Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Τίτλος. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση Μικρή Περιγραφή: Λεξιλόγιο: Κοινό που απευθύνεται: Ηλικία: Περιβάλλον: Χρονική διάρκεια: Πριν την επίσκεψη.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Ενότητα 12: Επιστημονικές Εργασίες σε Επιστημονικές Εκδηλώσεις Ελένη Ευαγγέλου, Ευγενία Βλάχου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο.
Διδασκαλία με ομάδες Αποτελεί μέθοδο που βασίζεται στη θεωρία μάθησης με εμπειρία και εκτέλεση έργου. Μαθητοκεντρική ή ενεργητική μέθοδος. Ο εκπαιδευτικός.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Microsoft Διάκριση μηχανικής
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μέθοδος Project Μάντω Βροντίση
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία αναπτύσσουν τις θέσεις τους εμπρός σε ακροατήριο, το οποίο καλείται να λάβει μέρος στη συζήτηση, πριν να τελειώσει ο καθορισμένος χρόνος

Αντικειμενικός σκοπός της ανοικτής συζήτησης είναι: Η αποσαφήνιση των διαφόρων απόψεων γύρω από το συζητούμενο θέμα και η διδασκαλία της συλλογικής σκέψης Διαδικασία: 1ο μέρος: τα μέλη της ομάδας συζήτησης παρουσιάζουν τις απόψεις των ενώπιον του ακροατηρίου 2ο μέρος: διεξαγωγή της συζήτησης 3ο μέρος: ο πρόεδρος της συζήτησης κάνει μία ανακεφαλαίωση ή περίληψη των συζητηθέντων

Διδακτική συνέντευξη ή συνέντευξη με συζήτηση Προσφέρει την ευκαιρία σε καλά πληροφορημένα άτομα, τα οποία έχουν εξειδικευθεί σε έναν τομέα, να μεταβιβάσουν τις γνώσεις τους στη τάξη Χρειάζεται ο ειδικός ομιλητής & ο ανταποκριτής Ο ανταποκριτής υποβάλλει ερωτήσεις στον ειδικό ομιλητή, διευθύνει τη συζήτηση, διευκρινίζει ή συμπληρώνει τις παρεχόμενες πληροφορίες Ο ειδικός ομιλητής απαντά στις ερωτήσεις & αναπτύσσει το θέμα Μετά το πέρας της συνέντευξης υποβάλλονται ερωτήσεις από το ακροατήριο

Γενικές οδηγίες για σωστή συνέντευξη Άνετο φυσικό περιβάλλον (θερμοκρασία, αερισμός, ησυχία, θέση) Άνετο ψυχοκοινωνικό περιβάλλον Κλίμα εμπιστοσύνης (πληροφορίες εμπιστευτικές, καλύτερη φροντίδα) Συζήτηση στα απαιτούμενα πλαίσια Στην αρχή, ερωτήσεις που δεν στοιχίζουν

Ενίσχυση του ατόμου να περιγράψει Οι ερωτήσεις με σαφήνεια και ακρίβεια Μια ερώτηση κάθε φορά – χρόνος για απάντηση Όχι δισκελείς ερωτήσεις Λεξιλόγιο κατανοητό Μη ζητάτε πληροφορίες που είναι γνωστές

Επιχειρηματολογία Είναι μία μορφή συζήτησης, κατά την οποία οι δύο αμφιλεγόμενες πλευρές ενός θέματος παρουσιάζονται από δύο ομιλητές ή από δύο ομάδες ομιλητών εμπρός σε ακροατήριο Η επιχειρηματολογία δεν αποσκοπεί στην ανεύρεση της αληθείας, αλλά στο να παρουσιάσει τα υπέρ και τα κατά ενός θέματος προς όφελος των ακροατών

Η διαδικασία της επιχειρηματολογίας είναι: Κάθε ομάδα αποτελείται από ένα ή έως τρία πρόσωπα Ο πρόεδρος της συζήτησης παρουσιάζει το θέμα και τους ομιλητές. Αν δεν υπάρχει χρονόμετρο, κρατάει και το χρόνο Κάθε άτομο παρουσιάζει τα επιχειρήματά του, μέσα στον καθορισμένο χρόνο Κάθε άτομο αντικρούει τα επιχειρήματα του άλλου, μέσα στον καθορισμένο χρόνο Στο τέλος καλούνται τα μέλη του ακροατηρίου να συμμετάσχουν στη συζήτηση

Σεμινάριο Χρησιμοποιείται για την ενημέρωση των ατόμων & γενικότερα για τη βελτίωση στην εργασία τους Σεμινάριο έρευνας είναι μία οργανωμένη σειρά ασχολιών που αναφέρονται στην έρευνα Παιδαγωγικό σεμινάριο είναι η οργάνωση μαθημάτων & ασκήσεων βραχείας διάρκειας για την ανανέωση ή συμπλήρωση των γνώσεων και μεθόδων σε διάφορα επαγγέλματα

Βομβίζουσες ομάδες (Buzz Groups) Είναι οι ομάδες μαθητών, για να συζητήσουν ένα θέμα ελεύθερα και άτυπα τα 5 -6 π. λ. της ώρας Οι διδακτικοί σκοποί είναι: Επιτρέπουν στους μαθητές να λύσουν προβλήματα σε συνεργασία Παρέχουν την ευκαιρία σους μαθητές για άμεση αντίδραση σε διάφορα θέματα Βοηθούν στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών Προσφέρουν την ευκαιρία στους μαθητές να διατυπώσουν ερωτήσεις και προβλήματα για έρευνα & συζήτηση Προσφέρουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά όλοι οι μαθητές Προσθέτουν επιπρόσθετες ευκαιρίες για ηγεσία Προετοιμάζουν την τάξη για συζήτηση Βοηθούν στην συνοχή της ομάδας

Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας Είναι η ομάδα 4 – 5 ατόμων, τα οποία κάθονται γύρω από μία στρογγυλή τράπεζα, συζητούν άτυπα μεταξύ τους για κάποιο θέμα Όλα τα μέλη της ομάδας αυτής συμμετέχουν με βάση την ισότητα

Σύσκεψη Γενικά σύσκεψη σημαίνει η συνάντηση μιας ομάδας αρμοδίων ατόμων, ενηλίκων ή νέων που μελετούν ένα ιδιαίτερο θέμα ή πρόβλημα Στην εκπαίδευση σημαίνει τη συγκέντρωση μιας ομάδας προχωρημένων στην εκπαίδευσή τους μαθητών, οι οποίοι με την καθοδήγηση του διδάσκοντος, σχεδιάζουν, συζητούν και αξιολογούν σχολικές εμπειρίες Στη Σύσκεψη οι μαθητές ασκούνται στη διατύπωση απόψεων, την οργάνωση της σκέψης τους και προετοιμάζονται για τρόπους δράσης εκτός του σχολείου

Ερευνητική συζήτηση ή εγκεφαλοκεραυνοβόλημα ή θύελλα εγκεφάλων (Brainstorming) Η μορφή αυτή της συζήτησης βασίζεται στην υπόθεση ότι οι περισσότεροι εγκέφαλοι είναι ταχύτεροι και καλύτεροι απ’ότι είναι ο ένας εγκέφαλος Ο σκοπός της συζήτησης είναι η σύλληψη, η εκμαίευση και η συγκέντρωση ενός αριθμού ιδεών ή πιθανών λύσεων, οι οποίες θα υποστούν τελική αξιολόγηση από τους ιδίους σε άλλη συνεδρία

Βασικοί κανόνες της ερευνητικής συζήτησης Η κριτική και οι αρνητικές αντιδράσεις απαγορεύονται σε πρώτο πλάνο Οι πιο εξτρεμιστικές λύσεις βοηθούν περισσότερο Οι περισσότερες λύσεις βοηθούν το τελικό αποτέλεσμα Επιβάλλεται, εκτός της σύλληψης των ιδεών και προσφορά ιδεών βελτίωσης ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα

Η διάλεξη με πάνελ (Panel) Σημαίνει ολιγομελή επιτροπή (4 – 8) ατόμων ειδικών επί ενός θέματος Διεξαγωγή: Ο ειδικός ομιλητής παρουσιάζει μία προετοιμασμένη ομιλία Τα μέλη του πάνελ υποβάλλουν ερωτήσεις και έτσι το θέμα αναλύεται και στο τέλος δίδεται ο λόγος και στο κοινό

Συζήτηση με πάνελ (Panel) Σημαίνει μία ομάδα (4 – 8) ατόμων, ειδικοί επί του θέματος, με διαφορετικές απόψεις συζητούν ελεύθερα μπροστά στο ακροατήριο Πριν από την έναρξη ο ηγέτης παρουσιάζει τους ομιλητές, εξηγεί το σκοπό της συγκέντρωσης και δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα Μετά διεξάγεται η συζήτηση ελεύθερα, χωρίς προετοιμασμένες ομιλίες και τέλος συμμετέχει και το ακροατήριο

Συμπόσιο Συμπόσιο είναι η συζήτηση γύρω από ένα θέμα, η οποία διεξάγεται από 2-4 προετοιμασμένες ομιλίες, οι οποίες αναλύουν διαφορετικές πτυχές του θέματος Διαδικασία οργάνωσης: Τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν την παρουσίαση του θέματος πρέπει να καλύπτουν όλες τις αποκλίνουσες όψεις του θέματος. Οι εισηγητές ομιλούν με συνεχή λόγο Τέλος το ακροατήριο υποβάλει ερωτήσεις Ο πυρήνας του συμποσίου είναι η διαφορά απόψεων των ομιλητών