Ή ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ, Δρ ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Advertisements

Τα μαθησιακά αποτελέσματα μέσα από κοινωνιολογική προσέγγιση – κριτική θεώρηση των διεθνών ερευνών ή International Assessment studies as a global policy.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με αυτισμό » ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ - ΕΞΑΓΩΓΕΣ - ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΟΚΚΑΛΗ ΦΙΛΟΘΕΗ ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013.
Υπηρεσίες Μακροχρόνιας Φροντίδας στην Ελλάδα Στην Ελλάδα η Μ.Φ.Υ. είναι ελλιπώς ανεπτυγμένη. Οι υπηρεσίες Μ.Φ.Υ στην χώρα μας παρέχονται από το σύστημα.
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΝΝα διατυπώνετε την έννοια του οικονομικού προβλήματος. ΝΝα επισημαίνετε τις αιτίες ύπαρξης.
Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ...ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!! ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Καλλιόπη Κρασίδου Μπερναντέτ Χριστοφή.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
Οικονομική Ανάπτυξη Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ) ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα (Ε) YΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Οι παγκόσμιες μελέτες μαθητικής επίδοσης από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης.
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ MARKETING
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εκπαιδευτικη αξιολογηση
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μετανάστευση και ανάπτυξη
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου
Η προσέγγιση της ορθολογικής επιλογής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Μεθοδολογία έρευνας στην κινητική αγωγή και μάθηση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Δημιουργία στόχων για Συναντήσεις, Συνέδρια και Εκδηλώσεις
Αποτελέσματα PISA 2015 Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Δρ Χριστιάνα Νικολάου
Γεώργιος Απλαδάς Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Μάθημα 2ο 2017/2018
Η εκκλησιαστική τέχνη στη Δύση - αρχιτεκτονική -
Programme for International Student Assessment 2018
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
PISA 2018: Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
ΦΙΛΙΑ ΤΟΥ Α2 2014/15.
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
«Προϊόντα αγροτικής παραγωγής με όνομα και ταυτότητα»
Προλεγόμενα Τα βιβλία είναι πουλιά αποστεωμένα, αναιμικά, πειναλέα, που πλανώνται ανάμεσα στο πλήθος ψάχνοντας με μανία κάποιο πλάσμα με σάρκα και οστά.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Programme for International Student Assessment 2018
Αποτελέσματα PISA 2015 Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Δρ Χριστιάνα Νικολάου
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Μακροοικονομική Θεωρία Ι Διδάσκων: Γιώργος Αργείτης
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εκπαιδευτική πολιτική (ΕΚ)
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ναρκωτικα Μάθημα : Project Υπεύθυνη καθηγήτρια : Μαρία Κολιού
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH “Reading without borders”
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
სატრანსპორტო კატალიზური სარეზერვო საყრდენ-მამოძრავებელი სტრუქტურული დამცავი რეცეპტორული ჰორმონალური.
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική Γλώσσα Α΄& Β΄ Επίπεδο
Let’s create the biggest reading club in Europe
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ή ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ, Δρ ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ [ προτάσεις φιλαναγνωστικών εμψυχώσεων ] magikokapelo.blogspot.gr ( ιστολόγιο της Έλενας Αρτζανίδου )

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αρτζανίδου, Έλενα, Γουλής Δημήτριος, Γρόσδος Σταύρος, Καρακίτσιος Ανδρέας. Παιχνίδια Φιλαναγνωσίας και Αναγνωστικές Εμψυχώσεις, Αθήνα : Gutenberg - Γιώργος και Κώστας Δαρδανός, Αρτζανίδου Γουλής Γρόσδος Καρακίτσιος Gutenberg - Γιώργος και Κώστας Δαρδανός Κατσίκη – Γκίβαλου, Άντα Καλογήρου Τζίνα, Χαλκιαδάκη Άβα. Φιλαναγνωσία και Σχολείο. Αθήνα : Πατάκης, Κατσίκη - Γκίβαλου Άντα, Πολίτης Δημήτρης. Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία. Πραγματικότητες και προοπτικές. Αθήνα : Διάδραση, 2013 Μπρασέρ, Φιλίπ.1001 Δραστηριότητες για να Αγαπήσω το Βιβλίο, Αθήνα : Μεταίχμιο, 2005.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Νόρτον Ε. Ντόνα, Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία. Θεσσαλονίκη : Επίκεντρο, Παπαδάτος, Γιάννης Σ. Παιδικό Βιβλίο και Φιλαναγνωσία : Θεωρητικές Αναφορές και Προσεγγίσεις - Δραστηριότητες, Αθήνα : Πατάκης, Παπαδάτος, Γιάννης Σ. Το παιδικό βιβλίο στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Αθήνα : Παπαδόπουλος, Το παιδικό βιβλίο στην εκπαίδευση και στην κοινωνία Παπαδόπουλος Ροντάρι, Τζιάννι. Η Γραμματική της Φαντασίας. Αθήνα : Τεκμήριο, 1994.

Διά Βίου Αναγνώστες Η διά βίου μάθηση στηρίζεται πρώτα και κύρια στη διά βίου ανάγνωση Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την προώθηση της φιλαναγνωσίας από εκπαιδευτικούς, βιβλιοθηκονόμους και διευθυντές Φιλαναγνωσία συνδέεται με την αισθητική απόλαυση και τις παιγνιώδεις δραστηριότητες Εργαλεία για την προώθηση της φιλαναγνωσίας

Στρατηγικές προώθησης της φιλαναγνωσίας – δημιουργία αναγνωστικών κοινοτήτων και ενίσχυση φιλαναγνωστικής κουλτούρας Παιγνιώδεις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας Έρευνες για την ανάγνωση (PIRLS 2006, EURIDICE 2011, PISA 2000, OECD) → έμφαση στην έννοια του αναγνωστικού κινήτρου (reading engagement)

FVR (Free Voluntary Reading)→Ελεύθερη Εθελοντική Ανάγνωση Ένα περιβάλλον πλούσιο σε έντυπο υλικό και ένας εκπαιδευτικός-αναγνωστικό πρότυπο ενισχύουν την ΕΕΑ Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε τη γωνιά ανάγνωσης ή τη βαλίτσα του αναγνώστη (χρήση μασκότ που θα διαλέγεται με τα παιδιά π.χ. τι τραβάει η όρεξή σας σήμερα; Η σπεσιαλιτέ της ημέρας είναι ένα εικονοβιβλίο χωρίς λόγια …) Σημασία των ελαφρών αναγνωσμάτων (κόμικς, περιοδικά)

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2011 Καθιερώνεται μία ώρα φιλαναγνωσίας στα σχολεία ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) Αποσυνδέεται η λογοτεχνία από το Ανθολόγιο στο οποίο η προσέγγιση ήταν αποσπασματική Προκρίνεται η ανάγνωση ολόκληρων έργων Δημιουργία κινήτρων – νοηματοδοτικό περιβάλλον το οποίο δημιουργεί ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν μέσα από την ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Σκοπός της λογοτεχνίας στο σχολείο «η κριτική αγωγή στον σύγχρονο πολιτισμό» - Πώς νοηματοδοτείτε εσείς αυτήν τη διατύπωση; Συγκρότηση αναγνωστικών κοινοτήτων δημιουργία έθνους αναγνωστών Ένταξη λογοτεχνικών βιβλίων στην καθημερινή πρακτική του σχολείου Δεν γίνεται κανείς πετυχημένος αναγνώστης με μία ώρα φιλαναγνωσίας στο σχολείο – οι γονείς οι κύριοι φορείς «άτυπης εκπαίδευσης» πριν το παιδί ενταχθεί στις δομές της τυπικής εκπαίδευσης Απώτερος σκοπός η καλλιέργεια της συνήθειας να διαβάζουν σε προσωπικό χρόνο, καθώς η ανάγνωση είναι κατά κανόνα μοναχική συνήθεια η οποία ωστόσο σε συνδέει με τον Άλλο

Καλλιέργεια αναγνωστικής κουλτούρας και ανάδειξή της (visibility) Αναγνωστικές προτάσεις από μαθητή σε μαθητή Όμιλος βιβλιοθήκης – απόγευμα για καφέ στη βιβλιοθήκη «Ραντεβού στα τυφλά» με βιβλία στη βιβλιοθήκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙΣ Αφήγηση με βάση σειρά εικόνων (η μέθοδος του ζαριού) Αλλαγή στοιχείων της ιστορίας: αλλαγή τόπου, τέλους, αλλαγή αφηγητή, αφαίρεση ή πρόσθεση επεισοδίων Αλλαγή αφηγητή με βάση το φύλο ή την ηλικία (αλλάζει συγχρόνως και η οπτική γωνία) Συγγραφή κειμένου για οπισθόφυλλο Εικονογράφηση νέου εξώφυλλου Υπόδυση ρόλων Μετατροπή αφήγησης σε κόμικ, κουκλοθέατρο ή θέατρο σκιών

Σύνθεση ποιημάτων: συλλέγουμε ποιήματα γύρω από ένα θέμα και στη συνέχεια ψαλιδίζουμε τους στίχους, τους αναμειγνύουμε και δημιουργούμε ένα νέο ποίημα Ένας ήρωας γράφει στο ημερολόγιό του …, στέλνει ανταποκρίσεις από τα ταξίδια του ή καρτ ποστάλ Πινακοθήκη αγαπημένων ηρώων Συνέντευξη από έναν ήρωα

Οι ήρωες διαφορετικών βιβλίων ή κινουμένων σχεδίων ή κόμικς συναντιούνται ξαφνικά … Τι συμβαίνει στη συνέχεια; Προβολή ταινίας και σύγκριση με το πρωτότυπο έργο (τι αλλάζει; τι παραμένει ίδιο;) Κατασκευή γιγαντοαφίσας για προβολή βιβλίου ή μικροσκοπικής αφίσας Παρουσίαση με 20, 10 ή 6 λέξεις - διαγωνισμός

Περίγραμμα χαρακτήρα (σκέψεις, συναισθήματα, συμβουλές, ευχές, γράμματα) Μαγνητοφώνηση ανάγνωσης για ραδιοφωνική εκπομπή Η αφήγηση με «το γάντι» (κάθε δάχτυλο αντιστοιχεί και σε ένα στοιχείο της αφήγησης) Το κάστρο της αφήγησης με κάρτες

Κυνήγι θησαυρού στη βιβλιοθήκη Δημιουργία πινακίδας με βιβλιοπροτάσεις Πεντάλεπτες βιβλιοπαρουσιάσεις Ιστορία σε «δόσεις» 5 λεπτά φιλαναγνωσίας DEAR=Drop Everything And Read – Σκεφτείτε πώς θα μπορούσαμε να αποδώσουμε τον όρο στα ελληνικά

Τρίπτυχο ταυτότητας (φωτογραφία-επώνυμο-διεύθυνση) Το βιβλίο ως αντικείμενο - Κατασκευή βιβλίου μεγάλου – λιλιπούτειου – με τη μορφή απλού κυλίνδρου – με τη μορφή διπλού κυλίνδρου, ως βεντάλια – σε λωρίδες δεμένες όπως τα στόρια Ιστορία σε βεντάλια: κάθε μαθητής απαντά σε μια ερώτηση σε φτερό της βεντάλιας, χωρίς να βλέπει τι προηγήθηκε Μακέτα βιβλίου με φυσικά ή άχρηστα υλικά Γιαπωνέζικο θέατρο με εικόνες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

DOODLES …

Σελιδοδείκτες από βιβλιοπωλεία για παιδικά βιβλία ή κατάλογοι παιδικών βιβλίων και δημιουργούμε ένα κολλάζ σχετικό Κατασκευές ηρώων με πηλό Ανταλλακτική βιβλιοθήκη, κάρτα δανεισμού για τον καθένα