Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 11: Καμπύλωση του Ξύλου. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις Ι Ενότητα 4: Υλικά μιας Ε.Η.Ε. Σταύρος Καμινάρης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
Advertisements

1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Ο Κύκλος του Νερού (Φυσική) Μεταβιτσιάδου Ελένη Σελίδα 1
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 11: Καμπύλωση του Ξύλου. Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου.

2 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Παρόμοια Διανομή (S A), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. Άδειες χρήσης

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Ο αναγνώστης να μπορεί: Να αντιληφθεί τις δυνατότητες καμπύλωσης του ξύλου. Να διαχωρίζει τις τεχνικές καμπύλωσης ανάλογα με τον επιδιωκόμενο σκοπό και τα διαθέσιμα μέσα. Καμπύλωση του Ξύλου4

Περιεχόμενα ενότητας 1. Ιστορική Αναδρομή - Επιλογή ξύλου για καμπύλωση 2. Καμπύλωση με άτμιση ή με βρασμό 3. Κάμψη κρύου ξύλου με την μέθοδο COMPWOOD 4. Παραγωγική καμπύλωση ξύλου με υψίσυχνα ρεύματα 5. Καμπύλωση ξύλου με αμμωνία Καμπύλωση του Ξύλου5

Ιστορική Αναδρομή Τα αρχαιότερα ευρήματα που υπάρχουν (δυτική Αλάσκα), δείχνουν ότι η τέχνη της καμπύλωσης του ξύλου είναι γνωστή σχεδόν 2000 χρόνια. Κουτί καμπύλωσης ( μ.Χ) Καμπύλωση του Ξύλου6

Επιλογή ξύλου για καμπύλωση  Τα πλατύφυλλα έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην κάμψη από τα κωνοφόρα.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η λιγνίνη των πλατύφυλλων έχει χαμηλότερη θερμοκρασία πλαστικοποίησης από αυτή των κωνοφόρων και χαμηλότερο βαθμό πολυμερισμού.  Το ξύλο που χρησιμοποιείται για κάμψη πρέπει να είναι καθαρό και χωρίς σφάλματα.  Τα είδη που χρησιμοποιούνται περισσότερο είναι: δρυς, οξιά, φράξος, σφενδάμι, φτελιά, σημύδα, καρυδιά, πλατάνι, mahogany.  Η υγρασία του ξύλου πριν την άτμιση πρέπει να κυμαίνεται από 12 έως 25% ανάλογα με το μέγεθος της κάμψης. Καμπύλωση του Ξύλου7

Καμπύλωση με άτμιση ή με βρασμό (1/2)  Άτμιση των πριστών μέσα σε μικρά μεταλλικά ατμιστήρια.  Τα τεμάχια πριστών πρέπει να έχουν υποστεί ξήρανση στο 20-25%.  Τοποθετούνται μέσα στο μικρό κύλινδρο άτμισης με συμπαγή στοίβαξη και ατμίζονται επί 1-2 ώρες με κεκορεσμένο ατμό, σε θερμοκρασία ° C και πίεση 1-2 Atm  Η διάρκεια άτμισης εξαρτάται από το μέγεθος της ασκούμενης πίεσης, από το πάχος της πριστής ξυλείας και από την αρχική υγρασία και το είδος του ξύλου. Καμπύλωση του Ξύλου8

Καμπύλωση με άτμιση ή με βρασμό (2/2) Οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις άτμισης και κάμψης του ξύλου, σε μονάδες επίπλων με μεγάλη παραγωγή, είναι οι ακόλουθες:  Ατμογεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας ή με καύση για παραγωγή ατμού.  Συσκευή μετατροπής ατμού σε ατμό υψηλής πίεσης που αποτελεί το μέσο άτμισης και πλαστικοποίησης του ξύλου.  Ειδικοί κύλινδροι ατμού με πόρτα που κλείνει αεροστεγώς και είναι εύκολη στο χειρισμό. Η διάμετρος του κυλίνδρου είναι mm με μήκος 1 έως 4m ανάλογα με τις ανάγκες.  Ειδικές πρέσες καμπύλωσης.  Διάφορα βοηθητικά εξαρτήματα όπως μεταλλικές λάμες κάμψης, σφιγκτήρες, καλούπια καμπύλωσης. Καμπύλωση του Ξύλου9

Γραμμή παραγωγής σε μονάδα παραγωγής καμπύλων στοιχείων Καμπύλωση του Ξύλου10

ΚΑΜΨΗ ΚΡΥΟΥ ΞΥΛΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ COMPWOOD (1/2)  Η μέθοδος στηρίζεται στην ιδιότητα του ξύλου να αντέχει σε δυνάμεις θλίψης παράλληλα προς τις ίνες χωρίς να υπόκειται θραύση.  Ξύλο με υγρασία 20-25%, ατμίζεται σε θερμοκρασία 100°C και πλαστικοποιείται.  Στη συνέχεια υφίσταται συμπίεση παράλληλα προς τις ίνες, δηλαδή με εφαρμογή αξονικών δυνάμεων θλίψης στα άκρα του πριστού σε ειδική πρέσα.  Η συμπίεση ασκείται μέχρι να προκληθεί μείωση του μήκους των ινών κατά 20%.  Κατά τη διαδικασία συμπίεσης οι ίνες του ξύλου κάμπτονται και αναδιπλώνονται, χωρίς το ξύλο να παραμορφώνεται και να θραύεται.  Μετά την παύση άσκησης δυνάμεων θλίψης οι ίνες επανέρχονται κατά 15% περίπου στο αρχικό μήκος τους. Καμπύλωση του Ξύλου11

ΚΑΜΨΗ ΚΡΥΟΥ ΞΥΛΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ COMPWOOD (2/2) Καμπύλωση του Ξύλου12

Για την καμπύλωση μπορούν να συγκολληθούν πολλά λεπτά ξυλόφυλλα μαζί Καμπύλωση του Ξύλου13

Συγκόλληση πολλών λεπτών ξυλόφυλλων (1/3) Καμπύλωση του Ξύλου14

Συγκόλληση πολλών λεπτών ξυλόφυλλων (2/3) Καμπύλωση του Ξύλου15

Συγκόλληση πολλών λεπτών ξυλόφυλλων (3/3) Καμπύλωση του Ξύλου16

Παραγωγική καμπύλωση ξύλου με υψίσυχνα ρεύματα (1/2)  Για ελαφρά κάμψη του συμπαγούς ξύλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η τεχνολογία των υψίσυχνων ρευμάτων όταν επιδιώκεται μεγάλη παραγωγή.  Το υψίσυχνο ρεύμα χρησιμοποιείται για την πολύ γρήγορη θέρμανση.  Και για την σταθεροποίηση των ήδη καμπυλωμένων στοιχείων ξύλου σε ειδική πρέσα με καλούπι.  το ξύλο υφίσταται πρώτα άτμιση είτε αποτελείται από πολλά λεπτά ξυλόφυλλα που κάμπτονται εύκολα και ενδιάμεσα σε κάθε στρώση τοποθετείται κόλλα. Καμπύλωση του Ξύλου17

Καμπύλωση ξύλου με υψίσυχνα ρεύματα (2/2)  Στη συνέχεια κάθε στοιχείο ξύλου υφίσταται πρόκαμψη σε πρέσα με καλούπι  Aμέσως μετά τα ξύλινα στοιχεία πρεσάρονται σε πρέσα με καλούπι, η οποία λειτουργεί με υψίσυχνο ρεύμα. Το ηλεκτρικό ρεύμα σταθεροποιεί την κόλλα σε πολύ μικρό χρόνο  Ο απαιτούμενος συνολικός χρόνος για την πλήρη διαδικασία άτμισης - πρόκαμψης - σταθεροποίησης στην πρέσα υψίσυχνων είναι περίπου 30-45min Καμπύλωση του Ξύλου18

Καμπύλωση ξύλου με αμμωνία (1/2)  Ο χειρισμός του ξύλου με άνυδρη αμμωνία σε αέρια ή υγρή μορφή προκαλεί πλαστικοποίηση του ξύλου και επιτρέπει την κάμψη.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η άνυδρη αμμωνία (ΝΗ 3 ) είναι ένας άριστος διαλύτης ο οποίος πλαστικοποιεί τα κυριότερα χημικά συστατικά του ξύλου.  Η αμμωνία διαχέεται μέσα στα τοιχώματα των κυττάρων του ξύλου και ειδικότερα στις κρυσταλλικές περιοχές της κυτταρίνης και δημιουργεί νέους δεσμούς με αυτήν. Καμπύλωση του Ξύλου19

Καμπύλωση ξύλου με αμμωνία (2/2)  Η πλαστικοποίηση του ξύλου οφείλεται κυρίως στην πλαστικοποίηση της κυτταρίνης  Η απορρόφηση της αμμωνίας από τα συστατικά των κυτταρικών τοιχωμάτων μπορεί να γίνει ή με εμβάπτιση ή με εμποτισμό του ξύλου.  Το ξύλο μετά τον εμποτισμό με ατμούς αμμωνίας γίνεται συνήθως λίγο πιο πυκνό και σκληρό, ενώ αποκτά και πιο σκούρο χρώμα.  Κατά το χειρισμό του ξύλου με ατμούς αμμωνίας πρέπει να λαμβάνονται αυστηρά μέτρα προστασίας Καμπύλωση του Ξύλου20

Καμπύλωση ξύλου - δείγματα Καμπύλωση του Ξύλου21

Τέλος ενότητας