Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΑΚΗ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ,Β1
Advertisements

Ιστορία του ψωμιού.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΜΑΝΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ
ΠΡΑΣΙΝΟ-ΕΞΥΠΝΟ ΣΠΙΤΙ.
Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας ΤΕΓ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ ΓΑΛΛΙΑΣ.
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Ερευνητική Εργασία Α’ Τετραμήνου
Χριστουγεννιάτικα έθιμα χωρών
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΣΤΟΧΟΙ:
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ!!!!!
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΗΝ 5 ΧΡΟΝΗ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ! ΗΤΑΝ ΦΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Χριστούγεννα.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
4ο Γυμνάσιο Σπάρτης Γιάννης Ρίτσος Τάξη Α3
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Καλή διασκέδαση. Η πάπια που ψήθηκε Κάποτε, σε μία μακρινή λίμνη, υπήρχε μία πάπια που αποφάσισε να βρει την τύχη της μακριά από το σπίτι της και τους.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Συμπόσια στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ανδρέας Λεμονιάτης Αντρέας Στύλιος Γιάννης Αναστασίου Νικόλας Πέτρου Γιώργος Τρουλλιώτης Τάξη: Στ 3.
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
Η φιλοξενία του Αβραάμ Λίγα χρόνια αργότερα ο Κύριος παρουσιάστηκε και πάλι στον Αβραάμ, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του .Ο Αβραάμ είδε τρεις.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ο Κύριος παρουσιάστηκε στον Αβραάµ, κοντά στη ∆ρυ Μαµβρή, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του κατά το µεσηµέρι. Σήκωσε τα µάτια του και είδε.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Η Ομηρική Φιλοξενία 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Τμήμα Α1
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η φιλοξενία στην ομηρική και στη σημερινή εποχή. Μάθημα: ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Μαθήτρια: Χαρά Λύκου.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΚΟΥΜΙΛΑΤΣΟ ΜΙΚΕΛΕ ΔΟΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ. Είναι ο μήνας κατά τον οποίο ο καιρός «ανοίγει» και έρχεται η Άνοιξη Ο Απρίλιος μέχρι την εποχή του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
Φιλοξενια πραξη αρετησ υπερτατη αρετη του ανθρωπου
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Oι άνθρωποι καθημερινά ελπίζουν…
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ Στην Αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία θεωρούνταν πράξη αρετής . Τους ξένους προστάτευαν ο Ξένιος Δίας και η Αθηνά η Ξενία, όπως και οι Διόσκουροι Κάστωρ και Πολυδεύκης. Η φιλοξενία ακολουθούσε μία ιεροτελεστία και παρέχονταν σε κάθε ξένο, ο οποίος ανεξάρτητα από την τάξη που ανήκε.

Η ανάγκη της φιλοξενίας Η ανάγκη της φιλοξενίας προέκυψε από τον τρόπο ζωής των Ελλήνων (ταξίδια, εμπόριο, πόλεμοι) που είχε ως αποτέλεσμα να βρίσκονται στους δρόμους, σε ξένους τόπους, με μεγάλη ανάγκη για στέγη , βοήθεια ή προστασία. 

«εστιάν» ή «ξενίζειν» ή «ξενοδοχείν». Στα χρόνια του Ομήρου, σε όποιο σπίτι και αν πήγαινε ένας ξένος, θα έβρισκε φιλοξενία. Ο ξένος βέβαια δεν ήταν τουρίστας, αλλά αγγελιοφόρος, εξόριστος, ταξιδιώτης, κλπ.

«επί ξενία καλείν». Πρόσκληση σε γεύμα «επί ξενία καλείν». Πρόσκληση σε γεύμα Όταν εμφανιζόταν ένας ξένος, ο κύριος του σπιτιού ή στην περίπτωση σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες «ξενοδόχος» ή «στεγανόμος», ή «εστιοπάμμων» ή «ναύκληρος», τον προσκαλούσε στο σπίτι του και παρέθετε γεύμα προς τιμή του.

«επί ξενία καλείν». Πρόσκληση σε γεύμα «επί ξενία καλείν». Πρόσκληση σε γεύμα Στους πρώτους ιστορικούς χρόνους κάθε καλεσμένος μπορούσε να φέρει όποιον ήθελε στο γεύμα . Μόλις οι προσκαλεσμένοι έμπαιναν στο σπίτι οι δούλοι τους έβγαζαν τα υποδήματα γιατί θεωρούνταν αταίριαστο να κυκλοφορεί κανείς μέσα στο σπίτι με τα πέδιλα με τα οποία βάδιζε στο δρόμο.

Το τυπικό της φιλοξενίας Πριν καθίσουν οι καλεσμένοι στο τραπέζι τους έπλεναν και τους αρωμάτιζαν τα πόδια. Μα ούτε κι ύστερα απ΄ αυτή τη διαδικασία ήταν ωραίο να ρίχνεται κανείς στο φαγητό. Προηγούμενα οι καλεσμένοι περιφέρονταν στα δωμάτια θαύμαζαν τα έπιπλα και τα αντικείμενα διακόσμησης και επαινούσαν την καλαισθησία του νοικοκύρη. Οι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στους καλούς τρόπους. Αυτό ζητούσε η εθιμοτυπία.

Βασικοί κανόνες αισθητικής κατά τη φιλοξενία Σε κάθε κρεβάτι κάθονταν δυο άνθρωποι. Ξάπλωναν ακουμπώντας με τον αριστερό αγκώνα σε μαξιλάρι, έτσι που το στήθος τους, ήταν μισοσηκωμένο. Αφού καθόταν όλος ο κόσμος, οι υπηρέτες έχυναν νερό στους καλεσμένους τους για να πλύνουν τα χέρια τους έπειτα έφερναν κάτι τραπεζάκια χαμηλά πάνω στα οποία ήταν ταχτοποιημένα τα φαγητά. Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν πιρούνια, μαχαίρια και κουτάλια αλλά προτιμούσαν να τα αντικαθιστούν με μια κόρα ψωμί. Τις μερίδες τις σέρβιραν ψιλοκομμένες για να πιάνονται εύκολα.

Συμπόσιο Ακολουθούσε φαγητό και πιοτό. Στη συζήτηση συμμετείχε και η οικοδέσποινα. Ο ξένος μετά από τα γεύματα έλεγε κάποια ιστορία ή κάποιο ανέκδοτο.

Ευγένεια Οι οικοδεσπότες ήταν υποχρεωμένοι να κρατήσουν τη φιλοξενία όσες μέρες χρειαζόταν. Μετά το τέλος του δείπνου ρωτούσαν τον ξένο για την ταυτότητα του και για το σκοπό του ταξιδιού του.

Το συμπόσιο κλείνει με τον αοιδό Οι αρχοντικές οικογένειες είχαν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν και το τραγούδι των αοιδών ως το ευχάριστο κλείσιμο ενός πλουσιοπάροχου δείπνου.

Αγώνες προς τιμήν του ξένου Αγώνες προς τιμήν του ξένου

Αγώνες πάλης

Πλούσια δώρα κατά την αναχώρηση του ξένου

Η φιλία από τη φιλοξενία κληρονομούνταν στις επόμενες γενιές

Η φιλοξενία από μια σύγχρονη ματιά! Με την πάροδο των αιώνων, την αύξηση του πληθυσμού, την ανάπτυξη του εμπορίου, την βελτίωση των συγκοινωνιών, την πολιτισμική ανάπτυξη, ο όρος φιλοξενία έχει διαφοροποιηθεί και εμποριοποιηθεί. Φιλοξενούμε μόνο τους συγγενείς και τους φίλους τους οποίους υποδεχόμαστε με αγάπη και λαχτάρα. Τους ανοίγουμε το σπίτι μας, τους προσφέρουμε το καλύτερο κρεβάτι να κοιμηθούν. Τους δίνουμε να κάνουν μπάνιο, να ξεκουραστούν. Τους κάνουμε τραπέζι με τα καλύτερα φαγητά. Τους ξεναγούμε στα αξιοθέατα της πόλης μας, τους κερνάμε στις καλύτερες ταβέρνες, τους πάμε στα αρχαιολογικά μέρη. Όταν είναι να φύγουν τους χαρίζουμε δώρα.

Στις μέρες μας όμως… Το άνοιγμα των συνόρων επέτρεψε την είσοδο σε πολλούς μετανάστες διαφόρων εθνικοτήτων κα συχνά σε ανθρώπους τυχοδιώκτες και εγκληματίες. Οι άνθρωποι παρακολουθώντας στην τηλεόραση ληστείες και φόνους φοβούνται να ανοίξουν την πόρτα τους σε ξένους ακόμη και σε Έλληνες .

Για τους Έλληνες όμως πάντοτε η αξία της φιλοξενίας ήταν σημαντική και έτσι παραμένει και σήμερα προσαρμοσμένη στο σύγχρονο τρόπο ζωής.

Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΕΘΝΗ Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΕΘΝΗ Η φιλοξενία ως θεσμός συναντάται και σε αλλά έθνη. Σε πολλά από τα χωριά στα νησιά των Φιλιππίνων, η φιλία που προκύπτει από τη φιλοξενία επισφραγίζεται μέσα από το δείπνο που ετοιμάζει ο οικοδεσπότης στον ξένο. Στη Σουμάτρα, ένα νησί στη δυτική Ινδονησία ο ξένος που επιζητά τη φιλοξενία παρουσιάζεται κρατώντας ένα ινδοκάρυδο ως χειρονομία της φιλικότητας. Ο ξένος δέχεται τη θετική ανταπόκριση του οικοδεσπότη, ο οποίος του παρέχει πλουσιοπάροχο γεύμα. Στην Κένυα, οι ξένοι που καταφθάνουν στα χωρία παρουσιάζονται στους γηγενείς κατοίκους με ένα φλιτζάνι νερό σαν ένα τελετουργικό σήμα της φιλοξενίας και εκφέρουν τη φράση χαιρετισμό «Ας είμαστε φίλοι». Οι οικοδεσπότες τους υποδέχονται με θεϊκή διάθεση στα σπίτια τους προσφέροντας φαγητό.

Και μερικά αποφθέγματα , συμβουλές και παροιμίες … Και μερικά αποφθέγματα , συμβουλές και παροιμίες … Ξένους ξένιζε, καὶ σὺ γὰρ ξένος γ’ ἔσῃ μήποτε ξένος γένῃ. (Μένανδρος) Πρέπει ο χριστιανός όταν δεξιώνεται τους αδελφούς του να κάνει δεξίωση αθόρυβη και λιτή. (Μέγ. Βασίλειος) Εκεί που σας αγαπάνε να πηγαίνετε όχι και πολύ συχνά, εκεί που σας μισούν, μην πάτε ποτέ. (κινέζικη παροιμία)

Και μερικά αποφθέγματα , συμβουλές και παροιμίες… Και μερικά αποφθέγματα , συμβουλές και παροιμίες… Για πολλούς μαγείρευε και για λίγους στρώνε. (λαϊκή παροιμία) Τα ψάρι και οι καλεσμένοι βρωμάνε σε τρεις μέρες. (λαϊκή παροιμία) Όταν έχεις μεγάλη καρδιά δε χρειάζεσαι μεγάλο δωμάτιο. (εβραϊκή παροιμία) Δεν έχει σημασία πόσο μεγάλο είναι το σπίτι σου αλλά πόσο χωράει η καρδιά σου. (Ε. Ρέτση)

Μια φιλότιμη προσπάθεια των μαθητών του Α2 τμήματος: Μπουντουτσίδου Βασιλικής Μπούρα Δημήτρη Μπούτσκα Μαρίας Μυλωνά Δημήτρη Νεραντζάκη Παναγιώτη Παπαδοπούλου Σελίνας Περιστεράκη Χρήστου Πεταλωτή Κωνσταντίνου Πρίγγα Θανάση Σιουγιούδη Μηνά Σίσκου Ηλιάνας Σύρμαλη Γεωργίας

Μια φιλότιμη προσπάθεια των μαθητών του Α2 τμήματος: Τασιούδη Χριστίνας Τασιούδη Νικολάου Τασιούδη φιλίππου Τερζούδη Κυριάκου Τζογάνη Ευαγγελίας Τιάμαρου Χρήστου Τολοκονίδου Αλεξάνδρας Τοπαλούδη Παναγιώτας Τσιατσιάνα Σταυρούλας Τσιγκουρλά Πασχάλη Τσιουτσιουμάκα Βασιλικής Χαντζή Βασίλη και φυσικά της γιαγιάς Χρυσούλας!!! Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Μήτσικα Ολυμπία

Πηγές http://stardust30.wordpress.com www. google. gr (εύρεση εικόνων) el. wikipedia. org/wiki/φιλοξενία Ancient Greek music-Lament (2-3 century,AD)