ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ MEDITERRANEAN COLLEGE.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Ερευνα για την σχολικη βια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Στην έρευνα έλαβαν μέρος 1630 άτομα, και των δύο φύλων, ηλικίας χρονών από 25 διαφορετικά Δημόσια Λύκεια, νομών της Βορείου Ελλάδος και συγκεκριμένα της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η εξέταση του δείγματος έγινε με ηλεκτρονική κατάθεση ερωτηματολογίου ώστε να κρατηθεί η ανωνυμία και σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε και το διαδίκτυο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Νοέμβριο του 2012 έως τον Ιανουάριο του 2013.

ΣΤΟΧΟΣ Το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης αποτελεί ένα ζήτημα, οι συνέπειες του οποίου έχουν διάρκεια και επηρεάζουν και τη μετέπειτα ζωή του παιδιού, μετατρέποντάς το σε έναν ενήλικα που αντιμετωπίζει δυσκολίες σε διάφορες σημαντικές πτυχές της ζωής του. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της κακοποίησης παρατηρείται έντονα στα σχολεία. Η παρακάτω έρευνα στόχο έχει να μελετήσει την έκταση του φαινομένου στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά ταυτόχρονα να εξετάσει ενδελεχώς την αντιμετώπιση αυτού από την οικογένεια, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και την κοινωνία γενικότερα.

«ΕΧΕΤΕ ΠΕΣΕΙ ΠΟΤΕ ΘΥΜΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;» Είναι αξιοσημείωτο ότι από τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, το 35 % δηλώνει ότι «έχει πέσει θύμα κακοποίησης» συστηματικά. Όπως είναι φανερό το φαινόμενο του bullying είναι εμφανές και έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις και στη χώρα μας. Η ενδοσχολική βία μεταξύ μαθητών και όχι μόνο, αποτελεί πλέον αντικείμενο προσοχής, συζήτησης και μελέτης και στην Ελλάδα

«ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ;» Οι περισσότεροι νέοι απάντησαν ότι δε γνωρίζουν κάποιο συμμαθητή που να έχει πέσει θύμα κακοποίησης ( 72%). Είναι όμως αξιοσημείωτο ότι το 28 % των ερωτηθέντων, γνωρίζει καταστάσεις. Το ποσοστό αυτό δεν είναι καθόλου μικρό, αν κανείς λάβει υπόψη ότι το θέμα του bullying είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα αποτελούσε θέμα taboo.

«ΤΥΠΟΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ;» Ο εκφοβισμός εκδηλώνεται συνήθως με τις παρακάτω μορφές: με λεκτική, σωματική, ψυχολογική και σεξουαλική βία. Είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ότι η σωματική βία ( ιδιαίτερα επικίνδυνη) αποτελεί από τις σημαντικότερες εκφράσεις εκφοβισμού. Οι πιο σημαντικές εκδηλώσεις είναι οι ξυλοδαρμοί και κάθε είδους χειρονομίες. Η λεκτική βία ( συνήθεις φραστικές επιθέσεις για κάθε είδους θέματα ) αποτελούν το δεύτερο αλλά επίσης πολύ ισχυρό τρόπο εκφοβισμού. Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να παραβλέψουμε, ότι η σεξουαλική βία ανέρχεται στο 3%. Το ποσοστό δεν είναι καθόλου αμελητέο αν λάβουμε υπόψη το ηλικιακό group στο οποίο απευθυνόμαστε.

«ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΗΛΘΕ Η ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ;» Αξιοσημείωτο είναι ότι ο εκφοβισμός συνήθως προέρχεται από μεγαλύτερα παιδιά, όπως μάλλον είναι αναμενόμενο. Παρόλο που κανείς θα περίμενε ότι οι εκπαιδευτές και άτομα εκτός σχολικού περιβάλλοντος θα εμπλέκονταν περισσότερο στην ενδοσχολική βία, τα ποσοστά παραμένουν πολύ χαμηλά. Η κυριότερη απάντηση στην κατηγορία «κάποιος άλλος» ήταν «οι γονείς άλλων παιδιών».

«ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ;» Από τα άτομα που έχουν κακοποιηθεί μόνο ένα μικρό ποσοστό απαντά ότι έχει αναφέρει το περιστατικό σε κάποιον. Αυτό επηρεάζει άμεσα τους μαθητές καθώς η άγνοια αποτρέπει τη συστηματική πρόληψη και την κατάλληλη αντιμετώπιση με σοβαρές συνέπειες στην ψυχοσύνθεση των παιδιών.

«ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ;» Είναι μικρό το ποσοστό των μαθητών που ουσιαστικά εμπιστεύεται κάποιον μεγαλύτερο ηλικιακά για να αναφέρει περιστατικό ενδοσχολικής βίας. Οι περισσότεροι μοιράζονται τα γεγονότα με φίλους και συμμαθητές, οι οποίοι μπορεί να αποτελούν έναν ώμο στήριξης αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να δώσουν τις κατάλληλες λύσεις. Ελάχιστοι απευθύνθηκαν σε ειδικό.

« ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ;» Η ντροπή αποτελεί το μεγαλύτερο παράγοντα, για τον οποίο οι μαθητές δεν αναφέρουν περιστατικά ενδοσχολικής βίας. Οι μισοί, λοιπόν, θεωρούν ότι φταίνε πιθανόν οι ίδιοι για αυτά τα φαινόμενα και αποκτούν ιδιαίτερα χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ο φόβος, όμως, για πιθανά αντίποινα σε περίπτωση που εκδηλώσει κάποιος αντιδράσεις για τα φαινόμενα εκφοβισμού, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αιτία.

«ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ;» Είναι πολύ μικρό το ποσοστό των ερωτηθέντων που απαντούν ότι κατευθείαν βρήκαν το κατάλληλο άτομο ή έστω εξωτερίκευσαν το γεγονός της κακοποίησης τους. Αυτό μεν, βοηθά τους μεγαλύτερους σε ηλικία αντί να δράσουν παρορμητικά να ανακτήσουν τη ψυχραιμία τους, όπως πρέπει, αλλά εμποδίζει την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, πράγμα που μπορεί να επιφέρει δραματικές επιπτώσεις.

«ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ;» Η μειωμένη διάθεση των μαθητών, η πιθανή άρνηση για το σχολείο, ο μεγάλος αδικαιολόγητος αριθμός απουσιών, καθώς και η απροσδόκητη πτώση στη μαθησιακή του διαδικασία και στα σχολικά αποτελέσματα αποτελούν και τις κύριες ενδείξεις για έναν γονιό, ότι το παιδί του έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας. Πράγματι το 30% των ερωτηθέντων άλλαξε κάπως τη στάση του απέναντι στο σχολείο και δεν ήταν όπως πριν, ενώ το 71% (ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό) θεωρεί ότι είχε χαμηλότερη επίδοση στο σχολείο, από ότι πριν τα συγκεκριμένα περιστατικά.

«ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΛΙΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ;» Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό ότι το 75% των μαθητών θεωρεί τον εαυτό του απροστάτευτο μέσα στα όρια του σχολείου. Αυτό δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια στο μαθητή ώστε να μπορέσει να διασκεδάσει τη μαθησιακή διαδικασία και να αφομοιώσει με επιτυχία όλη την κουλτούρα που το σχολείο μπορεί σε κανονικές συνθήκες να προσφέρει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός ανήκει πλέον και στην Ελληνική πραγματικότητα. Τα θύματα αισθάνονται φόβο και μοναξιά. Τα θύματα δεν αντιδρούν αμέσως, έτσι ώστε το φαινόμενο να έχει συνήθως μορφή επαναληπτική. Αυτοκτονικοί ιδεασμοί, ψυχοσωματικά συμπτώματα, χαμηλή αυτοεκτίμηση χαρακτηρίζουν συνήθως τα θύματα. Γονείς και εκπαιδευτικοί χρειάζονται επιμόρφωση, με διαρκή συμμετοχή στις εκπαιδευτικές διαδικασίες, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα κακοποίησης.