ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ - ΧΕΙΜΕΡΙΝΌ ΕΞΆΜΗΝΟ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑΣ ΛΆΡΙΣΑ 2014 Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Οι ψυχολογικές διαστάσεις του θηλασμού για την μητέρα και το βρέφος
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Χριστόφορος Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Μάριος Ρουβάς Δημήτρης Φάγκρας.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Β΄ Τάξη 1ου Κύκλου Ειδικότητα: Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Συνέντευξη με νήπια.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
ΦΥΛΛΟ.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ - ΧΕΙΜΕΡΙΝΌ ΕΞΆΜΗΝΟ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑΣ ΛΆΡΙΣΑ 2014 Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc

Βασικά Πειράματα  Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, το πείραμα αποτελεί εν πολλοίς τη βασική μέθοδο διερεύνησης μιας υπόθεσης.  Η ιστορία της ψυχολογίας είναι άμεσα συνυφασμένη με την μέθοδο του πειράματος μιας και αυτή είναι που της έδωσε την επιστημονική διάσταση

 Η παρακάτω ανάλυση προσφέρει έναν τρόπο κατανόησης των βασικών ερωτημάτων που απασχόλησαν την ψυχολογία από την αρχή της ως και σήμερα

Konrand Lorenz- Eckhard Hess  Μελέτησε το φαινόμενο της αποτύπωσης (impriting) στα ζώα και συγκεκριμένα στις πάπιες  Αποτύπωση είναι το φαινόμενο εκείνο κατά το οποίο μια πρώιμη εμπειρία των νεοσσών καθορίζει την κοινωνική συμπεριφορά  Αυτή η έρευνα μας ενδιαφέρει καθώς υποδεικνύει την σπουδαιότητα των πρώτων εμπειριών όχι μόνο στα πουλιά αλλά και στον άνθρωπο.

 Η επίπτωση της πρώιμης εμπειρίας στην ενήλικη συμπεριφορά είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία 1. Οι πρώτες συνήθειες είναι επίμονες και μπορεί να εμποδίσουν την διαμόρφωση νέων 2. Οι πρώτες αντιλήψεις επηρεάζουν βαθιά την μελλοντική μας μάθηση 3. Οι πρώτες κοινωνικές επαφές καθορίζουν την ενήλικη κοινωνική συμπεριφορά

Ronald Melzack  Η αντίληψη του πόνου είναι μια καθαρά υποκειμενική αντίληψη.  Στα ανώτερα είδη δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο σωματική βλάβη αλλά και από την ανάμνηση προηγούμενων εμπειριών  Ρόλος της κουλτούρας - Το παράδειγμα του τοκετού.

 Έρευνες του Beecher από την ιατρική σχολή του Harvard σε τραυματισμένους - ακρωτηριασμένους στρατιώτες του Β΄Π. Π. έδειξαν μικρό ποσοστό πόνου. Γιατί ;;  Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για αθλητές  Συγκριτικά, με τους στρατιώτες οι απλοί πολίτες επέδειξαν μεγαλύτερο πόνο

Συμπερασματικά  Ο ρόλος της γλώσσας στην περιγραφή του πόνου - Virginia Woolf.  Οι ψυχολογικές ενδείξεις επισημαίνουν ότι το σύνολο των αντιληπτικών εμπειριών που συνθέτουν τον πόνο επηρεάζονται από Το μοναδικό παρελθόν του καθενός Το νόημα που του δίνει ο καθένας στην κατάσταση που παράγει τον πόνο Την νοητική κατάσταση που βρίσκεται την χρονική στιγμή

T.G.R. Bower  Μελέτησε το αντικείμενο στον κόσμο του Βρέφους.  Η σειρά των ερευνών που πραγματοποιήθηκε έχει να κάνει με την κατανόηση της υλικής δομής των αντικειμένων την αίσθηση υποκειμένων την προσμονή στην εμφάνιση αντικειμένων το εξαφανισμένο τρένο κίνηση και χαρακτηριστικά πολλαπλές μητέρες

 Τα βρέφη εκπλήσσονται όταν πάνε να ακουμπήσουν το αντικείμενο και αντιλαμβάνονται ότι είναι άυλο.  Επομένως, προκύπτει ότι όταν τα βρέφη των 16 εβδομάδων όταν βλέπουν ένα αντικείμενο περιμένουν να είναι σταθερό και υλικό.

 Τα βρέφη 2 εβδομάδων ξαπλωμένα δεν αντιδρούν όταν ένα αντικείμενο έρχεται πάνω τους.  Όμως, τα βρέφη 2 εβδομάδων, προσπαθούν να αμυνθούν και παρουσιάζουν σημάδια άγχους όταν ένα αντικείμενο - υλικό και άυλο - τους πλησιάζει.

 Τα βρέφη 12 εβδομάδων δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ένα αντικείμενο όταν αυτό είναι πρώτα σε στάση, μετά ξεκινά και μετά σταματά.

 Τα βρέφη των 12 εβδομάδων απαντούν όχι στα κινούμενα αντικείμενα αλλά στις ίδιες τις κινήσεις, και όχι στα σταματημένα αντικείμενα αλλά στα μέρη που βρίσκονται αυτά.  Η διαφοροποίηση συμβαίνει στα βρέφη 16 εβδομάδων όπου αντιλαμβάνονται τα αντικείμενα από τα χαρακτηριστικά τους και όχι από το μέρος ή την κίνηση.

 Στη δοκιμασία των πολλαπλών μαμάδων τα βρέφη κάτω των 20 εβδομάδων αντιδρούσαν θετικά σε κάθε είδωλο που έβλεπαν.  Τα μεγαλύτερα όμως, αισθάνθηκαν δυσφορία από την παρουσία άλλων μορφών και γνώριζαν ότι είχαν μια μητέρα.  Το συμπέρασμα αυτό κατοχυρώνεται από το προηγούμενο εύρημα.

Οπτικός γκρεμός Gibson&Walk  Μελέτη για την διερεύνηση της αντίληψης του βάθους.  Επίκτητη ή έμφυτη ;;  Στα ζώα ναι.  Στα βρέφη υπάρχουν κριτικές αλλά γενικά τα βρέφη σταματούσαν να πηγαίνουν όταν αντιλαμβάνονταν τον γκρεμό.

Μίμηση επιθετικού προτύπου A.Bandura, Ross&Ross  96 παιδιά 48 αγόρια, 48 κορίτσια με μέση ηλικία 52 μηνών.  2 ερευνητές, 1 άντρας και 1 γυναίκα διατέλεσαν το ρόλο των μοντέλων.  3 γκρουπ παιδιών σε διαφορετικές συνθήκες

 Ο ρόλος του φύλου είναι μεγάλος στην μίμηση επιθετικού προτύπου  Τα αγόρια έδειξαν μεγαλύτερη επιθετικότητα γενικά  Τα κορίτσια ήταν διστακτικά στο να καθίσουν στην κούκλα, αρνήθηκαν να τη χτυπήσουν  Το ίδιο ισχύει και για τον ρόλο του μοντέλου

Harlow: Love in Infant Monkeys  Ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, ανθρωπολόγοι θεωρούν ότι η αγάπη του βρέφους ξεκινά από την συσχέτιση με Το πρόσωπο της μητέρας το σώμα και άλλα φυσικά χαρακτηριστικά της που προκύπτουν από την ανακούφιση των βασικών αναγκών.

 Στο πείραμα διαμορφώθηκε μια κούκλα - μητέρα με σύρμα και μια κούκλα - μητέρα ντυμένη.  Διαμορφώθηκαν 3 συνθήκες επιλογής  Συρμάτινη - Πάνινη  Τρομακτικό υποκείμενο ( μηχανικό αρκουδάκι )  Συνθήκη ανοιχτού πεδίου

 Το πείραμα κατέδειξε την ανάγκη που έχουν τα βρέφη για σωματική επαφή και το ρόλο που παίζει στην διαμόρφωση δεσμού με την μητέρα.  Η αποστέρηση της αγάπης και της φροντίδας που συμβαίνει μέχρι και τους 8 πρώτους μήνες της ζωής των βρεφών επηρεάζει την ικανότητα για πλήρη δέσμευση.

Darley & Latane.  Μάρτιο 1964: Η Kitty Genovese δολοφονείται από έναν μανιακό και κανείς από τους 38 τουλάχιστον μάρτυρες που παρακολουθούν δεν τη βοηθάει.  Απάθεια, ηθική κατάπτωση, απανθρωποποίηση λόγω της αστικής συνθήκης ήταν τα δημόσια κατηγορώ της κοινωνίας και των ΜΜΕ της εποχής

 Η παρουσία πολλών παρατηρητών αποδυνάμωσε το κίνητρο για παροχή βοήθειας, χωρίς να ξέρουμε το είδος και το μέγεθος της βοήθειας που δίνεται από τους άλλους.  Η υπαιτιότητα επίσης, παρουσία πολλών, διαχέεται  Η παρουσία πολλών δρα καθησυχαστικά για την μη δική μας παροχή βοήθειας.