Πρακτική άσκηση Θεοδωρίδου Άννα, Γ16231 Κοκκίνη Μαρία, Γ16274 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας Εργαστήριο Φυσιολογίας και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Advertisements

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Ο χειρισμός του ποτίσματος διαφοροποίησε σημαντικά την εδαφική υγρασία μόνον κατά την ξηρή εποχή (2η δειγματοληψία Ιουνίου). Μεταβολές της βιοκοινότητας.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΟΥΝΑΒΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΠΛΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Στάδια ανάπτυξης καλλιεργούμενων φυτών
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Προϋποθέσεις Φωτοσύνθεσης
Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.
Διάγνωση γενετικών ασθενειών
Η αναπνοή στα φυτά Ε.Κ.Μπάση 4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας.
ΤΑ ΦΥΛΛΑ.
Διάγνωση γενετικών ασθενειών
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος, 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Χρώση Μπλέ του μεθυλενίου- Κινητική
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
ΔΙΑΠΝΟΗ : ΑΠΩΛΕΙΑ H 2 O (ΜΟΡΦΗ ΥΔΡΑΤΜΩΝ) ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΦΥΤΙΚΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ (mg H 2 O cm -2 day -1 ) Α. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Ένταση της Αναπνοής  Σχήμα (επιφάνειας/όγκου)
Καρρά Αναστασία Σέρρες ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ‘’ Διαχείριση και παραγωγή προϊόντων από φυσικούς πόρους. Το παράδειγμα της σπιρουλίνας’’ Φοιτήτρια: ΚΑΡΡΑ.
ΕΝΔΟΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΜΕΡΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΟΥΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΛΗΣ.
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων Εργαστήριο Γεωργικής Υδραυλικής.
Μαριάνθη Αγριτέλη Ελευθερία Ηλιάδη Καφετζής Κωνσταντίνος.
ΜΙΚΡΟΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Εργαστήριο Ανθοκομίας & Αρχιτεκτονικής Τοπίου Πρακτική Εξάσκηση μέσω ΕΣΠΑ ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ ΙΖΑΜΠΕΛΑ 1101.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΟΝΟΜΑ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΜΗΜΑ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΦΥΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΙΝΤΖΙΟΣ.
Παρουσίαση Πρακτικής Άσκησης για το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ Εργαστήριο: Μοριακής Βιολογίας Υπέυθυνος: Ρήγας Σταμάτης Ασκούμενοι: Πατριανάκος Στέφανος, AM:
Γ ΕΩΠΟ ΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΤΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Αξιολόγηση Ζεολίθου και Agri-fos 600 στην αντιμετώπιση του.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ 2012 ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΓΟΝΙΔΙΟΥ AT3G53130 ΚΑΙ ΔΥΑΔΙΚΗ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Πρακτική άσκηση Ιουλίου –Αυγούστου 2012 Μίχου Μυρσίνη.
ΙΣΤΟΧΗΜΙΚΗ ΧΡΩΣΗ ΗΩΣΙΝΗΣ-ΑΙΜΑΤΟΞΥΛΙΝΗΣ Θεοδώρου Χάρις – Β15943 Επιβλέπων: Μπαλάσκας Χρήστος, Επίκουρος Καθηγητής Εργαστήριο Ανατομίας και Φυσιολογίας Αγροτικών.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΜΗΜΑ Β3. ΘΕΜΑ: ΕΝΑΣ ΝΕΑΡΟΣ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΧΑΛΑΡΟ ΡΥΘΜΟ ΔΥΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΤΡΕΞΕ ΈΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ,
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Εργαστήριο Κηπευτικών Καλλεργειών Χάνδρα Μαρία ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ 2012 ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ AGRICULTURAL UNIVERSITY OF ATHENS.
Κουμάκη-Κωστάκη Βασιλική, MD, PhD Λέκτορας Μικροβιολογίας ΕΚΠΑ
Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει.
Πρακτική άσκηση φοιτητών : Μίχου Θωμάς Παπαδέλας Αναστάσιος Εργαστήριο Φυσιολογίας και Μορφολογίας Φυτών.
ΤO ΒΙΒΛΙΟ TOY ROBERT HOOKE ΛΟΝΔΙΝΟ 1665
Κλιματική αλλαγή.
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ Εισαγωγή_Μεταφορά νερού / ιόντων (ΚΕΦ. 3, 4, 6) 24 Φεβρουαρίου Oρμόνες (Κεφ 19-25) (28 Φεβρουαρίου / 3 και 10 Μαρτίου Φωτοβιολογία-Φωτομορφογένεση.
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ Επιλογή από κάθε σπουδαστή ενός χώρου αστικού πρασίνου (πόλεις > κατοίκους) Καταγραφή των κλιματολογικών, γεωλογικών, εδαφολογικών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Φωτοσύνθεση Συμβαίνει στους αυτότροφους οργανισμούς
Copyright© 2007 (Ν. 2121/93), Αριστέα Βελεγράκη.
Οι ΣπουδΕΣ στο ΑριστοτΕλειο ΠανεπιστΗμιο
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών)
ΣΠΟΡΙΟΚΤΟΝΟΣ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΒΑΚΡΟΛΗΣ Καρίνου Ε. και Σιβροπούλου Α.
Εργαστήριο – Γεωργικές Κατασκευές
Κουλυμπούδη Λ.1, Ορφανουδάκης Μ.2 και Σιναπίδου Ε.1
5ο Δημοτικό Σχολείο Κω Το κοινωνικό Σχολείο, το πράσινο Σχολείο, το Σχολείο που καινοτομεί, το συνεργατικό Σχολείο.
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
ΜΙΚΡΟΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ
H ελευθέρωση της ενέργειας
Μικροσκοπική παρατήρηση στομάτων φύλλων, καταφρακτικών κυττάρων και χλωροπλαστών Άσκηση 4 εργαστηριακού οδηγού Β ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Βιολογία Γ.Παιδείας.
Κλινικό πρωτόκολλο διδακτορικής διατριβής: Η εμπειρία ενός υποψήφιου διδάκτορα Ηλίας Δουλάμης, MD.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Πρακτικές δραστηριότητες
Πρακτική Άσκηση In vitro Δράση του Trichoderma sp εναντίων παθογόνων εδάφους Εργαστήριο 3ο.
Μελέτη φωτοσυνθετικών και υδατικών παραμέτρων των φύλλων
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 18 Ιανουαρίου 2018
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική άσκηση Θεοδωρίδου Άννα, Γ16231 Κοκκίνη Μαρία, Γ16274 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας Εργαστήριο Φυσιολογίας και Μορφολογίας Φυτών Υπεύθυνος Καθηγητής: Καραμπουρνιώτης Γεώργιος Απρίλιος 2012

Εργαστήριο Φυσιολογίας & Μορφολογίας Φυτών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γιώργος Καραμπουρνιώτης, Καθηγητής (Διευθυντής εργαστηρίου) Δημήτριος Μπουράνης, Καθηγητής Σπυρίδων Κίντζιος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γεώργιος Αϊβαλάκις, Επίκουρος Καθηγητής Χριστίνα Κιτσάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια Σταμάτης Ρήγας, Λέκτορας Γεώργιος Λιακόπουλος, Λέκτορας Στυλιανή Χωριανοπούλου, Λέκτορας Δημοσθένης Νικολόπουλος, Μέλος ΕΕΔΙΠ

Τομείς έρευνας Τρέχουσα Ερευνητική Δραστηριότητα (Επικεφαλής Γ. Καραμπουρνιώτης) Φυσιολογία καταπονήσεων (αμυντικοί μηχανισμοί με τους οποίους τα φυτά αντιμετωπίζουν τους δυσμενείς παράγοντες του περιβάλλοντος). Βιοτικοί (παθογόνα, έντομα) και αβιοτικοί (UV-B ακτινοβολία, έλλειψη θρεπτικών συστατικών) παράγοντες καταπόνησης οι οποίοι επηρεάζουν την ανάπτυξη αντιπροσωπευτικών φυτών του Μεσογειακού περιβάλλοντος, με έμφαση στα καλλιεργούμενα είδη (ελιά, αμπέλι). Ρόλοι αμυντικών δευτερογενών μεταβολιτών. Οπτικές ιδιότητες των φύλλων. Εφαρμογή ψηφιακής ανάλυσης εικόνας στη μελέτη των ανατομικών χαρακτηριστικών των φύλλων.

Χώροι του Εργαστηρίου Ερευνητικά Εργαστήρια

Εξοπλισμός Εργαστηρίου

Το Πείραμα Το πείραμα στο οποίο συμμετείχαμε, πραγματοποιείται από το διδακτορικό ερευνητή Ανδρέα Γιαννόπουλο. Σκοπός του είναι η μελέτη της επίδρασης και λειτουργίας των οξαλικών και ανθρακικών κρυστάλλων ασβεστίου των φυτικών κυττάρων, καθώς ο ρόλος τους στη φωτοσύνθεση παραμένει άγνωστος.

Κρύσταλλοι παρατηρούνται συχνά μέσα στα κύτταρα. Στα φυτικά κύτταρα απαντώνται συχνότερα κρύσταλλοι οξαλικού ασβεστίου, οι οποίοι εμφανίζονται με διάφορες μορφές (μονήρεις, συσσωματώματα κτλ.). Η πλειονότητα των κρυστάλλων προκύπτουν από την ένωση ασβεστίου και οξαλικού οξέος (ενδιάμεσο προϊόν της κυτταρικής αναπνοής).

Οι κρύσταλλοι αποτελούν μία μορφή αποθήκευσης οξαλικού οξέος το οποίο επανεισάγεται στον μεταβολικό κύκλο όταν το απαιτούν οι συνθήκες. Η αδρανοποίηση του οξαλικού οξέος επιβάλλεται ώστε να μη δημιουργούνται παρενέργειες στους ιστούς λόγω του ισχυρά όξινου χαρακτήρα του.

Τα ιόντα ασβεστίου και οξαλικού που παίρνουν μέρος στη δημιουργία των κρυστάλλων ουσιαστικά «αποσύρονται από την κυκλοφορία» και δεν είναι πλέον οσμωτικά ενεργά. Το αντίθετο συμβαίνει στην περίπτωση αποδόμησης των κρυστάλλων. Ψάχνουμε λοιπόν έναν περαιτέρω ρόλο των κρυστάλλων που συμβάλλει στη φωτοσύνθεση.

1 η εβδομάδα Γνωριμία και εξοικείωση με το πείραμα. Μεταφύτευση φυταρίων βλίτου (Amaranthus blitum) και περδικακίου (Parietaria officinalis). Συστηματική παρακολούθηση της ανάπτυξης τους, πότισμα και λίπανση όπου χρειαζόταν, στο θερμοκήπιο του εργαστηρίου.

Πειραματόφυτα Amaranthus blitum (κοινώς Βλίτο) Parietaria officinalis (κοινώς Περδικάκι)

Φυτάρια στο θερμοκήπιο

2 η εβδομάδα Παραλαβή φύλλων από βλίτο και περδικάκι με τα εξής χαρακτηριστικά: άρτια ανεπτυγμένα, πράσινος έντονος χρωματισμός και ανοιχτά στομάτια (μέτρηση με ειδικό όργανο). Μεταφορά των φύλλων σε διάλυμα ΑΒΑ, το οποίο κλείνει τα στομάτια και χρησιμοποιείται σαν σήμανση για τη διάσπαση των κρυστάλλων. Επώαση τους στο διάλυμα. Επιπλέον, κρατήθηκαν φύλλα-μάρτυρες για τη σύγκριση των αποτελεσμάτων.

3 η -5 η εβδομάδα Μελέτη της φωτοσυνθετικής ικανότητας των φύλλων μετά το χειρισμό τους με ΑΒΑ. Πιο συγκεκριμένα: Τοποθέτηση των δειγμάτων-φύλλων σε μικροσκόπιο και σε συνθήκες φθορισμού, με έναν χειρισμό που περιγράφεται ως imaging pam. Παρατήρηση κυρίως της μέγιστης δυνητικής λειτουργικής φωτοσυνθετικής ικανότητας του φύλλου (yield) και της πορείας της κατά το πέρας μιας ώρας.

3 η -5 η εβδομάδα Έλεγχος των διαφορών στη συμπεριφορά των φύλλων, για τα φύλλα-δείγματα και τα φύλλα- μάρτυρες. Τα πρώτα συμπεράσματα βασίζονται στο γεγονός ότι η αποδόμηση των κρυστάλλων είναι έντονη και μπορεί να προκαλεί αύξηση της παραγωγής CO 2, η οποία επιδρά στη λειτουργία της φωτοσύνθεσης.

6 η εβομάδα Παραλαβή αντιπροσωπευτικών φωτογραφιών των δειγμάτων από το μικροσκόπιο, ώστε να μελετηθεί το μέγεθος, το σχήμα, η πυκνότητα, η επιφάνεια και η μορφή των κρυστάλλων. Χρήση του προγράμματος Image Prot που αφορά την επεξεργασία εικόνων για επιστημονικούς λόγους.

Κρύσταλλοι έπειτα από κατάλληλους χειρισμούς, η μπάρα αντιπροσωπέυει 80μm.

Το πείραμα θα συνεχιστεί και θα αποτελέσει τη διδακτορική διατριβή του Ανδρέα Γιαννόπουλου. Ευχαριστούμε πολύ όλα τα μέλη του εργαστηρίου για την πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγησή τους..