ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Προσωπικές δεξιότητες
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΛΟΥΣΙΜΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Επικοινωνία ….τι είναι;
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μη λεκτική επικοινωνία
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ (πομπός) ΣΤΕΛΝΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ (πομπός) ΣΤΕΛΝΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ (δέκτης)

Ο ΔΕΚΤΗΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ (το αποκωδικοποιεί) & ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ.

Ο «ΔΕΚΤΗΣ» ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ, ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ «ΠΟΜΠΟ», ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ. ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΙΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ.

ΚΟΙΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΝΑ ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΓΛΩΣΣΑ. ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ή ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ή ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΜΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΕΚΤΗ. ΠΟΜΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΕΚΤΗ.

ΚΑΘΕ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ (ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ) ΜΕ :  ΛΕΞΕΙΣ,  ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ,  ΓΚΡΙΜΑΤΣΕΣ. Ο ΔΕΚΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΗΛ. ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ.

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ : 1. ΛΕΚΤΙΚΑ ( ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ) 2.ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΑ ( ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ )

ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΛΕΞΕΙΣ ΣΕ : ΓΡΑΠΤΗ ΜΟΡΦΗ ΓΡΑΠΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΜΟΡΦΗ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.

Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ:  ΧΩΡΙΣ ΛΕΞΕΙΣ  ΜΕ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ  ΜΕ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ  ΜΕ ΤΗ ΧΡΟΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ  ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ Με το τρόπο ομιλίας όπως ο τόνος, ο ρυθμός και ο κυματισμός της φωνής επηρεάζεται το συναίσθημα και ο αντίκτυπος του μηνύματος. Ο τόνος της φωνής μπορεί να εκφράσει : Ενθουσιασμό Ενθουσιασμό Λύπη Λύπη Θυμό Θυμό Ηρεμία Ηρεμία Προσταγή Προσταγή

ΤΑ ΧΕΡΙΑ Χαλαρά χέρια =ηρεμία Χαλαρά χέρια =ηρεμία Γροθιά =θυμός Γροθιά =θυμός Νευρικά δάκτυλα =αδιαφορία για το αντικείμενο της συζήτησης Νευρικά δάκτυλα =αδιαφορία για το αντικείμενο της συζήτησης Ιδρωμένα χέρια =νευρικότητα Ιδρωμένα χέρια =νευρικότητα

Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Κανένα μέρος του σώματος δεν είναι τόσο εκφραστικό όσο το πρόσωπο. Οι εκφράσεις του μπορούν να μας δώσουν συναισθήματα όπως: Κανένα μέρος του σώματος δεν είναι τόσο εκφραστικό όσο το πρόσωπο. Οι εκφράσεις του μπορούν να μας δώσουν συναισθήματα όπως: Έκπληξη Έκπληξη Φόβο Φόβο Θυμό Θυμό Αηδία Αηδία Ευτυχία Ευτυχία θλίψη θλίψη

ΤΑ ΜΑΤΙΑ Η επαφή με τα μάτια είναι απαραίτητο στοιχείο της επικοινωνίας Η επαφή με τα μάτια είναι απαραίτητο στοιχείο της επικοινωνίας Αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με το πολιτιστικό υπόβαθρο Αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με το πολιτιστικό υπόβαθρο Έντονη επαφή με τα μάτια = αγένεια Έντονη επαφή με τα μάτια = αγένεια Απομάκρυνση του βλέμματος = αδιαφορία ή αδυναμία Απομάκρυνση του βλέμματος = αδιαφορία ή αδυναμία Διατήρηση οπτικής επαφής = ενδιαφέρον Διατήρηση οπτικής επαφής = ενδιαφέρον

Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Όρθια στάση = ευημερία Όρθια στάση = ευημερία Καμπουριασμένη στάση = σωματική ταλαιπωρία Καμπουριασμένη στάση = σωματική ταλαιπωρία ή κατάθλιψη ή έλλειψη αυτοπεποίθησης ή κατάθλιψη ή έλλειψη αυτοπεποίθησης Γρήγορος βηματισμός = ανησυχία Γρήγορος βηματισμός = ανησυχία Κλίση της σπονδυλικής στήλης προς το μέρος του συνομιλητή = ενδιαφέρον Κλίση της σπονδυλικής στήλης προς το μέρος του συνομιλητή = ενδιαφέρον Απομάκρυνση από τον συνομιλητή = αδιαφορία ή αποστροφή Απομάκρυνση από τον συνομιλητή = αδιαφορία ή αποστροφή

Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ.  ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

Παρατηρώντας τον ασθενή μαθαίνουμε περισσότερα: ΕΝΑΣ ΜΟΡΦΑΣΜΟΣ ΚΑΘΩΣ Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΙΑ ΣΦΙΓΜΕΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΕΒΑΤΙΟΥ.ΝΕΥΡΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΕΒΑΤΙΟΥ. Η ΑΚΑΜΠΤΗΗ ΑΚΑΜΠΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΙ ΑΡΓΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ μπορεί να δηλώνουν πόνο παρόλο που το ίδιο το άτομο, μπορεί να δηλώνει ότι είναι καλά.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Η ΔΙΑΘΕΣΗ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΟ ΦΥΛΟ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Κάθε κουλτούρα έχει τους δικούς της κανόνες στον τρόπο επικοινωνίας.Οι κανόνες αυτοί αναφέρονται: Στην απόσταση στο χώρο Στην απόσταση στο χώρο Αν θα πρέπει να υπάρχει ή όχι οπτική επαφή Αν θα πρέπει να υπάρχει ή όχι οπτική επαφή Στον τόνο της φωνής Στον τόνο της φωνής Στις διάφορες χειρονομίες Στις διάφορες χειρονομίες

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Οι εμπειρίες μας επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε αυτό που μας μεταδίδεται. Οι εμπειρίες μας επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε αυτό που μας μεταδίδεται. Ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύουμε τα μηνύματα επηρεάζεται από Ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύουμε τα μηνύματα επηρεάζεται από –Αξίες –Κουλτούρα –Επίπεδο εκπαίδευσης –Εξοικείωση με το θέμα –Επάγγελμα –Τύπο των προηγούμενων εμπειριών

Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Τα άτομα έχουν διαφορετική άποψη ως προς τα όρια του ατομικού χώρου που χρειάζεται να υπάρχει ανάμεσα αυτών και του συνομιλητή τους. Η απόσταση αυτή ονομάζεται προσωπικός χώρος Τα άτομα έχουν διαφορετική άποψη ως προς τα όρια του ατομικού χώρου που χρειάζεται να υπάρχει ανάμεσα αυτών και του συνομιλητή τους. Η απόσταση αυτή ονομάζεται προσωπικός χώρος Οι αμερικάνοι, οι βόρειοι Ευρωπαίοι και οι Ασιάτες διατηρούν μεγαλύτερη απόσταση κατά την συνομιλία τους σε σχέση με τους Ισπανούς, τους νότιους Ευρωπαίους και τους Ασιάτες. Οι αμερικάνοι, οι βόρειοι Ευρωπαίοι και οι Ασιάτες διατηρούν μεγαλύτερη απόσταση κατά την συνομιλία τους σε σχέση με τους Ισπανούς, τους νότιους Ευρωπαίους και τους Ασιάτες.

Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΝΗ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ:15-46εκ. ΖΩΝΗ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ:15-46εκ. Συναισθηματικά κοντά στο άτομο ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΝΗ:46εκ.-1.2μ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΝΗ:46εκ.-1.2μ Κοινωνικές συναναστροφές. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΝΗ:1,2μ-3,6μ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΝΗ:1,2μ-3,6μ Απόσταση από ξένους. ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΝΗ: Πάνω από 3,6μ ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΝΗ: Πάνω από 3,6μ Απόσταση από μια μεγάλη ομάδα ατόμων

ΕΑΝ ΕΙΣΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΑΝ ΕΙΣΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ Ή ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛ- ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ Ή ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛ- ΦΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΜΑΣ ΤΟ ΦΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ  ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ  ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ  ΕΣΤΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ)

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΛΕΚΤΙΚΩΝ & ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΛΕΚΤΙΚΩΝ & ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ. ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΣΚΕΨΕΙΣ. ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΣΚΕΨΕΙΣ. ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΚΛΙΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΛΙΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ ΝΕΥΜΑ ΝΕΥΜΑ ΑΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ o ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ o ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ o ΤΟΝΟΣ ΦΩΝΗΣ o ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ o ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤΙΩΝ o ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ o ΕΦΙΔΡΩΣΗ ΧΕΡΙΩΝ

Όταν λαμβάνετε μη λεκτικά μηνύματα πρέπει να θυμάστε ότι πρέπει να τα ερμηνεύετε με βάση την κουλτούρα του ομιλητή και όχι του ακροατή

ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Είναι ο έλεγχος προκειμένου να διαπιστωθεί αν το μήνυμα ερμηνεύθηκε με τον ίδιο τρόπο από τον πομπό και τον δέκτη. (ανατροφοδότηση) Είναι ο έλεγχος προκειμένου να διαπιστωθεί αν το μήνυμα ερμηνεύθηκε με τον ίδιο τρόπο από τον πομπό και τον δέκτη. (ανατροφοδότηση) Αυτό θα επιτευχθεί επαναδιατυπώνοντας με άλλες λέξεις τη σημασία του μηνύματος ή διατυπώνοντας μία ερώτηση Αυτό θα επιτευχθεί επαναδιατυπώνοντας με άλλες λέξεις τη σημασία του μηνύματος ή διατυπώνοντας μία ερώτηση Η αντίδραση στην ερώτηση θα επιβεβαιώσει αν το αρχικό μήνυμα ερμηνεύθηκε σωστά Η αντίδραση στην ερώτηση θα επιβεβαιώσει αν το αρχικό μήνυμα ερμηνεύθηκε σωστά

Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Ο χαρακτήρας του ασθενούς και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη συζήτηση. Για παράδειγμα: Ο χαρακτήρας του ασθενούς και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη συζήτηση. Για παράδειγμα: Αν το άτομο είναι αργός και ήρεμος συνομιλητής τότε πρέπει να προσαρμοσθείτε σ’ αυτό και να του δώσετε χρόνο να σκεφτεί και να απαντήσει Αν το άτομο είναι αργός και ήρεμος συνομιλητής τότε πρέπει να προσαρμοσθείτε σ’ αυτό και να του δώσετε χρόνο να σκεφτεί και να απαντήσει

ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ Οι συμπεριφορές μεταφέρουν πεποιθήσεις, σκέψεις και αισθήματα για ανθρώπους Οι συμπεριφορές μεταφέρουν πεποιθήσεις, σκέψεις και αισθήματα για ανθρώπους Κάποιες από αυτές διευκολύνουν την επικοινωνία όπως η φροντίδα,η ζεστασιά, Κάποιες από αυτές διευκολύνουν την επικοινωνία όπως η φροντίδα,η ζεστασιά, ο σεβασμός, η αποδοχή. ο σεβασμός, η αποδοχή. Άλλες την εμποδίζουν όπως η συγκαταβατικότητα, η έλλειψη ενδιαφέ- Άλλες την εμποδίζουν όπως η συγκαταβατικότητα, η έλλειψη ενδιαφέ- ροντος, η ψυχρότητα. ροντος, η ψυχρότητα.

ΦΡΟΝΤΙΔΑ - ΖΕΣΤΑΣΙΑ Η φροντίδα και η ζεστασιά μεταδίδουν ένα αίσθημα συναισθηματικής επαφής Η φροντίδα και η ζεστασιά μεταδίδουν ένα αίσθημα συναισθηματικής επαφής Απαιτεί μεγάλη ψυχολογική ενέργεια με ελάχιστα ανταλλάγματα Απαιτεί μεγάλη ψυχολογική ενέργεια με ελάχιστα ανταλλάγματα

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ,ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ- ΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΕ ΛΑΤΗ.

ΟΦΕΛΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ  ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ.  ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ  ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑ- ΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ  ΕΧΕΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΡΑ- ΠΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΙ & ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΙ & ΠΑΡΑΜΕΛΗ ΜΕΝΟΙ.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΚΡΙΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟ- ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟ- ΛΥΝΘΕΙ: ΛΥΝΘΕΙ:  Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ  Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ «ΠΟΜΠΟΥ» (ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ) ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΥ «ΠΟΜΠΟΥ» (ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ) ΚΑΙ ΤΟΥ «ΔΕΚΤΗ»(ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ) «ΔΕΚΤΗ»(ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ)

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 ΧΡΗΣΗ ΣΙΩΠΗΣ  ΑΝΟΙΧΤΕΣ-ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ  ΑΓΓΙΓΜΑ  ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ  ΕΣΤΙΑΣΗ  ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΓΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ  ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ  ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ- ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.  ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ.  ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ.  ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ.  ΜΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ.  ΕΥΦΥΙΑ.  ΑΠΟΔΟΧΗ.  ΣΕΒΑΣΜΟΣ.  ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ.  ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ.

ΦΡΑΓΜΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΡΑΣΕΙΣ & ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΡΑΣΕΙΣ & «ΤΕΧΝΙΚΕΣ» ΠΟΥ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ «ΤΕΧΝΙΚΕΣ» ΠΟΥ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙ- ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙ- ΝΩΝΙΑ,ΕΤΣΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ & ΦΡΑΣΕΙΣ ΝΩΝΙΑ,ΕΤΣΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ & ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ Ή ΔΙΑΚΟ- ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ Ή ΔΙΑΚΟ- ΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

 ΑΛΛΑΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ  ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΜΟΣ  ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ  ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ Ή ΜΕ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟ ΥΦΟΣ  ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ  ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ  ΠΡΟΣΤΑΓΗ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ  ΚΥΡΗΓΜΑ-ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΑΡΓΟ ΡΥΘΜΟ. ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΑΡΓΟ ΡΥΘΜΟ. ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ. ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ. ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ. ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ. ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ,ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ,ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΣΥΓΧΥΣΗ. ΣΥΓΧΥΣΗ. ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΕΑΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΘΕΙ. ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΕΑΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΘΕΙ. ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ. ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ o ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. o ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΒΙΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ. o ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ. ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ. o ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ. o ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΗΡΕΜΗ,ΓΑΛΗΝΙΑ ΦΩΝΗ & ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ. ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ o ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ o ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. o ΜΗΝ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΕ,ΔΕΙΞΤΕ ΑΠΟΔΟΧΗ.

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙ- Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙ- ΤΙΚΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ,ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΣΤΗ : ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ, ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ, ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡΡΩΣΤΟΥ. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡΡΩΣΤΟΥ.

ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙ- ΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟ ΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑ- ΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΗ.

ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ: ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ,ΙΔΕΩΝ. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ,ΙΔΕΩΝ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ. ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙ- ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙ- ΣΜΟ ΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΡΡΩΣΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΟΝΟΣΗ- ΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ

ΤΗΕ ΕΝD ΤΗΕ ΕΝD