ΔΙΑΝΘΡΩΠIΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΝΘΡΩΠIΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ

Οι σχέσεις οι οποίες αναπτύσσονται στo πλαίσιo μιας ομάδας,όπως είναι η σχολική τάξη, επηρεάζονται από παράγοντες που προ- έρχονται: α) από την ίδια την ομάδα (ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ατόμων που τη συγκροτούν, η δομή της, η αποστολή της και η δυναμική που αναπτύσσεται στo πλαίσιό της) β) από το ευρύτερο κοινωνικο-πολιτιστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτή λειτουργεί (πρότυπα των διαφόρων κοινωνικών ρόλων, που με ποικίλους τρόπους, άμεσους και έμμεσους, καλλιεργούνται στα μέλη μιας κοινωνίας, οι προσδοκίες που απορρέουν από την υιοθέτηση των προτύπων αυτών, η κοινωνικο-πολιτική οργάνωση και η δομή μιας κοινωνίας, το πολιτιστικό και οικονομικό της επίπεδο και άλλα παρόμοια

Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών οι καλές σχέσεις μεταξύ δασκάλων και μαθητών έχουν πολλαπλές θετικές επιδράσεις στην προσωπική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των μαθητών, στην προσαρμοστικότητά τους στο ακαδημαϊκό περιβάλλον στις επιδόσεις τους, στην παρότρυνση και στην αυτοεκτίμησή τους

Oι καλές σχέσεις χαρακτηρίζονται από ανοικτότητα και διαφάνεια επικρατεί διακριτότητα, αμοιβαία φροντίδα και κατανόηση, αλλά και σεβασμός της ιδιαιτερότητας του καθενός, που επιτρέπει την αυτοανάπτυξή του και την ανεξαρτησία του. αυτές που διαμορφώνουν ανοικτό κλίμα, διασφαλίζουν τη συνεργασία επιτρέπουν την αποτελεσματική υλοποίηση του έργου του σχολείου και το συντονισμό των δραστηριοτήτων του.

Oι καλές σχέσεις στηρίζονται στο μεταξύ τους αλληλοσεβασμό, στην εντιμότητα, στην προσπάθεια ανταπόκρισης στις προσδοκίες και στις ανάγκες του άλλου, στην αλληλοκατανόηση, στην αξιοπρεπή συμπεριφορά και στην αλληλοϋποστήριξη. δυνατότητα της ελεύθερης έκφρασης ιδεών, δημιουργία ατμόσφαιρας που καθιστά δυνατή την εκδήλωση θετικών συναισθημάτων, αίσθηση της ύπαρξης κοινών ενδιαφερόντων, διαμόρφωση συνθηκών που διασφαλίζουν τη συνεκτικότητα της σχολικής τάξης, ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση όλων και την αποτελεσματική μάθηση.

Οι σχέσεις αυτές συνδέονται με παράγοντες που αφορούν: α) στον ίδιο τον εκπαιδευτικό, β) στους μαθητές, γ) στη δυναμική της σχολικής τάξης, δ) στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, ε) στις απαιτήσεις του ισχύοντος εκπαιδευτικού συστήματος, στ) στις επιδράσεις του ευρύτερου κοινωνικο- οικονομικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.

Παράγοντες σχετικοί με τους εκπαιδευτικούς α) η ηλικία τους, β) το φύλο τους, γ) τα κίνητρα επιλογής του επαγγέλματός τους, δ) το στυλ ηγεσίας που υιοθετούν (α) αυταρχικό, β) δημοκρατικό και γ) μη παρεμβατικό) ε) η επαγγελματική τους κατάρτιση, στ) η εμπειρία τους, ζ) ορισμένες ιδιότητες της προσωπικότητάς τους, η) η αντίληψη που έχουν για το ρόλο τους (α) την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεσή τους, β) την αγωγή και τις εμπειρίες τους, γ) το είδος της επαγγελματικής τους κατάρτισης, δ) την ιδεολογία που έχουν διαμορφώσει σχετικά με την αποστολή τους, ε) την επαγγελματική τους κοινωνικοποίηση, στ) τα κυρίαρχα κοινωνικά στερεότυπα ως προς την αποστολή του εκπαιδευτικού και ζ) τις απαιτήσεις του σχολικού συστήματος, θ) οι μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζουν.

Παράγοντες σχετικοί με τους μαθητές α) η ηλικία τους, β) το φύλο τους, γ) η εν γένει συμπεριφορά τους, δ) η επίδοσή τους, (Η καλή εξωτερική εμφάνιση των μαθητών, η προθυμία συμμόρφωσής τους στις εντολές των εκπαιδευτικών και στους σχολικούς κανονισμούς, η συνεπής εκτέλεση των σχολικών εργασιών, η προσπάθεια για συμμετοχή στο μάθημα, η επίδειξη της πρέπουσας συμπεριφοράς και η ευταξία) ε) η κοινωνικο-πολιτισμική τους προέλευση, στ) η αντίληψη που διαμορφώνουν για το ρόλο του εκπαιδευτικού (εξουσία του ειδικού, εκπρόσωπος της κοινωνικής εξουσίας, ψυχολογική εξουσία) ζ) οι στάσεις που υιοθετούν απέναντί του (αρνούνται, συχνά, να υπακούσουν στις εντολές του, δρόμο της φυγής, επιδοκιμασία του δασκάλου ή του καθηγητή)

Η κοινωνική δυναμική της τάξης και οι σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών σύνθετο πλέγμα αλληλεπιδράσεων που ασκούνται στο πλαίσιο της ομάδας των ατόμων που απαρτίζουν τη σχολική τάξη, με βάση τις οποίες καθορίζονται οι συλλογικές τους συμπεριφορές, προσδιορίζονται ρόλοι των ατόμων στο εσωτερικό της και διαμορφώνεται η συνοχή της.

Ο τρόπος λειτουργίας του σχολείου, οι απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος και η επίδρασή τους στις σχέσεις μαθητών- εκπαιδευτικών ρόλος του διευθυντή ο τρόπος με τον οποίο ασκεί τη διεύθυνση η ύπαρξη «οράματος» για την εξέλιξη του σχολείου και ο βαθμός στον οποίο το προσωπικό του σχολείου συμμερίζεται το όραμα αυτό και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, για να το υλοποιήσει. οικεία αναλυτικά προγράμματα

Η επίδραση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος στις σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών Το κοινωνικό πρότυπο για το μαθητή και οι σχέσεις που έμμεσα υπαγορεύει Το κοινωνικό πρότυπο για τον εκπαιδευτικό και οι σχέσεις που έμμεσα υπαγορεύει (π.χ λειτούργημα με ιεραποστολικό, περίπου, χαρακτήρα). Ο ρόλος της κοινωνικής προέλευσης των εκπαιδευτικών

Oι συγκρούσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών α) η επαναλαμβανόμενη έλλειψη προσοχής στα όσα λέει ο δάσκαλος και η επίδειξη από το μαθητή γενικής αδιαφορίας για το μάθημα, β) η χρήση προσβλητικών ή ειρωνικών εκφράσεων του εκπαιδευτικού προς μαθητές (εφήβους κυρίως) ή η κριτική για τη συμπεριφορά τους και τον τρόπο ντυσίματός τους, γ) το αίσθημα ορισμένων μαθητών ότι ο δάσκαλος ή ο καθηγητής τους «τους έχει βάλει στο μάτι» και δεν τους συμπαθεί, το οποίο μπορεί να προκληθεί από τη μη ορθή αντιμετώπισή τους, δ) η επιβολή της πειθαρχίας μέσα από τον εξαναγκασμό, ε) η υπέρμετρη αυστηρότητα του εκπαιδευτικού και η αδυναμία του να ελιχθεί και να ξεπεράσει συγκρουσιακές καταστάσεις, στ) η εντύπωση εκ μέρους των μαθητών ότι ο εκπαιδευτικός τους αδικεί στη βαθμολογία ή λειτουργεί μεροληπτικά, και ζ) η ανάθεση μεγάλου όγκου σχολικών εργασιών (Σε μεγαλύτερες ηλικίες είναι δυνατόν οι συγκρούσεις να έχουν ως υπόβαθρο διαφωνίες ιδεολογικού ή αξιακού χαρακτήρα ή εθνοπολιτισμικές αντιπάθειες και φυλετικές διακρίσεις

H κρίση του σχολείου και η διαταραχή των σχέσεων μαθητών και εκπαιδευτικών Σχέσεις μεταξύ συμμαθητών (αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλεγγύη, η αλληλοϋπεράσπιση, η φιλία, η συντροφικότητα, το αίσθημα της εμπιστοσύνης, η συνεργασία και η σύμπραξη στην επίτευξη κοινών στόχων)

Σχέσεις σχολείου και οικογένειας Οι κοινωνικο-οικονομικές, μάλιστα, μεταβολές και οι επιπτώσεις της τεχνολογικής επανάστασης στις κοινωνικές σχέσεις Οι αυξανόμενες οικονομικές ανάγκες,

Οι εργασίες: να επιδιώκουν την προαγωγή της δημιουργικής ικανότητας του μα θητή και να αποτελούν, κατά κάποιο τρόπο, συνέχεια του σχολικού μαθήματος και όχι επανάληψή του. να υποδεικνύεται και ο τρόπος εκτέλεσής της ή τουλάχιστον να δίδονται στο μαθητή οι πηγές στις οποίες θα στηριχτεί και οι οποίες πρέπει να του είναι προσιτές. Σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός διαπιστώνει ότι οι εργασίες στο σπίτι εκτελούνται από άλλους και όχι από το μαθητή, οφείλει να καλεί τους γονείς και να τους εφιστά την προσοχή τους στο θέμα αυτό. Σχολείο και γονείς πρέπει, τέλος, να λαμβάνουν υπόψη τους τις περιορισμένες δυνατότητες και τα όρια αντοχής των παιδιών, για να μην τα παραφορτώνουν με πρόσθετες εργασίες, με μαθήματα μουσικής, ξένων γλωσσών, χορού κ.λπ.