Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Advertisements

Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο ΧΟΡΟς ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Ως ςΗΜΕΡΑ
ΘΕΜA:ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ1)ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
1.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του « μασκαρέματος », της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΟΛΛΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΝΕΣΗ ΜΥΡΤΩ ΤΖΟΥΒΑΡΑΣ ΣΤΑΘΗΣ
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Αρχαιοελληνικές αντιλήψεις για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
Παρεμβατικό πρόγραμμα νέων μεθόδων διδασκαλίας στη Β’2 τάξη Στα πλαίσια της εργασίας στην τάξη και των φετινών στόχων έγινε διδασκαλία με νέες μεθόδους.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Ιστορία των Αστερισμών
ΓΕΡΑΝΟΣ ΔΗΛΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα: IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΛΜΠΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής

Ο χορός κατά την προϊστορική εποχή  Προεξέχον στοιχείο είναι ο ρυθμός  Ο άνθρωπος χορεύει πριν ξεκινήσει για τη μάχη, με την ευκαιρία σημαντικών γεγονότων, θρησκευτικών γιορτών, πριν το κυνήγι, κατά τη γέννηση και το θάνατο.  Προηγείται ιστορικά ο μαγικός χορός και ακολουθεί ο θρησκευτικός  Βασικά σχήματα: κύκλος, ημικύκλιο  Η διάρκεια οδηγεί σε έκσταση (Αναστενάρια)

ΤΑΦΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ

Ορολογία  Όρχηση=Χορογραφία, δεν στηριζόταν στον αυτοσχεδιασμό αλλά περισσότερο σε συγκεκριμένες κινήσεις.  Χορός=Εκτέλεση ελεύθερων ρυθμικών κινήσεων σύμφωνα με τη μουσική και τους στίχους  Ορχηστοδάσκαλος=δάσκαλος χορού  Προορχηστήρ=πρωτοχορευτής, κυβερνήτης  Κεχορευκώς=γνώστης του χορού, μορφωμένος

Ορολογία  Φοραί = Σύνολο κινήσεων  Σχήματα = Διάφοροι χορευτικοί σχηματισμοί (κύκλος, τόξο, λαβύρινθος)  Δείξεις = Εκφραστικές κινήσεις χεριών, κεφαλής, προσώπου.  Μονοχορία= Ατομικός χορός  Διχορία= Χορός σε ζευγάρια  Πολυχορία=Ομαδικός χορός

ΧΟΡΟΣ - ΟΡΧΗΣΗ  Πλάτων (Όρχηση -θείον δώρημα, Αχόρευτος απαίδευτος.Μέσο έκφρασης συναισθημάτων )  ΣΩΚΡΑΤΗΣ (Παμμερής άσκηση)  ΞΕΝΟΦΩΝ (Ελεύθερο μέσο συμμετρικής ανάπτυξης σώματος)  ΑΘΗΝΑΙΟΣ (Εκπαίδευση των νέων στο χορό με δημόσια δαπάνη)  Χορός= Παναρμόνιο μέσο αγωγής γιατί καλλιεργεί την ψυχή, εξασκεί το σώμα και τέρπει τους θεατές ( Λουκιανός)

Ο Χορός στην Εκπαίδευση Απόψεις  Συμπλήρωμα σωματικής άσκησης  Μέσο παιδαγωγικό και μέσο πολεμικής προετοιμασίας  Συμβάλλει στη δημιουργία «καλού»  Μέσο συμμετρικής σωματικής ανάπτυξης  Ο χορός εξασφαλίζει και το «τερπνόν» και το «χρήσιμον»  Προσφέρει ευκαμψία και δύναμη

Εκμάθηση Χορού

ΠΟΤΕ ΧΟΡΕΥΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ?  Στις θρησκευτικές –λατρευτικές εκδηλώσεις  Στην καθημερινότητά τους (συμπόσια, γάμοι, κηδείες)  Στο θέατρο  Στην περίοδο της εκπαίδευσης  Στην προετοιμασία του πολέμου  Για μαγικούς – θεραπευτικούς λόγος

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΧΟΡΩΝ  Από τις κινήσεις χορευτών (Επαγκωνισμός, Βίβασις)  Από τον τόπο καταγωγής του χορού (Κρητικός, Καρυάτις)  Από τους στίχους του τραγουδιού (Άνθεμα, βουκολιασμός)  Από τον ήχο του οργάνου (γίγγρα, συρβηνέων χορός)  Από το σκοπό της αναπαράστασης μέσω του χορού (χορός αρκούδας, χορός χοίρων, Γέρανος)  Από το όνομα του ευρετή (Πυρρίχιος χορός)

ΠΟΛΕΜΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ  Χορός των Κουρήτων (ενόπλιος χορός με φωνές και κτυπήματα στις γιορτές του Δία)  Πρύλη (Ενόπλιος επιτύμβιος χορός)  Πυρρίχιος χορός (Ενόπλια μιμική άσκηση του πολέμου με επιθετικές και αμυντικές κινήσεις, στροβιλισμούς, γονατίσματα και όλα τα τεχνάσματα της μάχης.  Γυμνοπαιδιαί (Χορεύονταν στη Σπάρτη προς τιμήν του Απόλλωνα όπου γυμνοί οι χορευτές μιμούνταν τις κινήσεις της μάχης

Ο ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΩΝ

ΕΙΡΗΝΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ  Θρησκευτικοί χοροί (Γέρανος, Παιάνας, Ιεράκειο, Παρθένεια)  Λατρευτικοί-Εκστατικοί Χοροί (Διονυσιακοί χοροί, επιλήνιος χορός)  Θεατρικοί χοροί (ΤΡΑΓΩΔΙΑ-Διθύραμβος & Εμμέλεια, ΚΩΜΩΔΙΑ-Κόρδακας, ΣΑΤΥΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ- Σίκκινις)  Γαμήλιοι χοροί (Υμέναιος)  Χοροί συμποσίων  Χοροί πένθους  Υπόρχημα (= συνδυασμός χορού και παντομίμας)

Ζωόμορφοι χοροί Φορούσαν μάσκες για να: Αποκτήσουν τις ιδιότητες του ζώου Τιμήσουν το ιερό ζώο κάποιας θεότητας Να αυξήσουν τη γονιμότητα ενός κατοικιδίου

ΧΟΡΟΣ ΑΝΑΜΙΞ

ΧΟΡΟΣ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ

ΥΜΕΝΑΙΟΣ ΓΕΡΑΝΟΣ

Συνύπαρξη χορευτικών διαγωνισμών και γυμνικών αγώνων  Δήλια ή Απολλώνια  Μεγάλα Παναθήναια  Αδριάνεια Εφέσσου  Ελευθέρια Λάρισσας

Τα αρχαιότερα έπαθλα των χορευτικών αγώνων

Διαγωνισμός μονοχορίας