Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Οι Δροσουλίτες της Κρήτης!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μετανάστευση  M εταναστευτικές κινήσεις : εχθρότητα, μίσος, φόβο και βία κατά του « ξένου »

Ιστορία του ρατσισμού  Ιδεολογικό υπόβαθρο  Αποικιοκρατία  Επιστημονικά ιδεολογήματα  Φυλές και Έθνη  Χίτλερ / Ναζιστική Γερμανία  Φυλετική προκατάληψη ( Ζοζέφ Αρτύρ ντε Γκομπινώ )

Αιτίες του ρατσισμού  Ο ρατσισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο  Αναπαράγεται αυτή η ιδεολογία με συνειδητό ή ασυνείδητο τρόπο  Σχέσεις εξουσίας  Δαρβινισμός : επιβίωση του ισχυρότερου  Στη βιολογία είναι αμφισβητήσιμο αν κατά πόσο μπορούν να χαρακτηρίζονται άνθρωποι διαφορετικών φαινοτύπων

Αιτίες του ρατσισμού Παρατηρήσεις της βιολογίας :  Η ανθρωπότητα είναι ένας κόσμος από ανταγωνιστικά εθνικά - κράτη  Η δική μου ομάδα / έθνος είναι στο κέντρο και είναι το απόλυτο : άλλες ομάδες και έθνη είναι υποδεέστερα από το δικό μας. Αυτό αναφέρεται ως εθνοκεντρισμός.

Εθνοκεντρισμός  Εθνοκεντρισμός ορίζεται ως μια άκαμπτη διάκριση μεταξύ της δικής μου ομάδας και των άλλων, η άλλη ομάδα... είναι εχθρική.  Εθνοκεντρισμός... μια μορφή ρατσισμού.

Ακροδεξιός εξτρεμισμός Τρεις παράγοντες :  Πρώτον, προσπάθεια να δικαιολογήσουν ή να αθωώσουν το Ναζισμό.  Δεύτερον, διαδίδεται μια εθνοκεντρική κοσμοθεωρία.  Και τρίτον, η βία είναι ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό. Ακροδεξιές τάσεις είναι όταν μόνο μία ή δύο από τις μεταβλητές είναι ορατές.

Ορισμός του ρατσισμού Ορισμός : Ρατσισμός είναι το άθροισμα όλων των συμπεριφορών, νόμων, κανόνων και πεποιθήσεων που δεν θεωρούν τους έγχρωμους ανθρώπους ως ισότιμους, αλλά επαγγέλονται την εθνοτική προέλευσή τους ως κατώτερη και τους αξιολογούν και τους μεταχειρίζονται αντίστοιχα. Ο ρατσισμός βασίζεται στην έλλειψη ισορροπίας των κοινωνικών σχέσεων εξουσίας στον οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό τομέα.

Ο ρατσισμός ένα επίκαιρο θέμα Απαγόρευση των διακρίσεων  Η προστασία κατά των διακρίσεων αποτελεί θεμελιώδη αρχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων  Διεθνής Σύμβαση για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Φυλετικής Διάκρισης (1965)  « Φυλετική Διάκριση »  Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Γυναικών

Μορφές διάκρισης  Άμεση διάκριση  ‘ Εμμεση διάκριση  Δομικές μορφές διάκρισης

Παιδαγωγική Αλλοδαπών / Διαπολιτισμική Μάθηση  Παιδαγωγική των Αλλοδαπών ( υπόθεση του ελλείμματος )  Διαπολιτισμική Μάθηση ( υπόθεση της διαφοράς ).  Πολιτισμός  « Θετικός ρατσισμός »  Ο ρατσισμός νομιμοποιεί την κυριαρχία και την ανισότητα

Αντιρατσιστική εκπαίδευση στο σχολείο  « φυλή » είναι αποτέλεσμα του ρατσισμού, όχι προϋπόθεσή της.  Αντιρατσιστική παιδαγωγική = πράξη εξισορρόπησης

Δομή της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο σχολείο  N α γινεί ορατή η « λανθάνουσα » εμπλοκή κάθε μέλους της κοινωνίας μας σε μια ιστορία της αποικιοκρατίας, του ρατσισμού, του ναζισμού και της ευρωπαϊκής « ανωτερότητας »  Η αντιρατσιστική παιδαγωγική … αιτίες και ρίζες του ρατσισμού.  N α γίνουν γνωστές οι δομές και λειτουργίες του ρατσισμού, των προκαταλήψεων και του κοινωνικού αποκλεισμού.

Δομή της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο σχολείο  Θέμα : καθημερινός ρατσισμός.  Δημοτικό Σχολείο αλλά και Νηπιαγωγείο  Εκπαιδευτικοί : ρατσισμός στη « δική μου » σκέψη και συναίσθημα  Υποστήριξη από τοπικούς φορείς  Δευτεροβάθμια εκπαίδευση... πολύπλευρη προοπτική και πολιτική συνείδηση.  Πέρα από την τάξη ( στον ελεύθερο χρόνο, στην οικογένεια ).  Προϋπόθεση : τήρηση του « Αντιρατσισμού » στο σχολείο.

Στόχοι, αξίες, περιεχόμενα αντιρατσιστικής εκπαίδευσης  Επεξεργασία « κοινών » προβλημάτων  Βιόκοσμος των παιδιών  Αίτια της μετανάστευσης  Εντοπισμός δομικών ανισοτήτων και αδικιών  Μη εστίαση στις πολιτισμικές διαφορές  Αναγνώριση κοινωνικών διακρίσεων  Αποδοχή του « άλλου »

Στόχοι, αξίες, περιεχόμενα αντιρατσιστικής εκπαίδευσης  Ιστορία κοινωνικών αγώνων, της πάλης των φύλων και των αγώνων για ισότητα και δικαιώματα.  Η σχέση μεταξύ σεξισμού και ρατσισμού  Αλληλεξάρτηση μεταξύ της κοινωνικής δομής και του πολιτικού συστήματος  Τα αίτια του κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων και ομάδων  Ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης, κοινωνικής συμπεριφοράς και ανεκτικότητας.

Περιεχόμενα μάθησης  Μετανάστευση  Θέματα Ασύλου  Παιδιά Πρόσφυγες  Σεξισμός  Κοινωνικός αποκλεισμός ομάδων π. χ. Ρομά  Χάσμα Βορρά - Νότου  Προβλήματα του Τρίτου Κόσμου  Ιστορία της αποικιοκρατίας  Θέση της Ανατολικής Ευρώπης  Δομικός Ρατσισμός στην Ελλάδα ( κυρίως τα δικαιώματα των αλλοδαπών )  Ιστορία του αντισημιτισμού  Ανάλυση των Μέσων Ενημέρωσης ( μέσα από τη λογοτεχνία και τα σχολικά εγχειρίδια )  Ανάλυση της φτώχειας  Πολιτικές διαστάσεις της πλειονότητας και των μειονοτήτων  Διευκρίνιση σχετικά με τη χρήση του αντι - ρατσισμού / ρατσισμού και της έννοιας της φυλής και σε άλλες χώρες και τη σύνδεσή της με τις συγκεκριμένες τοπικές συνθήκες.

Μέθοδοι διδασκαλίας  Ποικιλία μεθόδων  Ενεργή συμμετοχή  Ισότιμη εργασία προβληματισμού  Project  Αυτοπροσδιορισμός  Ατομικές ή συλλογικές εργασίες  Παιχνίδια ρόλων  Θέατρο  Προσομοίωση

Μάθηση απελευθερωμένη από το φόβο  Ο ρατσισμός έχει να κάνει με το φόβο, την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα  Ατμόσφαιρα ελεύθερη από φόβο και υπό συνθήκες που επιλέγονται ελεύθερα  Η σαφής αποδοκιμασία των ακροδεξιών ή ρατσιστικά σχόλια ειδικά δεν πρέπει να συνδέονται με την απόρριψη προσώπων  Οι μαθητές πρέπει να αισθάνονται αποδεκτοί  Μη ηθική κατήχηση

Σχολείο χωρίς Ρατσισμό Ενεργή συμμετοχή των μαθητών Στόχοι :  Ευαισθητοποίηση των μαθητών για όλες τις μορφές διακρίσεων και του ρατσισμού ( παροχή βασικών γνώσεων στους τομείς του ρατσισμού και ερευνητικά ζητήματα προκατάληψη, μετανάστευση και άσυλο )  Προώθηση της συμμετοχής των μαθητών κατά των διακρίσεων  Προώθηση ίσων ευκαιριών  Προώθηση των ανθρωπίνων και δημοκρατικών τρόπων σκέψης και δράσης μεταξύ των μαθητών  Ανάπτυξη « αντιρατσιστικών » ικανοτήτων και δεξιοτήτων τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς  Εξάλειψη του ρατσισμού, των διακρίσεων και της βίας στην κοινωνία μας

Οι εκπαιδευτικοί  Αποδέκτες της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία είναι και οι εκπαιδευτικοί  Η αντιρατσιστική παιδαγωγική αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών  Απόκτηση γνώσης και εμπειρίας για το ρατσισμό από κοινού με τους μαθητές

Συμπέρασμα  Έχει κάποιο νόημα η αντιρατσιστική εργασία στα σχολεία ;  Να παρακινήσουμε τους μαθητές σε συγκεκριμένη δράση  Να επιτευχθεί « ανοσοποίηση » κατά της ρατσιστικής προπαγάνδας