Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) - 1665 Ρώμη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Advertisements

Μια πανέμορφη πόλη και πρωτεύουσα!!!
Από τον Γιουσούφ Γιουσούφ Ογλού
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη ζωγραφική
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Ένας ζωγράφος της Αναγέννησης
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
Δούρα Ευρωπός (~250μ.Χ.).
Αρχαϊκή Τέχνη.
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη ). Bartolomé Esteban Murillo.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν 1606 – Άμστερνταμ 1669) «Αν θέλω να ωφεληθώ πνευματικά, δεν θα αναζητήσω τιμές αλλά την ελευθερία»
Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη Claude Lorrain.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΚΟΛΟΒΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΕΥΑ), ΜΑΡΟΥΤΣΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ (ΕΒΙΝΑ), ΜΑΥΡΟΥΚΑΚΗ ΚΩΝΤΑΝΤΙΝΑ,
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη. Jusepe de Ribera.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Rosalba Carriera ( ), Antoine Watteau, 1721, παστέλ σε χαρτί, 55 × 43 εκ., Τρεβίζο, Museo Civico Luigi Bailo.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν Άμστερνταμ 1669)
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Ενότητα # 9: Αγγλική Τέχνη: Επιδράσεις του κλασικισμού
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Ναοί στην περιοχή που ζω
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Χριστόδουλος Νικηφόρου Ε΄τάξη
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΣ Β1 Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη

Αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη

Ο Nicolas Poussin γεννήθηκε στο χωριό Villers της Νορμανδίας το Ο πατέρας του, που είχε χρεοκοπήσει στους εμφυλίους πολέμους, προόριζε το γιό του για τον κλάδο της δικαιοσύνης. Καταλυτική επίδραση στη στροφή του Poussin στη ζωγραφική έπαιξε ο ζωγράφος Quentin Varin. Οι γονείς του καλλιτέχνη αποδοκιμάζουν την απόφασή του να γίνει ζωγράφος και έτσι ο ίδιος εγκαταλείπει το πατρικό του και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Εκεί μαθητεύει κοντά στο λαϊκό προσωπογράφο Ferdinand Elle και εντάσσεται στον κύκλο του Marcantonio Raimondi. Βιογραφικά στοιχεία

Το 1622 γνωρίζει τον ιταλό ποιητή Giambattista Marino και το 1624 μεταβαίνει στη Ρώμη, όπου έρχεται σε επαφή με έργα του Ραφαήλ και του Tiziano. Το 1630 αρρωσταίνει βαριά, ανακάμπτει και παντρεύεται την Annemarie Dughet,μάλλον από ευγνωμοσύνη στον πατέρα της, ο οποίος τον είχε βοηθήσει την περίοδο της αρρώστιας του. Το 1638 ο καρδινάλιος Richelieu και ο Λουδοβίκος ΙΓ’ καλούν τον Poussin στο Παρίσι, δίνοντας του τον τίτλο του «πρώτου ζωγράφου», κατοικία στο ανάκτορο και μισθό που ξεπερνούσε της 3000 λίρες. Το 1640 ο Poussin αποδέχεται την πρόσκληση και εγκαθίσταται στο Παρίσι. Ωστόσο, το 1642, μετά το θάνατο του Richelieu, επιστρέφει στη Ρώμη, όπου και πεθαίνει το 1665.

Το χωριό Villers

Κενοτάφιο του Poussin στο χωριό Villers

Στην επιγραφή αναφέρεται: « Nicolas Poussin Né à Villers-sur-Andelys 1594 Mort à Rome A NICOLAS POUSSIN SES ADMIRATEURS JUIN 1926» «Nicolas Poussin Γεννηθείς στο Villers-sur-Andelys 1594, θανών στη Ρώμη Στο Nicolas Poussin Οι θαυμαστές του Ιούνιος 1926»

Μουσείο Poussin στο Les Andelys

Γραμματόσημο με προσωπογραφία του Poussin

Χαρακτηριστικά της τέχνης του Poussin Καλλιτεχνικές φάσεις:  1625 – 1630: Κυριαρχία των θρησκευτικών θεμάτων Συνδυασμός μπαρόκ στοιχείων με μια προσωπική ζωγραφική γλώσσα. Εμφανής η επίδραση του Ραφαήλ, του Domenichino και των Βενετσιάνων ζωγράφων.  1630 – 1635: Κυριαρχία μυθολογικών θεμάτων Πλούσια χρωματικότητα και αισθησιακή απόδοση των σωμάτων Επίδραση Carracci και Tiziano

 1635 – 40: Κυριαρχία μυθολογικών αλλά και αρχαίων θεμάτων. Τονισμός του πλαστικού και του γραμμικού.  1640 – 48: Μεταβατική περίοδος  1648 – 65: Κυριαρχία της τοπιογραφίας, με το ανθρώπινο στοιχείο να παίζει παραπληρωματικό ρόλο.

Μυθολογικά έργα

«Η Ηχώ και ο Νάρκισσος», 1628 – 30, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 100 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Βακχική σκηνή», 1630 – 31, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 60 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Απόλλων και μούσες», δεκ., 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 125 x 197 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Άκης και Γαλάτεια», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 135 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Ιρλανδίας, Δουβλίνο.

«Η Σελήνη και ο Ενδημίονας», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 122 x 169 εκ., Ινστιτούτο Τεχνών, Detroit.

«Η έμπνευση του ποιητή», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 183 x 213 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η αυτοκρατορία της άνοιξης», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, 131 x 182 εκ., Gemäldegalerie, Δρέσδη.

Λεπτομέρεια

«Tancred και Erminia»,1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 147 εκ., Μουσείο Ερμιταζ, Αγία Πετρούπολη.

«Βακχικό μπροστά σε άγαλμα του Πανός», 1631 – 33, ελαιογραφία σε μουσαμά, 100 x 142,5 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Η ανατροφή του Βάκχου», 1630 – 35, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 136 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

«Ο θρίαμβος του Ποσειδώνα», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 136 εκ., Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφεια.

Λεπτομέρειες

Λεπτομέρεια

«Ο Ήλιος και ο Φαέθων με τον Κρόνο και τις τέσσερεις εποχές», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 122 x 153 εκ., Μουσείο Staatliche, Βερολίνο.

«Ο θρίαμβος του Βάκχου», 1635 – 36, ελαιογραφία σε μουσαμά, 128 x 151 εκ., Nelson-Atkins Museum of Art, Kansas City

Λεπτομέρεια

«Et in Arcadia Ego», 1637 – 39, ελαιογραφία σε μουσαμά, 185 x 121 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Χορός υπό τη μουσική του καιρού», περ. 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 83 x 104εκ., Συλλογή Wallace, Λονδίνο.

«Χορός υπό τη μουσική του καιρού», περ. 1635, σχέδιο με μελάνι σε χαρτί, 148 x 199 χιλ., Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας, Εδιμβούργο.

Θρησκευτικά έργα

«Η Κοίμηση της Παναγίας», 1623, ελαιογραφία σε μουσαμά, 202 x 137 εκ., Saint-Pancrace, Sterrebeek

«Η νίκη του Ιησού του Ναυή εναντίων των Αμοριτών», 1625 – 26, ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 134 εκ., Μουσείο Πούσκιν, Μόσχα.

«Η μάχη μεταξύ Ισραηλιτών και Αμελεκιτών», 1624 – 25, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 134 εκ., Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.

«Το μαρτύριο του Αγίου Ερασμίου», 1628, ελαιογραφία σε μουσαμά, 320 x 186 εκ., Πινακοθήκη Βατικανού, Ρώμη.

Λεπτομέρεια

«Η Ανάληψη της Παρθένου», 1630 – 32, ελαιογραφία σε μουσαμά, 134 x 98 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.

«Η πανούκλα στο Ashdod», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 148 x 198 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η σφαγή των νηπίων», 1631 – 32, ελαιογραφία σε μουσαμά, 148 x 175 εκ., Μουσείο Condi, Chantilly.

«Σπουδή για τη σφαγή των νηπίων», 1628 – 29, σχέδιο με καφέ μελάνι σε χαρτί, 147 x 169 χιλ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Λίλ, Γαλλία.

«Η προσκύνηση των μάγων», 1633, ελαιογραφία σε μουσαμά, 160 x 182εκ., Gemäldegalerie, Δρέσδη.

«Η λατρεία του χρυσού Μόσχου», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 154 x 214 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

Λεπτομέρεια

«Η διάβαση της νεκράς θάλασσας», 1634, ελαιογραφία σε μουσαμά, 156 x 215 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Βικτώριας, Μελβούρνη.

«Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής βαφτίζει τους πιστούς», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 94 x 120 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η καταστροφή του ναού στην Ιερουσαλήμ», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 147 x 198 εκ., Μουσείο Kunsthistorisches, Βιέννη.

«Η ανεύρεση του Μωυσή», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 94 x 121 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Το χρίσμα», από τον κύκλο των επτά μυστηρίων, 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, 117 x 178 εκ., Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας, Εδιμβούργο.

«Η Αγία οικογένεια στα σκαλιά», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 69 x 98 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.

«Η κρίση του Σολομώντα», 1649, ελαιογραφία σε μουσαμά, 101 x 150 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

«Η Ανάληψη της Παρθένου», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 57 x 40 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η θεραπεία του τυφλού», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 176 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου», 1657, ελαιογραφία σε μουσαμά, 106 x 104 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

Τοπιογραφία

«Ειδυλλιακό τοπίο», 1645 – 50, ελαιογραφία σε μουσαμά, 120 x 187 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Τοπίο με τον Άγιο Ματθαίο και έναν Άγγελο», 1645, ελαιογραφία σε μουσαμά, Μουσείο Staatliche, Βερολίνο.

«Τοπίο με τον Πολύφημο», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 150 x 199 εκ., Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη.

Λεπτομέρεια

«Τοπίο με τον Ορφέα και την Ευρυδίκη, 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 124 x 200 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

«Η συλλογή της στάχτης του Φωκίωνα», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 116 x 176 εκ., Walker Art Gallery, Λίβερπουλ.

Λεπτομέρεια

«Τοπίο με την Άρτεμις και τον Ωρίωνα», 1660 – 64, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 183 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη.

Αυτοπροσωπογραφίες

«Αυτοπροσωπογραφία», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 74 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Αυτοπροσωπογραφία», 1649, ελαιογραφία σε μουσαμά, 78 x 65 εκ., Μουσείο Staatliche, Βερολίνο.

Πολλά από τα έργα του Poussin μπορεί κανείς να θαυμάσει κάνοντας μια επίσκεψη στο Λούβρο.

Έκθεση του Λούβρου αφιερωμένη στον Nicolas Poussin με τίτλο: «Ο Poussin και το θείο», Ιούνιος

Έκθεση του οργανισμού – μουσείου «Fondazione Roma Museo - Palazzo Cipolla», με τίτλο: «Το μπαρόκ στη Ρώμη - το θαύμα των τεχνών», αφιερωμένη σε σημαντικούς καλλιτέχνες του μπαρόκ, μεταξύ των οποίων και ο Poussin, Απρίλιος