1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης - 2012 Θέμα: “Νέο σχολείο & Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής – Τρόποι υλοποίησής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
John Dewey
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Θέμα: “Νέο σχολείο & Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής – Τρόποι υλοποίησής του” Σχολική Σύμβουλος Μουσικών Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης Δρ Εθνομουσικολογίας Γιώτα Τηγανούρια

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Ολοήμερο  Καινοτόμο  Αειφόρο  Ενταξιακό  Ψηφιακό

Η Μουσική Αγωγή στην υποχρεωτική εκπαίδευση έχει σαν αφετηρία τη μουσική ως: - φυσιογνωμικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ύπαρξης - ως πανανθρώπινο φαινόμενο - τη θέση και οι λειτουργίες που επιτελεί διαχρονικά, συγχρονικά και γεωγραφικά - τη σημασία της μουσικής στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και του εφήβου ως αισθητική εμπειρία και καλλιτεχνική δραστηριότητα που θα τον συνοδεύει σε όλη τη ζωή του

1. ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ - Η καλλιέργεια της μουσικότητας των μαθητών - Η ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων - Η αγάπη για τη μουσική Με βάση το τρίπτυχο: Ακρόαση – Εκτέλεση - Δημιουργία

2. Συντελεστές διαμόρφωσης Π. Σ. Μουσικής I. Η κατανόηση των εννοιών & συμβόλων της μουσικής II. Η απόκτηση μουσικών δεξιοτήτων III. Η απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων IV. Η συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών Η Μουσική ως Τέχνη και Επιστήμη ασκεί αρμονικά και ισορροπημένα τον γνωστικό- ψυχοκινητικό- συναισθηματικό τομέα.

3.Γενικοί Στόχοι - Ανάπτυξη ενεργητικής μουσικής ακρόασης -Ανάπτυξη φωνητικών δεξιοτήτων - Εκτέλεση μουσικών οργάνων - Ανάγνωση και γραφή μουσικής σημειογραφίας - Γνώσεις βασικών μουσικών εννοιών ( ρυθμός, μελωδία, αρμονία, μορφή..) - Δεξιότητες αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης - Ο διαχρονικός, συγχρονικός, γεωγραφικός ρόλος και λειτουργίες της μουσικής στη ζωή&ιστορία του ανθρώπου - Διάφορα μουσικά στιλ και είδη - Μέσα από την Ακρόαση- Ερμηνεία - Σύνθεση

4. Οι επιδιώξεις του μαθήματος σε όλα τα χρόνια των μουσικών σπουδών & μετά είναι: ο μαθητής/τρια να - ακούει προσεκτικά τη μουσική αναγνωρίζοντας τα στοιχεία της, εκφράζεται, συγκινείται, αντιδρά συνειδητά - τραγουδά σωστά με τονική ακρίβεια, άρθρωση, ρυθμό, ακουστική μνήμη, εκφραστικότητα, αναπνοές, φράσεις κ.ά. -χειρίζεται μουσικά όργανα σταδιακή ανάπτυξη τεχνικής, σε ρυθμικά/ μελωδικά σχήματα, συνοδείες, συνηχήσεις κ.ά. - εξερευνά -αυτοσχεδιάζει - επιλέγει- οργανώνει τους ήχους - γνωρίσει μουσική διαφόρων παραδόσεων- τόπων- εποχών & σχέση μουσικής με άλλες τέχνες (διαθεματικότητα) - συνεργάζεται- αλληλεπιδρά με άλλους μουσικά, με αυτοπεποίθηση ατομικά & ομαδικά με σεβασμό και αποδοχή προς τους άλλους

5. Νέο Π.Σ.Μ. Θεματικοί οργανωτές - Οργανωτής 1ος: Προσεγγίζω και κατανοώ τις έννοιες και τα βασικά στοιχεία της μουσικής - Οργανωτής 2ος: Γνωρίζω τα είδη της μουσικής συγχρονικά, διαχρονικά και γεωγραφικά - Οργανωτής 3ος: Συνδέω τη μουσική με άλλες τέχνες και επιστήμες - Οργανωτής 4ος: Η Μουσική στη ζωή εντός και εκτός σχολείου

6. Ακρόαση- Ερμηνεία- Σύνθεση 1. Ακρόαση ενεργητική, στοχευμένη, με κινητική, λεκτική, συναισθηματική αντίδραση & βιωματική συγκίνηση, αναγνωρίζει διάφορα στυλ & παραδόσεις/ ανάπτυξη εσωτερικής ακοή & ακουστικών δεξιοτήτων 2. Ερμηνεία με φωνή, μουσικά όργανα μέσα από μουσική γραφή και ανάγνωση, ατομικά, ομαδικά εντός και εκτός σχολείου/ έμφαση στη μουσική απόλαυση 3. Σύνθεση, αυτοσχεδιασμός, πάνω σε δεδομένα πειραματισμός προσωπικές δημιουργίες, αυτοέκφραση, κριτική σκέψη, απόφαση για την καλύτερη μετάδοση μουσικών ιδεών, εικόνων συναισθημάτων, μέσω: φωνής, οργάνων, κίνησης, Υ/Η Αναγνώριση της σημασίας της μουσικής σημειογραφίας

Το Τραγούδι ως βασικό μέσο μουσικής ερμηνείας Η φωνή μας το πρώτο, άμεσο και φυσικό μουσικό όργανο που διαθέτει ο άνθρωπος. Μέσα από το τραγούδι αναπτύσσεται η ακοή και αντίστροφα. Η μουσική ανάγνωση – σολφέζ αποτελεί το βασικό εργαλείο προσέγγισης και κατανόησης του μουσικού κειμένου. Θα παίξουμε σωστά οποιοδήποτε μουσικό όργανο εάν μπορούμε τραγουδήσουμε το μελωδικό υλικό! Το τραγούδι ως μέσο ευχαρίστησης & κοινωνικοποίησης. Επιλέξτε τραγούδια που σας αρέσουν. Το τραγούδι του δασκάλου/ πρότυπο προς μίμηση για τους μαθητές. Επίσης στην επιλογή των τραγουδιών λαμβάνουμε υπόψιν: - το φωνητικό εύρος - τα μελωδικά διαστήματα – τα μουσικά είδη & στιλ – τις προτιμήσεις των μαθητών

Παίξιμο οργάνων ως μέσο μουσικής ερμηνείας Πρωταρχικό μέλημα της υποχρεωτικής εκπ/σης οι μαθητές να έχουν εμπειρίες με μουσικά όργανα. Στόχος να αγαπήσουν τα μουσικά όργανα, να τα σέβονται ως μέσα παραγωγής μουσικής και όχι θορύβου. Χρήση εντός και εκτός σχολείου για έκφραση- ερμηνεία μουσικής και προσωπικών μουσικών δημιουργιών Αρχικά μαθαίνουμε: σωστό κράτημα, συντονισμός χεριού- ματιού στα κρουστά όργανα της τάξης Το σώμα ως μουσικό όργανο Σταδιακά προσοχή στα:αναπνοή, παίξιμο παύση και αυτοσυγκράτηση, οδηγίες μαέστρου, ποιότητα ήχου

7. Μεθοδολογία διδασκαλίας - διδακτικές προσεγγίσεις Βιωματική προσέγγιση Απόκτηση της γνώσης μέσα από το βίωμα των εμπειρία την εξερεύνηση, την αναζήτηση, τον πειραματισμό Συνεργατική μάθηση Ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις με στόχο: ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, βελτίωση σχέσεων Πώς συνεργάζομαι; Διαπολιτισμική διδασκαλία Ειρήνη, ισότητα, όχι στο ρατσισμό, βία, αποδοχή διαφορετικότητας μουσ.πλουραλισμός Χρήση Τεχνολογίας Ηλεκτρονικό υπολογιστ video, CD, για εξυπηρέτηση μουσικών στόχων και διδακτικών αναγκών Διαφοροποίηση Διαφορετικότητα πολιτισμική κοινωνική, νοητική... / Μορφές νοημοσύνης δίνουμε ρόλους διαφορετικούς Διαθεματική προσέγγισ Ενιαία προσέγγιση της γνώσης μέσα από συνεργασίες μεταξύ διδασκομένων μαθημάτων

Αξιολόγηση - ισχυρό διδακτικό εργαλείο για τον εκπ/κο - ως μέσο προσδιορισμού του βαθμού επιτυχίας των στόχων μας - ενσωματωμένη στη διδασκαλία - κατανόηση σε βάθος των γνώσεων των μαθητών - για να πάρουμε αποφάσεις με βάση πραγματικά δεδομένα - παρακολούθηση διαδικασίας απόκτησης γνώσεων - ανατροφοδότηση για αναπροσαρμογή διδασκαλίας - ενισχύει τα κίνητρα των μαθητών- αφετηρία για περαιτέρω μάθηση Μουσική: εργαστηριακό πρακτικό χαρακτήρα, κατανόηση εννοιών, κ.ά. Μέσα αξιολόγησης: παρατήρηση, συζητήσεις, ομαδικές/ατομικές εργασίες/ portfolio, κ.ά.

Γενικά Ο εκπ/κος ελεύθερος να κινηθεί με το δικό του τρόπου σε όλα τα παραπάνω δεδομένα και να “ενορχηστρώσει” το μάθημά του σύμφωνα με τις ανάγκες της τάξης και τις δικές του ικανότητες και δεξιότητες. Οι 4 οργανωτές στοχεύουν στην ολιστική προσέγγιση των μουσικών μαθημάτων με διαθεματικές, διεπιστημονικές συνδέσεις της μουσικής με άλλες τέχνες και επιστήμες. Σύνδεση των μουσικών δεξιοτήτων ως μορφή επικοινωνίας με τον εξωτερικό περιβάλλον και τον εσωτερικό τους κόσμο δημιουργία υγειών πολιτών ευαισθητοποιημένων, όχι μουσικά απομονωμένοι Η μουσική έχει κατά βάση εργαστηριακό χαρακτήρα λόγω ανάπτυξης μουσικών δεξιοτήτων, πλαισίωση από μουσικά όργανα video, CD player κ.ά. Συνεχής επιμόρφωση εκπ/των ενημέρωση, διεύρυνση επιλογών, παροχή κινήτρων σε ένα πλαίσιο δια βίου μάθησης.

Οι τέσσερις θεματικοί οργανωτές 1ος Προσεγγίζω και κατανοώ τις έννοιες και τα βασικά στοιχεία της μουσικής (Ρυθμός- Μελωδία- Συνήχηση- Μορφή – Δυναμική- Ρυθμική αγωγή- Ηχόχρωμα) 2ος Γνωρίζω τα είδη της μουσικής συγχρονικά- διαχρονικά- γεωγραφικά( ελληνική μουσική παράδοση, Μελοποιημένη ποίηση- Έλληνες συνθέτες, αστική λαϊκή μουσική, σύγχρονοι Έλληνες τραγουδοποιοί, Λόγια δυτική μουσική, Μουσικές του κόσμου, Ρεύματα 20ου και 21ου αιώνα ) 3ος Συνδέω τη μουσική με άλλες τέχνες επιστήμες 4ος Η μουσική εντός και εκτός σχολείου ( εκδηλώσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, μουσειακή αγωγή)