Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Τα χομπι μου Γεια σας είμαι η Αποστολία είμαι 12 ετών και πάω 6η τάξη. Μου αρέσει η μουσική, ο χορός και το τραγούδι. Επίσης μου αρέσει να ζωγραφίζω να.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εθισμός στην Τεχνολογία
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Project Β’: Το σχολείο στο σινεμά
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ. Ερωτηματολόγιο 278 μαθητές Β και Γ Λυκείου (Απρίλιος – Μάιος 2018)
Δεν καπνίζω, ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης της γνώμης των μαθητών στα σχολεία σχολικοί κανονισμοί, μαθητικά συμβούλια, επικοινωνία και σχέσεις με καθηγητές, επιλογή μαθημάτων, επιβολή τιμωριών, αξιολόγηση βιβλίων και καθηγητών

Η ομάδα μας έφτιαξε ένα ερωτηματολόγιο με θέμα: «Ο Μαθητής στο Σχολείο του Σήμερα. Σχέσεις, Επικοινωνία, Ελευθερία Έκφρασης, Συμμετοχή» και το μοίρασε σ το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών του σχολείου μας (380 περίπου μαθητές).

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Τίτλος εργασίας : Ο Μαθητής στο Σχολείο του Σήμερα. Σχέσεις, Επικοινωνία, Ελευθερία Έκφρασης, Συμμετοχή Προσωπικά στοιχεία Φύλο:ΑΓΟΡΙ  ΚΟΡΙΤΣΙ  Τάξη:Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου  ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 1) Γιατί έρχεσαι στο σχολείο; ( επιλέγετε μόνο τη μία)‏ ♦ γιατί το θέλω εγώ  ♦ γιατί το θέλουν οι γονείς μου  ♦ γιατί αυτό θεωρεί σωστό η κοινωνία  ♦ για να βρω ευκολότερα εργασία ♦ για να συνεχίσω τις σπουδές μου και να κάνω υπερήφανη την οικογένειά μου  ♦ για να συνεχίσω τις σπουδές μου και να φύγω από το σπίτι  ♦ για άλλους λόγους  Αν ναι για ποιους ……….…………………………. ……………………………………………………………. 2) Ποιος νομίζεις ότι είναι ο ρόλος του σχολείου; (επιλέγετε τρεις με πρώτο το 1)‏ ♦ να μου μεταδώσει γνώσεις ♦ να μου μεταδώσει αξίες  ♦ να με μάθει πώς να ζω καλά με τους άλλους  ♦ να περάσω στο πανεπιστήμιο  ♦ να μάθω να συνεργάζομαι με τους άλλους  ♦ να με προετοιμάσει ως αυριανό πολίτη ♦κανένας  3) Αν δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω, ανέφερε ό,τι άλλο θεωρείς σωστό. ……………………………………………………………………….. 4) Νομίζεις ότι το σχολείο θα πρέπει να αλλάξει; ♦Ναι  ♦Οχι  5) Αν ναι, σε τι από τα παρακάτω: (τα ιεραρχείτε, αρχίζοντας από το 1 έως το 6) ♦ στον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων  ♦ στην ύλη και στα βιβλία  ♦ στην επιλογή των εκπαιδευτικών  ♦ στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ♦ σχέση εκπαιδευτικών- μαθητών μέσα στην τάξη  ♦ τρόπος αξιολόγησης μαθητών ♦ επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης(θέατρο, μουσική, χορός, σπορ κτλ) ♦ στην αποδέσμευσή του από το πανεπιστήμιο  ♦ σε κάτι άλλο

6)Πιστεύεις ότι το σχολικό πρόγραμμα είναιφορτωμένο; ♦ Ναι  ♦ Όχι  7) Αν ναι, τι θα ήθελες; ♦ να μειωθούν τα μαθήματα  ♦ να μειωθεί η ύλη  ♦ να έχω τρία ή τέσσερα υποχρεωτικά και τα υπόλοιπα επιλογής  ♦ να επιλέγω μόνος μου όλα τα μαθήματα 8)Σήμερα, έτσι όπως γίνεται το μάθημα, μέσα στην τάξη νιώθετε: ♦ευχαρίστηση  ♦ ενδιαφέρον  ♦ πλήξη-ανία  ♦ αδιαφορία  ♦ επιθετικότητα  ♦ κούραση  ♦ καταπίεση  ♦ αγανάκτηση  ♦ νευρικότητα  ♦ όλα τα παραπάνω  ♦ κανένα από τα παραπάνω 9) Αν δεν νιώθεις ευχαρίστηση ή ενδιαφέρον γιατί νομίζεις ότι συμβαίνει αυτό: (επέλεξε τρεις, με πρώτη επιλογή το 1και τελευταία το 3)‏ ♦ γιατί δεν μου αρέσει ο καθηγητής  ♦ γιατί δεν μου αρέσει το μάθημα  ♦ γιατί δεν μου αρέσει η αίθουσα  ♦ γιατί δεν μπορώ να συμμετέχω  ♦ γιατί δεν μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου ♦ γιατί δε χρησιμοποιούμε τεχνολογία  10) Τι θα ήθελες από τον καθηγητή σου σε σχέση με το μάθημα; (επέλεξε 3,με πρώτη επιλογή το 1 και τελευταία το 3)‏ ♦να έχει επαρκείς γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του ♦να είναι εργατικός και καλά προετοιμασμένος ♦ να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες  ♦να κάνει ευχάριστο μάθημα  ♦να μην κάνει καθόλου μάθημα  ♦να συνδέει το μάθημα με την υπάρχουσα πραγματικότητα

11) Τι θα ήθελες από τον καθηγητή σου σε σχέση με τη συμπεριφορά (επέλεξε 3, με πρώτη επιλογή το 1και τελευταία το3). ♦να είναι φιλικός ♦να είναι αυστηρός ♦να είναι φιλικός αλλά και αυστηρός όταν πρέπει  ♦να έχει χιούμορ ♦να εμπνέει εμπιστοσύνη ♦να εκφράζει προσωπικό ενδιαφέρον για τους μαθητές  ♦να δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους 12) Πιστεύετε ότι όλοι οι καθηγητές είναι κατάλληλοι για την δουλειά τους; ♦Ναι ♦ Όχι 13)Πιστεύετε ότι οι καθηγητές θα έπρεπε να αξιολογούνται; ♦Ναι  ♦Όχι  14)Αν ναι, πότε; ♦ Πριν από την ανάληψη της υπηρεσίας τους  ♦ Κατά την διάρκεια της εργασίας τους  ♦ Μία φορά το χρόνο  ♦ Μία φορά στα πέντε χρόνια  ♦ Μετά από πρόταση των μαθητικών κοινοτήτων  15)Πιστεύετε ότι οι μαθητές πρέπει να αξιολογούνται; ♦Ναι  ♦ Όχι  16)Αν ναι, γιατί νομίζεις ότι θα έπρεπε να αξιολογούνται; ♦ Για τις γνώσεις τους  ♦ Για την συμπεριφορά τους  ♦ Και για τα δύο  ♦ Για κάτι άλλο  Αν για κάτι άλλο, ποιο να είναι αυτό; ………………………………………………………………………

17) Από ποιόν πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση του καθηγητή; ♦ Από το ΥΠΕΠΘ (Υπουργείο) με ειδικούς επιστήμονες  ♦ Από τον Διευθυντή του σχολείου ♦ Από τον Διευθυντή της Β/θμιας Εκπαίδευσης ♦ Από τους μαθητές ♦ Από όλους τους παραπάνω  18) Πιστεύεις ότι το σχολείο σου, έτσι όπως είναι σήμερα, σου προσφέρει κάτι; ♦Ναι  ♦Όχι  19) Αν ναι, τι είναι αυτό; ♦ Φιλία-την αίσθηση *του ανήκειν*  ♦ Σιγουριά-ζεστασιά  ♦ Χαρά-χαλάρωση  ♦ Γνώσεις-μέλλον  ♦ Βήμα έκφρασης-δημιουργίας  ♦ Πρότυπα  ♦ Διέξοδο  ♦ Άλλο  20)Κατά πόσο πιστεύεις ότι έχεις τη δυνατότητα να συμμετέχεις και να εκφράζεσαι ελεύθερα στους παρακάτω τομείς; ♦Στη λειτουργία του σχολείου: ♦ πολύ  ♦ αρκετά  ♦ λίγο  ♦ ελάχιστα  ♦ καθόλου  ♦Στη διαδικασία του μαθήματος: ♦ πολύ  ♦ αρκετά  ♦ λίγο  ♦ ελάχιστα  ♦ καθόλου  21)Αν έπρεπε να επιλέξεις μόνο ένα πράγμα το οποίο σε ενοχλεί πολύ στο σχολείο, ποιο θα ήταν αυτό; …………………………………………………………………… 22) Αν έπρεπε να επιλέξεις μόνο ένα πράγμα το οποίο σε ευχαριστεί πολύ στο σχολείο ποιο θα ήταν αυτό; ……………………………………………………………………… 23)Ποιος νομίζεις ότι ευθύνεται για την δυσλειτουργία του σημερινού σχολείου; ♦ Η κυβέρνηση  ♦ Ο διευθυντής του σχολείου  ♦ Οι καθηγητές  ♦ Οι μαθητές  ♦ Όλοι οι παραπάνω ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ

Η ομάδα επεξεργάστηκε τα ερωτηματολόγια και έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα:

Στο σημερινό σχολείο το 59% των μαθητών έρχεται για να συνεχίσει τις σπουδές του ενώ το 25% δεν ξέρει και αναρωτιέται γιατί. Το μεγαλύτερο ποσοστό θεωρεί ότι το σχολείο σήμερα δεν έχει ξεκάθαρο ρόλο. Παρόλα αυτά θεωρούν ότι μεταδίδει γνώσεις και αξίες και αποτελεί σκαλί για το Πανεπιστήμιο από το οποίο όμως θέλουν και να αποδεσμευτεί. Πιο συγκεκριμένα, θέλουν ν’ αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας, η ύλη και τα βιβλία, ο τρόπος που επιλέγονται και αξιολογούνται οι καθηγητές καθώς και ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών τόσο μέσα στην τάξη όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Θεωρούν το πρόγραμμα του σχολείου εξαιρετικά φορτωμένο (99%) με πολλή ύλη και πολλά γνωστικά αντικείμενα και εκτός από τρία τέσσερα βασικά μαθήματα επιθυμούν να είναι δική τους η επιλογή για το τι άλλο θα ήθελαν να μάθουν. Ο ρόλος του σχολείου σήμερα

Μέσα στην τάξη Βρίσκουν τον τρόπο διδασκαλίας βαρετό και μόνο το 9% έχει ενδιαφέρον για το μάθημα. Το υπόλοιπο 91% νιώθει από πλήξη, αδιαφορία και κούραση έως νευρικότητα και επιθετικότητα. Πιστεύουν ότι η προσωπικότητα του καθηγητή είναι αυτή που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο και έπεται το γνωστικό αντικείμενο και η χρήση ή μη, της τεχνολογίας στη διδασκαλία. Θέλουν έναν εκπαιδευτικό που να συνδέει το μάθημα με την καθημερινή ζωή, να χρησιμοποιεί την τεχνολογία στη διδασκαλία και να έχει γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του και να μπορούν να τον εμπιστευτούν. Τον θέλουν κοντά τους όχι μόνο σαν φορέα γνώσεων και αξιολογητή αλλά άνθρωπο που να νοιάζεται γι αυτούς προσωπικά και να τους δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους. Όμως δε σκέφτονται χειριστικά γιατι δε ζητούν ατιμωρισία ή ανοχή των πάντων αφού οι περισσότεροι επιλέγουν ότι θέλουν τον καθηγητή τους φιλικό μεν αλλά και αυστηρό όταν πρέπει, διατηρώντας τα όρια και τους κανόνες.

Αξιολόγηση καθηγητών και μαθητών Το 89% των μαθητών απάντησε ότι δεν θεωρεί κατάλληλους τους καθηγητές του και το 96% ζητά να αξιολογούνται τόσο κατά τη διάρκεια της εργασίας τους όσο και πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους. Δεν έχουν όμως δύο μέτρα και δύο σταθμά αφού λένε «ναι» (96%) και στη δική τους αξιολόγηση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η θέση τους ως προς τη δική τους αξιολόγηση που θεωρούν ότι πρέπει να είναι κυρίως ως προς τη συμπεριφορά τους (73%) και δευτερευόντως ως προς τις γνώσεις τους (11%).

Συμμετοχή Σχεδόν όλοι (98%) πιστεύουν στο θεσμό και στην προσφορά του, αφού σε διασταυρωμένη ερώτηση απαντούν ξανά ότι τους παρέχει γνώσεις και καλύτερο μέλλον (44%). Αναγνωρίζουν τη χρησιμότητά του σαν σημαντικό φορέα κοινωνικοποίησης αφού το 22%πιστεύει ότι είναι ο χώρος που βρίσκει φίλους και του εξασφαλίζει το αίσθημα «του ανήκειν». Δυστυχώς όμως μόνο το (9%) θεωρεί ότι το σχολείο αποτελεί χώρο Έκφρασης και Δημιουργίας. Θα ήθελαν επίσης να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους τόσο μέσα στην τάξη (το 44%επιθυμεί μεγαλύτερη συμμετοχή) όσο και στη λειτουργία του σχολείου (το 60% θεωρεί τον εαυτό του αποκλεισμένο από τη λειτουργία του σχολείου).

Ερώτηση 1 ΓΙΑΤΙ ΕΡΧΕΣΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; Γιατί το θέλω εγώ Γιατί το θέλουν οι γονείς μου Γιατί αυτό θεωρεί σωστό η κοινωνία Για να βρω ευκολότερα εργασία Για να συνεχίσω τις σπουδές μου και να κάνω υπερήφανη την οικογένεια μου Για να συνεχίσω τις σπουδές μου και να φύγω από το σπίτι Για άλλους λόγους 1.Το 59% έρχεται για να συνεχίσει τις σπουδές του ενώ 2.Το 25% δεν ξέρει, ακριβώς, γιατί έρχεται στο σχολείο

Ερώτηση 2 ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ; Επιλογή 1 Να μου μεταδώσει γνώσεις Να μου μεταδώσει αξίες Να με μάθει να ζω καλά με τους άλλους Να περάσω στο πανεπιστήμιο Να μάθω να συνεργάζομαι με τους άλλους Να με προετοιμάσει ως αυριανό πολίτη Κανένας Άλλο

ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; Επιλογή 2 Να μου μεταδώσει γνώσεις Να μου μεταδώσει αξίες Να με μάθει να ζω καλά με τους άλλους Να περάσω στο πανεπιστήμιο Να μάθω να συνεργάζομαι με τους άλλους Να με προετοιμάσει ως αυριανό πολίτη Κανένας Άλλο

Να μου μεταδώσει γνώσεις Να μου μεταδώσει αξίες Να με μάθει να ζω καλά με τους άλλους Να περάσω στο πανεπιστήμιο Να με προετοιμάσει ως αυριανό πολίτη Κανένας Να μάθω να συνεργάζομαι με τους άλλους ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; Επιλογή 3

Είναι εντυπωσιακές οι απαντήσεις σ’ αυτήν την ερώτηση, αφού ως 1 η επιλογή: το σχολείο δεν έχει κανέναν ρόλο 2 η επιλογή: το σχολείο μεταδίδει γνώσεις και αξίες 3 η επιλογή: αποτελεί σκαλί για το Πανεπιστήμιο

Ερώτηση 4 ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

Ερώτηση 5 AΝ ΝΑΙ, ΣΕ ΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ Επιλογή 1 Στον τρόπο διδασκαλίας Στην ύλη και στα βιβλία Στην επιλογή των εκπαιδευτικών Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Σχέση εκπαιδευτικών- μαθητών μέσα στην τάξη Τρόπος αξιολόγησης μαθητών Επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης Στην αποδέσμευση του από το πανεπιστήμιο Σε κάτι άλλο

Επιλογή 2 Στον τρόπο διδασκαλίας Στην ύλη και στα βιβλία Στην επιλογή των εκπαιδευτικών Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών μέσα στην τάξη Τρόπος αξιολόγησης μαθητών Επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης Στην αποδέσμευση του από το πανεπιστήμιο Σε κάτι άλλο

Επιλογή 3 Στον τρόπο διδασκαλίας Στην ύλη και στα βιβλία Στην επιλογή των εκπαιδευτικών Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Σχέση εκπαιδευτικών- μαθητών μέσα στην τάξη Τρόπος αξιολόγησης μαθητών Επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης Στην αποδέσμευση του από το πανεπιστήμιο Σε κάτι άλλο

Επιλογή 5 Στον τρόπο διδασκαλίας Στην ύλη και στα βιβλία Στην επιλογή των εκπαιδευτικών Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών μέσα στην τάξη Τρόπος αξιολόγησης μαθητών Επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης Στην αποδέσμευση του από το πανεπιστήμιο Σε κάτι άλλο

Επιλογή 6 Στον τρόπο διδασκαλίας Στην ύλη και στα βιβλία Στην επιλογή των εκπαιδευτικών Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών μέσα στην τάξη Τρόπος αξιολόγησης μαθητών Επέκταση ωρολογίου προγράμματος με προσθήκη ωρών δημιουργικής απασχόλησης Στην αποδέσμευση του από το πανεπιστήμιο Σε κάτι άλλο

Το σχολείο θα πρέπει να αλλάξει: 1. Στον τρόπο διδασκαλίας 2. Στην ύλη και στα βιβλία 3. Στην επιλογή και αξιολόγηση των καθηγητών 4. Στη σχέση εκπαιδευτικών μαθητών μέσα στην τάξη 5. Στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών 6. Στην αποδέσμευση του από το Πανεπιστήμιο

ΝΑΙ ΟΧΙ Ερώτηση 6 ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ; ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

να μειωθούν τα μαθήματα να μειωθεί η ύλη να έχω τρία ή τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα και τα υπόλοιπα επιλογής να επιλέγω μόνος μου όλα τα μαθήματα Ερώτηση 7 ΑΝ ΝΑΙ, ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ; Οι μαθητές θέλουν 1.να επιλέγουν τα περισσότερα από μαθήματα που θα διδάσκονται 2.Να έχουν λιγότερη ύλη και λιγότερα μαθήματα

1% 8% 14% 7% 3% 17% 11% 4% 5% 29% 1% Ευχαρίστηση1% 2.ενδιαφέρον 8% 3.πλήξη-ανία14% 4.αδιαφορία7% 5.επιθετικότητα3% 6.κούραση17% 7.καταπίεση11% 8.αγανάκτηση4% 9.νευρικότητα5% 10.όλα τα παραπάνω 29% 11.κανένα από τα παραπάνω 1% Ερώτηση 8 ΣΗΜΕΡΑ, ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΝΙΩΘΕΤΕ:

Ερώτηση 9 ΑΝ ΔΕ ΝΙΩΘΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ Η ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ; Επιλογή 1 Γιατί δε μου αρέσει ο καθηγητής Γιατί δε μου αρέσει το μάθημα Γιατί δε μου αρέσει η αίθουσα Γιατί δεν μπορώ να συμμετέχω Γιατί δεν μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου Γιατί δε χρησιμοποιούμε τεχνολογία

Επιλογή 2 Γιατί δε μου αρέσει το μάθημαΓιατί δε μου αρέσει η αίθουσα Γιατί δεν μπορώ να συμμετέχω Γιατί δεν μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου Γιατί δε χρησιμοποιούμε τεχνολογία Γιατί δε μου αρέσει ο καθηγητής

ΕΠΙΛΟΓΗ 3 Κανένα Γιατί δε μου αρέσει το μάθημα Γιατί δε μου αρέσει η αίθουσα Γιατί δεν μπορώ να συμμετέχω Γιατί δεν μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου Γιατί δε χρησιμοποιούμε τεχνολογία Γιατί δε μου αρέσει ο καθηγητής

Το ενδιαφέρον των μαθητών στην τάξη εξαρτάται από : 1. Αυτήν καθ’ αυτήν την προσωπικότητα του καθηγητή 2. Το θέμα του μαθήματος 3. Τη χρήση ή μη της τεχνολογίας στη διδασκαλία

Ερώτηση 10 ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ; Επιλογή 1 Να συνδέει το μάθημα με την υπάρχουσα πραγματικότητα και τη ζωή Να έχει επαρκείς γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του Να είναι εργατικός και καλά προετοιμασμένος Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες Να κάνει ευχάριστο μάθημα Να μην κάνει καθόλου μάθημα

Επιλογή 2 Να έχει επαρκείς γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του Να είναι εργατικός και καλά προετοιμασμένος Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες Να κάνει ευχάριστο μάθημα Να μην κάνει καθόλου μάθημα Να συνδέει το μάθημα με την υπάρχουσα πραγματικότητα και τη ζωή

Επιλογή 3 Να έχει επαρκείς γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του Να είναι εργατικός και καλά προετοιμασμένος Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες Να κάνει ευχάριστο μάθημα Να μην κάνει καθόλου μάθημα Να συνδέει το μάθημα με την υπάρχουσα πραγματικότητα και τη ζωή

Οι μαθητές θα ήθελαν ο καθηγητής τους : 1. Να συνδέει το μάθημα με την καθημερινή ζωή 2. Να χρησιμοποιεί την τεχνολογία στη διδασκαλία 3. Να έχει γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του

Ερώτηση 11 ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ; Επιλογή 1 να είναι φιλικός αλλά και αυστηρός όταν πρέπει να έχει χιούμορ να δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους να εκφράζει προσωπικό ενδιαφέρον για τους μαθητές να είναι φιλικός να εμπνέει εμπιστοσύνη να είναι αυστηρός

Επιλογή 2 να είναι φιλικός αλλά και αυστηρός όταν πρέπει να έχει χιούμορ να δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους να εκφράζει προσωπικό ενδιαφέρον για τους μαθητές να είναι φιλικός να εμπνέει εμπιστοσύνη να είναι αυστηρός

Επιλογή 3 να είναι φιλικός αλλά και αυστηρός όταν πρέπει να έχει χιούμορ να δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους να εκφράζει προσωπικό ενδιαφέρον για τους μαθητές να είναι φιλικός να εμπνέει εμπιστοσύνη να είναι αυστηρός

Θέλουν ο καθηγητής: 1. Να αναπτύσσει ανθρώπινες σχέσεις με τους μαθητές του (να δείχνει ενδιαφέρον και ζεστασιά με διάφορους τρόπους και να εκφράζει προσωπικό ενδιαφέρον) 2. Να είναι φιλικός χωρίς να παραβαίνει τα όρια και τους κανόνες (να είναι φιλικός μαζί τους αλλά και αυστηρός όταν πρέπει) 3. Να μπορούν να τον εμπιστεύονται

Ερώτηση 12 ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

Ερώτηση 13 ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ; NAI OXI ΕΠΙΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

Ερώτηση 14 ΑΝ ΝΑΙ, ΠΟΤΕ; Πριν από την ανάληψη της υπηρεσίας τους Κατά την διάρκεια της εργασία τους Μια φορά τον χρόνο Μια φορά στα πέντε χρόνια Μετά από πρόταση των μαθητών κοινοτήτων Ναι στην αξιολόγηση, τόσο κατά τη διάρκεια της εργασίας τους όσο και πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους

Ερώτηση 15 ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ……. ΕΚΠΛΗΞΗ

Ερώτηση 16 AN NAI,ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ; για τις γνώσεις τους για τη συμπεριφορά τους και για τα δύο για κάτι άλλο ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ …. ΕΚΠΛΗΞΗ

Ερώτηση 17 ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ; Από όλους τους παραπάνω Από τους μαθητές Από το ΥΠΕΠΘ με ειδικούς επιστήμονες Από τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Από τον διευθυντή του σχολείου

Ερώτηση 18 ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥ, ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ; ΝΑΙ ΟΧΙ Απάντηση…… παρήγορη

Ερώτηση 19 ΑΝ ΝΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ; Φιλία-την αίσθηση του «ανήκειν» Σιγουριά- ζεστασιά Χαρά-χαλάρωση Γνώσεις-μέλλον Βήμα έκφρασης- δημιουργίας Πρότυπα Διέξοδο Άλλο 1.44%Γνώσεις-μέλλον 2.22%Φιλία-την αίσθηση του «ανήκειν» 3.9%Βήμα έκφρασης- δημιουργίας

Ερώτηση 20 α ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΣΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ; πολύ αρκετά λίγο ελάχιστα καθόλου 60% όχι40% ναι

18% 38% 19% 16% 9% Ερώτηση 20 β ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΣΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ; πολύ αρκετά λίγο ελάχιστα καθόλου 56% ναι44%όχι