∆ηλώσεις Η Chris Evert (σπουδαία αθλήτρια του τένις) “Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συμβεί και πως θα αντιδράσω σε συγκεκριμένες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής
Advertisements

Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ208, Διάλεξη 9η
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ208, Διάλεξη 3η
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Άσκηση και ψυχολογικά μοντέλα
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
 Ο 16χρονος Λευτέρης κολυμπά από μικρός και είναι σήμερα από τους καλύτερους κολυμβητές της ομάδας του. Στους τελευταίους αγώνες που συμμετείχε (πρόσθιο.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Ο σύγχρονος Τερματοφύλακας του ΒΑΓΓΕΛΗ ΛΑΠΠΑ Προ π ονητή Τερματοφυλάκων της ΠΑΕ Παναθηναϊκός.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 «ΚΙΝΗΣΗ,
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Κίνηση επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΟΝΟΜΑ: Ευαγγελία Γιαδανού.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
Χρειάζεται οι προπονητές και οι Κ.Φ.Α. να επαινούν και να αμείβουν τους αθλητές/μαθητές και τις αθλήτριές/μαθήτριες τους ή όχι ;  Χρειάζεται οι προπονητές.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΔΗΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Βασικός στόχος κάθε προπονητή είναι: Να μπορεί η ομάδα του να παρουσιάζει και να διατηρεί χωρίς διακυμάνσεις μια ιδανική αγωνιστική.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Μάθημα 059 Εξατομικευμένη άσκηση
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
Γιατί είναι δημοφιλείς οι ΟΒΕΑ;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

∆ηλώσεις Η Chris Evert (σπουδαία αθλήτρια του τένις) “Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συμβεί και πως θα αντιδράσω σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Βλέπω νοερά τον εαυτό µου να παίζει πόντους σύμφωνα µε το στυλ του αντιπάλου µου. Βλέπω τον εαυτό µου να παίζει µε βαθιά χτυπήματα και να ανεβαίνω στο φιλέ αν η αντίπαλος µου απαντήσει αδύναμα. Αυτό µε βοηθάει να προετοιμαστώ διανοητικά για τον αγώνα και νοιώθω σαν να έχω ήδη παίξει τον αγώνα πριν ακόµη βγω στο γήπεδο” Μπίµον Όσο ήμουν στον αέρα, σκεφτόμουνα µόνο ότι ήμουν ένα πουλί που πετούσε πάνω από πόλεις και βουνά.

ΟΡΙΣΜΟΣ Η νοερή εξάσκηση στον αθλητισμό είναι μια φανταστική επανάληψη μιας φυσικής δεξιότητας, χωρίς όμως την παρουσία κάποιων φυσικών κινήσεων. Είναι μια εμπειρία παρόμοια με τις εμπειρίες που έχουμε από τις αισθήσεις (όραση, ακοή, αφή) αλλά παρουσιάζεται χωρίς την παρουσία των συνηθισμένων εξωτερικών ερεθισμάτων

ΘΕΩΡΙΕΣ ΨΥΧΟΝΕΥΡΟΜΥΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ - Ζωηρά φανταστικά γεγονότα ή τρόποι συμπεριφοράς, θα πρέπει να παράγουν νευρομυϊκές αντιδράσεις ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ - Η νοερή εξάσκηση συντελεί στην δημιουργία ενός νοερού πρότυπου, όχι με την στιγμιαία ενεργοποίηση των μυών, αλλά με την δημιουργία ενός κινητικού προγράμματος στο κεντρικό νευρικό σύστημα ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ - Η νοερή εξάσκηση συντελεί στην δημιουργία ενός νοερού πρότυπου, όχι με την στιγμιαία ενεργοποίηση των μυών, αλλά με την δημιουργία ενός κινητικού προγράμματος στο κεντρικό νευρικό σύστημα

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Καθώς οι περισσότερες δεξιότητες στον αθλητισμό έχουν ταυτόχρονα κινητικά και γνωστικά στοιχεία, φαίνεται ότι η νοερή απεικόνιση είναι αποτελεσματική και αναγκαία σε πλήθος δεξιοτήτων ΥΠΟΘΕΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Η νοερή απεικόνιση λειτουργεί μέσω της ανάπτυξης και ξεκαθαρίσματος των ψυχολογικών δεξιοτήτων. Βοηθάει στην βελτίωση της αυτοσυγκέντρωσης, στον περιορισμό του άγχους, στην αύξηση της αυτοπεποίθησης, στην εξάσκηση και εκμάθηση δεξιοτήτων. Όλοι αυτοί οι παράγοντες βοηθάνε στην μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ Έρευνες έδειξαν την θετική επίδραση της νοερής απεικόνισης ιδίως όταν συνδυαζόταν με άλλες μεθόδους όπως καθορισμός στόχων, ενίσχυση αυτοπεποίθησης και τεχνικές χαλάρωσης Χρήση «μεθόδου της μεταφοράς» για τον περιορισμό όλων των στοιχείων που αποσπούν την προσοχή των παιδιών και δυσκολεύουν την εκμάθηση δεξιοτήτων στο τένις Χρήση «μεθόδου της μεταφοράς» για τον περιορισμό όλων των στοιχείων που αποσπούν την προσοχή των παιδιών και δυσκολεύουν την εκμάθηση δεξιοτήτων στο τένις

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Τα άτομα παρουσίασαν μεγαλύτερη ηλεκτρομυογραφική δραστηριότητα στο χέρι που φαντάζονταν ότι ανύψωνε βάρη σε σχέση με το χέρι που δεν φαντάζονταν ανάλογη κίνηση. Οι καλοί αθλητές/τριες τα καταφέρνουν καλύτερα στην ικανότητα να δημιουργούν νοερές εικόνες. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο της αυτοπεποίθησης των αθλητών, τόσο καλύτερη είναι η ικανότητα νοερής εξάσκησης. Οι αθλητές/τριες με υψηλό επίπεδο αυτοπεποίθησης δεν επιμένουν τόσο στην νοερή εξάσκηση δεξιοτήτων, όσο στην εξάσκηση καταστάσεων του αθλήματος, καταστάσεων διέγερσης και αντιμετώπισης αγχους σε αγώνες

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Στον αθλητισμό-η νοερή εξάσκηση βοήθησε στην βελτίωση της κινητικής απόδοσης ατόμων με νοητική υστέρηση, στην βελτίωση εξασκημένων και αρχάριων ποδοσφαιριστών, σε τάξεις μοντέρνου χορού, στην αποκατάσταση τραυματισμένων αθλητών, στην ορθοσωμία Η χρήση της είναι αποτελεσματική στο χτίσιμο της αυτοπεποίθησης, στην παρακίνηση, στον έλεγχο του στρες και στην εξάσκηση δεξιοτήτων

ΤΥΠΟΙ ΝΟΕΡΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΝΟΕΡΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ Βλέπουμε τον εαυτό μας να εκτελεί μια δραστηριότητα ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΝΟΕΡΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ Παρατηρούμε τον εαυτό μας που εκτελεί την δραστηριότητα όπως μια κάμερα που μας τραβάει ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΝΟΕΡΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ Παρατηρούμε τον εαυτό μας που εκτελεί την δραστηριότητα όπως μια κάμερα που μας τραβάει Μικτά αποτελέσματα-μάλλον η εσωτερική είναι καλύτερη γιατί προσεγγίζει περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο πραγματικά εκτελεί ο αθλητής τη δραστηριότητα

Κatarina Witt Νιώσατε ποτέ θεός σε όλη τη μακρόχρονη καριέρα σας; Άγγελος ένοιωσα... Και πολλές φορές ουράνιο σώμα. Άλλες φορές ένοιωσα σαν ψάρι. Ο τρόπος που γλιστράει ένας αθλητής πάνω στον πάγο είναι ο τρόπος που γλιστράει στο νερό το ψάρι.

ΧΡΗΣΕΙΣ ΝΟΕΡΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ Η χρήση της είναι ότι βασικά αποτελεί πηγή παρακίνησης. Βοηθάει στη δημιουργία ιδανικού επιπέδου διέγερσης. ANΑΠΤΥΞΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Εξάσκηση κινήσεων, τελειοποίηση τεχνικής, αυτοματοποίηση ενεργειών. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ταχύτητα αντίδρασης σε διάφορες καταστάσεις. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ταχύτητα αντίδρασης σε διάφορες καταστάσεις. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης, νοερή εκτέλεση τέλειας και πετυχημένης κίνησης, ανάκληση στη μνήμη μιας σπουδαίας απόδοσης, έλεγχος διέγερσης και στρες, δημιουργία εικόνων ηρεμίας, ανάπτυξη αυτοσυγκέντρωσης. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης, νοερή εκτέλεση τέλειας και πετυχημένης κίνησης, ανάκληση στη μνήμη μιας σπουδαίας απόδοσης, έλεγχος διέγερσης και στρες, δημιουργία εικόνων ηρεμίας, ανάπτυξη αυτοσυγκέντρωσης.

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ: είναι η απεικόνιση που αντιπροσωπεύει συγκεκριμένους στόχους ή συμπεριφορές. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ: η απεικόνιση που αντιπροσωπεύει την αποτελεσματική αντιμετώπιση προκλητικών καταστάσεων. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΕΓΕΡΣΗ: η απεικόνιση που εκτελείται για να μεταφερθούν αισθήματα χαλάρωσης, ή διέγερσης σε συνδυασμό με αγωνιστικές καταστάσεις. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ: η απεικόνιση που χρησιμεύει για βελτίωση σε συγκεκριμένες δεξιότητες. ΓΕΝΙΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ: απεικόνιση για εξάσκηση σε στρατηγικές αγώνων.

Bob Beamon (νοερή εξάσκηση) Τι σας οδήγησε σε ένα τόσο μεγάλο άλμα; Όταν τα βήματα Όταν τα βήματα γίνονται άλματα, έχουμε µία αποθέωση του εγκεφάλου. Πιστεύω και στο ταλέντο αλλά ο εγκέφαλος είναι το παν

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΟΕΡΗΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ - Επίγνωση όλων των αισθήσεων καθώς αποκτούν την εμπειρία του αθλήματος (οπτικά, ακουστικά, κιναισθητικά) ΖΩΗΡΟΤΗΤΑ - Ζωντανές εικόνες για όλες τις αισθήσεις (μυρωδιά χλωρίου, το δάπεδο, αλλαγή θερμοκρασίας κ.λ.π.) ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ - Εκμάθηση χειρισμού των εικόνων έτσι ώστε να παράγεται ένα επιθυμητό αποτέλεσμα ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ - Επίγνωση όλων των αισθήσεων καθώς αποκτούν την εμπειρία του αθλήματος (οπτικά, ακουστικά, κιναισθητικά) ΖΩΗΡΟΤΗΤΑ - Ζωντανές εικόνες για όλες τις αισθήσεις (μυρωδιά χλωρίου, το δάπεδο, αλλαγή θερμοκρασίας κ.λ.π.) ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ - Εκμάθηση χειρισμού των εικόνων έτσι ώστε να παράγεται ένα επιθυμητό αποτέλεσμα

Πωςγίνεται; Ο αθλητής φαντάζεται ένα πλήρες σενάριο

ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΚΕΨΕΩΝ (Ο αθλητής που σκέφτεται ότι θα πέσει, σίγουρα θα πέσει. Όταν σκέφτεται µια εντυπωσιακή κούρσα κάνει τη σωστή νοερή εξάσκηση.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΩΣΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ Ή ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - Στην αρχή περιβάλλον που δεν αποσπά την προσοχή ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ - Η χαλαρή προσοχή ελευθερώνει τη φαντασία, ενώ η ένταση την καταπνίγει ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ - Η χαλαρή προσοχή ελευθερώνει τη φαντασία, ενώ η ένταση την καταπνίγει ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ - Να υπάρχουν κίνητρα για δέσμευση αθλητών ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ - Να υπάρχουν κίνητρα για δέσμευση αθλητών ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ Ή ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ - Να πιστεύουν και να προσδοκούν ότι θα τους βοηθήσει ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ Ή ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ - Να πιστεύουν και να προσδοκούν ότι θα τους βοηθήσει ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ - Ποιοτική, συγκεντρωμένη προπόνηση ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ - Ποιοτική, συγκεντρωμένη προπόνηση

ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Πριν ή μετά την προπόνηση, σε διάλειμμα της προπόνησης. Πριν ή μετά τον αγώνα αλλά και σε διάλειμμα του, ή σε κενό χρόνο, ή σε λίγα δευτερόλεπτα πριν από μια μεγάλη προσπάθεια. Όταν ο αθλητής ξεκουράζεται. Όλα εξαρτώνται από το βαθμό εξάσκησης και εμπειρίας των αθλητών και από ότι θέλει κανείς να πετύχει

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ νοερήεξάσκηση στο στο διάλειµµα. Ο ένας αθλητής σωστά σκέφτεται ένα ήρεµο µέρος, ο άλλος λανθασμένα σκέφτεται το αρνητικό σκορ)