1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc. 27- 28 Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
Advertisements

Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα και Τεχνολογίες Αιχμής» ( ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
“Η υποστήριξη της επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό χώρο” Δημήτριος Β. Αποστολόπουλος Γεωπόνος MSc, MBA Πάτρα, 30/03/2013.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα - Αξιοποίηση της Έρευνας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Νέες τάσεις της διεθνούς αγοράς Ελληνικά αγροτικά προϊόντα Προϋποθέσεις ανάδειξης σε ισχυρό εξαγωγικό «όπλο» ΥΠΕΞ – Δράσεις Οικονομικής Διπλωματίας: Υποστήριξη.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Οι Ειδικοί στο Σησάμι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε Θέματα Εξωστρέφειας.
Δίκτυο ΠΡΑΞΗ Εθνική υποδομή για την ερευνητική συνεργασία, τη μεταφορά τεχνολογίας την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
RIS3 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας Σύνοψη Συνάντησης Εργασίας.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ε&Τ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
Υπουργείο Εξωτερικών / Ο.Π.Α. 7 Απριλίου 2009 “Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Ε.Δ.Ε. και ο Ρόλος των Ελλήνων Στελεχών” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Οικονομικό.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
Πληροφόρηση, υποστήριξη και συμβουλευτική για την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των.
Έρευνα και καινοτόμος επιχειρηματικότητα: Η νέα προσέγγιση και το ΕΣΠΑ
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων επιστημόνων ΤΕΙ/ΑΕΙ στην καινοτομία, και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Σχεδιασμός.
Επιλεγμένες δράσεις για την ανάπτυξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας Καθηγητής Κων/νος Τσιμπούκας Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Ο γνωστός άγνωστος κλάδος της αγροτικής μας οικονομίας Γνωριμία με το 1ο εξαγωγικό προϊόν της χώρας Δρ Γεώργιος Ντούτσιας Πρόεδρος ΔΟΕΠΕΛ.
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
Συμβάλλουμε στην υγεία του πολίτη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Οι Ελληνικές Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών – Ο Ρόλος του ΣΕΒΕ
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη για την κτηνοτροφία "

2 Η θέση μας στον κόσμο

3  τόνοι σταθερά πρώτη δύναμη η Κίνα ( τόνοι) δεύτερη η Ε.Ε. ( τόνοι) τρίτη η Τουρκία ( τόνοι Παγκόσμια παραγωγή μελιού

4 Η θέση μας στην Ε.Ε.

Παραγωγή μελιού (τόνοι) 5

Η θέση μας στην Ε.Ε Αριθμός κυψελών στα Κ.Μ.(%) 6

7

8 Ανάλυση της παρούσας κατάστασης

Δυνατά και αδύνατα σημεία, ευκαιρίες και απειλές για την ελληνική μελισσοκομία (1) 9 ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ 1.Υψηλή ποιότητα προϊόντων - Παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. 2.Επιστημονική και τεχνική στήριξη υψηλού επιπέδου. 3.Υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία των μελισσοκόμων. 4.Πλούσια μελισσοκομική χλωρίδα τεράστια βιοποικιλότητα 5.Αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή - μεγάλες προοπτικές στην αγορά.

10 ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ 1.Διακίνηση φθηνών αμφιβόλου ποιότητας εισαγόμενων προϊόντων. 2.Ελλείψεις, υποδομών και Marketing. 3.Ανεπαρκής πολιτική προώθησης του μελιού στη διεθνή αγορά. 4.Υψηλό κόστος παραγωγής. Δυνατά και αδύνατα σημεία, ευκαιρίες και απειλές για την ελληνική μελισσοκομία (2)

Δυνατά και αδύνατα σημεία, ευκαιρίες και απειλές για την ελληνική μελισσοκομία (3) 11 ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ 1.Αύξηση της κατανάλωσης του μελιού μέσα από την προβολή ενός προτύπου υγιεινής διατροφής. 2.Δράσεις για την αύξηση των εξαγωγών και κατάκτηση νέων αγορών. 3.Συστηματική παραγωγή και άλλων προϊόντων κυψέλης. 4.Υποστήριξη της επιχειρηματικότητας των νέων μελισσοκόμων. 5.Βελτίωση της τυποποίησης, συσκευασίας - Επενδύσεις εκσυγχρονισμού των μελισσοκομικών εκμεταλλεύσεων. 6.Προώθηση πιστοποίησης. 7.Ενίσχυση της μελισσοκομικής χλωρίδας. 8.Προώθηση συνεταιριστικής οργάνωσης

12 ΑΠΕΙΛΕΣ Διακίνηση φθηνών αμφιβόλου ποιότητας εισαγόμενων προϊόντων. Δηλητηριάσεις μελισσών από ψεκασμούς των καλλιεργειών με χημικά φυτοφάρμακα. Εσωστρέφεια - αδράνεια, στασιμότητα Δυνατά και αδύνατα σημεία, ευκαιρίες και απειλές για την ελληνική μελισσοκομία (4)

13 Ανάπτυξη της μελισσοκομίας Τι μπορεί να γίνει;

Προτεινόμενες δράσεις 1. Υποστήριξη της επιχειρηματικότητας των νέων μελισσοκόμων 2. Βελτίωση της τυποποίησης, συσκευασίας - Επενδύσεις εκσυγχρονισμού των μελισσοκομικών εκμεταλλεύσεων 3. Προώθηση του μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης. 4. Πιστοποίηση. 5. Συστηματική παραγωγή και άλλων προϊόντων κυψέλης 6. Ενίσχυση της μελισσοκομικής χλωρίδας. 14

Πρώτη δράση Υποστήριξη της επιχειρηματικότητας των νέων μελισσοκόμων Τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί μεγάλη αύξηση ενδιαφέροντος ένταξης νέων μελισσοκόμων. Οι νεοεισερχόμενοι δεν είναι μόνο νέοι αγρότες αλλά και άλλα άτομα που επιστρέφουν στην ύπαιθρο εξαιτίας της κατάρρευσης τομέων της οικονομίας, όπως των οικοδομών. Οι ενδιαφερόμενοι υποστηρίζονται από τα Κ.Μ. και τους παρέχεται κάθε πληροφόρηση και ενημέρωση. 15

16 Νέα ΚΑΠ Προβλέπεται σημαντική για τους νέους αγρότες ενίσχυση (βασική ενίσχυση από τον πρώτο πυλώνα και επιχορηγήσεις εκκίνησης επιχειρήσεων, μέχρι € από το δεύτερο πυλώνα) Η διατήρηση μόνιμου εκπαιδευτικού μελισσοκομείου, ανοιχτό για κάθε μελισσοκόμο από το επιστημονικό δυναμικό των Κέντρων Μελισσοκομίας, για διοργάνωση σεμιναρίων, οργάνωση πρακτικών επιδείξεων και μελισσοκομικών χειρισμών κ.α. Υποστήριξη της επιχειρηματικότητας των νέων μελισσοκόμων Εκπαίδευση Οικονομική στήριξη

Δεύτερη δράση Επενδύσεις εκσυγχρονισμού των μελισσοκομικών εκμεταλλεύσεων Βελτίωση των υποδομών, ενίσχυσης της θέσης των παραγωγών στην αγορά Μικρά σχέδια βελτίωσης, για επενδύσεις Προϋπολογισμού έως ευρώ Αποτελούν μια πολύ καλή λύση για το μέσο Έλληνα μελισσοκόμο που επιθυμεί να εκσυγχρονίσει την εκμετάλλευση του. 17

Με μια μικρή σύγχρονη μονάδα συσκευασίας - τυποποίησης, των προϊόντων που παράγει η μελισσοκομική επιχείρηση επιτυγχάνεται: Ευχερέστερη διάθεση προϊόντων στην αγορά και άμεση διέξοδο στην απορρόφησή Αύξηση της προστιθέμενης αξίας και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων. Επενδύσεις εκσυγχρονισμού των μελισσοκομικών εκμεταλλεύσεων Πρωτότυπες – καινοτόμες συσκευασίες Ενίσχυση της θέσης του προϊόντος στην αγορά. Ανταπόκριση στις συνεχώς διαμορφούμενες απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. 18

Τρίτη δράση Προώθηση των προϊόντων μέλισσας Συμμετοχή σε εκθέσεις, φεστιβάλ, ομαδικά εκθεσιακά περίπτερα, επιδείξεις σε σημεία πώλησης, γευσιγνωσίες κ.α. Αύξηση της κατανάλωσης του μελιού μέσα από την προβολή ενός προτύπου υγιεινής διατροφής. 19

20 Η ποιότητα βραβεύεται

21 Η ποιότητα βραβεύεται

Προώθηση των προϊόντων μέλισσας Αύξηση των εξαγωγών μελιού και κατάκτηση νέων αγορών Εξάγουμε σε 39 χώρες 61% αύξηση Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ. - Προσωρινά στοιχεία

Προώθηση των προϊόντων μέλισσας Αύξηση των εξαγωγών μελιού και κατάκτηση νέων αγορών 80% των εξαγωγών σε 6 χώρες της Ε.Ε. 23 Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ. - Προσωρινά στοιχεία

24 ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΜΕΛΙΟΥ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ (ΚΙΛΑ) €/ΚΙΛΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ,61 ΙΣΠΑΝΙΑ ,55 ΓΕΡΜΑΝΙΑ ,44 ΣΥΝΟΛΟ ,46 52% των εισαγωγών το 2012 από Βουλγαρία, 74% αύξηση το 2012/10 Στοιχεία εισαγωγών Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ. - Προσωρινά στοιχεία

Χώρες στόχοι Συστηματική και οργανωμένη συνεργασία των Κ.Μ. με τα Γραφεία Ο.Ε.Υ. των πρεσβειών μας. Ανάλυση ευκαιριών και κινδύνων για τα δίκτυα διανομής Διεξαγωγή ερευνών αγοράς για την μελέτη της κατάστασης που επικρατεί στην τοπική αγορά 25 Προώθηση των προϊόντων μέλισσας

Μόνο 1% των κυψελών σε επίπεδο χώρας είναι ενταγμένες στο σύστημα βιολογικής παραγωγής. (Καν. 834/2007 και 889/2008) Τέταρτη δράση Πιστοποίηση Βιολογική μελισσοκομία. 26

Βιολογική μελισσοκομία ΚΑΠ Ένταξη της βιολογικής μελισσοκομίας στα νέα μέτρα. Προβλέπεται να αποτελέσει νέο ειδικό μέτρο για μεγαλύτερη προβολή του τομέα. Η μελισσοκομία δεν είναι σημαντική μόνο για την παραγωγή μελισσοκομικών προϊόντων αλλά και για την τεράστια προσφορά της μέλισσας στην επικονίαση των φυτών και κατ’ επέκταση στην ισορροπία του οικοσυστήματος. 27

Μέλι “Ελάτης Μαινάλου Βανίλια” Κατοχύρωση μελιών ΠΟΠ και ΠΓΕ Το επιστημονικό δυναμικό των Κέντρων Μελισσοκομίας σε συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα μπορεί να συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή. 28

Πέμπτη δράση Συστηματική παραγωγή και άλλων προϊόντων κυψέλης Δυνατότητες για σημαντική αύξηση του εισοδήματος του. μελισσοκόμου. Απαιτείται τεχνογνωσία και συνεργασίες με άλλους κλάδους της αγοράς, όπως καλλυντικά συμπληρώματα διατροφής κ.α. 29

Έκτη δράση Μελισσοκομική Χλωρίδα Αποκατάσταση της μελισσοκομικής χλωρίδας σε πυρόπληκτες περιοχές, Εμπλουτισμός μέσω της δημιουργίας μελισσοκομικών πάρκων. 30

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Επιστημονική στήριξη Τεχνογνωσία μελισσοκόμων Ποιότητα προϊόντων Επιστημονική στήριξη Τεχνογνωσία μελισσοκόμων Ποιότητα προϊόντων Όραμα Προγραμματισμός Οργάνωση ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ 31

Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ 32

33 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ