Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και ένα από Βουλγαρία καθώς πήραμε μέρος στο πρόγραμμα etwinning – εικαστικό εργαστήρι – χειροτεχνίες.
Η προώθηση της συνεργατικής μάθησης, της γραφής και της δημιουργίας μέσα από το περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης e-twinning.
1. Εμπλοκή σε συνεργατικές δραστηριότητες κάνοντας χρήση εργαλείων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) μέσω του προγράμματος etwinning. 2. Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και φαντασίας των παιδιών. 3. Εμπλουτισμός του προφορικού λόγου. 4. Ν ανακαλύψουν, να δημιουργήσουν, να συγκινηθούν και να απολαύσουν την διαδρομή αυτή μέσα από εικαστικές δράσεις, γραφή, αφήγηση, λογοτεχνία και τέχνη. 5. Να ενισχύουν την συνεργατικότητα τους μέσα από την επαφή και την επικοινωνία. 6. Μέσα από διαδικτυακές δραστηριότητες και συναντήσεις ενταγμένες στο πρόγραμμα e- twinning τα παιδιά δημιούργησαν και στην συνέχεια οι συνεργαζόμενες νηπιαγωγοί παρουσίασαν τη δουλειά τους με σύγχρονα εργαλεία όπως: twin space, , άλλα λογισμικά ( PowerPoint, φυτογραφίες), ημερολόγιο του έργου, φόρουμ.
Στην συνεχεία το καθένα έφτιαξε τη δική του «παράξενη», « διαφορετική» βροχή σε Α4 με τίτλο «τι βρέχει στο δικό μας ουρανό».
Είδαμε στον Η/Υ κι άλλα έργα του P. Μαγκριτ. Προσπαθώντας να εξηγήσω τον ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟ, τους είπα ότι ο Μαγκριτ κάνει το μυαλό και την φαντασία μας να γυρίζει, να σκεφτόμαστε φανταστικούς συνδυασμούς εικόνων και πραγμάτων, σαν να βλέπουμε όνειρο.
Χωρισμένα σε ομάδες έκοψαν εικόνες από περιοδικά και ζωγράφισαν αγαπημένα πράγματα
Μια βροχερή μέρα βγήκαμε από την τάξη: περπατάμε στη βροχή, είδαμε τα βρεγμένα παιχνίδια μας.
Μέσα στη τάξη ξαπλώσαμε στο πάτωμα και «παίξαμε» με τους ήχους της βροχής στα δάχτυλα, στα χέρια…με ήρεμη μουσική στην αρχή και μετά πιο έντονη …που ξύπνησε την φαντασία μας …κι έβρεχε καρδουλοβροχή, μηλοβροχή κ.α
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης των δράσεων χρησιμοποίησα δρόμους γνωστούς για τα παιδιά όπως της μουσικής, της δραματοποίησης, των εικαστικών, της γραφής, του θεατρικού παιχνιδιού. Τα παιδιά έμαθαν και συνειδητοποίησαν τρόπους καλύτερης επικοινωνίας με τους γύρω τους αλλά και σε ευρύτερο επίπεδο, καθώς και την αξία της συνεργασίας. Το συγκεκριμένο project αποτέλεσε ένα λιθαράκι στην καλύτερη επικοινωνία των παιδιών που είναι τόσο σημαντική για την καλύτερη και ομαλή ανάπτυξή τους.