Δημιουργία απλής ψηφιακής βιβλιοθήκης για σχολικές μονάδες σε περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εγκατάσταση & Διαχείριση
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Συζητήσεων (Forums) Διαχειριστής EAITY Στόχος της υπηρεσίας είναι η δημιουργία.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Google docs Google docs forms
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
- Ημερίδα «Πολιτισμική Πληροφορική και Εκπαίδευση», 24 Νοεμβρίου IΣΤΟΣ Ένα λειτουργικό πρότυπο για την αξιόπιστη προσφορά πολιτιστικού και εκπαιδευτικού.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και ηλεκτρονικά μαθητικά περιοδικά: Ευαναγνώσεις, το περιοδικό της Ευαγγελικής Σχολής Γεώργιος Β. Θώδης.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η επιστήμη του Web.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Προοπτικές αποφοίτων ηλεκτρονικού τομέα
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Ο Μαθητικός Υπολογιστής των 100$
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού για Έργο eTwinning σε Περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Οι φορητές εφαρμογές (portable apps) μία πρόσκληση για ηλεκτρονική μάθηση Νικόλαος Μαυραντζάς, Παναγιώτης Πολίτης Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΩΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 3211 ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ 3182.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer)
Google docs Google docs forms
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Συγγραφέας: Ζαγκότας Στεφανος Επιβλέπων Καθηγητής: Ούτσιος Ευάγγελος
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία απλής ψηφιακής βιβλιοθήκης για σχολικές μονάδες σε περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, M.Sc.

Οι μαθητές είναι πολύ εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Οι μαθητές χρησιμοποιούν καθημερινά ηλεκτρονικές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, tablet, κ.ο.κ.) κι υπηρεσίες που κατά κανόνα δεν είναι αποδεκτές στο σχολικό περιβάλλον. Παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο, κ.ο.κ) σταδιακά υποχωρούν σε δημοτικότητα. Αρκετοί νέοι στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, προτιμούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Πολλοί έφηβοι αλλά και παιδιά διαβάζουν ηλεκτρονικά περιοδικά και ακούνε μουσική μέσω διαδικτύου. Θα ήταν θετική εξέλιξη, οι μαθητές να μάθουν να ερευνούν μέσω διαδικτύου, να εκπαιδεύονται αλλά και να δημοσιεύουν περιεχόμενο. Εισαγωγή

Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Πλεονεκτήματα: Το κόστος παραγωγής και διάδοσης των ψηφιακών βιβλίων είναι σαφώς χαμηλότερο (Greenfield, 2013). Οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες δεν αντιμετωπίζουν έξοδα όπως κτιριακή συντήρηση, μισθοί κ.α. Η πρόσβαση στο κοινό είναι ευκολότερη και ευρύτερη ενώ η πληροφορία είναι πάντοτε διαθέσιμη στα ηλεκτρονικά μέσα. Δεν υπάρχουν γεωγραφικοί ή άλλοι περιορισμοί ούτε φυσικά εμπόδια. Τα ηλεκτρονικά βιβλία μπορούν να είναι διαδραστικά και να συνοδεύονται από οπτικοακουστικό υλικό. Η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται έτσι πιο ενδιαφέρουσα και η μάθηση πιο αποτελεσματική. Το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι οικολογικό (Goleman & Norris, 2010) λόγω της ανυπαρξίας υλικού μέσου (χαρτιού, μελάνης). Τα ψηφιακά βιβλία μπορεί να επιδράσουν θετικά σε άτομα με δυσλεξία, μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα όρασης.

Ψηφιακό υλικό σε σχολικές μονάδες Σήμερα υπάρχει πληθώρα διαθέσιμου εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού από πολλαπλές πηγές. Το γεγονός αυτό μπορεί να επιφέρει σύγχυση σε μαθητές, γονείς αλλά κι εκπαιδευτικούς. Η πλήρης αξιοποίηση του υλικού αυτού δεν είναι εύκολη. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι συχνά προσανατολισμένη στις γραπτές εξετάσεις, στην αποστήθιση εννοιών κ.ο.κ. Οι ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας μπορεί να είναι διαφορετικές. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται ανάλυση αναγκών της σχολικής μονάδας και αποτελεσματικό φιλτράρισμα του διαθέσιμου υλικού. Προτείνεται η ενοποίηση κι η διάθεση του ψηφιακού υλικού μιας σχολικής κοινότητας μέσω μιας ενιαίας πλατφόρμας όπως για παράδειγμα μιας σχολικής ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης.

Ανάπτυξη ιστοσελίδων με WordPress Απλότητα στη χρήση και την εκμάθηση Το WordPress είναι ένα ελαφρύ σύστημα (προσφέρεται για χρήση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο) Δυνατότητα κατηγοριοποίησης περιεχομένου (tagging) Σχολιασμός περιεχομένου Διαμοιρασμός περιεχομένου σε δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα Μεγάλη Δημοτικότητα Υποστήριξη από μια πολυπληθή κοινότητα χρηστών Οποιοδήποτε είδος ιστοσελίδας μπορεί να δημιουργηθεί σε ελάχιστο χρόνο, είτε αυτή είναι ιστολόγιο, είτε στατική ιστοσελίδα είτε ακόμα και ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop)

Ρόλοι Χρηστών WordPress Οι διαχειριστές (π.χ. καθηγητής πληροφορικής) διαθέτουν όλα τα δυνατά προνόμια. Οι αρχισυντάκτες (π.χ. διευθυντής) μπορούν να δημοσιεύουν περιεχόμενο (π.χ. βιβλία) αλλά και να επεξεργάζονται περιεχόμενο άλλων. Οι συντάκτες (π.χ. εκπαιδευτικός) μπορούν να δημοσιεύουν και να επεξεργάζονται το δικό τους περιεχόμενο. Οι συνεργάτες (π.χ. μαθητής) μπορούν να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο, δίχως όμως να έχουν τη δυνατότητα δημοσίευσης. Τέλος, οι απλοί επισκέπτες μπορούν να διαβάζουν όλες τις δημοσιεύσεις και σε κάποιες περιπτώσεις να τις σχολιάζουν.

Δημιουργία Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με WordPress Βήματα: 1.Δημιουργία νέας βάσης δεδομένων για τη σχολική μονάδα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. 2.Λήψη του WordPress ως συμπιεσμένο αρχείο. 3.Αποσυμπίεση του παραπάνω αρχείου κι αποστολή των επιμέρους αρχείων στον κατάλληλο διακομιστή. 4.Εγκατάσταση του WordPress (αυτοματοποιημένη). 5.Διαμόρφωση των κατάλληλων ρυθμίσεων στον πίνακα ελέγχου. 6.Επιλογή κατάλληλης θεματικής παραλλαγής εμφάνισης (theme). 7.Εισαγωγή του κατάλληλου κώδικα PHP ώστε να υποστηρίζονται οι βασικές λειτουργίες μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης. 8.Δημοσίευση περιεχομένου (ψηφιακών βιβλίων) στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη.

Απόσπασμα κώδικα PHP // modify post type menu text add_action( 'admin_menu', 'modify_post_menu_text' ); function modify_post_menu_text() { global $menu; global $submenu; // modify menu item $menu[5][0] = 'Βιβλία'; // modify post submenu $submenu['edit.php'][5][0] = 'Όλα τα βιβλία'; $submenu['edit.php'][10][0] = 'Νέο βιβλίο'; } // modify post type labels add_action( 'init', 'modify_post_type_labels'); function modify_post_type_labels() { global $wp_post_types; $postLabels = $wp_post_types['post']->labels; … }

Καταχώριση Νέου Βιβλίου

Ανατροφοδότηση - Συμπεράσματα Η μέθοδος που περιγράφηκε έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν στο 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με θετικό αντίκτυπο. Πρόσφατα ξεκίνησε η δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης στο ΙΕΚ Μυτιλήνης σε νέο δικτυακό τόπο ( κι οι πρώτες ενδείξεις είναι πολύ ελπιδοφόρες. Είναι αναγκαίο να εφαρμοστεί η μέθοδος σε περισσότερες μονάδες και για μεγαλύτερο διάστημα για ασφαλέστερα συμπεράσματα. Από τη μέχρι τώρα έρευνα, διαφαίνεται ότι μπορεί να βελτιωθεί το κλίμα, η συμπεριφορά των μαθητών κι οι σχέσεις μαθητών- εκπαιδευτικών. Μια ψηφιακή βιβλιοθήκη είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά, επικουρικά, ή σε ειδικές περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Μπορούν να δημιουργηθούν ενδιαφέρουσες (π.χ. πολυμεσικές) δημοσιεύσεις στα πλαίσια μαθημάτων ή εκδηλώσεων.

Ευχαριστίες Σας Ευχαριστώ Θερμά για την προσοχή σας!