ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΑΣΘΕΝΩΝ  Εκτός από την επισκόπηση - εκτίμηση φυσικής κατάστασης, ο νοσηλευτής επιφορτίζεται με την παρατήρηση της συμπεριφοράς ασθενών - Ευθύνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Ανοικτό Πανεπιστήμιου Δήμου Παπάγου-Χολαργού
Ηθική στην κλινική πράξη
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
"Νοσηλευτική παρακολούθηση
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ
Τι είναι Hospice; Βασικές Αρχές Λειτουργίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Σχεδιασμός, Προδιαγραφές & Έλεγχος Λειτουργίας Μονάδας Παρασκευής Παρεντερικών Διαλυμάτων.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Πρώτες Βοήθειες Ioannis Lazarettos MD PhD Orthopaedic Surgeon 1.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Επισκόπηση της πρόσφατης νομολογίας της Αρχής σε θέματα επεξεργασίας ευαίσθητων δεδομένων υγείας Χαρίκλεια Ζ. Λάτσιου Δ.Ν. Δικηγόρος Ειδική Επιστήμων ΑΠΔΠΧ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εισαγωγή Η πρόοδος της ιατρικής έχει αυξήσει τις δυνατότητες του υγειονομικού προσωπικού να παρατείνει τη ζωή των ασθενών με τη χρήση πολλών τρόπων Ως.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
1.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Το κόστος Ποιότητας    
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΤΑΤΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΙΩΝ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΑΣΘΕΝΩΝ  Εκτός από την επισκόπηση - εκτίμηση φυσικής κατάστασης, ο νοσηλευτής επιφορτίζεται με την παρατήρηση της συμπεριφοράς ασθενών - Ευθύνη νοσηλευτή για ανεπιθύμητα συμβάντα: δικαίωμα θέσπισης / επιβολής κανόνων συμπεριφοράς εντός λογικών πλαισίων - Συμμόρφωση με τις οδηγίες: λήψη φαρμάκων, αποφυγή λήψης τροφής-νερού, πρόωρης έγερσης από την κλίνη, επιβλαβών συνηθειών, τήρηση επισκεπτηρίου κλπ. - Αποφυγή ενόχλησης άλλων ασθενών (π.χ. φωτισμός, θόρυβος) - Αποφυγή εξόδου από το χώρο νοσοκομείου χωρίς γραπτή άδεια (ειδοποίηση Αστυνομίας) - Ανάγκη περιορισμού ασθενή: διέγερση, παραλήρημα (φυσικά δεσμά, φαρμακευτική καταστολή) - Αποτροπή έκθεσης ασθενή σε κίνδυνο (π.χ. αυτοκτονία)

ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ  Γραπτή καταγραφή ενημέρωσης για τα σημαντικά γεγονότα της βάρδιας: - στοιχεία νέων εισαγωγών, - προβλήματα ή μεταβολές στην κατάσταση ασθενών, - πραγματοποίηση εξετάσεων ή θεραπευτικών παρεμβάσεων, - μεταφορές εκτός θαλάμου, - συμμόρφωση ασθενή με οδηγίες, βαθμός βοήθειας που χρειάζεται από το προσωπικό - αλλαγές στις ιατρικές οδηγίες ή ανάγκη μελλοντικής συνεννόησης με γιατρούς κλπ.  Περιεκτική, σύντομη αναφορά (μόνο σημαντικότερα στοιχεία)  Κατά το δυνατό σαφής, τυποποιημένος τρόπος γραφής (αποφεύγεται η σύγχυση και λάθη)  Συνιστάται η προφορική ενημέρωση για τα κυριότερα στοιχεία

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ  Λειτουργικό σύστημα: κατανομή ειδικών εργασιών - πλεονέκτημα η επικέντρωση σε ένα συγκεκριμένο καθήκον (λιγότερο πολύπλοκη εργασία, ελαχιστοποίηση χρόνου, λαθών, κόστους) - κριτική: αδυναμία ολοκληρωμένης φροντίδας (αντιμετώπιση ασθενή ως πρόβλημα, έλλειψη ικανοποίησης από το σύνολο της φροντίδας), συχνά αποφυγή προσωπικής ευθύνης  Κατά ασθενή σύστημα: κατανομή ασθενών - ολοκληρωμένη φροντίδα (ικανοποίηση), δύσκολη η εφαρμογή του (απαιτείται επαρκής αριθμός προσωπικού υψηλής εκπαίδευσης και εμπειρίας) - ιδανικό για Χειρουργείο, Μονάδες  Σύστημα ομαδικής νοσηλείας (πρωτοβάθμια φροντίδα): κατανομή ασθενών σε ομάδες νοσηλευτών - επικεφαλής ομάδας ο ανώτερος διπλωματούχος νοσηλευτής, ανάληψη ευθύνης

ΝΟΜΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (1)  Η γνώση τους πολύ σημαντική για τους νοσηλευτές, για να μπορούν να διαχειρισθούν την επαγγελματική ευθύνη - Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, συναφής νομοθεσία - Κανόνες υγειονομικής φροντίδας ασθενών (πρότυπα, ικανότητες μέσου νοσηλευτή)  Αμέλεια: Η παράλειψη πράξεων που θα έκανε ένας λογικός, συνετός, προσεκτικός επαγγελματίας (εκπαιδευμένος, έμπειρος).

NOMIKA-HΘIKA ΘΕΜΑΤΑ 1α - Η μεταβίβαση καθηκόντων σε άτομο που δε διαθέτει την ικανότητα να τα εκτελέσει, καθώς και η παράλειψη αναφοράς αντίστοιχου συμβάντος ή ανάρμοστης συμπεριφοράς συναδέλφου - Η αιτιολογική σύνδεση μεταξύ βλάβης και παράλειψης - Η ανικανότητα, σοβαρά σφάλματα κατά την εκτέλεση καθήκοντος

ΝΟΜΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 1β  Διάκριση: μεροληπτική λήψη απόφασης ή συμπεριφορά προς άτομο με βάση την κοινωνική του τάξη, θρήσκευμα, φύλο, πρόβλημα υγείας.

ΝΟΜΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (2)  Παρενόχληση: δεν περιορίζεται στη σεξουαλική, αλλά γενικότερα στη σκόπιμη μειωτική/προσβλητική συμπεριφορά από άτομο θέσης ισχύος  Πληροφορημένη συναίνεση : δικαίωμα λεπτομερούς ενημέρωσης προκειμένου να δώσει ο ασθενής την άδεια πραγματοποίησής της - για εισαγωγή στο νοσοκομείο, εξέταση, επέμβαση, μετάγγιση αίματος / παραγώγων, χορήγηση πειραματικών φαρμάκων, συμμετοχή σε έρευνα, δωρεά οργάνων

ΝΟΜΙΚΑ- ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 2α  Δικαίωμα ασθενή να αρνηθεί εξέταση, θεραπεία, ΚΑΡΠΑ (DNR)  Τήρηση ιατρικού απόρρητου (ή ιδιωτικής ζωής)  Εξύβριση, δυσφήμηση, απειλή, βιαιοπραγία  Υπέρβαση καθήκοντος (εκτέλεση μη νοσηλευτικής πράξης)  Δόλος, πρόθεση εγκληματικής πράξης  Αστική – ποινική – πειθαρχική ευθύνη (ασφάλιση αστικής ευθύνης)

ΝΟΜΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (3)  Μείωση κινδύνου νομικών κυρώσεων:  - Διατήρηση επάρκειας, επαγρύπνησης  - Γραπτή καταγραφή πράξεων, παρουσία μαρτύρων  - Δημιουργία φιλικής σχέσης με ασθενείς - συγγενείς  Δεοντολογία: κανόνες συμπεριφοράς που έχουν συμφωνηθεί από συγκεκριμένη ομάδα - αξίες, πεποιθήσεις όχι δεσμευτικές  Επιτροπές δεοντολογίας, ηθικά διλήμματα: διακοπή κύησης, τεχνητή υποστήριξη ζωής, συνέργεια σε αυτοκτονία 

ΝΟΜΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 2β  Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας: - Εντιμότητα συμπεριφοράς - Σεβασμός προσωπικότητας, αξιοπρέπειας, δικαιωμάτων, ιδιωτικής ζωής, θρησκευτικών/ιδεολογικών πεποιθήσεων ασθενών (άρνηση θεραπείας, νοσηλείας) - Διατήρηση άριστων σχέσεων με συναδέλφους με γνώμονα το συμφέρον ασθενή

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΣΘΕΝΗ  Προγραμματισμένη: συνεννόηση με γιατρό  Επείγουσα: αιφνίδια εμφάνιση νόσου, κάκωσης ή επιδείνωσης νόσου  Καταγράφονται: ονοματεπώνυμο, ηλικία, βάρος-ύψος, ασφαλιστικός φορέας, διεύθυνση και τηλέφωνα επικοινωνίας με συγγενείς, πλήρες ιατρικό ιστορικό  Εργαστηριακές – ακτινολογικές εξετάσεις

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ 1α  Προσανατολισμός στο χώρο (ντουλάπα, μπάνιο), εξήγηση βασικών κανόνων (κλήση προσωπικού, επισκεπτήριο), φροντίδα προσωπικών αντικειμένων  Φάκελος-λογοδοσία ασθενή: διάγνωση εισαγωγής, άλλα προβλήματα υγείας, προηγούμενες εισαγωγές-επεμβάσεις, λήψη φαρμάκων, αλλεργίες, διανοητική κατάσταση, επίπεδο αυτοφροντίδας, κινητικότητα, πέρασμα ιατρικών οδηγιών, προγραμματισμός εξετάσεων, προετοιμασία για επέμβαση

ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΑΣΘΕΝΗ  Λόγω μεταβολής κατάστασης, διάγνωσης προβλήματος που χρήζει νοσηλείας σε άλλη κλινική ή πραγματοποίησης εκτίμησης- εξέτασης (επιστροφή)  Συνεννόηση με θεράποντα/συνοδό γιατρό, διοικητικές υπηρεσίες, ΕΚΑΒ (εκτός νοσοκομείου)  Ενημέρωση οικογένειας, προσοχή για απώλειες προσωπικών αντικειμένων  Εξασφάλιση απαραίτητου εξοπλισμού για τη μεταφορά (monitors, αναπνευστήρες), καταγραφή που ανήκει ο εξοπλισμός (ετικέτες)

Διακομιδή ασθενών  Μετά τη μεταφορά: επιστροφή εξοπλισμού στο χώρο  Επί μεταφοράς σε άλλο νοσοκομείο για εξετάσεις: συνεννόηση για την επιστροφή του ασθενή, αποφυγή άσκοπης αναμονής  Μετά την επιστροφή: πέρασμα νέων ιατρικών οδηγιών, χορήγηση φαρμάκων που δεν έλαβε κατά την απουσία του

ΕΞΟΔΟΣ ΑΣΘΕΝΗ  Αποχώρηση για το σπίτι (εξιτήριο): ιδιωτικό αυτοκίνητο ή ΕΚΑΒ (προβλήματα κινητικότητας, ανάγκη εξοπλισμού), έντυπο με γραπτές οδηγίες εξόδου, follow-up (επανεκτίμησης)  Μεταφορά σε άλλο νοσοκομείο, κέντρο ειδικής φροντίδας ή αποκατάστασης: συνεννόηση για προετοιμασία υποδοχής, μεταφορά φακέλου ασθενούς, αποστολή ενημερωτικού σημειώματος

ΕΞΟΔΟΣ ΑΣΘΕΝΟΥΣ  Έξοδος χωρίς ιατρική έγκριση: δικαίωμα ασθενή, άμεση ενημέρωση γιατρού, υπογραφή εντύπου αποχώρησης χωρίς έγκριση (ή καταγραφή άρνησης), ενημέρωση συγγενών  Θάνατος: αναγγελία/ενημέρωση από γιατρό, παρουσία συγγενών (συμπαράσταση), προετοιμασία πιστοποιητικού θανάτου, καταγραφή στη λογοδοσία, μεταφορά στο Νεκροτομείο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ (1)  Ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε ασθενή (μάθησης- εκτέλεσης): - σχετικά με ασθένεια, χειρουργική επέμβαση, φαρμακευτική αγωγή, υγιεινή, ατομική φροντίδα, διατροφή - από την εισαγωγή ως την έξοδο ασθενή - αξιολόγηση ειδικών αναγκών, ελλειμμάτων γνώσης, πεδία που προσφέρονται για εκπαίδευση (τι γνωρίζει ήδη ο ασθενής, τι παραπάνω χρειάζεται)  Μάθηση: - οπτικός, ακουστικός, κινισιο-αισθητικός τύπος - επιλογή κατάλληλης στιγμής (απουσία πόνου, κόπωσης, διακοπών), γλώσσας (σύντομες προτάσεις, κατανοητοί όροι) - παρουσίαση πλεονεκτημάτων μάθησης - περιορισμοί λόγω ικανοτήτων (ηλικία, διανοητική κατάσταση), γνωστικού επιπέδου, πολιτισμικών διαφορών

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ (2)  Αντικειμενικός στόχος: διαμόρφωση συγκεκριμένης συμπεριφοράς ή απόκτηση δεξιότητας, βελτίωση ήδη υπαρχουσών  Πρακτικές οδηγίες: - δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αποφυγή απόσπασης της προσοχής - επαρκής φωτισμός, ησυχία, ο ασθενής φορά γυαλιά ή ακουστικά εφόσον χρειάζεται - αργή ομιλία, χρήση μικρών προτάσεων, αποφυγή κατά το δυνατό ιατρικών όρων - συζήτηση αντιρρήσεων και παροχή επεξηγήσεων εφόσον ζητούνται - τακτικός επανέλεγχος κατανόησης όσων διδάχθηκαν - στο τέλος, πραγματοποίηση διαδικασίας από τον ασθενή και διορθώσεις τυχόν λαθών

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (1)  Ιατρονοσηλευτικά λάθη: στις ΗΠΑ υπεύθυνα για > θανάτους ετησίως (πιο θανατηφόρα από τα τροχαία): σχετιζόμενα κυρίως με φάρμακα, διαγνωστικές ή θεραπευτικές πράξεις (εξοπλισμό, επεμβάσεις, παρεμβάσεις), ανεπαρκή επίβλεψη ασθενή

 Ως λάθος ορίζεται κάθε ακούσια πράξη που εξέθεσε ή θα μπορούσε να εκθέσει τον ασθενή σε κίνδυνο (αλληλουχία γεγονότων, όχι απαραίτητα συνέπειες) - αιτίες: ανεπαρκής εκπαίδευση/εμπειρία,κόπωση, υποστελέχωση, παραμέληση κανόνων/οδηγιών, προβληματική επικοινωνία, απόσπαση προσοχής - συνέπειες λαθών: θάνατος, σοβαρή επιδείνωση, παράταση νοσηλείας, αυξημένο κόστος - πρόληψη λαθών: προτυποποιημένες διαδικασίες, διπλός έλεγχος, χρήση Η/Υ, χρήση ετικετών στις σύριγγες, βελτίωση συνθηκών περιβάλλοντος εργασίας

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (2)  Πτώσεις: αιτία σοβαρών τραυματισμών - ιδιαίτερα συχνές στο μπάνιο - αιτίες: ηλικία >70, μειωμένη αντίληψη, αδυναμία, διαταραχές όρασης / ισορροπίας / κινητικότητας, λήψη φαρμάκων (κατασταλτικά, ορθοστατική υπόταση) - τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στο κρεβάτι, διδασκαλία κλήσης σε βοήθεια, χρήσης μπαστουνιού ή περιπατητή, απομάκρυνση επικίνδυνων αντικειμένων  Εγκαύματα: φωτιά, θερμά υγρά, θερμοφόρες, ηλεκτρικές κουβέρτες  Διέγερση: ΚΝΣ-ΠΝΣ, φάρμακα,τραυματισμοί,κ.λ.π. Ακινητοποίηση, αποφυγή αφαίρεσης καθετήρων, σωλήνων παροχετεύσεων  Safety culture: - τήρηση κανόνων ασφαλείας, να λαμβάνεται υπόψη τι μπορεί να «πάει στραβά» - αναφορά δυσμενών συμβάντων χωρίς φόβο τιμωρίας, ανάλυση-επεξεργασία, προτάσεις εφαρμόσιμων λύσεων - βελτίωσης

ΦΟΡΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Συστήματα μέτρησης φόρτου νοσηλευτικής εργασίας: ποσοτικοποίηση νοσηλευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την πρόγνωση χρόνου και δεξιοτήτων που απαιτούνται προκειμένου το νοσηλευτικό προσωπικό να καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες των ασθενών - απώτερος σκοπός η ορθή στελέχωση: πρόβλεψη του αριθμού προσωπικού που απαιτείται σε ημερήσια βάση  Ορθή κατανομή δραστηριοτήτων: άμεση κλινική φροντίδα  Επαγγελματική εξουθένωση (burnout): συναισθηματική εξάντληση, αποπροσωποποίηση, μειωμένα προσωπικά επιτεύγματα - όχι συνώνυμο του υψηλού φόρτου εργασίας: αίσθηση αδυναμίας ελέγχου - αιτίες: φροντίδα δύσκολων ομάδων ασθενών, κακό συναδελφικό κλίμα, χαμηλές απολαβές, έλλειψη αναγνώρισης έργου ή προσδοκίας βελτίωσης στο μέλλον, βάρδιες, χαμηλή αυτονομία