ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Τπε και γλώσσα.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ  Αυτόνομη γνώση  Δημιουργική φαντασία  Πνευματική ευαισθησία  Πολιτιστική Δημιουργία  Ανθρώπινες Σχέσεις

 Ένας σοφιστής υποστήριζε ότι από όλα τα πράγματα την μεγαλύτερη αξία έχει ο λόγος, οπότε και ο βασιλιάς της Σπάρτης Άγης του είπε « Δηλαδή όταν δεν μιλάς δεν έχεις καμία αξία ;»  Είπε κάποιος στον Διογένη : « Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία » και απαντά ο Διογένης : « και εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους »

« ΧΙΟΥΜΟΡ »: ορισμός  Σύλληψη των πραγμάτων της ζωής από την αστεία και κωμική πλευρά τους, με έξυπνο, πνευματώδη τρόπο και την έκφραση αυτής της όψεως τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο. ( Λεξικό ΝΕ, Γ. Μπαμπινιώτη )

« ΧΙΟΥΜΟΡ »: ετυμολογία  χυμόρ / χυμός > ηλειακή διάλεκτος  humor (-oris) > « υγρό »  χυμός > τέσσερα υγρά που κατά τον Ιπποκράτη δομούν τον ανθρώπινο οργανισμό  χυμός > απόσταγμα ευφυίας αίσθημα τέρψεως, ἣδυσμα ( Αριστοτέλης )

 « Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται συνήθως με τρεις τρόπους : την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ » ( Καντ )  « Το χιούμορ αποτελεί ζωτικό στοιχείο της ανθρώπινης υπόστασης » (Nash)

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Αυθόρμητη έκφραση  Έμφυτο γνώρισμα  ≠ ορθολογισμός σοβαρότητα  Ανθρώπινη ανάγκη για ερμηνεία και κατανόηση  Διεθνές ενδιαφέρον  Επιστημονική τεκμηρίωση πλεονεκτημάτων ΚΑΤΑΥΠΕΡ

 Πνευματική ευαισθησία  Φαντασία  Πείρα ζωής  Μόρφωση  Καλαισθησία  Πνευματική ευστροφία  Πνευματική ελευθερία  Συλλογική συνείδηση  Κοινωνική επαφή  Κοινωνική εμπειρία  Κοινωνική συμμετοχή Ατομικές δεξιότητεςΚοινωνικές δεξιότητες

Η ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ - Ανήσυχο δημιουργικό πνεύμα + πνευματική καλλιέργεια (6 ος – 1 ος αι. π. Χ.) - ἀστεῖος > κάτοικος άστεως ≠ ἀγροῖκος  O Γέλως ως θεότητα : ευεργετική δύναμη  Μυθολογική σύνδεση : δώρο της Αφροδίτης  ευτραπελία : αρετή / βωμολοχία ( υπερβολή ) αγροικία ( έλλειψη )

ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Συνήθειες ( ονοματοθεσία : Πέρδιξ, Κρίνος, Ρόδη )  Επαγγελματίες γελωτοποιοί ( σύλλογος )  Λακωνικότητα  Παραποιήσεις ονομάτων  Ονοματοποιία ( ονοματοθήρες )  Σοφίσματα ( ανάλυση λογικής )  Διαχωρισμοί λέξεων

ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Κωμοί : πομπές διασκεδαζόντων  Αισχρολογίες σεξουαλικού περιεχομένου  Ευφημισμοί  Ευθυμογράφοι : αστείες διηγήσεις  Στάση ζωής : Δημόκριτος ( Γελασῖνος )  Διαχωρισμοί λέξεων  Συγγραφείς κλαυσιγελώτων  Μυθογράφοι ( Αίσωπος )

ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Φλύακες : κωμικά δωρικά ποιήματα ( μετάπτωση τραγωδίας σε κωμωδία )  Συμπόσια : συνδυασμός ευθυμίας και σοβαρότητας  Σπουδογέλοιοι : κυνικοί φιλόσοφοι  Γνωμικά  Παροιμίες  Ανέκδοτα  Κωμωδία : Αριστοφάνης

ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΧΙΟΥΜΟΡ  Θετική στάση απέναντι στο χιούμορ  Αλλαγή οπτικής γωνίας  Αλλαγή συναισθηματικής διάθεσης  Καταλληλότητα χρήσης με βάση τις κοινωνικές περιστάσεις  Παραγωγή και κατανόηση

ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΧΙΟΥΜΟΡ  Γνωστική επικοινωνία  Συναισθηματική αντίδραση  Φυσική αντίδραση (Gruntz – Stoll, 2001)

ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ: ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ  Κοινωνικό χιούμορ  Μοίρασμα  Ευθυμία  Ενίσχυση διαπροσωπικών σχέσεων  Εξωστρέφεια  Αυτοεξυψωτικό χιούμορ  Στρατηγική αντιμετώπισης  Ρύθμιση αρνητικών συναισθημάτων  Αυτοεκτίμηση ΔιαπροσωπικόΕνδοατομικό

ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ : ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ  Επιθετικό χιούμορ  Προσβολή  Σαρκασμός  Θυμός  Εχθρότητα  Αυτομειωτικό χιούμορ  Γελοιοποίηση  Ανασφάλεια  Απόκρυψη συναισθημάτων ΔιαπροσωπικόΕνδοατομικό

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ  Γνώση και κατανόηση των λειτουργιών του χιούμορ  Πλαίσιο παιδαγωγικής πράξης  Επιδράσεις στο άτομο και την ομάδα  Μάθηση – Αλληλεπίδραση : επικοινωνία  Ιδέες για αξιοποίηση – καλές πρακτικές  Εξασφάλιση θετικού κλίματος

ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Στοχευμένη σύνδεση με τα γνωστικά αντικείμενα  Υγιής αναζήτηση διεξόδων  Αποκατάσταση ψυχικής ισορροπίας  Κοινωνικό πλαίσιο λειτουργίας σχολείου  Το σχολείο ως ανοικτό σύστημα

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  0-2  2-7  Γαργάλημα / σωματική επαφή  Χονδροειδής φάρσα / έκπληξη / υπερβολή / απλά λογοπαίγνια / πειρακτικά στιχάκια / ήχοι σώματος / συσπάσεις προσώπου / αδεξιότητες

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  7-11  Λεκτικό χιούμορ / λογοπαίγνια / περίπλοκα αινίγματα  Επιθετικό χιούμορ  Θέματα ταμπού

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ   Στόχος οι γονείς / καθηγητές / συνομήλικοι  Θέματα ηθικών και κοινωνικών αξιών  Ευφυολόγημα /  Αυτοσαρκασμός / ειρωνεία / συμμετοχή σε ανέκδοτα ενηλίκων

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Καρδιαγγειακό και πεπτικό σύστημα  Μυοχάλαση  Βελτίωση διάθεσης  Αποδοτικότητα  Μείωση αισθήματος κόπωσης Σωματική υγεία

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Έλεγχος άγχους  Αντιστροφή αρνητικής κατάστασης  Αποστασιοποίηση  Προοπτικές επίλυσης Ψυχική υγεία

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Ψυχαγωγική διάσταση  Διορθωτική λειτουργία  Καλοπροαίρετη κοινωνική κριτική  Μέσο συνοχής  Ελκυστικότητα  Σχετικότητα ιδεολογημάτων Κοινωνικές επιδράσεις

ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ  Ενίσχυση διαδικασιών αγωγής και μάθησης  Αντιμετώπιση δυσκολιών μαθητών  Ενίσχυση ασφάλειας και εμπιστοσύνης  Εναλλακτική μορφή επικοινωνίας  ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ  Προσωπικότητας εκπαιδευτικού  Αυτοαντίληψη ρόλου ως εκπαιδευτικού  Διδακτική εμπειρία - ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ :  Ειρωνεία  Αυτοσαρκασμός  Εμπαιγμός

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  1 η θέση στις προτιμήσεις των μαθητών για τον αποτελεσματικό δάσκαλο  Ορθολογισμός, πίεση, ανταγωνισμός  Κρίσιμες κοινωνικές - οικονομικές εθνικές και διεθνείς συνθήκες

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ  Εξελιγμένες μεταγνωστικές διαδικασίες ( επίπεδο Γ 2)  Συναισθηματική νοημοσύνη και γλωσσική ικανότητα  Κριτικός Γραμματισμός

ΣΤΑΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ  Λεκτική καθοδήγηση  Λογική ακολουθία σκέψης  Στοιχείο ανατροπής

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Αναγνώριση στοιχείων γλωσσικής ποικιλίας χιουμοριστικών κειμένων ( ύφος, δομή, λεξιλόγιο ) – σημαίνον και σημαινόμενο > ιδιώματα / κοινωνιόλεκτοι  Διαφοροποίηση επικοινωνιακών στόχων χιουμοριστικών κειμένων από άλλα είδη – Σύγκριση - Αντίθεση  Παρότρυνση για αναζήτηση και χρήση μεταφορικής σημασίας λέξεων – διαφοροποίηση σημαινόμενου

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Συγκριτική – Αντιπαραβολική ανάλυση ανεκδότων στην ελληνική και αγγλική / γαλλική / γερμανική γλώσσα (4 επίπεδα γλωσσικής πραγμάτωσης )  Πολυτροπικά κείμενα με χιουμοριστικό περιεχόμενο - τεχνικές συνδυασμού γλώσσας και εικόνας  Συνοχή στα χιουμοριστικά κείμενα ( κόμικ )  Κειμενική απόδοση κόμικ (3 επίπεδα )

 Λεξιλογικός « εμβολιασμός »  Αξιοποίηση λεξιλογικών πινάκων αρχαίας και νέας ελληνικής με κυριολεκτική και μεταφορική χρήση των λέξεων  Παρότρυνση για δημιουργία σύντομων χιουμοριστικών κειμένων  Αναγραμματισμοί λέξεων – Πρωτότυπες γλωσσικές μορφές

 Γλωσσική έκφραση με χιούμορ  Περιγράψτε ένα χιουμοριστικό περιστατικό του περσινού καλοκαιριού ( περιγραφή – αφήγηση )  Αυτοπαρουσιαστείτε με χιούμορ και συμπληρώστε το κείμενό σας με ένα σκίτσο που σας αντιπροσωπεύει  Μετατόπιση οπτικής πάνω στο ίδιο θέμα ( πχ Η πρώτη μου μέρα στο σχολείο )

 Δημιουργία πολυτροπικών κειμένου κοινωνικού προβληματισμού

 Δραματοποίησεις κειμένων / ιστορικών συμβάντων

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Ανάλυση λόγου σε κείμενα της αρχαίας και νέας ελληνικής  Ερευνητική εργασία  Αναζήτηση κανονικοτήτων  Ομοιότητες / Διαφορές

 Επιστράτευση ηρώων κόμικ σε πολυτροπικά κείμενα  Αναζήτηση / επιλογή  Προσωπική έκφραση  Αποτελεσματική επικοινωνία

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΚΩΜΙΚΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ  Ευχάριστη εκμάθηση θεωρίας – σύνδεση με τις αισθήσεις  Προσαρμογή στα μαθησιακά προφίλ  Ανταπόκριση στην πολλαπλή νοημοσύνη των μαθητών  Ισότιμη συμμετοχή μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Συνειδητή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία  Ενεργοποίηση των δημιουργικών στοιχείων των μαθητών  Αυτοδιδασκαλία και εναλλακτικές προτάσεις από τους ίδιους τους μαθητές

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΚΩΜΙΚΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ  Διπλή κωδικοποίηση  Μύηση σε πιο πιο αυξημένες απαιτήσεις  Προσθετική και συμπληρωματική χρήση των κόμικ  Σύνθετοι πολυτροπικοί γραμματισμοί  Ενθάρρυνση > διάβασμα και φαντασία

 Γεφύρωμα ενδο - εξωχολικής πραγματικότητας  Προσαρμογή σε ποικιλία διδακτικών περιβαλλόντων  Συνθετότητα και πολλαπλή διάσταση της καλλιτεχνικής φύσης

 Γλωσσικός γραμματισμός  Αναφορά σε 3 επίπεδα : δράσης / σχεδίου - λεπτομερειών / σύνθεσης - κατανόησης

 Απομάκρυνση από τη σοβαροφάνεια της παραδοσιακής διδασκαλίας  Εκλαϊκευση / απλοποίηση  Επέκταση ερμηνείας  Ποικιλία τεχνικών αφήγησης

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Εισαγωγή στοιχείων της λαϊκής παράδοσης με χιουμοριστικά στοιχεία  Βιωματική γνώση  Αξιοποίηση ταλέντων  Μαθητοκεντρική διδασκαλία

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Μυθολογία και χιούμορ  Διαχρονικότητα ανθρώπινων αναγκών  Φαντασία, δημιουργικότητα  Τέρψη - ωφέλεια

ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Κωμωδία – Τραγωδία ως συμπληρωματικές έννοιες σε μια δημοκρατική κοινωνία

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Επισκέψεις  Πρωτοτυπία  Δημιουργικότητα / φαντασία  Η ανάγνωση ως δικαίωμα επιλογής

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Το χιούμορ στην αρχαία ελληνική τέχνη  Μορφές  Πολιτιστικά στοιχεία  Ιστορικά στοιχεία

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Χρήση γελοιογραφιών για θέματα κοινωνικού προβληματισμού  Κριτική σκέψη  Παρώθηση για εξεύρεση λύσεων

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Τα ανέκδοτα ως κατασταλάγματα της κοινωνικής εμπειρίας και συμμετοχής

ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Διάκριση του χιούμορ από τη « βωμολοχία » και την « αγροικία »  Συνειδητή επιλογή έκφρασης  Σεβασμός στην ανθρώπινη ύπαρξη και περίσταση

ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Συνεργασίες – Συμμετοχή σε διαγωνισμούς  Συνεργασία σχολείου με εκπαιδευτικούς φορείς  Σύνδεση με επιστημονικά πεδία  Διακρίσεις ταλέντων μαθητών  Πρωτότυπα εκπαιδευτικά σενάρια

ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Επιλογή θεατρικών παραστάσεων  Συγχρονική και διαχρονική διάσταση του χιούμορ  Θεατρικές τεχνικές  Πανανθρώπινες αξίες  Ανάλαφρη διάθεση

ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Δημιουργία θεατρικών ομάδων και υλοποίηση παραστάσεων  Αξιοποίηση ταλέντων  Ανθρώπινη έκφραση με βίωμα το χιούμορ  Συνεργασία / Ενσυναίσθηση

ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Πολιτιστικά Προγράμματα με θέμα το χιούμορ και την εξοικείωση των μαθητών με αυτό  Αξιοποίηση κλίσεων  Δημιουργία μαθητών - μεντόρων « Εδώ…γελάμε!» Πολιτιστικό Πρόγραμμα ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  Το χιούμορ στο θέατρο ( σκηνοθεσία / κείμενα ).  Κωμικοί ηθοποιοί στον ελληνικό κινηματογράφο.  Ανθολογία ανεκδότων από διάφορες χώρες και πολιτιστικά συμφραζόμενα.  Δημιουργία πρωτότυπου έργου ( θεατρικού / λογοτεχνικού ).  Δημιουργία αφήγησης με κόμικ.  Ψηφιακή αφήγηση με χιουμοριστικό περιεχόμενο ( προσωπική εμπειρία / συνέντευξη / αποτύπωση ).

ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ  Αστεία γεγονότα στη ζωή ιστορικών προσώπων.  Ήθη και έθιμα με χιούμορ από διάφορες περιοχές.  Φωτογραφική έκθεση αστείων καθημερινών συμβάντων και συμπεριφορών στην πόλη μας  Συνέντευξη από παππούδες για τις καθημερινές μορφές χιούμορ που βίωσαν.  Το ημερολόγιο του χιούμορ : ημερομηνίες και εθιμοτυπία

 Δημιουργική γραφή με χιούμορ  Το χιούμορ στη μυθολογία : θεοί / ήρωες  Σύγκριση λογοτεχνικού έργου και απόδοσης με κόμικ > δημιουργική αναδιήγηση.  Μια ιστορία, πολλές οπτικές.  Κοινωνιόλεκτοι και χιούμορ.  Συνεργατική γραφή σεναρίου για κόμικ με δοσμένες εικόνες ( ανακατεμένες ) σε ομάδες.

 Ανασύνθεση ιστορικού γεγονότος μέσα από τις πηγές και τα κόμικ > Προφορική Ιστορία / μικρο - ιστορία - Ανέκδοτα και ανάρμοστο χιούμορ - Το χιούμορ στα λαϊκά παραμύθια - Η επιστράτευση του χιούμορ στη διαφήμιση. - Δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών από τους μαθητές με θεματολογία από το γνωστικό αντικείμενο.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ

 Ήρωες και υπερήρωες στα κόμικ.  Εικόνες και σύμβολα των κόμικ ως αφηγηματικά εργαλεία.  Το χιούμορ στην αρχαία ελληνική τέχνη.  Είδη χιούμορ στην Αρχαία Ελλάδα.  Ευρωπαϊκό και διεθνές καλλιτεχνικό ενδιαφέρον σχετικά με το χιούμορ.  Αποδελτίωση χιουμοριστικών βιβλίων στη σχολική βιβλιοθήκη / στη δημοτική βιβλιοθήκη.

 Αναζήτηση και επικοινωνία με μουσεία για τον εντοπισμό εκθεμάτων με χιουμοριστικό περιεχόμενο.  Συνεργασία με φορείς / μουσεία / εκπαιδευτικούς οργανισμούς για τον εμπλουτισμό της σχολικής βιβλιοθήκης.  Αναζήτηση χορηγιών με σκοπό την εξασφάλιση εισιτηρίων σε χιουμοριστικές παραστάσεις.  Το χιούμορ στο σύγχρονο τραγούδι.

 Κοινοποιήσεις σχολικών εκδηλώσεων με πρωτότυπες χιουμοριστικές αφίσες ( πχ χοροεσπερίδα, μαθητικό τουρνουά, δραστηριότητες )

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ  Καθιερωμένες ημέρες – αφιερώματα ( πχ αθλητισμού )  Ευχάριστο διάλειμμα  Παιχνίδια ρόλων και καταστάσεων  Έκπληξη ( συνέλευση )

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ  Ευχάριστη και διασκεδαστική διεπίδραση  Ενίσχυση δεσμών σχολικής κοινότητας > επικοινωνιακή δεξιότητα  Αναφορά στις κοινές αξίες της κοινότητας > ρυθμιστική ικανότητα του χιούμορ  Σύνδεση με την ανατροπή και την εξέλιξη της σχολικής μονάδας > όραμα  Κοινωνικός προσδιορισμός της σχολικής κοινότητας

ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ  Θετικό εργασιακό κλίμα  Συνεργασία – Αλληλοκατανόηση  Μείωση δυσπιστίας και φόβου > κλίμα εμπιστοσύνης  Ελευθερία έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων  Μη βίαιη επικοινωνία > πρόληψη  Αυτοπεποίθηση – Αισιοδοξία  Αποτελεσματική Εκπαιδευτική Ηγεσία

ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !