ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (1)  Επιστήμη με κλινικές/επικοινωνιακές δεξιότητες – όχι τέχνη  Επαγγελματισμός (εθελοντισμός, ηρωισμός, έργο αγάπης?)  Επιστήμη:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΧΟΛΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Financial Planning Η εξέλιξη στον χρηματο-ασφαλιστικό χώρο
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
1.
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (1)  Επιστήμη με κλινικές/επικοινωνιακές δεξιότητες – όχι τέχνη  Επαγγελματισμός (εθελοντισμός, ηρωισμός, έργο αγάπης?)  Επιστήμη: οργανωμένη, συστηματική γνώση (συνοχή, ακρίβεια, γενίκευση)  Συσχέτιση παρατηρήσεων εννοιολογικά, εξαγωγή νοήματος, διάκριση υποκείμενης νομοτέλειας (σχέσεις αιτίας-αποτελέσματος, εξάρτηση παρατήρησης από τη θεωρία)  Εκλεκτική άντληση αρχών/γνώσεων από βασικές επιστήμες, προσαρμογή στην κλινική πράξη  Περιγραφή, ερμηνεία, πρόβλεψη, τροποποίηση  Ιστορική αναδρομή: F. Nightingale, Β. Αμερική (αξιολόγηση εκπαίδευσης, στελέχωσης, προώθηση έρευνας)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (2)  Με βάση τις αναφορές των θεωρητικών Νοσηλευτικής: - το νοσηλευτικό παράδειγμα έχει δεχθεί επιρροές από τη βιολογία, την ψυχολογία (ανθρωπιστικές θεωρίες) και την υπαρξιακή φιλοσοφία  Στόχοι νοσηλευτικής: προαγωγή υγείας, πρόληψη ασθένειας/επιδείνωσης/επιπλοκών, προαγωγή ασφάλειας/αυτονομίας/λειτουργικότητας ασθενή

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  Διπλωματούχοι νοσηλευτές (Registered Nurses, Α.Ε.Ι. ή Α.Τ.Ε.Ι.): έμφαση στη θεωρία, προσανατολισμός προς διοίκηση, εκπαίδευση, έρευνα  Πρακτικοί Νοσοκόμοι (Licensed Practical Nurses), διετούς φοίτησης (ΙΕΚ, ΤΕΕ, μέσες τεχνικές επαγγελματικές σχολές): κυρίως πρακτικές δεξιότητες  Μεταπτυχιακές σπουδές – Διδακτορικό Δίπλωμα: εξειδίκευση, έλεγχος ποιότητας (διάρκεια, διδάσκοντες, υλικοτεχνική υποδομή), αναγνώριση προσόντος  Συγκρότηση Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδας (ΕΝΕ- 2004): περιφρούρηση επαγγέλματος (έκδοση αδειών άσκησης), προώθηση αυτονομίας, προαγωγή ατομικών ικανοτήτων, συνολικής ποιότητας φροντίδας, συμμετοχή στα κέντρα λήψης αποφάσεων

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (1)  Το στοιχείο που συγκροτεί και προσδιορίζει ένα πεδίο δραστηριοτήτων ως επιστήμη  Ξεκινά από την κλινική παρατήρηση / εμπειρία (αναγνώριση προβλήματος) - απαραίτητη η επαρκής επαφή με το υπάρχον σύστημα υγείας και μια συγκεκριμένη κατηγορία ασθενών  Προϋποθέτει βαθιά γνώση θεωρητικού υποβάθρου (αναζήτηση και αξιολόγηση πρόσφατης σχετικής βιβλιογραφίας, διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων)  Σήμερα υπάρχουν 60 περίπου νοσηλευτικά περιοδικά υψηλής βαρύτητας - σε συνεργασία με τους συλλόγους νοσηλευτών: - πρόταση θεμάτων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που κρίνονται ως πρώτης προτεραιότητας για μελλοντική έρευνα

Νοσηλευτική Έρευνα 1 α Η Νοσηλευτική έρευνα έχει τριπλό σκοπό. - Να βελτιώσει την ποιότητα Νοσηλευτικής φροντίδας. - Να αυξήσει και στηρίξει τις Νοσηλευτικές γνώσεις. - Να δώσει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με κάθε αλλαγή που εμφανίζεται στη Νοσηλευτική οργάνωση, εκπαίδευση ή στη καθημερινή άσκηση του Νοσηλευτικού έργου.

Νοσηλευτική Έρευνα 1β Είναι ανάγκη να προετοιμαστούν Νοσηλευτές με γνώσεις στη μεθοδολογία της έρευνας, ικανοί να αναλάβουν ερευνητικό έργο για τον εμπλουτισμό σε γνώσεις και την επιστημονική κατοχύρωση της Νοσηλευτικής. Είναι ανάγκη να προετοιμαστούν Νοσηλευτές με γνώσεις στη μεθοδολογία της έρευνας, ικανοί να αναλάβουν ερευνητικό έργο για τον εμπλουτισμό σε γνώσεις και την επιστημονική κατοχύρωση της Νοσηλευτικής.

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (2)  Πρόκληση για νοσηλευτές: η ανάδειξη σπουδαιότητας της φροντίδας υψηλής ποιότητας (εκπαίδευση / στελέχωση) με βάση συγκεκριμένες - μετρήσιμες παραμέτρους  Διαπιστωμένη δυσκολία ενσωμάτωσης ερευνητικών ευρημάτων στην κλινική πρακτική: - Η παράδοση -ανασταλτικός παράγοντας; αίσθηση ασφάλειας-άνεσης μέσω επανάληψης, διοικητικοί / οικονομικοί λόγοι, ανεπαρκής στελέχωση, αδυναμία αναζήτησης-αξιολόγησης ερευνητικών δεδομένων, διαφορές μεταξύ χωρών.  Ανάγκη περιορισμού αυτο-αναφορικής έρευνας, περισσότερη έρευνα στραμμένη στον ασθενή.  Ανάγκη περισσότερων μελετών που εστιάζουν σε κλινικά σημαντικά ερωτήματα άμεσα σχετιζόμενα με τη νοσηλευτική πράξη

 Στάδια βασισμένα σε ενδείξεις ή στην έρευνα νοσηλευτικής πρακτικής: - Συστηματική διερεύνηση-αναγνώριση ανεπαρκειών υπάρχοντος συστήματος υγείας - Ανεύρεση - κριτική εκτίμηση νεότερων ερευνητικών δεδομένων - Μετατροπή της γνώσης σε προτεινόμενες λύσεις και προσδιορισμός κατάλληλων αλλαγών της νοσηλευτικής πρακτικής - Αξιολόγηση: ευεργετικές συνέπειες και πιθανοί κίνδυνοι για τον ασθενή, επίδραση στο προσωπικό και στάση αυτού απέναντι στην αλλαγή - Ανάπτυξη μηχανισμών που να εγγυώνται τη διατήρηση της νέας πρακτικής ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (3)

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  Δεν αφορά μόνο Προϊστάμενους / Τομεάρχες / Διοικητές, αλλά και υπεύθυνους βάρδιας.  Προγραμματισμός δραστηριοτήτων, οργάνωση (κατανομή καθηκόντων - ανάθεση ευθύνης), επίβλεψη/έλεγχος, κινητοποίηση (επιβράβευση- επίπληξη), συντονισμός, καθοδήγηση προσωπικού  Αρχές διοίκησης: πειθαρχία, δικαιοσύνη (αμεροληψία), αξιοποίηση ατομικών δυνατοτήτων, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, διατήρηση υψηλού ηθικού, προσωπικό παράδειγμα, ενθάρρυνση πρωτοβουλιών  Αυταρχική / φιλελεύθερη / χαλαρή ηγεσία: τρόπος και απαιτήσεις λειτουργίας τμήματος, νοοτροπία προσωπικού  Υποστελέχωση: ανάγκη καθορισμού προτεραιοτήτων, αποδοχή χαμηλότερου επιπέδου φροντίδας

ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ  Πρωτοβάθμια (εξωνοσοκομειακή) Φροντίδα Υγείας: Κέντρα Υγείας, Σταθμοί Πρώτων Βοηθειών, Πολυϊατρεία του ΙΚΑ, Εξωτερικά Ιατρεία νοσοκομείων - βάση συστήματος υγείας, πολύ σπουδαία η δομική / λειτουργική της οργάνωση με βάση τις ανάγκες πληθυσμού  Δευτεροβάθμια Φροντίδα Υγείας: μικρά (νομαρχιακά- περιφερειακά) νοσοκομεία περιορισμένων δυνατοτήτων  Τριτοβάθμια Φροντίδα Υγείας: μεγάλα νοσοκομεία (κυρίως πανεπιστημιακά) με πληρότητα δυνατοτήτων (εξειδικευμένες διαγνωστικές- θεραπευτικές επεμβάσεις, Μονάδες)  Ιδιωτική – Δημόσια Υγεία  Κλειστά – Ανοικτά Τμήματα  Ιατρική-Νοσηλευτική-Διοικητική-Τεχνική Υπηρεσία