα βιβλίο που δεν θέλει να διαβαστεί, σίγουρα δεν είναι διαθέσιμο όταν το θέλουμε. Για αυτό και οι γονείς πριν την ανάγνωσή του φροντίζουν να το κρύψουν σε διάφορα σημεία του σπιτιού τους. Όταν έρθει η ώρα της ανάγνωσης, θα πρέπει να προηγηθεί ένα παιχνίδι ψαξίματος ούτως ώστε να βρεθεί το βιβλίο. Το παιχνίδι μπορεί να είναι από ένα απλό ‘Ψάξε’ μέχρι ένα οργανωμένο παιχνίδι θησαυρού, ανάλογα με τη διάθεση του γονιού. Όταν βρεθεί, το βιβλίο φωτογραφίζεται μέσα στην απίθανη κρυψώνα του και η φωτογραφία είτε εκτυπωμένη είτε ηλεκτρονικά κοινοποιείται στο σχολείο. Την επόμενη φορά μέσα στο φάκελο δανεισμού, εκτός από το βιβλίο, υπάρχει και η φωτογραφία της προηγούμενης κρυψώνας. Σε κάθε νέα ανάγνωση προστίθεται και νέα φωτογραφία. Στο τέλος της χρονιάς δημιουργείται ένα πόστερ: «Οι απίθανες κρυψώνες του βιβλίου που δεν ήθελε να διαβαστεί» με την προσθήκη όλων των φωτογραφιών.
Αιτιολόγηση επιλογής δραστηριότητας Η δραστηριότητα αυτή επιλέχθηκε γιατί: Ταιριάζει στο πνεύμα του βιβλίου Είναι πολύ ευχάριστη και καθόλου δύσκολη να πραγματοποιηθεί Συνδυάζει την ανάγνωση με το παιχνίδι Αποτελεί ένα μεγάλο κίνητρο για να διαβαστεί το βιβλίο Μπορεί άνετα να εμπλουτιστεί ανάλογα με τη διάθεση κάθε οικογένειας Π.χ. μπορεί να συνοδευτεί από ένα παιχνίδι ρόλων, όπου κάποιος να κάνει το βιβλίο και να λέει τι σκέφτεται εκείνο όση ώρα διαρκεί το ψάξιμο. Μάλιστα, αν το βιβλίο παίζεται από το παιδί, ενδέχεται ο μονόλογός του να μαγνητοφωνηθεί και να κοινοποιηθεί και αυτός στο σχολείο σε ένα μικρό αρχείο ήχου. Προκύπτει ένα ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα, που μπορεί να παρουσιαστεί στο τέλος της χρονιάς, όταν γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, που πραγματοποιήθηκε.
Το σημείωμα προς τους γονείς: Αυτό το βιβλίο δεν θέλει να διαβαστεί. Γι’ αυτό κρύβεται συνεχώς. Αύριο το πρωί που θα θελήσετε να το διαβάσετε σίγουρα δεν θα το βρείτε στη θέση του. Κάπου θα έχει κρυφτεί. Προκαλέστε το παιδί να το βρει. Όταν το ανακαλύψει, φωτογραφήστε το στην κρυψώνα του και φέρτε την φωτογραφία στο σχολείο, εκτυπωμένη ή σε ηλεκτρονική μορφή. Σκοπεύουμε να καταγράψουμε όλα τα ‘κόλπα’ που χρησιμοποίησε το βιβλίο στα σπίτια των παιδιών προκειμένου να μη διαβαστεί. Καλή διασκέδαση
Δείγμα δραστηριότητας