«L INGO G ANG » Καρέλης Γιώργος Μπάμπαλη Ασημίνα Πάσχος Θανάσης Πετροπούλου Μαρία Σπανοπούλου Αθηνά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Θέμα: Υπολογιστής και Διαδίκτυο: Ευκαιρίες και Απειλές Υπότιτλος: Επικοινωνία μέσω Η/Υ Μάθημα: Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα: “Clickers” Αποτελείται.
Πώς ξεκινούν οι φήμες στο γραφείο... Με εντολή από τη Δ ιεύθυνση Προς: Όλο το προσωπικό της επιχείρησης. Από: παιδί του φωτοτυπικού. Θέμα: Χρήση του “POST-IT”
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Τατουαζ και body-piercings
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ H EΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ της ΕΡΕΥΝΑΣ
ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαφάνεια Χάρις Χριστοφή Διαφάνεια των σωμάτων Μάθημα 2.
Δημιουργία εκπαιδευτικού κόμικ
ΘΕΜΑ: «Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ»
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Χριστόφορος Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Μάριος Ρουβάς Δημήτρης Φάγκρας.
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία Επιμόρφωση των ομάδων εργασίας για την καταγραφή της κυπριακής νοηματικής γλώσσας Δρ. Χρυσόστομος Παπασπύρου, Λεμεσός,
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Περιεχόμενα  Σκοπός  Ερωτήματα που μας αφορούν  Αιτιολόγηση  Quiz 1  Quiz 2  Ο εθισμός του Facebook  Βήματα που ακολουθήσαμε  Αποτελέσματα  Πηγές.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
Γιώργος Κωσταρέλας|Στέφανος Κεραμάρης|Κώστας Καλογερόπουλος Λευτέρης Κοτζαμπασούδης|Γιώργος Κουγιουμτζίδης|Δέσποινα Καραπέτσα.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Αγγλική γλώσσα- κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ «Υποέργο 1 - ΕΠΑΕ ΑΙΓΑΙΟ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ& ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ» της Πράξης «CESSDA ΕΠΑΕ - Υποστήριξη.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ο σχολικός εκφοβισμός (ή bullying) είναι μια μάστιγα που παρατηρείται σε σχολεία και επιβάλεται να καταπολεμηθεί άμεσα. Μαρία Μαστοράκου.
ΦοιτητΕσ : χαραλαμποσ ζηγρασ,
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
ΒΑΣΩ ΑΜΠΑΖΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΣΧΟΣ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ ΡΙΤΣΑ
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΟΜΑΔΑ Β΄ Βουντουράκης Γιώργος Αλευράκης Γιώργος Αλιφιεράκης Κωνσταντίνος Γκογκολάουρι Αλέξανδρος Καλαϊτζιδάκης Γιώργος Η Γλώσσα των νέων.
BULLYING (ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ)
Προσχολική Παιδαγωγική
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Γλώσσα και Κοινωνία.
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Πώς ξεκινούν οι φήμες στο γραφείο...
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑσφαλΗσ ΧΡΗΣη των ιστοσεΛΙδων κοινωνικΗς δικtΥωσης
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«L INGO G ANG » Καρέλης Γιώργος Μπάμπαλη Ασημίνα Πάσχος Θανάσης Πετροπούλου Μαρία Σπανοπούλου Αθηνά

Ένα χαρακτηριστικό της γλώσσας των νέων είναι η δημιουργία και η ανανέωση που εμφανίζεται συνεχώς στο πλούσιο λεξιλόγιο τους. Αυτό γίνεται με τρεις βασικούς τρόπους: Η αλλαγή της σημασίας(πχ λιώμα,''μεθυσμένος). Ο δανεισμός που γίνεται από της διάφορες γλώσσες, κυρίως όμως δανείζονται λέξεις από την αγγλική γλώσσα Πολλές φορές η τροποποίηση σε διάφορες λέξεις χωρίς όμως να αλλάξουν την βασική τους σημασία.

Πολλοί νέοι δανείζονται αγγλικές λέξεις προσθέτοντας ένα μικρό ελληνικό «κερασάκι» όπως αναφέρει ο Γιάννης Βελούδης, καθηγητής γλωσσολογίας. Η αργκό είναι ανατρεπτική και επιχειρεί με κάθε μέσο να σοκάρει χρησιμοποιώντας υβριστικά σχόλια ως αντιδράσεις προς τους μεγαλύτερους Επιπρόσθετα οι νέοι επινοούν καινούργιες λέξεις με τις οποίες δημιουργούν ένα νέο δικό τους κώδικα ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους χωρίς να έχουν φόβο μήπως κάποιος άλλος καταλάβει το θέμα το οποίο συζητάνε.

Πολλές καινούργιες λέξεις της γλώσσα των νέων (ΓτΝ) σχηματίζονται με ένα σχετικά μικρό απόθεμα παραγωγικών τύπων,που διακρίνονται στης εξής κατηγόριες: Πρώτον ΓτΝ χρησιμοποιεί αρκετές λέξεις οι όποιες υπάρχουν και μάλιστα χρησιμοποιούνται στην ελληνική γλώσσα. Μερικά παραδείγματα εί ναι: -ας, -ατος, -ιαρης, -δικο, -μένος, -αρι, -ψιλό και κάτι, -ονι, -ουλας, -ακι, -κάρα.

Δεύτερον, χρησιμοποιούν παραγωγικά επιθέματα, τα όποια συνδυάζουν με ελληνικές και αγγλικές λέξεις (πχ μπαρ-μπαρόβιος). Επίσης πολλές φορές τροποποιούν τις λέξεις κόβοντας η αλλάζοντας τις συλλαβές.

Ιδιαίτερα παραγωγικά σημασιολογικά πεδία είναι οι κοινωνικές κατηγόριες (πχ τύπισσα, φλώρος, φυτό),οι βιωματικές και κοινωνικές εμπειρίες, οι ψυχολογικές καταστάσεις (πχ τα πήρα στο κρανίο= εκνευρίστηκα, ανεβάζω θερμοκρασία = αρχίζω και θυμώνω),οι αξιολογικές εκφράσεις (πχ τζάμι = άψογος, είσαι ότι να΄ναι = είσαι χάλιας).Τέλος οι επιτακτικές εκφράσεις ¨και γαμώ + ονομαστική φράση(και γαμώ τις φάσεις =πολύ καλή φάση).

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα, ότι η γλώσσα των νέων άλλοτε μοιάζει απειλητική για την ελληνική και άλλοτε μοιάζει δημιουργική και πρωτότυπη. Επηρεάζεται από πολυάριθμους και διαφορετικούς παράγοντες. Επιπλέον είναι και μια μορφή μηχανισμού στην οποία ο κάθε νέος έχει το δικαίωμα αλλαγής καταλήξεων, προθεμάτων και οτιδήποτε περνάει από την φαντασία κάθε εφήβου.

Έπειτα από μία έρευνα που κάναμε μοιράζοντας χαρτάκια στους συμμαθητές μας συλλέξαμε τις αγαπημένες τους λέξεις-εκφράσεις «αργκό» και τις χωρίσαμε στις παρακάτω τρείς κατηγορίες: 1. Facebook 2. Ελληνικές λέξεις 3. Aγγλικές λέξεις

FACEBOOK Respect=Σεβασμός Troll=κοροϊδεύω έμμεσα Check in=Δίνω τοποθεσία Οmg=Ω θεέ μου ΑΓΓΛΙΚΕΣ Swag=είμαι στιλάτος Coolarw=είμαι ήρεμος Prο=επαγγελμ ατίας ΄ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ Και γαμώ Κλαρινογαμπρός Τρελή Φάση Μιλάμε…δεν υπάρχει Άραξε