ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑΛΗΣ – ΕΜΠ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΜΟΝΩΣΗΣ Π.Ε. 6 : Εφαρμογή για.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πόσο ασφαλή είναι (ή πρέπει να είναι) τα γεωτεχνικά έργα
Advertisements

Γ. Μπουκοβάλας(1) Αχ. Παπαδημητρίου (2) Κ. Ανδριανόπουλος (1) Κ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΜΟΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΕΔΑΦΙΚΗΣ
Ερευνητικό Πρόγραμμα: «ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΗΣ ΠΟΛΥΣΤΕΡΙΝΗΣ ΩΣ ΥΛΙΚΟ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ» Υπεύθυνος: Καθηγητής Κ.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Παραδείγματα Εφαρμογής ανελαστικών μεθόδων (με βάση τον ΚΑΝΕΠΕ)
Ανάλυση κτηρίου πριν και μετά την Επέμβαση
Νέα μονάδα γραφείων βιομηχανίας Αλουμινίου Στατική ανάλυση
Θέμα: Παράδειγμα Εφαρμογής ΚΑΝΕΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Βαθμός Στατικής Αοριστίας
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΤΥΧΟΥΣΑ ΔΙΕΓΕΡΣΗ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ DUHAMEL
Με δεδομένο ότι συνήθη επαγγελματικά προγράμματα ανάλυσης και διαστασιολόγησης κατασκευών δεν παρέχουν την δυνατότητα εν-χρόνω ολοκλήρωσης, στην Δυναμική.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΚΟΜΒΙΩΝ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ
ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΓΕΦΥΡΩΝ
Πολιτικός Μηχανικός, Δρ Παν. Πατρών
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ
ΧΡΗΣΗ ΦΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
ΥΠΕΧΩΔΕ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΕΙΜΟΛΟΓΙΑΣ Ανάπτυξη Δικτύων Επιταχυνσιογράφων και Βάσεων Δεδομένων Απόσβεση Ισχυρής Κίνησης και Επίδραση Τοπικών Εδαφικών.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΟΠΟΙΪΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Αντισεισμική Προστασία Γεφυρών (ΑΣΠροΓε) Διονύσιος Μπισκίνης Παν/μιο Πάτρας Διονύσιος Μπισκίνης Παν/μιο Πάτρας Ποσοτική έκφραση των παραμέτρων αντοχής.
Σχεδιασμός Γεωτεχνικών Έργων με τον Ευρωκώδικα 7 – Παραδείγματα
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ COURBON
ΔΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΛΟΣΩΜΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ
Παράδειγμα: Υπολογισμός ολόσωμης ορθογωνικής πλάκας καταστρώματος οδικής γέφυρας . Υπολογίζεται η ένταση από τα κινητά φορτία κατά DIN FB101 Α) ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ - ΒΑΘΡΩΝ
ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Σύστημα Επι-τόπου Μετρήσεων για την Επίδραση του Εδάφους Θεμελίωσης Αθανασόπουλος, Γ.Α., Πολιτικός Μηχανικός,
ΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΓΕΦΥΡΩΝ
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
Εργαστήριο Υδρολογίας και Αξιοποίησης Υδατικών Πόρων
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων
Αποτίμηση και Επεμβάσεις σε Υφιστάμενες Κατασκευές
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ερευνητικό πρόγραμμα SeiVAS Εκτίμηση της Σεισμικής Τρωτότητας του Κτιριακού Αποθέματος της πόλης των Σερρών (Seismic Vulnerability Assessment of the building.
Σεισμική Μόνωση Κατασκευών Θεμελιωμένων με Πασσάλους με Χρήση Γεωαφρού EPS Γιώργος Μυλωνάκης, Επίκουρος Καθηγητής Παναγιώτης Παπαστυλιανού, Υποψήφιος Διδάκτορας.
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
Ερευνητικό Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ-ΕΜΠ: ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΟΝΩΣΗΣ ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Γιάννης.
Φυσική Α γυμνάσιου. Φυσικά Φαινόμενα Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός Έκρηξη ηφαιστείου Βροχή κεραυνός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Εφαρμογή σε υπερστατικό φορέα Ο/Σ Ανδρέας Κάππος Ανδρέας Κάππος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Α.Π.Θ. City University London Αναστάσιος Σέξτος Αναστάσιος Σέξτος.
 Παρουσίαση αποτελεσμάτων αναλυτικής διερεύνησης τιμών ελατηρίων και αποσβεστήρων για επιφανειακά θεμέλια σε ρευστοποιήσιμο έδαφος. Επίδραση της συχνότητας,
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Ιωάννου Αντ. Χρύσα Πολιτικός Μηχανικός MSc Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασικές.
1 ΔΡΑΣΗ 8: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΧΑΛΥΒΔΙΝΗ ΓΕΦΥΡΑ ΧΑΡΗΣ Ι. ΓΑΝΤΕΣ, ΙΣΑΒΕΛΛΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΔΡΑΣΗ 8: Εφαρμογή σε Χαλύβδινη Γέφυρα ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ.
Κριτήρια επιτελεστικότητας γεφυρών Ανδρέας Κάππος Ανδρέας Κάππος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Α.Π.Θ. City University London Αναστάσιος Σέξτος Αναστάσιος Σέξτος.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6 η : ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. για παραμορφώσιμους και δικτυωτούς φορείς. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
Σπουδάστρια: Σαββοπούλου Χρυσή Επιβλέπων καθηγητής: Κίρτας Εμαννουήλ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πρόβλημα Μέθοδος αντιμετώπισης
Γιώργος Μυλωνάκης, Επίκουρος Καθηγητής
Επιβλέπων Καθηγητής: Γεωργόπουλος Γεώργιος
ΧΑΡΑΞΗ ΔΙΚΤΥΟΥ: Στοχεύει στη συντομότερη διοχετευση του νερού από τη θέση των υδατ.πόρων στις υδροληψίες Συνήθης παροχή υδροληψίας qν = 6, 9, 12 lt/sec.
ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑΛΗΣ – ΕΜΠ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΣΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΜΟΝΩΣΗΣ Π.Ε. 6 : Εφαρμογή για γέφυρα από Ο.Σ. Ισοστατικός φορέας Ερευνητική Ομάδα 1 : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΜΠ Ι. ΨΥΧΑΡΗΣ Ν. ΨΥΛΛΑ Αναπλ. Καθηγητής ΕΜΠ Δρ. Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, Νοέμβριος 2015

Περιοχή ακροβάθρων Ανάδυση βραχώδους υποβάθρου Περιοχή μεσοβάθρου Ρευστοποιήσιμο έδαφος

ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ Περιοχή μεσοβάθρου Ρευστοποιήσιμο έδαφος -> βελτίωση Περιοχή ακροβάθρων Ανάδυση βραχώδους υποβάθρου

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΒΑΘΡΟΥ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ Φασματική ανάλυση για το σεισμό με Τ ret. = 1000 years ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ T=1,56sec Σχεδιασμός σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες

ΑΓΚΥΡΟΥΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΟΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΕΦΕΔΡΑΝΑ Ακρόβαθρο: 400  500mm 2 (t el =121mm) Μεσόβαθρο: 350  450mm 2 (t el =99 mm) ΑΡΜΟΙ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ: Τ250 ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΑΣΣΑΛΩΝ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΕΝΤΕΤΑΜΕΝΗΣ ΔΟΚΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΚΑΣ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΕΦΑΛΟΔΕΣΜΟΥ Εσχάρα Φ20/10 πάνω Διπλή εσχάρα Φ20/10 κάτω

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΛΥΣΗ

Καθορισμός ανεκτών εδαφικών μετακινήσεων / στροφών με βάση τις αντίστοιχες ανοχές της ανωδομής – υποδομής Μέσω βιβλιογραφικών αναφορών, προβλέψεων κανονισμών Δίνονται μόνον προσεγγιστικές (εμπειρικές) τιμές ανεκτών μετακινήσεων υπό τις στατικές συνθήκες, συνήθως εξαρτώμενες από το στατικό σύστημα της γέφυρας Μέσω αναλύσεων

Μελέτη ευαισθησίας φορέα σε παραμένουσες κατακόρυφες μετακινήσεις και στροφές λόγω ρευστοποίησης. Οι καθιζήσεις και οι προκύπτουσες στροφές λόγω ρευστοποίησης συσσωρεύονται σταδιακά κατά την διάρκεια της δόνησης και λαμβάνουν την μέγιστη τιμή τους στο τέλος της Αποτελούν ΜΟΝΙΜΑ ΦΟΡΤΙΑ Προσδιορισμός μέγιστης επιτρεπτής καθίζησης ρ all ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΕΚΤΩΝ ΕΔΑΦΙΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ ΣΤΟΧΟΣ: Εξασφάλιση της στατικής ακεραιότητας της κατασκευής

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΠΩΝ-ΚΑΜΠΥΛΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ Σε ισοστατικούς φορείς: Κρίσιμο στοιχείο για την ανοχή του συνόλου της γέφυρας σε επιβαλλόμενες μετακινήσεις λόγω ρευστοποίησης: το ΒΑΘΡΟ ΣΤΟΧΟΣ: Εξασφάλιση της στατικής ακεραιότητας του συνόλου Μέγιστη επιτρεπτή καθίζηση ρ all = Καθίζηση κατά την έναρξη της διαρροής στη βάση του βάθρου

Συνδυασμοί (στατικοί) κατά EC0: Δ = ρ + φ y + 0.3φ x ή Δ = ρ + 0.3φ y + φ x όπου:ρ καθίζηση φ x και φ y στροφές περί τον ισχυρό και τον ασθενή άξονα του βάθρου αντίστοιχα και φ x = φ y = 0.05ρ (μοίρες, cm) εμπειρική σχέση Yasuda, 2014 Εισαγόμενες καθιζήσεις και στροφές στη βάση του βάθρου Μη γραμμική στατική ανάλυση (pushover analysis) με χρήση λογισμικού Opensees 1.15G+1.15Δ+P+1.35Q (max N) G+1.15Δ+P (min N)

ΝmaxΝmin Συνδυασμός ρ all (cm) φ y,y (rad) φ x,y (rad) θ y (rad) M Rd,y (kNm) 1.15(G+Δ)+P+1.35Q (for N max ) 26.83/1.15= /1.15= G+1.15Δ+P (for N min ) 26.85/1.15= /1.15= Μέγιστη επιτρεπτή εισαγόμενη καθίζηση λόγω ρευστοποίησης της τάξης των 23 cm -Κρίσιμη η στροφή περί τον ασθενή άξονα του βάθρου και όχι η καθίζηση (Κρίσιμος συνδυασμός : Δ = ρ + φy + 0.3φx) ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΠΩΝ-ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΚΑΘΙΖΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ

ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (για τις ανάγκες της πράξης) Υπολογισμός καμπύλης ροπών-καμπυλοτήτων στη βάση του στύλου με τις απλοποιημένες σχέσεις του KANEΠΕ (παράρτημα 7Α) Εκτέλεση μίας μόνον γραμμικής ελαστικής ανάλυσης της γέφυρας για μια τυχαία τιμή καθίζησης ρ act Εάν M act είναι η καμπτική ροπή στη βάση του στύλου που αντιστοιχεί σε αυτή τη τιμή της καθίζησης, η μέγιστη επιτρεπόμενη καθίζηση ρ all δίνεται από τη σχέση: ρ all = ρ act x (M Rd,y / M act ) Παρόμοια, αν και πιο συντηρητικά αποτελέσματα: ρ all = 18cm, φ y = 0.016rad, θ=1.09%. (1/r) y (m -1 ) M Rd,y (ΚNm) N max N min

Σε σχέση με τη διαστασιολόγηση της συμβατικής λύσης τώρα μεταβάλλονται: -Η θεμελίωση του βάθρου και οι συνθήκες στήριξης (επιφανειακό θεμέλιο και κρούστα επί ρευστοποιημένου ή μη εδάφους) ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΛΥΣΗ

- Η σεισμική φόρτιση (φάσμα ρευστοποιημένου ή μη εδάφους) Σημαντικά μειωμένη σε σχέση με αυτή του συμβατικού σχεδιασμού ! Σεισμός με Τ ret =225 χρόνια ΜΗ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣ Σεισμός με Τret=1000 χρόνια ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΛΥΣΗ 1.Εκπόνηση προμελέτης γέφυρας με σκοπό την αρχική διαστασιολόγηση και όπλιση μελών. Αρχικός προσδιορισμός διαστάσεων επιφανειακού θεμελίου. 2.Μελέτη ευαισθησίας φορέα σε παραμένουσες κατακόρυφες μετακινήσεις και στροφές λόγω ρευστοποίησης. Προσδιορισμός ανοχών (ρ all ) 3.Προσδιορισμός τελικών διαστάσεων θεμελίου και κρούστας. Έλεγχος αναπτυσσόμενων εδαφικών καταναγκασμών – Σύγκριση με ανοχές(FS deg >1.10, ρ res <ρ all ). 4.Προσδιορισμός στατικών και δυναμικών χαρακτηριστικών ελατηρίων θεμελίου για το σχεδιασμό. 5.Επανασχεδιασμός της γέφυρας έναντι σεισμικών δράσεων. Τελική διαστασιολόγηση μελών (για ρευστοποίηση ή μη). 6.Εφόσον προκύψει διαφοροποίηση των διαστάσεων ή της όπλισης του βάθρου, επανάληψη της διαδικασίας από βήμα 2.

Στην περίπτωσή μας, διατηρούνται οι διαστάσεις των μελών της γέφυρας που προέκυψαν από τη συμβατική λύση (ανωδομή, βάθρα, εφέδρανα, κλπ). Εκτελείται δυναμική φασματική ανάλυση για τους δύο σεισμούς: α) με Τ ret =225 χρόνια (χωρίς ρευστοποίηση) β) με Τ ret =1000 χρόνια (με ρευστοποίηση) με σκοπό την αρχική επιλογή των ελάχιστων διαστάσεων του θεμελίου. Κριτήριο: Ικανοποίηση ελέγχου εκκεντρότητας έναντι σεισμικών δράσεων Επιθυμητή η κατά το δυνατόν ομοιόμορφη κατανομή των φορτίων στη βάση του θεμελίου: - e < L/6 (μη ύπαρξη αδρανούς περιοχής) Σε κάθε περίπτωση: - e < L/3 ΒΗΜΑ 1 : Προμελέτη Γέφυρας

Eπιλέγεται θεμέλιο διαστάσεων BxL=8,0x13,0m 2 και Η=1,80m

Σε αυτή τη φάση υπάρχει ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Ως αρχική επιλογή γίνεται χρήση ελατηρίων με ακαμψία που αντιπροσωπεύουν την ακαμψία της θεμελίωσης του μεσοβάθρου στη συμβατική λύση. - Αποδεκτή και η χρήση συνθηκών πάκτωσης - ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑ kxkx kzkz RxRx RyRy kyky

Load Combinations Mx O KNm My O KNm N O KN exey (1) min (1) max (2) min (2) max (3) min (3) max L/6= 2.16 < ex = 2.66m < L/3 = 4.33m (L=13m) B/6=1.33 < ey = 1.72m < B/3 = 2.66m (B=8m) Σεισμικοί συνδυασμοί (q=1): G t +0.2  Q+0.5  DT’±Ex±0.3Ey±0.3Ez G t +0.2  Q+0.5  DT’±0.3Ex±Ey±0.3Ez G t +0.2  Q+0.5  DT’±0.3Ex±0.3Ey±Ez Δυσμενέστερη η περίπτωση φόρτισης για σεισμό με Τ ret =225 χρόνια Τελικά:

ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ (διατομή βάσης) ΒΗΜΑ 2 : Μελέτη ευαισθησίας φορέα σε παραμένουσες κατακόρυφες μετακινήσεις και στροφές λόγω ρευστοποίησης. Προσδιορισμός ρ all ρ all = 23cm

ΒΗΜΑ 3 : Επιλογή διαστάσεων θεμελίου και κρούστας με χρήση του λογισμικού της γεωτεχνικής ομάδας Τελικές διαστάσεις θεμελίου: 8,0 x 15,0 m2 επί κρούστας πάχους 4,0 m Κριτήρια: FS degr > 1,10 ρ dyn < ρ all - ρ st << ρ all -ρ st = =23-2=21cm FS degr ΚΡΙΣΙΜΟ Από σεισμικό συνδυασμό G+0.2Q+E+G γαιών+πεδίλου

ΒΗΜΑ 4 : Καθορισμός ελατηρίων εδάφους, με βάση τις διαστάσεις της κρούστας και του πεδίλου (μεθοδολογία ομάδας Μυλωνάκη)

Α. ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Β. ΜΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟ LIQUEFACTION Static Stiffness k static Dynamic Impedance (T brid =1,54sec) Spring Coefficient K Dashpot Coefficient C K 1 (T)K 2 (T) Vertical, z (kN/m)2.95E E E+05 Horizontal, x (kN/m)2.28E E E+05 Horizontal, y (kN/m)2.16E E E+05 Rocking, rx (around x axis) (kNm/rad) 1.17E E+06 Rocking, ry (around y axis) (kNm/rad) 4.66E E E+06 WITH LIQUEFACTION Static Stiffness k static Dynamic Impedance (T brid =1,54sec) Spring Coefficient K Dashpot Coefficient C K 1 (T)K 2 (T) Vertical, z (kN/m)7.95E E E+05 Horizontal, x (kN/m)1.19E E E+05 Horizontal, y (kN/m)1.13E E E+05 Rocking, rx (around x axis) (kNm/rad) 7.18E E E+06 Rocking, ry (around y axis) (kNm/rad) 2.86E E E+06

α) ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣ (σεισμός με Τ ret =225 χρόνια) Γίνεται δυναμική φασματική ανάλυση ΔΕΝ επιβάλλονται εδαφικοί καταναγκασμοί. Η γέφυρα πρέπει να συμπεριφέρεται πρακτικά ελαστικά (q ≤ 1.5). Ο έλεγχος αντιστοιχεί σε στάθμη επιτελεστικότητας «Άμεση Χρήση». ΒΗΜΑ 5 : Επαναδιαστασιολόγηση της γέφυρας έναντι σεισμικών δράσεων Για G t +0.2Q+0.5DT’+Ex+0.3Ey-0.3Ez M y,στ = ΚNm (< M Rd,y = KNm) ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

β) ΜΕ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΑΦΟΥΣ (σεισμός με Τ ret =1000 χρόνια) Κι εδώ η γέφυρα πρέπει να συμπεριφέρεται πρακτικά ελαστικά (q ≤ 1.5) Κατά Τη Διάρκεια Του Σεισμού -Γίνεται δυναμική φασματική ανάλυση με ενιαίο φάσμα (της θέσης του μεσοβάθρου) για τον προσδιορισμό των αδρανειακών δυνάμεων -Επιβάλλονται και εδαφικοί καταναγκασμοί ώστε να ληφθεί υπόψη η ασύγχρονη κίνηση του ακροβάθρου και του μεσοβάθρου: Οριζόντιες διαφορικές μετακινήσεις δ του μεσοβάθρου (σε σχέση με τα ακρόβαθρα), που λαμβάνονται ίσες με τη μέγιστη διαφορά των μετακινήσεων του αναδυομένου υποβάθρου (ακρόβαθρο) και της επιφάνειας του εδάφους (μεσόβαθρο) κατά τη διάρκεια της ρευστοποίησης, ως: (±δ x ±0.3δ y ) ή (±0.3δx±δy)

α/αΔόνηση Μέγιστη Οριζόντια Μετακίνηση, δ(cm) Αναδυόμενο υπόβαθρο Επιφάνεια Εδάφους Με ζώνη βελτίωσηςΧωρίς ζώνη βελτίωσης ΑπόλυτηΣχετικήΑπόλυτηΣχετική 1ITALY_BAG ITALY_VLT KOBE_TDO LOMAP_AND LOMAP_GIL ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ

Για: Ex+0.3Ey-0.3Ez M y,στ = ΚNm ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΦΑΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (αδρανειακά μεγέθη)

M y,στ = KNm ΕΠΙΒΟΛΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ δx=12,17 cm δy=0,3x12,17=3,65 cm

Λόγω της μη ταυτόχρονης ανάπτυξης των μέγιστων τιμών της εδαφικής επιτάχυνσης και των επιβαλλόμενων οριζόντιων μετακινήσεων, ελέγχονται οι ακόλουθες δύο φορτίσεις, με χρήση του κανόνα των ελαχίστων τετραγώνων: (α) Με ολόκληρα τα αδρανειακά φορτία σεισμού και 30% των οριζόντιων διαφορικών μετακινήσεων ( (±Ex±0.3Ey±0.3Ez) 2 + (0.3(±δx±0.3δy)) 2 ) 1/2 ((±0.3Ex±Ey±0.3Ez) 2 + (0.3(±0.3δx±δy))2)1/2 (β) Με 30% των αδρανειακών φορτίων σεισμού και ολόκληρες τις οριζόντιες διαφορικές μετακινήσεις ((0.3 (±Ex±0.3Ey±0.3Ez)) 2 + (±δx±0.3δy) 2 ) 1/2 ((0.3 (±0.3Ex±Ey±0.3Ez)) 2 + (±0.3δx±δy) 2 ) 1/2 Τελικά για το δυσμενέστερο συνδυασμό G t +0.2  Q+0.5  DT’+((0.3(Ex+0.3Ey-0.3Ez)) 2 +(δx+0.3δy) 2 ) 1/2 M y,στ = ΚNm (< M Rd,y = KNm) ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Αμέσως μετά το Σεισμό Λόγω ρευστοποίησης, επιβάλλονται στη βάση του βάθρου απομένουσες μετατοπίσεις (καθιζήσεις και στροφές), που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια του σεισμού και εκδηλώνονται μετά το τέλος του. Από γεωτεχνικό υπολογισμό: ρ dyn =6.8cm και φ x = φ y = 0.05ρ dyn = 0.006rad Εφόσον το βάθρο δεν έχει διαρρεύσει η απομένουσα οριζόντια μετατόπιση είναι πρακτικά μηδενική. Λαμβάνεται τυχηματική οριζόντια μετατόπιση δ=1cm Συνδυασμοί φορτίσεων: G t +0.2Q+0.5DT’+δ res +ρ dyn +φ y +0.3φ x G t +0.2Q+0.5DT’+δ res +ρ dyn +φ x +0.3φ y Για το δυσμενέστερο συνδυασμό: G t +0.2Q+0.5DT’+δ res +ρ dyn +φ y +0.3φ x M y,στ = ΚNm (< M Rd,y = KNm) Αναμενόμενο! (βλ. βήμα 2)

Τελικά για το σεισμικό σχεδιασμό, δυσμενέστερος ο συνδυασμός για την κατάσταση ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ (σύμφωνα με τον καινοτόμο σχεδιασμό) Εμβαδόν διαμήκους οπλισμού: As,inn= cm 2 < As,con= cm 2

ΒΗΜΑ 6 : Επανάληψη της διαδικασίας από βήμα 2 (έλεγχος ευαισθησίας) ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΠΩΝ-ΚΑΜΠΥΛΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ

Combination ρ all (cm) φ y,y (rad) φ x,y (rad) θ y (rad) M Rd,y (kNm) 1.15(G+S)+P+1.35Q (for N max ) G+1.15S+P (for N min ) ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΣΤΑΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ (PUSHOVER ANALYSIS) ΜΕ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΕΣ ΚΑΘΙΖΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΡΟΥ Μέγιστη επιτρεπτή εισαγόμενη καθίζηση λόγω ρευστοποίησης ρ all =20.3 cm > ρ st + ρ dyn = (1.0 ~ 2.0)+6.8 cm για τις συγκεκριμένες διαστάσεις θεμελίου και κρούστας ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

M y due to inertial seismic loads (kNm) M y due to relative horizontal displacements (kNm) M y for the seismic load combination (kNm) Conventional design - T ret =1000years Innovative design - T ret =225years (no liquefaction) Innovative design - T ret =1000years (liquefaction) ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΛΥΣΕΩΝ Σημαντική μείωση εισαγόμενων εντάσεων (κατά 50% περίπου) -> ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΜΟΝΩΣΗ S e,conv. =3.22m/sec 2 S e,innov. =1.54m/sec 2 Σε περίπτωση ρευστοποίησης, εισαγωγή πρόσθετων οριζόντιων εδαφικών καταναγκασμών στη θεμελίωση λόγω ασύγχρονης κίνησης ακροβάθρου-μεσοβάθρου - δ της τάξης των 12 cm ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι εισαγόμενες καθιζήσεις και στροφές μετά το πέρας της δόνησης δεν αποδείχτηκαν κρίσιμες για το σχεδιασμό ΦΑΣΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΕΣ ΡΟΠΕΣ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΡΟΥ Κρίσιμο στοιχείο το βάθρο Μείωση αδρανειακών εντάσεων Ανάπτυξη σημαντικών εντάσεων λόγω πρόσθετων εδαφικών καταναγκασμών δ στη θεμελίωση Στο πρωτότυπο σχεδιασμό κρίσιμη η περίπτωση ΜΗ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (μείωση έντασης κατά 15% έναντι του συμβατικού σχεδιασμού)

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΜΕΤΡΗΣΗ ΔΥΟ ΛΥΣΕΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣΔιαφορά (I/C) Χαλικοπάσσαλοι D=0.80m 1387m273m-80% Σκυρόδεμα m 3 Χάλυβες Kgr Kgr/m 3 Σκυρόδεμα m 3 Χάλυβες Kgr Kgr/m 3 (Σκυρόδεμα, Χάλυβες) Πάσσαλοι Πλάκα θεμελίωσης Σ %, -57% Βάθρο %, -12% Εφέδρανα740lt623lt-16% Αρμοί διαστολής27.5m πλάτους 250mm27.5m πλάτους 200mm-20%

ΠεριγραφήΠοσότηταΜον.Τιμή μον. (€)Κόστος (€) Χαλικοπάσσαλοι1387m Πάσσαλοι Φ100300m Κεφαλόδεσμος276m3m Οπλισμός (θεμελίωσης) 51000kg Οπλισμός (βάθρου) 10500kg Αρμοί διαστολής27.5m473.80* Εφέδρανα740lt Σύνολο ΠεριγραφήΠοσότηταΜον.Τιμή μον. (€)Κόστος (€) Χαλικοπάσσαλοι273m Πλάκα θεμελίωσης216m3m Οπλισμός (θεμελίωσης) 22000kg Οπλισμός (βάθρου) 9200kg Αρμοί διαστολής27.5m473.80* Εφέδρανα623lt Σύνολο Καινοτόμος λύση ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Συμβατική λύση € € Μείωση κόστους θεμελίωσης 67%

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ/ΑΝΟΙΓΜΑ (με τιμή μονάδας 1500 €/m 2 ) ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ: ,00 € ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΛΥΣΗ: ,00 € ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ 17%

Επαλήθευση Παραδοχής Μη Ταυτόχρονης Ανάπτυξης Των Μέγιστων Τιμών Της Εδαφικής Επιτάχυνσης Και Των Επιβαλλόμενων Οριζόντιων Μετακινήσεων Εκτελέστηκαν μη γραμμικές αναλύσεις με την επιβολή 5 χρονοϊστοριών που διατέθηκαν από την Ομάδα των Γεωτεχνικών. Χρήση λογισμικού Opensees. Εισάγονται στη βάση των ακροβάθρων διεγέρσεις βραχώδους υποβάθρου και στη βάση του μεσοβάθρου η διέγερση του επιφανειακού εδάφους (Dynamic Multiple-Support Excitation). ITALY_BAG ITALY_VLT KOBE_TDO LOMAP_AND LOMAP_GIL ΧΡΟΝΟΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΩΝ ΡΟΠΩΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΒΑΘΡΟΥ

Εκτελέστηκαν γραμμικές ελαστικές αναλύσεις για κάθε χρονοϊστορία ξεχωριστά με την επιβολή: - ενιαίου φάσματος για όλη την γέφυρα (αυτό της περιοχής του μεσοβάθρου) και - οριζόντιων διαφορικών μετατοπίσεων δ ακροβάθρου-μεσοβάθρου στη βάση του μεσοβάθρου όπως διατέθηκαν από την Ομάδα των Γεωτεχνικών. Χρήση λογισμικού SAP. noΔιέγερση Σχετική μετακίνηση δ (cm) 1ITALY_BAG ITALY_VLT3.20 3KOBE_TDO LOMAP_AND LOMAP_GIL4.99 ΦΑΣΜΑΤΑ ΔΙΕΓΕΡΣΕΩΝ

NoExcitation M yy at the base of the pier (KN) Time history analysis Elastic static analysis Due to inertial loads E iner Due to imposed displacements E disp E iner +0.3 E disp or 0.3 E iner +E disp (E iner 2 +(0.3E disp ) 2 ) 1/2 or ((0.3 E iner ) 2 +E disp 2 ) 1/2 1ITALY_BAG ITALY_VLT KOBE_TDO LOMAP_AND LOMAP_GIL E iner +0.3 E disp or 0.3 E iner +E disp (E iner 2 +(0.3E disp ) 2 ) 1/2 or ((0.3 E iner ) 2 +E disp 2 ) 1/2 I-B I-V K-T L-A L-G Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα της ελαστικής λύσης είναι δυσμενέστερα αυτών της λύσης των χρονοϊστοριών (ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ) Με τον κανόνα της στατιστικής άθροισης τα αποτελέσματα της ελαστικής ανάλυσης προσαρμόζονται καλύτερα σε εκείνα της ακριβούς λύσης

ΑΓΚΥΡΟΥΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΟΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΕΦΕΔΡΑΝΑ Ακρόβαθρο: 400  500mm 2 (t el =99mm) Μεσόβαθρο: 350  450mm 2 (t el =99 mm) ΑΡΜΟΙ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ: Τ200 ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΛΑΚΑΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ Εσχάρα Φ20/10 πάνω Διπλή εσχάρα Φ20/10 κάτω Προσομοίωμα υπολογισμού

Επιβάλλονται μετατοπίσεις στις στηρίξεις του καταστρώματος για ρ=6.8cm για τους συνδυασμούς Ικανοποίηση όλων των ελέγχων σε Ο.Κ.Λ και Ο.Κ.Α ΑΝΩΔΟΜΗ Διαστασιολογείται όπως στο συμβατικό σχεδιασμό έναντι μονίμων δράσεων ΕΛΕΓΧΟΣ