OLPC Ο Μαθητικός Υπολογιστής των 100$ Αθανασιάδης Γιάννης Msc Πληροφοριακών Συστημάτων ΕΤΕΠ Παν/μίου Μακεδονίας τηλ
Περι τίνος πρόκειται; Ένας φορητός Η/Υ για κάθε παιδί με κόστος 100 δολαρίων Στόχοι Να προσφέρουμε νέες ευκαιρίες στα παιδιά όλου του κόσμου να πειραματιστούν και να εκφραστούν
Φορέας υλοποίησης παγκοσμίως MIT Media Lab Design Μη κερδοσκοπικός οργανισμός OLPC ● Nicholas Negroponte, Πρόεδρος ● Antonio Battro, υπεύθυνος εκπαίδευσης ● Walter Bender, υπεύθυνος λογισμικού και περιεχομένου ● Michail Bletsas, υπεύθυνος διασυνδεσιμότητας ● Mark Foster, υπεύθυνος οικονομικών και λειτουργιών ● Robert Fadel, Υπεύθυνος αρχιτεκτονικής ● Jim Gettys,Αντιπρόεδρος, ανάπτυξη λογισμικού ● David Cavallo, Υπεύθυνος Κεντρικής και Νότιας Αμερικής ● Khaled Hassounah,Υπεύθυνος Μ. Ανατολής και ΑΦρικής ● Mary Lou Jepsen,CTO ● Charles Kane, Υπεύθυνος Οικονομικού Τομέα ● Ivan Krstić, Υπεύθυνος Συστημάτων Διαχείρισης Περιεχομένου
Ο οργανισμός απευθύνεται σε κυβερνήσεις χωρών, διότι μόνο μέσω μαζικών παραγγελιών επιτυγχάνεται η αντίστοιχη τιμή κτήσης ● Ποιές χώρες έχουν δείξει έμπρακτο ενδιαφέρον; Αργεντινή, ΗΠΑ, Ισπανία, Βραζιλία, Ινδία, Κίνα, Αίγυπτος, Νιγηρία,Λιβύη ● Χώρες που έχουν εξαγγείλει την πρόθεση αγοράς Βραζιλία, Λιβύη Που απευθύνεται;
Τι στάση τηρεί η Ελλάδα; Σκοπός ειναι σε πρώτη φάση ο πειραματισμός και η αξιολόγηση του προϊόντος OLPC Για τον σκοπό αυτό συστάθηκε: Επιτροπή πρωτοβουλίας (OLPC) Σήμερα: πάνω από 370 εθελοντές – Προγραμματιστές – Μεταφραστές – Εκπαιδευτικοί (50%) – Μηχανικοί υπολογιστών Συστάθηκε τον περασμένο Ιούνιο, από 30 μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας
Ομάδες Εργασίας: - Ανάπτυξη και προσαρμογή εφαρμογών - Μετάφραση ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού λογισμικού - Εκπαιδευτικές εφαρμογές και σενάρια αξιοποίησης - Δοκιμές, έλεγχος και επίδειξη λογισμικού Δικτυακός τόπος:
Πρωτότυπη κεντρική πλακέτα στο ΕΜΠ Δυνατότητες Μαθητικού Υπολογιστή: – Ασύρματη δικτύωση/διασύνδεση με άλλους υπολογιστές – Περιήγηση στο διαδίκτυο – Ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων – Εκτέλεση εκπαιδευτικών εφαρμογών – Συγγραφή/επεξεργασία κειμένων – Αναπαραγωγή πολυμέσων – Επικοινωνία/δημιουργία συνεργατικών κοινοτήτων – Ανάπτυξη λογισμικού/εφαρμογών – Εκτέλεση σχολικών εργασιών
Έξυπνος σχεδιασμός-ειδικά για παιδιά: – Δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη π.χ. σκληρός δίσκος – Οθόνη 9’’έγχρωμη και ασπρόμαυρη λειτουργία – Αυτόματη δημιουργία ασύρματων κοινοτήτων ανοικτό λογισμικό ελαφρύς / μικρό μέγεθος (σαν σχολικό βιβλίο) μεγάλη διάρκεια μπαταρίας ανθεκτική κατασκευή
Λογισμικό για το OLPC Λειτουργικό Σύστημα (Linux) Παραθυρικό Περιβάλλον / Βιβλιοθήκες (x.Org, GTK, Cairo) Διεπαφή / Πλαίσιο Ανάπτυξης Εφαρμογών (Sugar) Συσκευές Εισόδου (Πληκτρολόγιο) Διεπαφή Δικτύου Συσκευές Εξόδου (Οθόνη) Υλικό ᅠ Περιήγηση στο Διαδίκτυο ᅠ Επικοινωνία (IM) Συνεργασία ᅠ Μάθηση (Ψηφιακά Βιβλία) Εφαρμογές
Αρχική Σελίδα Τρέχουσες Δραστηριότητες Δημιουργία Δραστηριότητας Αναζήτηση Δραστηριοτήτων Δραστηριότητες: Δημιουργία Κειμένων / Σχεδίων / Μουσικής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο Επικοινωνία με Στιγμιαία Μηνύματα Μπορούν να Μοιραστούν μέσω Δικτύου
Περιήγηση στο Διαδίκτυο
Επικοινωνία με Στιγμιαία Μηνύματα
Νέα δεδομένα Αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία: Προσαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων Μεταφορά ύλης σε μορφή e-Book Προσαρμογή εκπαιδευτικών λογισμικών Νέα εκπαιδευτικά σενάρια Εργαλείο: πρόσβασης σε νέες τεχνολογίες παραγωγής νέας γνώσης/ συνεργασίας Κινητή βιβλιοθήκη
Δικτυακός τόπος: Λίστα εθελοντών: εγγραφές: Πληροφορίες και νέα για την ελληνοποίηση: Πρόσκληση για συμμετοχή στις ομάδες εργασίας:
Πηγές Πληροφόρησης της παρουσίασης Διευθύνσεις: ● ● ● Ευχαριστώ τον κ. Κοζύρη για την ευγενική παραχώρηση του υλικού της παρουσίασης του με αντίστοιχο θέμα