ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ. ● Διαστολή είναι η αύξηση του όγκου ενός σώματος. ● Συστολή είναι η μείωση του όγκου ενός σώματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Advertisements

Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Τι χαρακτηριστικά έχουν τα Υλικά Σώματα;
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
των διαλυμάτων των οξέων
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
4.6 ΠΛΕΥΣΗ.
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
Test PEYSTA.
ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΜΠΟΥΚΗ Α’4.
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
6.5 ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ & ΣΥΣΤΟΛΗ
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
«ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ-ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ»
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Τεστ ρευστά.
Ορισμοί Εσωτερικά ύδατα οικοσυστήματα γλυκών νερών Λιμνολογία:μελέτη των δομικών και λειτουργικών αλληλεπιδράσεων των οργανισμών των εσωτερικών υδάτων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ Η. Γαβρίλης Συνεργάτης του ΕΚΦΕ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΣΑΛΙΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, A.M :16677 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΕΜΑ : ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ.
ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1° Εργαστήριο. Μετεωρολογικός Κλωβός.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Για να ελέγξουμε εάν ένας παράγοντας (π. χ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΝΕΡΟ Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη ανόργανη χημική ένωση στην επιφάνεια της Γης, αφού καλύπτει το 70,9% του πλανήτη μας. Το νερό στις «συνηθισμένες.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Το φαινόμενο ΔΙΑΣΤΟΛΗ.
6/5/2014 ΚΕΦ 5. Υδατικοί Πόροι Ιδιότητες του Νερού 1.
Κεφάλαιο 1 Θεωρία. Κεφάλαιο 1 Θεωρία Όροι Μάζα είναι το μέτρο της αντίστασης που παρουσιάζει ένα σώμα ως προς τη μεταβολή της ταχύτητας του και εκφράζει.
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΕΣ Οι υδροστάτες είναι όργανα με τα οποία ελέγχουμε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς τον καυστήρα και τον κυκλοφορητή, ανάλογα με τη θερμοκρασία.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Όταν το χαρτονάκι είναι κοντά στο βιβλίο, βλέπω τα γράμματα μεγαλύτερα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

● Διαστολή είναι η αύξηση του όγκου ενός σώματος. ● Συστολή είναι η μείωση του όγκου ενός σώματος.

● Όταν ένα σώμα διαστέλλεται, τα μόρια του απομακρύνονται μεταξύ τους, δηλαδή αραιώνουν. ● Όταν ένα σώμα συστέλλεται, τα μόρια του πλησιάζουν μεταξύ τους, δηλαδή πυκνώνουν.

● Όλα τα υγρά συστέλλονται όταν μειώνεται η θερμοκρασία τους, εκτός από το νερό που παρουσιάζει κάποια φυσική ¨ανωμαλία¨. ● Κάτω από τους +4 o C το νερό διαστέλλεται αντί να συστέλλεται.

● Γεμίζουμε δυο καπάκια από πλαστικά μπουκάλια, το ένα με νερό και το άλλο με λάδι. ● Τοποθετούμε τα δυο καπάκια στην κατάψυξη για αρκετές ώρες, μέχρι να παγώσουν. ● Όταν βγάλουμε τα καπάκια από την κατάψυξη παρατηρούμε ότι αυτό με το νερό έχει ¨φουσκώσει¨, ενώ εκείνο με το λάδι έχει ¨κάτσει¨.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Όταν η θερμοκρασία μειώνεται, το λάδι συστέλλεται ενώ το νερό διαστέλλεται.

● Βάζουμε το παγάκι του νερού μέσα σ’ ένα ποτήρι με νερό και το παγάκι του λαδιού μέσα σ’ ένα ποτήρι με λάδι. ● Παρατηρούμε ότι το παγάκι του νερού επιπλέει στο νερό, ενώ το παγάκι του λαδιού βυθίζεται στο λάδι.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ● Το νερό έχει διασταλεί, άρα έχει αυξηθεί ο όγκος του, άρα έχει μειωθεί η πυκνότητα του και γι αυτό επιπλέει. ● Το λάδι έχει συσταλεί, άρα έχει μειωθεί ο όγκος του, άρα έχει αυξηθεί η πυκνότητα του και γι αυτό βυθίζεται.

● Τοποθετούμε στην κατάψυξη τρία πλαστικά μπουκάλια. Ένα άδειο με βιδωμένο το πώμα του, ένα γεμάτο με λάδι κι ένα γεμάτο με νερό. ● Μετά από μερικές ώρες, όταν πια έχουν παγώσει βγάζουμε τα μπουκάλια και παρατηρούμε ότι το άδειο μπουκάλι (αέρας) και το μπουκάλι με το λάδι έχουν συσταλεί, ενώ το μπουκάλι με το νερό έχει διασταλεί και μπορεί να έχει σπάσει.

● Σ’ ένα γυάλινο διαφανές δοχείο του εργαστηρίου βάζουμε νερό μέχρι τη μέση και 20 περίπου παγάκια. ● Κρεμάμε 3 θερμόμετρα μέσα στο δοχείο. Φροντίζουμε ώστε το δοχείο με το οινόπνευμα του θερμόμετρου να βρίσκεται το ένα στο πάνω μέρος, το δεύτερο στη μέση και το τρίτο στον πάτο του δοχείου.

● Μετά από 10 λεπτά μετράμε τις θερμοκρασίες των τριών θερμομέτρων και τις σημειώνουμε στον παρακάτω πίνακα. Θερμοκρασία στο πάνω μέρος του δοχείου Θερμοκρασία στο μέσο του δοχείου Θερμοκρασία στο κάτω μέρος του δοχείου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ● Σε μεγαλύτερο βάθος υπάρχει μεγαλύτερη θερμοκρασία. ● Όταν κατά τη διάρκεια του χειμώνα παγώνουν οι λίμνες, η θερμοκρασία κάτω από την επιφάνεια του πάγου είναι μεγαλύτερη με αποτέλεσμα να μην έχουν πρόβλημα οι οργανισμοί που ζουν μέσα στις λίμνες.