Προβολή - Επικοινωνία Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ Άννα Ζαρκάδα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

Στρατηγική Προώθησης.
Προώθηση / Επικοινωνία
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Προώθηση / Επικοινωνία
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
O έλεγχος της διαφήμισης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Η Χορηγία και Εξεύρεση Πόρων Κ. Αλεξανδρής, PhD
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Προώθηση / Επικοινωνία
Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ MEDITERRANEAN PALACE
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
1 Διάλεξη 10 η (2015 – 16) Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας.
Ο καταναλωτής και το μαύρο κουτί του Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Άννα Ζαρκάδα 1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 16 : ΠΡΟΒΟΛΗ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 7η ( ) Αναπτύσσοντας το κατάλληλο μείγμα και σχέδιο μάρκετινγκ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Στρατηγική Προώθησης.
Τεχνικές μαζικής επικοινωνίας
Τακτικό Μάρκετινγκ Διανομή
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Επιχειρησιακή Επικοινωνία
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προβολή - Επικοινωνία Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ Άννα Ζαρκάδα

Θέματα Κεντρική θέση: You cannot NOT communicate (Paul Watzlawick) Θεωρία επικοινωνίας Έννοια και ρόλος της επικοινωνίας στο μάρκετινγκ ◦ποιος – με ποιόν (πομπός – δέκτης) ◦τι (μήνυμα – κωδικοποίηση –αποκωδικοποίηση) ◦πώς (είδη και μέθοδοι) ◦πού (μέσα - κανάλια) ◦πότε (στάδια ανάπτυξης) ◦γιατί (στόχοι, κόστος/ωφέλεια) Μίγμα προβολής Παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές μας Ηθικά ζητήματα

Άσκηση: Τι είναι επικοινωνία; ποιος/ σε ποιόν αριθμός ατόμων σχέση μεταξύ ατόμων τι/αποτέλεσμα πληροφορίες σκέψεις συναισθήματα που/πότε σύμβολα σημεία συμπεριφορά μέσα

Άσκηση: Τι είναι επικοινωνία;

Ορισμός της επικοινωνίας Η διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών και συναισθημάτων μεταξύ ατόμων μέσα από ένα κοινό σύστημα συμβόλων, σημείων και συμπεριφοράς Η επικοινωνία είναι η διαδικασία με την οποία ένας πομπός Α (άνθρωπος ή ομάδα) μεταβιβάζει πληροφορίες, σκέψεις, ιδέες ή συναισθήματα σε ένα δέκτη Β (άνθρωπος,ομάδα) με στόχο να ενεργήσει πάνω του με τρόπο ώστε να προκαλέσει σε αυτόν την εμφάνιση ιδεών, πράξεων ή συναισθημάτων και σε τελική ανάλυση να επηρεάσει την κατάστασή του και τη συμπεριφορά τουπομπόςδέκτη (Μπουραντάς, 1992).

Διαδικασία επικοινωνίας Μοντέλο Shannon & Weaver 1949 commons.wikimdia.org

7 Διαδικασία, παράγοντες & χαρακτηριστικά της Επικοινωνίας πομπός δέκτης κωδικοποίηση μήνυμα Θόρυβος μήΝυμΑ αποκωδικοποίηση Κυκλικότητα Μη αναστρεψιμότητα Επιλεκτική αντίληψη

Παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία Θόρυβος ◦Εξωτερικός ◦Εσωτερικός Ασυμβατότητες ◦ψυχολογικές ◦στόχων και σκοπών ◦αντίληψης ◦εκφραστικών μέσων Γνωστική διαφωνία ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ◦αντίληψη ◦πίστη ◦προτίμηση ◦γνώση ΚΑΙ ◦πρόταση για αλλαγή Επιλεκτική έκθεση Επιλεκτική αντίληψη / προσοχή / ερμηνεία / διατήρηση και δράση ◦Στάσεις  Θετική  Αρνητική  Φιλική  Αμυντική ◦Στερεότυπα  Εθνότητα  Φύλο  Ηλικία  Σεξουαλικός προσανατολισμός ◦Κοινωνικός περίγυρος  Hawthorn effect  Ομάδες αναφοράς ◦Τρόπος σκέψης 8

9 Επιρροή μέσω της επικοινωνίας Αλλαγή των διαθέσεων, απόψεων και συμπεριφορών μέσω της ανταλλαγής πληροφοριών, ιδεών και συναισθημάτων Προσοχή ΑΤΤΕΝΤΙΟΝ Προσοχή ΑΤΤΕΝΤΙΟΝ Ενδιαφέρον INTEREST Ενδιαφέρον INTEREST Επιθυμία DESIRE Επιθυμία DESIRE Δράση ACTION Δράση ACTION

Γνωστική ψυχολογία και επικοινωνία – από την Προσοχή στην Δράση Το πιο σημαντικό πράγμα για τον καθένα είναι ο εαυτός του Οι άνθρωποι προσέχουν, αποδέχονται και θυμούνται μόνο ότι σχετίζεται με τον εαυτό τους Όσο πιο σημαντικό κάνεις κάποιον να νοιώθει, τόσο περισσότερο αυτός θα ανταποκριθεί σ’ εσένα Πώς μαθαίνουμε: ◦83% μέσω της όρασης και ◦11% μέσω της ακοής Πώς συγκρατούμε τις πληροφορίες: ◦90% από αυτά που ακούμε ενώ κάνουμε κάτι ◦70% από αυτά που συζητούμε ◦50% από αυτά που βλέπουμε και ακούμε ◦30% από αυτά που βλέπουμε ◦20% από αυτά που ακούμε ◦10% από αυτά που διαβάζουμε

11 Το επικοινωνιακό συνεχές – κριτήρια ταξινόμησης μέσων επικοινωνίας Το επικοινωνιακό συνεχές – κριτήρια ταξινόμησης μέσων επικοινωνίας ΔιαπροσωπικήΟμαδική Μαζική Ενδο- προσωπική Αριθμός συμμετεχόντων Τεχνολογική διαμεσολάβηση Εξειδίκευση & προσωποποίηση του μηνύματος Φυσική & συναισθηματική εμπλοκή του κοινού

Μίγμα προβολής - επιλογές Δημόσιες Σχέσεις Εκδηλώσεις Δημοσιότητα Χορηγίες Διαφήμιση Θεσμική (good will) Πληροφοριακή Ανταγωνιστική Συγκριτική Μη Συγκριτική Υπενθύμισης Ενίσχυσης Συνεργατική οριζόντια κάθετη Προώθηση πωλήσεων Δωρεάν προϊόν Κουπόνια δώρα/ κληρώσεις/ διαγωνισμοί Επιδείξεις / push girls Προσφορές άλλων προϊόντων (cross- product offers) POP promotions/ ads Προσωπικές πωλήσεις Σε κατάστημα Πόρτα-πόρτα Άμεσο μάρκετινγκ

Μίγμα προβολής – κριτήρια σχεδιασμού Στόχοι της επιχείρησης Σκοποί της προβολής Διαθέσιμος προϋπολογισμός Διαθέσιμα μέσα ◦Διαθεσιμότητα ◦Κόστος ◦Εμβέλεια και κάλυψη ◦Αποτελεσματικότητα Χαρακτηριστικά του προϊόντος Αγορά στόχος Κινήσεις του ανταγωνισμού Περιβάλλον ◦κοινωνικό ◦οικονομικό Νομοθεσία

14 Διαφήμιση Λειτουργία Ενημέρωση Υπενθύμιση Πειθώ Παράμετροι Ακροατήριο-στόχος (target audience) Media ◦mass media ◦direct marketing ◦personalized ads Media plan ◦κάλυψη ◦ένταση ◦συχνότητα Δημιουργικό ◦copy ◦format Standardisation / adaptation Αποτελεσματικότητα ◦Recognition test  ad recall ◦ aided ◦ unaided ◦ad effectiveness Εξαναγκάζει Δημιουργεί ανάγκες

15 Δημόσιες Σχέσεις PR Ορισμός:μορφές έμμεσης προώθησης που στόχο έχουν τη δημιουργία καλής θέλησης προς την εταιρεία στο σύνολό της Φήμη (Corporate Reputation) Εικόνα «καλού πολίτη» (Corporate Citizenship) Εταιρική φιλανθρωπία Διαχείριση κρίσεων (Crisis Management) Διαχείριση σχέσεων με το κράτος (Public Affairs) Lobbying

16 Χορηγίες και Δημοσιότητα Sponsorship & Publicity Χορηγίες Αθλητικές και Πολιτιστικές Διοργανώσεις (Events) Αθλητικές και Πολιτιστικές Ομάδες Κινηματογράφος και Τηλεόραση (Product Placements) Διασημότητες (Celebrity endorsements)Δημοσιότητα Η δημιουργία και προώθηση ειδήσεων σχετικά με την εταιρεία και το προϊόν της

17 Άμεσο Μάρκετινγκ Direct Marketing Ορισμός : διάφοροι τρόποι διάδρασης που δημιουργούν άμεση προσωπική σχέση Direct mail - Προσωπική επιστολή Direct mail order – Πωλήσεις με καταλόγους Door-to-door selling - πόρτα-πόρτα Telemarketing – Πωλήσεις μέσω τηλεόρασης και τηλεφώνου Network marketing – Δικτυακό μάρκετινγκ Internet marketing- Διαδικτυακές μάρκετινγκ

Ηθικά θέματα attack ads (επιθέσεις κατά των ανταγωνιστών) παραπλανητική–υπεραπλουστευμένη διαφήμιση puffery testimonials κοινωνικά επιβλαβείς διαφημίσεις σεξουαλικά υπονοούμενα και παρενόχληση καλό γούστο, κοινωνικά αποδεκτά και αμφιλεγόμενα θέματα δημιουργία και συντήρηση στερεότυπων βία βωμολοχία επιβλαβείς συνήθειες shock tactics πιεστικές τεχνικές πώλησης astroturfing (στημένες λαϊκές αντιδράσεις)

Διαφημίσεις για συζήτηση

Ηθικά θέματα Άμεσο μάρκετινγκ προβλήματα παραβίαση του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή, προστασία προσωπικών δεδομένων, παρενόχληση telemarketing spam χρήση βάσεων δεδομένων παραπλάνηση review sites shills, plants, shill bidding on e-bay αποκλεισμός καταναλωτών με βάση τα δημογραφικά τους στοιχεία