Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Δημιουργικές δραστηριότητες
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βήμα 1ο α. Πριν από την έναρξη του συμβολαίου ο δάσκαλος καταγράφει σε μεγάλο χαρτί τα χαρακτηριστικά της «καλύτερης τάξης» που είχε ποτέ. β. Επίσης κάνει.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ‘Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ’»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η αρνητική κριτική μας αναγκάζει να βελτιωνόμαστε! Όσοι διαφωνούν μόνο προβλήματα δημιουργούν…
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Το σώμα ως μια μηχανή.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Το σώμα ως μια μηχανή.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
Μέθοδος Project Μάντω Βροντίση
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή, διότι το να υποτάσσεσαι σημαίνει πως υποκύπτεις σε μία εξωτερική διαταγή. Φρενέ

Εργασία σε ομάδες Ορίζετε το γραμματέα και τον παρουσιαστή Συζητήστε και απαντήστε στις ερωτήσεις. 1.Πώς θέλετε να σας φέρομαι; 2.Πώς θέλετε να συμπεριφέρεστε ο ένας στον άλλο; 3.Πώς πιστεύετε ότι θέλω να μου φέρεστε; 4.Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν διαφωνούμε;

Κανόνες τάξης Στις ομάδες σας συζητήστε και καταγράψτε 1. Ποιες ερωτήσεις μπορούμε να θέσουμε στους μαθητές μας για να διαμορφώσουμε το συμβόλαιο τάξης; Ποιες επιπτώσεις θα έχει η μη τήρηση των κανόνων από κάποιο μαθητή; 3. Ποιες επιπτώσεις θα έχει η μη τήρηση κανόνων από το δάσκαλο;

Συμβόλαιο τάξης- Είναι χρήσιμο; Στο ξεκίνημα μιας νέας χρονιάς ή ακόμη και μιας δραστηριότητας είναι σημαντικό να ορίζουμε τους όρους εργασίας μας. Μας παρέχει βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μας και μεταξύ των παιδιών Χρησιμεύει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού μας έργου

Τι είναι ένα συμβόλαιο τάξης και πώς διαμορφώνεται; Είναι το σύνολο των συμπεριφορών, μεθόδων, συνηθειών του εκπαιδευτικού που αναμένονται από το μαθητή και των συμπεριφορών του μαθητή που αναμένονται από τον εκπαιδευτικό Πρόκειται για αμοιβαίες δεσμεύσεις Ρυθμίζει την προσδοκώμενη συμπεριφορά του δασκάλου από τους μαθητές και αντίστροφα Οι κανόνες ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ανάμεσα σε εκπαιδευτικό και μαθητές Μελέτες έδειξαν ότι όταν υπάρχει εμπλοκή των μαθητών στη διατύπωση των κανόνων έχουμε θεαματική βελτίωση της μαθητικής συμπεριφοράς

Συνέπειες από τη μη τήρηση του συμβολαίου Κανόνες= λίγοι, σαφείς, απλοί 1. προφορική προειδοποίηση 2. σε μια φόρμα που έχουν καταγραφεί οι κανόνες ζητούμε από το μαθητή να αναγνωρίσει ποιον έχει παραβεί και τι προτείνει για να διορθωθεί η κατάσταση Απομόνωση από μια δραστηριότητα Ενημέρωση των γονιών με τηλεφώνημα Εναλλακτική λύση: η τάξη ορίζει μια πράξη για την ωφέλεια όλων. Για κάθε κακή πράξη πρέπει να κάνουμε μια καλή πράξη

Η παράβαση κανόνων από τον εκπαιδευτικό Πρέπει να προβλέπονται συνέπειες και για την παραβίαση των κανόνων από τον εκπαιδευτικό όπως: Ανάληψη ευθύνης μπροστά στον εμπλεκόμενο μαθητή ή ενώπιον της τάξης Διατύπωση συγγνώμης Δέσμευση για μη επανάληψη

Η διαμόρφωση του συμβολαίου Μετά τη γνωριμία με τους μαθητές (όνομα, ενδιαφέροντα, αγαπημένα μαθήματα, προσδοκίες τους από το σχολείο κ. ά) 1.Βήμα: πώς θέλετε να σας φέρομαι; Πώς θέλετε να συμπεριφέρεστε ο ένας στον άλλο; Πώς πιστεύετε πως θέλω να μου φέρεστε; Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν δε συμφωνούμε σε κάτι;

Η διαμόρφωση του συμβολαίου Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και μοιράζονται τις απόψεις τους σχετικά με τις ερωτήσεις αυτές 10΄ Ο εκπρόσωπος κάθε ομάδας ανακοινώνει τις απόψεις της ομάδας και αυτές καταγράφονται στον πίνακα Συζητούμε, διαμορφώνουμε, επαναδιατυπώνουμε και συμφωνούμε στις κοινές απόψεις Ο εκπαιδευτικός παραθέτει και τις δικές του απόψεις

Ο εκπαιδευτικός τυπώνει τους κανόνες σε λίστα και οι μαθητές αποφασίζουν αν κάποιοι πρέπει να προστεθούν ή να διαγραφούν Προσέχουμε ώστε οι κανόνες να μην είναι δύσκολοι, πολύ αυστηροί ή ανεφάρμοστοι Όλοι γράφουμε από κάτω το όνομά μας (υπογράφουμε τη δέσμευσή μας) Η λίστα τυπώνεται και το κολλάμε σε κάποιο βασικό τετράδιο. Μεγέθυνσή του μπαίνει στον τοίχο

Διαμόρφωση συμβολαίου Δεν υπάρχει οδηγός κανόνων επειδή συνδιαμορφώνεται από τους μαθητές και το δάσκαλο. Όμως: Καλό είναι να έχει θετικές κι όχι αρνητικές προτάσεις δηλ. «Περιμένω το συνομιλητή μου να τελειώσει και μετά ζητώ το λόγο» και όχι « δε διακόπτω το συνομιλητή μου» ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΗ Ιδέες : να έχουν σχέση με το σεβασμό, την εκτέλεση εργασιών, την έγκαιρη προσέλευση, την καλή συμπεριφορά Το συμβόλαιο μπορεί να εμπλουτισθεί και να ανανεωθεί στη διάρκεια της χρονιά Καλό είναι να είναι παρόντες όλοι οι διδάσκοντες

Κανόνες της ομάδας Λέω τη γνώμη μου όταν έρθει η σειρά μου. Αν θέλω να ξαναμιλήσω περιμένω να τελειώσει ο προηγούμενος Σέβομαι τις απόψεις των συμμαθητών μου. Λέω τη γνώμη μου χωρίς να θέλω να πειράξω. Σέβομαι τη γνώμη των πολλών Εργάζομαι στην ομάδα και δεν αφήνω το κομμάτι της δουλειάς μου στους άλλους

Εναλλακτική λύση Περιγράψτε την τέλεια τάξη – συνθήκες που επικρατούν σε μια τέλεια τάξη Οι μαθητές γράφουν σε χαρτί τις απόψεις τους. Τα χαρτιά ανταλλάσσονται σε όλες τις ομάδες όπου όλοι συμπληρώνουν, υπογραμμίζουν κάτι που θεωρούν σημαντικό και παρουσιάζονται στην ολομέλεια

Ο τροχός του τι- Τι έχει μια καλή τάξη – Τι δεν έχει μια καλή τάξη