Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ και ΚΟΣΤΟΣ.
Κεφάλαιο 13 Μεγιστοποίηση κέρδους και προσφορά
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Βραχυχρόνια και Μακροχρόνια περίοδος
Κεφάλαιο 4ο Η Προσφορά των Αγαθών
Στοιχεία Μικροοικονομικής Ανάλυσης IΙ
Έννοια οικονομικού προγραμματισμού
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΙΙ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η Συνάρτηση Παραγωγής, προσδιορίζει τις δυνατότητες παραγωγής ενός αγαθού ή υπηρεσίας, ως συνάρτησης των παραγωγικών συντελεστών, δεδομένης.
Οικονομία και περιβάλλον ΙΙ Βασικά στοιχεία μικροοικονομίας
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 7: Αγορά εργασίας Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 5: Μορφές αγοράς Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Αρχές Γεωργικής Οικονομίας και Οργάνωση Γεωργικών Επιχειρήσεων 3 η Διάλεξη.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 5: Προσφορά – Παραγωγή – Κόστος. Διαλέξεις 8 έως 9. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 6: Παραγωγή – Κόστος Παραγωγής. Διαλέξεις 10 έως 13. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
Η θεωρία επιλογών καταναλωτή κεφάλαιο 21 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of.
Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Προσφορά, ζήτηση και κυβερνητική παρέμβαση Κεφάλαιο 6 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of.
Ανεξαρτησία και κέρδη από το εμπόριο Κεφάλαιο 3 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
Καταναλωτές , πωλητές και πλεονάσματα
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
ΑΓΟΡΕΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Οικονομικά Γεωργικής παραγωγής
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
Η καμπύλη Προσφοράς Μεθοδολογία Ασκήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
7 ΜΙΣΘΟΙ.
Εφαρμογές οικονομικών συναρτήσεων
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work should be mailed to: Permissions Department, Harcourt College Publishers, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, Florida

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Το νόημα του ανταγωνισμού u Μία πλήρως ανταγωνιστική αγορά έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: u Υπάρχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές. u Το προϊόν είναι ομοιογενές. u Υπάρχει ελευθερία εισόδου - εξόδου.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Το νόημα του ανταγωνισμού u Σαν αποτέλεσμα των χαρακτηριστικών αυτών η πλήρως ανταγωνιστική αγορά έχει τα ακόλουθα αποτελέσματα: u Οι ενέργειες ενός αγοραστή ή πωλητή έχουν αμελητέα επίδραση στην αγορά. u Κάθε αγοραστής ή πωλητής παίρνει την αγοραία τιμή σαν δεδομένη.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Το νόημα του ανταγωνισμού Οι αγοραστές και οι πωλητές είναι στην πλήρως ανταγωνιστική αγορά λήπτες τιμών Οι αγοραστές και οι πωλητές λαμβάνουν την τιμή σαν δεδομένη όταν συμμετέχουν στην αγορά.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής επιχείρησης Το συνολικό έσοδο για μία επιχείρηση είναι η τιμή πώλησης επί την προσφερόμενη ποσότητα. TR = (P X Q)

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής επιχείρησης Τα συνολικά έσοδα εξαρτώνται από την ποσότητα παραγωγής.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής επιχείρησης Το μέσο έσοδο δείχνει το πόσο εισπράττει μία εταιρεία από μία τυπική μονάδα.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής επιχείρησης Στον τέλειο ανταγωνισμό, το μέσο έσοδο είναι ίσο με την τιμή του προϊόντος.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής εταιρείας Το οριακό έσοδο είναι η μεταβολή στα συνολικά έσοδα από μία επιπλέον μονάδα προϊόντος MR =  TR/  Q

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Έσοδα ανταγωνιστικής επιχείρησης Για τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, το οριακό έσοδο είναι ίσο με την τιμή.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Συνολικό, μέσο και οριακό κόστος της επιχείρησης

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μεγιστοποίηση κέρδους για την επιχείρηση u Ο στόχος της επιχείρησης είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους. u Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θέλει να πουλήσει την ποσότητα που μεγιστοποιεί τη διαφορά ανάμεσα στα συνολικά έσοδα και τα συνολικά έξοδα.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μεγιστοποίηση κέρδους

P = AR = MR P=MR 1 MC Μεγιστοποίηση κέρδους για την ανταγωνιστική επιχείρηση... Ποσότητα 0 Κόστη Και Έσοδα ATC AVC Q MAX Η εταιρεία μεγιστοποιεί το κέρδος στην ποσότητα για την οποία το οριακό κόστος είναι ίσο με το οριακό κέρδος MC 1 Q1Q1 MC 2 Q2Q2 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc.

Μεγιστοποίηση κέρδους για την ανταγωνιστική επιχείρηση... Μεγιστοποίηση κέρδους έχουμε στην ποσότητα για την οποία το οριακό κόστος είναι ίσο με το οριακό κέρδος.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μεγιστοποίηση κέρδους για την ανταγωνιστική επιχείρηση... Όταν MR < MC  μειώνω Q Όταν MR = MC Το κέρδος είναι μέγιστο.

Η οριακή καμπύλη κόστους και η απόφαση της επιχείρησης... Ποσότητα 0 Κόστη Και Έσοδα MC ATC AVC Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved Q1Q1 P 1 P 2 Q2Q2 Αυτό το μέρος της καμπύλης MC είναι η καμπύλη προσφοράς της επιχείρησης.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η απόφαση της επιχείρησης να κλείσει βραχυχρόνια u Το κλείσιμο αναφέρεται στη βραχυχρόνια απόφαση μιας επιχείρησης να μην παράγει τίποτα κατά τη διάρκεια της βραχυχρόνιας περιόδου λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά. u Έξοδο έχουμε σε μια μακροχρόνια απόφαση αποχώρησης από την αγορά.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η απόφαση της επιχείρησης να κλείσει βραχυχρόνια Η εταιρεία υπολογίζει τα μη αναστρέψιμα κόστη όταν θέλει να βγει από μία αγορά, αλλά όχι όταν θέλει να κλείσει. u Μη αναστρέψιμα είναι τα κόστη που έχουν ήδη γίνει και δεν μπορούν να αποκατασταθούν.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η απόφαση της επιχείρησης να κλείσει βραχυχρόνια u Η επιχείρηση κλείνει αν τα έσοδα της είναι χαμηλότερα από το μέσο κόστος της. Κλείνει όταν TR < VC Ή TR/Q < VC/Q Ή P < AVC

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η απόφαση της επιχείρησης να κλείσει βραχυχρόνια Ποσότητα ATC AVC 0 Κόστος MC Αν P < AVC, κλείνει. Αν P > AVC, Η παραγωγή Συνεχίζεται Βραχυχρόνια. Αν P > ATC, Υπάρχει κέρδος. Η βραχυχρόνια καμπύλη προσφοράς

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η απόφαση της επιχείρησης να κλείσει βραχυχρόνια Το μέρος της καμπύλης του οριακού κόστους πάνω από την καμπύλη μέσου κόστους είναι η βραχυχρόνια καμπύλη κόστους.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η μακροχρόνια απόφαση της επιχείρησης για έξοδο από την αγορά u Μακροχρόνια η εταιρεία εξέρχεται από την αγορά όταν τα συνολικά της έσοδα είναι κάτω από το συνολικό της κόστος. TR < TC Ή TR/Q < TC/Q Η’ P < ATC

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η μακροχρόνια απόφαση της επιχείρησης για έξοδο από την αγορά u Μία εταιρεία μπαίνει στην αγορά όταν τα συνολικά της έσοδα είναι μεγαλύτερα από το συνολικό της κόστος,. TR > TC Η’TR/Q > TC/Q Η’ P > ATC

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η καμπύλη της ανταγωνιστικής επιχείρησης μακροχρόνια... Ποσότητα MC =μακροχρόνια Προσφορά S ATC AVC 0 Κόστη Η εταιρεία μπαίνει P > ATC Η εταιρεία συνεχίζει P < ATC

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η καμπύλη της ανταγωνιστικής επιχείρησης μακροχρόνια... Η μακροχρόνια καμπύλη προσφοράς είναι το μέρος της καμπύλης πάνω από την καμπύλη μέσου κόστους.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η καμπύλη της ανταγωνιστικής επιχείρησης μακροχρόνια... Ποσότητα MC ATC AVC 0 Κόστη Μακροχρόνια καμπύλη προσφοράς

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Η μακροχρόνια και βραχυχρόνια καμπύλη προσφοράς u Βραχυχρόνια καμπύλη προσφοράς u Το μέρος της καμπύλης οριακού κόστος πάνω από το μέσο μεταβλητό κόστος. u Μακροχρόνια καμπύλη προσφοράς u Το μέρος της καμπύλης του οριακού κόστους πάνω από το μέσο συνολικό κόστος.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Κέρδος Q Μετρώντας το κέρδος της ανταγωνιστικής επιχείρησης... Ποσότητα 0 Τιμή P = AR = MR ATCMC P ATC Κέρδος που μεγιστοποιεί την ποσότητα a. Μια εταιρεία με κέρδη

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Απώλειες Μετρώντας το κέρδος της ανταγωνιστικής επιχείρησης... Ποσότητα 0 Τιμή P = AR = MR ATCMC P Q Απώλεια που ελαχιστοποιεί την ποσότητα ATC b. Μια εταιρεία με απώλειες

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Προσφορά σε μια ανταγωνιστική αγορά Η συνολική προσφορά είναι το άθροισμα των ατομικών καμπυλών προσφοράς που υπάρχουν στην αγορά.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Βραχυχρόνια συνολική καμπύλη προσφοράς... u Για κάθε δεδομένη τιμή, ο κάθε παραγωγός παράγει τόσο ώστε το οριακό κόστος να είναι ίσο με την τιμή. u Η αγοραία καμπύλη προσφοράς είναι το οριζόντιο άθροισμα των ατομικών καμπυλών προσφοράς.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Βραχυχρόνια προσφορά με δεδομένο τον αριθμό των επιχειρήσεων (a) Ατομική καμπύλη προσφοράς Ποσότητα (επιχείρηση) 0 Τιμή (b) Αγοραία καμπύλη προσφοράς Quantity (market) 0 S MC 1.00 $ $ ,000200,000

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μακροχρόνια: Η αγορά με είσοδο – έξοδο επιχειρήσεων u Οι επιχειρήσεις θα μπαίνουν ή θα βγαίνουν από την αγορά μέχρι το κέρδος να μηδενιστεί. u Στη μακροχρόνια περίοδο η τιμή αγγίζει το ελάχιστο μέσο συνολικό κόστος. u Η μακροχρόνια καμπύλη προσφοράς είναι μία ευθεία που ορίζεται από την τιμή αυτή.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μακροχρόνια προσφορά με είσοδο και έξοδο επιχειρήσεων... (a) Κατάσταση μηδενικού κέρδους Ποσότητα (εταιρεία) 0 Τιμή P = minimum ATC (b) Προσφορά αγοράς Ποσότητα (Αγορά) Τιμή 0 S MC ATC

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Μακροχρόνια προσφορά με είσοδο και έξοδο επιχειρήσεων... u Στο τέλος της διαδικασίας εισόδου και εξόδου, οι εναπομείναντες θα πρέπει να έχουν μηδενικό κέρδος. u Η διαδικασία εισόδου-εξόδου συμβαίνει μόνο όταν οι τιμές και το μέσο συνολικό κόστος τείνουν να εξισωθούν. u Η μακροχρόνια ισορροπία συμβαίνει όταν οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν λειτουργικά κέρδη.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Οι επιχειρήσεις που μένουν με μηδενικό κέρδος u Το κέρδος είναι η διαφορά συνολικών εσόδων και συνολικού κόστους. u Το συνολικό κόστος περιλαμβάνει και το κόστος ευκαιρίας της επιχείρησης. u Στη μηδενικού κέρδους ισορροπία, τα έσοδα αποζημιώνουν τον ιδιοκτήτη για τα έξοδα που κάνει για να διατηρήσει την επιχείρηση του σε λειτουργία.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Αύξηση της ζήτησης μακροχρόνια u Μια αύξηση της ζήτησης αυξάνει την τιμή και την προσφορά βραχυχρόνια. u Οι επιχειρήσεις κερδίζουν γιατί η τιμή υπερβαίνει το μέσο κόστος.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Αύξηση της ζήτησης βραχυχρόνια... Αγορά Επιχείρηση Ποσότητα (επιχείρηση) 0 Τιμή MC ATC P1P1 Ποσότητα (αγορά) Τιμή 0 D1D1 P1P1 Q1Q1 A S 1 Μακροχρόνια Προσφορά (a) Αρχική κατάσταση P

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. D2D2 Αύξηση της ζήτησης βραχυχρόνια... Αγορά Επιχείρηση Ποσότητα (επιχείρηση) 0 Τιμή MCATC P1P1 Ποσότητα (αγορά) Τιμή 0 D1D1 P1P1 Q1Q1 A S1S1 Μακροχρόνια Προσφορά Β) βραχυχρόνια αντίδραση Q2Q2 B P2P2 P2P2 Κέρδος

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Αύξηση στη ζήτηση βραχυχρόνια... Αγορά Επιχείρηση Ποσότητα (επιχείρηση) 0 Τιμή MCATC P1P1 Ποσότητα (Αγορά) Τιμή 0 D1D1 P1P1 Q1Q1 A S1S1 Μακροχρόνια προσφορά (γ) Μακροχρόνια αντίδραση D2D2 B Q2Q2 P2P2 S2S2 C Q3Q3

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Γιατί η μακροχρόνια καμπύλη προσφοράς μπορεί να έχει θετική κλίση ; u Κάποιες πρώτες ύλες μπορεί να διατίθενται σε περιορισμένες ποσότητες. u Οι επιχειρήσεις μπορεί να έχουν διαφορετικά κόστη.

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Οριακή επιχείρηση Η οριακή επιχείρηση είναι αυτή που θα εγκαταλείψει την αγορά αν πέσει η τιμή.