Το Πλοίο Αναφοράς
Σκοπός Να προσδιοριστούν Οι απαιτήσεις για το πλοίο Οι τυχόν περιορισμοί Τα βασικά χαρακτηριστικά Το πλοίο που θα υποδειχθεί αποτελεί το «Πλοίο Αναφοράς» της μελέτης, ώστε να καταστεί δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων για την αγορά και την εκμετάλλευσή του.
Απαιτήσεις πλοιοκτήτη Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εκτίμηση του μεταφορικού έργου και τους περιορισμούς της γραμμής και του λιμένα, έχουμε : Μέγιστο Μήκος (συνολικό) : 145 m Χρόνος ταξιδίου : 7-8 ώρες 21 – 23 kn υπηρεσιακή ταχύτητα Αριθμός επιβατών : Κλίνες : 300 – 500 Μεταφορική ικανότητα αυτοκινήτων : ~17 φορτηγά / ~150 επιβατηγά αυτοκίνητα (~650 m lanes)
Εκτίμηση Σχεδίασης Μήκος μεταξύ καθέτων : ~130 m, ολικό : ~145 m Πλάτος : ~23 m Βύθισμα : 5,50-6,00 m Lanes : ~650 m Καταστρώματα οχημάτων : 2 Καταστρώματα ενδιαιτήσεων / χώρων εστίασης : 3 Αεροπορικά καθίσματα : ~500 Μηχανές : 4 x 4χρονες μηχανές & 3 Η/Μ Bowthruster/ Sternthruster, Stabilizers, Twinscrew Προσωπικό : άτομα (θερινή περίοδο)
Πλοίο Αναφοράς (Μέσος όρος) Ολικό μήκος (Loa) :137,68 m Μέγιστο πλάτος (B) :22,31 m Βύθισμα (Τ) :5,49 m Ταχύτητα υπηρεσίας (Vs) :23,06 kn Εγκατεστημένη ισχύς (EHP) : kW L/B = 6,185 B/T = 4,066 αριθμός Froude : 0,340
Ενδεικτικά πλοία Ι Tassili II [2004] / El Djazair II [2005]
Ενδεικτικά πλοία ΙΙ Νήσος Χίος [2007] / Νήσος Μύκονος [2005]
Νέες κατασκευές Ανάλογα newbuildings στην ελληνική ακτοπλοΐα: Blue Star Ferries: ΙΤΗΑΚΙ (Loa=123,80 m) - Daewoo, S. Korea (2000) PAROS/NAXOS (Loa=123,80 m) - Daewoo, S. Korea (2002) Hellenic Seaways : NISSOS MYKONOS (Loa=141,00 m) – Ελληνικά Ναυπηγεία/Σκαραμαγκάς (2005) NISSOS CHIOS (Loa=141,00 m) – Ναυπηγεία Ελευσίνας (2007) Εκτίμηση νέας κατασκευής για τέλη 2008: 9οΜ$-120Μ$ 80Μ€-100Μ€
Πλοία προς πώληση Τρέχουσες τιμές : 35Μ$ - 70Μ$ (30Μ€ – 60Μ€) Το κόστος κτήσης εξαρτάται κυρίως από την ηλικία και την κατάσταση του πλοίου Το κόστος επισκευών/μετασκευής εξαρτάται από την προσδοκία του πλοιοκτήτη και τις συνθήκες του ανταγωνισμού. Δεν είναι αναμενόμενο να βρεθεί πλοίο με τα χαρακτηριστικά του πλοίου αναφοράς κάτω των 25Μ$.
Διεθνής συγκυρία Τα συμβόλαια νέων κατασκευών αναμένονται τους ερχόμενους μήνες να παρουσιάσουν μεγάλη μείωση σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2008 Ο δανεισμός καθίσταται εξαιρετικά δύσκολος Οι τιμές των προς πώληση πλοίων δεν δείχνουν έντονα πτωτικές τάσεις στις περιπτώσεις που τα πλοία είναι σε καλή κατάσταση