ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ : ΖΩΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΤΜΗΜΑ : Α ’1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2014-2015 Π. Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Χριστούγεννα Στράτος Μουστακίδης.
Το Πασχα.
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
H Γέννηση του Χριστού Εργάστηκαν Π/ Χρίστος Βούργιας Σωτηρούλα Βούργια.
ΝΕΡΟ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΣΙΑ.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Η Γέννηση του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Χριστούγεννα στη Σέρβια
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
O πληθυσμός της Ευρώπης
Μαλαπανη Βασιλικη Μανωλεας Νικολαος Ντεμαι Τζενη
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Η γέννηση του Ιησού Χριστού: Γενέθλια της νέας ανθρωπότητας
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η γέννηση του Χριστού Ιστορία με εικόνες.
ΠΡΌΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΌ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΉΣ ΣΧΟΛΉΣ ΣΜΎΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Μαθήτρια: Κατερίνα.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΤΣΑΣ Δ’ ΤΑΞΗ.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2009.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
Χριστούγεννα στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο Εργασία στο μάθημα της πληροφορικής Φάνης Βλάχος ΣΤ’ Τάξη.
Αναστασία Νάστου Μαρία Καζελίδη.  Περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδριανά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά « γκι » που κρέμονται από την οροφή που.
Χριστούγεννα στη Ελλάδα και σε άλλες χώρες Εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής Από τον μαθητή: Γιάννη Τσαλίκη.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Έ ΘΙΜΑ Χ ΡΙΣΤΟΥΓΈΝΝΩΝ Από τη μαθήτρια Ξανθοπλά Χριστίνα!
ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Το νόημα των Χριστουγέννων.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Ε τάξη Ηλιάννα Γεωργιάδου Γιώργος Ελευθεριάδης.
Το καλοκαίρι Σταύρος Θοδωρής.
3. Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεισ των Αποστόλων
Χριστουγεννιάτικο δέντρο
H Γέννηση του Χριστού.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Η ιστορία των Χριστουγέννων
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Η ιστορία των Χριστουγέννων
Μας προσκαλούν οι καμπάνες στη φάτνη της Βηθλεέμ,
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ
Εργασία της μαθήτριας Άννας Μαρίας της τάξης ΣΤ
Πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα;
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Η ιστορία των Χριστουγέννων
O πληθυσμός της Ευρώπης
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ : ΖΩΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΤΜΗΜΑ : Α ’1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : Π. Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

 Χριστούγεννα  Ιστορία του εορτασμού των Χριστουγέννων  Βιβλική αφήγηση της γέννησης του Χριστού  Ιστορική έρευνα της ημερομηνίας γέννησης του Χριστού  Το άστρο της Βηθλεέμ  Τοπικά έθιμα σε περιοχές της Ελλάδας  Έθιμα στη Βηθλεέμ  Πηγές  Τέλος

Τα Χριστούγεννα ( σύνθετη λέξη της δημοτικής Χριστός + γέννα ) δηλώνουν την ετήσια χριστιανικήεορτή της γέννησης του Χριστού και κατ ' επέκταση το σύνολο των εορτών από της Γεννήσεως μέχρι των Θεοφανίων (" Γιορτές των Χριστουγέννων "). Τα Χριστούγεννα γιορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου. χριστιανική Χριστού25 Δεκεμβρίου Το χρονικό διάστημα που περικλείει τις γιορτές των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανίων, ονομάζεται στη λαογραφία [1] και Δωδεκαήμερο. [1]

Εκ των τεσσάρων Ευαγγελιστών μόνο ο Λουκάς και ο Ματθαίος αρχίζουν τις αφηγήσεις τους από τη Γέννηση του Ιησού. Οι δύο αυτές περιγραφές φέρονται να συμπληρώνουν η μία την άλλη. Ενώ πληρέστερη φέρεται του Λουκά. Από τον συνδυασμό των παραπάνω και άλλων πηγών, το ιστορικό έχει ως εξής : Επί Ρωμαίου Αυτοκράτορα Οκταβιανού Αυγούστου και Ηγεμόνα Κυρήνιου της Συρίας, διατάχθηκε απογραφή πληθυσμού σε όλη την Αυτοκρατορία. Άγγελος Κυρίου επισκέφθηκε τον Ιωσήφ και τον ενημέρωσε για την Θεία Γέννηση του Θεανθρώπου εκ της Παρθένου Μαρίας. Τότε ο Ιωσήφ παρέλαβε την Μαρία και από την Ναζαρέτ ήλθαν στη Βηθλεέμ που Βασιλεύς της περιοχής ήταν ο Ηρώδης ο Μέγας όπου και γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός. Άγγελος Κυρίου εμφανίζεται σε ποιμένες αγγέλλοντας το χαρμόσυνο γεγονός ενώ πλήθος αγγέλων ψάλλουν « Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία ». Ενώ συμβαίνουν αυτά άστρο φωτεινό εξ Ανατολής οδηγεί τρεις [12] Μάγους [13] προς τα Ιεροσόλυμα που μετά συνάντηση με τον Βασιλέα Ηρώδη συνεχίζουν και φθάνουν στη Βηθλεέμ όπου μαζί με τους βοσκούς προσκυνούν τον Θεάνθρωπο προσφέροντας Χρυσόν Λίβανο και Σμύρνα Λουκάς Ματθαίος Οκταβιανού Αυγούστου Κυρήνιου Ναζαρέτ Βηθλεέμ Ηρώδης ο Μέγας Δόξα εν υψίστοις Θεώ [12] [13] Ιεροσόλυμα Οι χριστιανοί θεωρούν ότι η γέννηση του Χριστού εκπληρώνει τις προφητείες των Εβραϊκών Γραφών και ότι ως Μεσσίας ήλθε για να λυτρώσει τους ανθρώπους από τις αμαρτίες τους. Εβραϊκών Γραφών

 Η ακριβής χρονολόγηση της ζωής του Ιησού είναι αδύνατη αφού οι υπάρχουσες μαρτυρίες που προέρχονται από την Καινή Διαθήκη χαρακτηρίζονται από χρονολογική ασάφεια και επίσης το αφετηριακό 1 μ. Χ. δεν εναρμονίζεται επακριβώς με τα γενικότερα ιστορικά δεδομένα των χρόνων εκείνων.

 Το άστρο της Βηθλεέμ, αν τελικά αφορούσε κάποιο αστρονομικό φαινόμενο, οδηγεί και πάλι στο έτος 747 από κτίσεως Ρώμης ή 7 π. Χ., αφού κατά τον Κέπλερ και άλλους αστρονόμους υπήρξε πράγματι τότε ένα παρόμοιο ουράνιο φαινόμενο που προκαλείται κατά τη συνάντηση των τριών πλανητών, του Κρόνου, του Δία και της Αφροδίτης. Στο φαινόμενο αυτό, μετά παρέλευση δύο ή τριών μηνών, ο Δίας δύει ή εξέρχεται από την τροχιά. Τότε παρατηρείται και πάλι το ίδιο έντονο φωτεινό φαινόμενο που παρουσιάζεται στην αρχή, σαν να εμφανίζεται εκ νέου.  Το γεγονός αυτό ταιριάζει με την παρατήρηση του Ματθαίου ότι οι Μάγοι πορευμένοι προς τη Βηθλεέμ, " είδον " τον " αστέρα " και " εχάρησαν χαράν μεγάλη σφόδρα ", προσθέτοντας ότι το " αστέρι " αυτό ήταν ίδιο με εκείνο " ον είδον εν τη Ανατολή. Καθώς ένα ταξίδι από τη Μεσοποταμία στην Παλαιστίνη με τα μέσα της εποχής απαιτούσε δύο ή τρεις μήνες, η χρονική αυτή απόσταση ταιριάζει με την αντίστοιχη φυσική κίνηση του πλανήτη Δία και τη διπλή εμφάνιση του κατά την είσοδο και έξοδο από την τροχιά συνάντησης με τους άλλους δύο πλανήτες.

 Στο διήγημα του " Τα χριστουγεννιάτικα τσαρούχια " ο Γ. Αθάνας έχει δώσει παραστατικά τη χρησιμότητα του εθίμου του σφαξίματος του χοίρου στην οικιακή οικονομία της Ρούμελης και όχι μόνο :  " Στα μέρη μας, γράφει, σφάζουνε τα θρεφτά γουρούνια την παραμονή των Χριστουγέννων. [...] το πετσί τους γδέρνεται, αλατίζεται και απλώνεται στον ήλιο. Απ ' αυτήν βγαίνουν τα γουρνοτσάρουχα της φαμελιάς. Το πάχος γίνεται γλίνα, οι χοντράδες γίνονται τσιγαρήθρες, κι έπειτα μένουν τα κόκκαλα για μαγειρευτά, τα εντόσθια για πηχτές και για ματιές, το κρέας για λουκάνικα και για παστουρμά. Μ ' ένα καλό γουρούνι περνάει τον υπόλοιπο χειμώνα η φτωχοφαμελιά ".  Στη Θεσσαλία, στη Ρούμελη, στο Μωριά αλλά και στη Νησιωτική Ελλάδα, κυρίως του Αιγαίου, χαρακτηριστικά της γιορτής των Χριστουγέννων ήταν το διαρκές άναμμα της φωτιάς ( κρατάει όλο το Δωδεκαήμερο ) που έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα κατά των καλικάντζαρων και των κακών πνευμάτων και το σφάξιμο και μαγείρεμα του γουρουνιού. Όσοι δεν είχαν γουρούνι σφάζανε γίδα ή πρόβατο. Στόλιζαν το σπίτι με κλαδιά κέδρων και αγριοκερασιάς. Δεν λούζονταν, γιατί το θεωρούσαν γρουσουζιά, κι έβαζαν ένα αγοράκι να κάνει ποδαρικό.

Η Βηθλεέμ όσο και τα Ιεροσόλυμα είναι οι πόλεις όπου γιορτάζονται τρεις φορές τα Χριστούγεννα. Ιεροσόλυμα Οι Καθολικοί και οι Διαμαρτυρόμενοι γιορτάζουν τα Χριστούγεννα την 25 η Δεκεμβρίου σύμφωνα με το νέο Γρηγοριανό ημερολόγιο, ενώ Καθολικοί Διαμαρτυρόμενοι Γρηγοριανό ημερολόγιο οι Ελληνορθόδοξοι στις 7 Ιανουαρίου του νέου έτους, ημερομηνία που αντιστοιχεί στις 25 Δεκεμβρίου κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο. Ελληνορθόδοξοι7 Ιανουαρίου Ιουλιανό ημερολόγιο Η Αρμενική Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει τα Χριστούγεννα μαζί με τα Θεοφάνια στις 19 Ιανουαρίου, ημερομηνία που αντιστοιχεί στις 6 Ιανουαρίου κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο. Αρμενική Ορθόδοξη Εκκλησία Θεοφάνια19 Ιανουαρίου6 Ιανουαρίου Σήμερα στη γενέτειρα του Χριστού κατοικούν περίπου Μουσουλμάνοι και Χριστιανοί. Μουσουλμάνοι

ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ