Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 3: Έρευνα Αγοράς Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Advertisements

ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Διοικητική των επιχειρήσεων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα : Βέλτιστη Κεφαλαιακή Δομή, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 9: Πρότυπη Κοστολόγηση Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 4: Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 7: Οριακή Κοστολόγηση
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Διοικητική Λογιστική Ενότητα # 8: Λήψη βραχυπρόθεσμων αποφάσεων βάσει κόστους Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Προσχολική Παιδαγωγική
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (1 από 2)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Ενότητα 9 : Παραγωγική διαδικασία Καραμάνης Κωνσταντίνος
Προσχολική Παιδαγωγική
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Η έννοια της επιχείρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Πιθανότητες και Βιοστατιστική (Θ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 3: Έρευνα Αγοράς Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 2

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Κάτω από κάθε εικόνα παρέχεται ο σύνδεσμός της και στην εκάστοτε σελίδα ανήκουν και τα πνευματικά δικαιώματά της. 3

Σκοποί ενότητας 1.Να κατανοήσει τι σημαίνει έρευνα αγοράς 2.Να αντιλαμβάνεται τι είναι, πως χρησιμοποιείται και σε τι χρησιμεύει ένα Πληροφοριακό Σύστημα Μάρκετινγκ 3.Να διαχωρίζει τα είδη της έρευνας μάρκετινγκ και τα οφέλη της κάθε μιας. 4.Να γνωρίζει τις ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους συλλογής πρωτογενών στοιχείων και το πότε ενδείκνυται κάθε μια από αυτές. 5.Να ξέρει τι αποφάσεις συνεπάγεται η επιλογή και η συλλογή του δείγματος. 6.Να μπορεί να αντιληφθεί τα οφέλη της έρευνας μάρκετινγκ και το που αυτή μπορεί να εφαρμοστεί. 4

Περιεχόμενα ενότητας 1. Τι σημαίνει έρευνα αγοράς 2. Πληροφοριακό Σύστημα Μάρκετινγκ 3. Είδη έρευνας μάρκετινγκ -Τυπική -Άτυπη 4. Μέθοδοι συλλογής πρωτογενών στοιχείων -Ποσοτικές -Ποιοτικές 5. Το δείγμα 6. Έρευνα & Εφαρμογή 5

ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ Μάθημα: Αρχές Μάρκετινγκ, Ενότητα # 3: Έρευνα Αγοράς Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Λέξεις κλειδιά Έρευνα αγοράς Έρευνα μάρκετινγκ Πληροφοριακό Σύστημα Μάρκετινγκ Τυπική και Άτυπη έρευνα μάρκετινγκ Ποσοτικές και Ποιοτικές Μέθοδοι συλλογής πρωτογενών στοιχείων Δείγματοληψία 7

1. Τι σημαίνει έρευνα αγοράς 8

Σύνολο Τεχνικών και Αρχών που αποβλέπουν στη συστηματική Συλλογή Καταγραφή Ανάλυση Ερμηνεία Στοιχείων / Δεδομένων, με τέτοιο τρόπο που να βοηθούν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων Μάρκετινγκ για προϊόντα, υπηρεσίες και ιδέες. Τι είναι η έρευνα αγοράς... Γ. Πανηγυράκης 9

Πληροφορεί για τη Μελλοντική Πορεία των Πωλήσεων, Κερδών. Προσφέρει Στοιχεία για την Αγορά. Παρέχει τεχνικές Ανάλυσης Ποσοτικών και Ποιοτικών δεδομένων. Αναλύει τις Προτιμήσεις των Καταναλωτών. Τι προσφέρει 10

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ Η Ερευνα παράγει στοιχεία και δεδομένα και όχι Αποφάσεις. 2. Ιδιαίτερο βάρος σε στοιχεία που απαιτούν άμεση δράση. 3. Εξαιρετικές σε ποιότητα/ακρίβεια πληοροφορίες μπορεί να έχουν μηδενικό κόστος. 4. Βάρος στον ανθρώπινο παράγοντα πίσω από τους αριθμούς. 5. Ανάγκη Δημιουργικής Φαντασίας. 6. Ναι στα “Τυφλά Τέστ” (Blind Test)….έχοντας ανοιχτά τα μάτια σας.

12 1. ΠΟΙΟΣ ΣΥΛΛΕΓΕΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ; 2. ΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΘΑ ΣΥΛΛΕΧΘΟΥΝ ; 3. ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΘΕΙ ; (VARIABLES-POPULATION-SAMPLES) 4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΘΟΔΟΥ (ΤΕΧΝΙΚΗΣ) ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ 5. ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ 6. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 7. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 8. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

13 ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΤΥΠΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ/ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑΔΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

1.ΕΡΕΥΝΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ (MOTIVATION R/) 2.FOCUSED GROUP INTERVIEW 3.ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ 4.ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 5.NEED BENEFIT SEGMENTATION 6.PROBLEM DETECTION STUDIES -ΛΙΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 7.ΙΕΡΑΡΧHΣΗ(BBD&0,P.I.A) 8.ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 9.GAP ANALYSIS ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 14

ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΣΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ? ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ? ΠΟΣΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ? ΠΟΣΕΣ ΟΙ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ? ΔΕΙΓΜΑ ? ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ? 15

ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΟ ΜΙΓΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΤΗΝΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣΤΗΝΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟΝΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣΤΟΝΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟΥΣΠΕΛΑΤΕΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΣΤΟΥΣΠΕΛΑΤΕΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ 16

17 ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ MARKETING RESEARCH ΕΣΩ- ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΕΞΩ- ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Πραγματοποίηση της έρευνας από την επιχείρηση Πραγματοποίηση της έρευνας από την επιχείρηση Αγορά της μελέτης από μια ειδικευμένη επιχείρηση Αγορά της μελέτης από μια ειδικευμένη επιχείρηση ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΑΖΙ αβ α&β

ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΕΞΩ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ; ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΟΣΤΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΥΡΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ

ΕπιχείρησηΑρ. Χωρών Μητρική Χώρα Nielsen I.M.S. International Sami Arbitron Research International Infratest A.G.B. G.F.K. Burke Mrk Services Market Facts Η.Π.Α. ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η.Π.Α. εταιρίες έρευνας αγοράς 20

ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΡΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ερευνα Παρατήρηση, Εμπειρία 21

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΝΓΚ εσωτερικές πηγές πληροφοριών Τμήμα Ερευνας Μάρκετινγκ Χρηματοοικονομικό Τμήμα Τμήμα Πωλήσεων Διαφημιστικός Συνεργάτης κ.λ.π. εξωτερικές πηγές πληροφοριών Επαγγελματικές Ενώσεις Διεθνείς Οργανισμοί Κρατικοί Φορείς Βιβλιοθήκες Εμπορο-βιομηχανικές Ενώσεις κ.λ.π. 22

1. Χρονική Απόσταση της Ερευνας και της Απόφασης. 2. Ασαφής Καθορισμός των Στόχων της Ερευνας. 3. Οι Τελικοί Χρήστες έχουν ήδη πάρει τις Αποφάσεις τους. 4. Παράλειψη του γεγονότος ότι η Ερευνα Αγοράς περιλαμβάνει όχι μόνο τη Συλλογή αλλά και τη Συνεργασία στη Λήψη Αποφάσεων. 5. Αντικατάσταση της Διαδικασίας Λήψης Απόφασης. ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ 23

ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Προσανατολίζονται αποκλειστικά στις Τεχνικές. 2. Δυσκολία στην Επικοινωνία λόγω της χρήσης Ειδικής Ορολογίας. 3. Δεν δίνουν έμφαση στην επικερδή χρήση των Αποτελεσμάτων. 4. Ύπαρξη αρνητικής εμπειρίας σε βαθμό που να πιστεύουν στην Έρευνα Μάρκετινγκ αλλά όχι στους Ερευνητές.

ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Δεν επενδύουν αρκετά για έρευνα. 2. Δεν παίρνουν την έρευνα στα σοβαρά. 3. Χρήση “Ψευδοέρευνας” (Pseudo Research). 4. Δεν συμπεριλαμβάνονται στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων.

2. Πληροφοριακό Σύστημα Μάρκετινγκ 26

76% 29% 9% ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΜΠΕΙΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 27

Το πληροφοριακό σύστημα Marketing είναι μία συνεχής και αλληλοεπιδρούμενη δομή ανθρώπων, εξοπλισμού, διαδικασιών, ειδικά σχεδιασμένη για να συλλέγει, ομαδοποιεί, αναλύει, εκτιμά και διανέμει σε συνεχή βάση έγκαιρα και με ακρίβεια πληροφορίες marketing στους λήπτες αποφάσεων Το πληροφοριακό σύστημα Marketing είναι μία συνεχής και αλληλοεπιδρούμενη δομή ανθρώπων, εξοπλισμού, διαδικασιών, ειδικά σχεδιασμένη για να συλλέγει, ομαδοποιεί, αναλύει, εκτιμά και διανέμει σε συνεχή βάση έγκαιρα και με ακρίβεια πληροφορίες marketing στους λήπτες αποφάσεων 28

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ M.I.S. εισροές εκροές ταχύτερες αποφάσεις ταχύτερες αποφάσεις ποικιλία αγορών ποικιλία αγορών αποτελεσματική διοίκηση αποτελεσματική διοίκηση καταναλωτικές τάσεις καταναλωτικές τάσεις αφομοίωση τεχνολογίας αφομοίωση τεχνολογίας διοίκηση επιχειρηματικής διοίκηση επιχειρηματικής εικόνας εικόνας φήμες, διαστρεβλώσεις φήμες, διαστρεβλώσεις 29

Το Σύστημα Στήριξης Αποφάσεων Μάρκετινγκ Το Σύστημα Στήριξης Αποφάσεων Μάρκετινγκ είναι ένα σύστημα «παροχής πληροφοριών μάρκετινγκ» στα στελέχη των επιχειρήσεων, και τους παρέχει άμεση δυνατότητα ενημέρωσης για την εξέλιξη πιθανών σεναρίων 30

ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗ - ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ - ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΚΛΑΔΟΣ,ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣΥΣΤΗΜΑΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 31

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣΥΣΤΗΜΑΠΕΛΑΤΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε. ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ, ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ, ΤΑΣΕΙΣ, ΑΞΙΕΣ 32

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ πρώτες ύλες τεχνολογία ανθρώπινο δυναμικό Ισχυρά σημεία ευκαιρίες σημεία αδυναμιών απειλές εμπειρία, εικόνα, προϊόντα αγορές, συμμαχίες, διασυνδέσεις 33

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΟΠΙΑΣ Έντυπο υλικό Έρευνες αγοράς / εκθέσεις συμβούλων Έρευνες αγοράς / εκθέσεις συμβούλων Εμπορικές εκθέσεις Εμπορικές εκθέσεις Συνεντεύξεις εργαζομένων Πρόσληψη ντετέκτιβ Πρόσληψη ντετέκτιβ Πρόσληψη εργαζομένων του ανταγωνιστή Πρόσληψη εργαζομένων του ανταγωνιστή Δωροδοκία εργαζομένων ή του προμηθευτή του ανταγωνιστή Δωροδοκία εργαζομένων ή του προμηθευτή του ανταγωνιστή Εκβιασμός Εκβιασμός Κλοπή δειγμάτων Κλοπή δειγμάτων Υποκλοπή τηλεφώνων…. Υποκλοπή τηλεφώνων…. 34

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ marketing ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΡΟΗ ΕΣΩ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΡΟΗ ΕΞΩ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ MARKETING ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 35

ΕΜΠΕΙΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (EXPERT SYSTEM) είναι ένα ΣΥΣΤΗΜΑ το οποίο προσομοιώνει την ανθρώπινη πείρα/γνώση (human expertise) σε καλά καθορισμένους τομείς προβλημάτων. Τα ΕΜΠΕΙΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ συνδέονται άμεσα με την έρευνα πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη. ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΣΥΛΛΟΓΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ (διαδικαστική / procedural προσέγγιση) 36

3. Είδη έρευνας μάρκετινγκ 37

ÅóùôåñéêÝò óôçí åðé÷åßñçóç ðçãÝò ÅîùôåñéêÝò óôçí åðé÷åéñçóç ðçãÝò Δευτερογενείς Πηγές Πληροφοριών Πρωτογενείς Πηγές Πληροφοριών Παρατήρηση (Observation) Πειραματικές μέθοδοι (Experimental methods) Μελέτες (Surveys) 2. ΤΥΠΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 1. ΑΤΥΠΗ ΕΡΕΥΝΑ 38 Είδη έρευνας

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ? ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΓΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΗΓΕΣ? ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΦΟΡΜΕΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΟΧΙ ΝΑΙ ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ? ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ? ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Res 11 39

3.1 Άτυπη Έρευνα 40

ΑΤΥΠΗ ΕΡΕΥΝΑ “Το να διοικείς μια επιχείρηση είναι το να διοικείς το μέλλον. Και το να διοικείς το μέλλον, είναι το να διοικείς πληροφορίες.” “Το να διοικείς μια επιχείρηση είναι το να διοικείς το μέλλον. Και το να διοικείς το μέλλον, είναι το να διοικείς πληροφορίες.” “ Ενα πρόβλημα καλά ορισμένο είναι μισολυμένο” “ Ενα πρόβλημα καλά ορισμένο είναι μισολυμένο” 41

ΑΤΥΠΗ ΕΡΕΥΝΑ Πληθώρα αναγκαίων πληροφοριών Μάρκετινγκ Πληθώρα μη αναγκαίων πληροφοριών Μάρκετινγκ Πληροφορίες διεσπαρμένες στην επιχείρηση Συγκράτηση πληροφοριών από στελέχη Σημαντικές πληροφορίες φτάνουν αργά, “χωρίς ακρίβεια” “παραποιημένες”... 42

Εσωτερικές πηγές. Κρατικές εκθέσεις, μελέτες, στοιχεία Περιοδικά, βιβλία… Εμπορικά στοιχεία, κλαδικές μελέτες Πανεπιστημιακές μελέτες Εταιρίες έρευνας αγοράς κ.α…ΠΗΓΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 43

ΠΗΓΕΣ: ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ (U.N.) UNESCO ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ (WORLD BANK) CITIBASE (U.S.A.) STATISTICHE BUNDESTANT (GERMANY) EUROMONITOR: MARKETING IN EUROPE WORLDCAST THE ECONOMIST ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙΕΞΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙΕΞΑΓΩΓΕΣ 44

ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΞΑΓΩΓΩΝ (Ο.Π.Ε.) ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (DATA BANKS) Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (Ι. Μ. F. ) ΟΑΣΑ (Ο.Ε.C.D.) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ (Ε.U.) 45

3.2 Τυπική Έρευνα 46

ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΜΕΣΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ Desk Research 47

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Στοιχεία γενικού ενδιαφέροντος Στοιχεία που δεν είναι (ίσως) σύγχρονα Αγνοια της συγκεκριμένης μεθοδολογίας συλλογής Αντιφατικά συμπεράσματα μεταξύ των διαφόρων πηγών 48

ΕΙΔΗ ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 2.2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ (EXPERIMENTAL RESEARCH,CAUSAL) 1. ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ (EXPLORATORY RESEARCH) 2.ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ (CONCLUSIVE RESEARCH) 2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ (DESCRIPTIVE RESEARCH) Res 11 49

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ1. ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ2. ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΚΑΘΟΡΙΣΤΕΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΜΙΚΡΟ, ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΕΓΑΛΟ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΥΠΙΚΗ ΣΚΟΠΟΣ ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΟΡΙΣΤΗ ΠΗΓΕΣ ΔΕΙΓΜΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΤΥΠΗ, ΜΗ ΠΟΣΟΤΙΚΗΤΥΠΙΚΗ, ΠΟΣΟΤΙΚΗ 50

ΚΑΟΘΡΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΕΡΕΥΝΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗΕΡΕΥΝΑ ΟΧΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗΕΡΕΥΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΕΡΕΥΝΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΧΙ ΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 51

4.ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ (Case Study Method) 2. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΟΜΑΔΩΝ (Focus Group Interviews) 3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 1. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ( Expert Opinion Survey, Key Information Technique) ( Expert Opinion Survey, Key Information Technique) ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 52

ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 2. Επαναλαμβανόμενες μετρήσεις, -Εκτεταμένες μελέτες (longitudional studies),. -Αντιπροσωπευτικό δείγμα. 1. Συγκεκριμένη περίοδος Αντιπροσωπευτικές μελέτες (Cross sectional studies) -Αντιπροσωπευτικές μελέτες (Cross sectional studies) -Χρησιμοποίηση αντιπροσωπευτικού δείγματος -Χρησιμοποίηση αντιπροσωπευτικού δείγματος (omnibus panels) 53

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 3. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΜΑΔΑΣ ΟΜΑΔΑΣ 4. ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 2. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 54

4. Μέθοδοι συλλογής πρωτογενών στοιχείων

Πηγές πρωτογενών στοιχείων PRIMARY DATA SOURCESσυνεντεύξεις μέθοδοιπαρατήρησης πειραματικές μέθοδοι Προσωπικές συνεντεύξεις Προσωπικές συνεντεύξεις Τηλεφωνικές συνεντεύξεις Τηλεφωνικές συνεντεύξεις Ταχυδρομική επαφή Ταχυδρομική επαφή Προσωπική παρατήρηση Προσωπική παρατήρηση Μηχανική παρατήρηση Μηχανική παρατήρηση “Εμφαση στο ΤΙ συμβαίνει “Εμφαση στο ΤΙ συμβαίνει και όχι στο ΓΙΑΤΙ.” και όχι στο ΓΙΑΤΙ.” Μάρκετινγκ Τέστ Μάρκετινγκ Τέστ Προσομοίωση αγοράς Προσομοίωση αγοράς κόστοςκόστος χρόνοςχρόνος τρόπος πραγματοποίησηςτρόπος πραγματοποίησης 56

ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ερωτηματολόγιο- Παρατήρηση Πείραμα Ερωτηματολόγιο Ανάγκη Τυποποίησης των Ερωτήσεων => αύξηση της ταχύτητας και ακρίβειας. 57

ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Το ερωτηματολόγιο είναι ένα εργαλείο συλλογής και καταγραφής απαντήσεων και περιλαμβάνεται στη μέθοδο των συνεντεύξεων ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Ενεργός ρόλος των συμμετέχοντων, άμεση επικοινωνία. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Δεν υπάρχει άμεση επαφή. Res 42 58

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ή ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ; Οι μέθοδοι δεν υποκαθιστούν η μία την άλλη Τα μειονεκτήματα / πλεονεκτήματα που παρουσιάζονται έχουν άμεση σχέση με τη συγκεκριμένη περίπτωση Οι μέθοδοι δεν υποκαθιστούν η μία την άλλη Τα μειονεκτήματα / πλεονεκτήματα που παρουσιάζονται έχουν άμεση σχέση με τη συγκεκριμένη περίπτωση 59

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ -ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, -ή ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ (ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ) 60

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΧΡΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΟΧΙ Είναι δυνατή η ακριβής μέτρηση των μεταβλητών που ενδιαφέρουν το διοικητή προϊόντος; Η παρατήρηση θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί στα χρονικά περιθώρια της έρευνας; Μπορούμε να καλύψουμε το κόστος της παρατήρησης; ΝΑΙ 61 Συνέντευξη ή παρατήρηση;

ΤΥΠΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗ(QUALITATIVE) Πχ. Ομαδικές συζητήσεις ΠΟΣΟΤΙΚΗ(QUANTITATIVE) π.χ usage & attitude survey locator 62

4.1 Ποσοτικές Μέθοδοι Ερωτηματολόγιο

ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ερωτηματολόγιο 64 Οι ερωτήσεις που γράφω είναι οι σωστές;Εχουν την ίδια σημασία για τον καταναλωτή;Με ποια σειρά;

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ 1. Τι πληροφορίες θέλεις; 2. Τι είδος ερωτήσεων θα χρησιμοποιήσεις; 3. Πόσες ερωτήσεις και με ποια σειρά; 4. Δοκιμαστικό ερωτηματολόγιο Περιεχόμενο Εμφάνιση 5. Διορθώσεις, τελικό σχέδιο. 65

ΟΧΙ 1) Διχοτομημένη: χ Συμφωνώ Διαφωνώ 3)Βαθμός συμφωνίας: Likert 2) Πολλαπλής επιλογής: ΝΑΙ ΕΙΔΗΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 66

- Ανοικτές ερωτήσεις - Σύνδεση λέξεων - Συμπλήρωση προτάσεων 5)Διαφορική σημασία: 4)Βαθμός εκτίμησης: Εξαιρετικό Πολύ καλό Καλό Μέτριο ΕΙΔΗΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 67

ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Γιατί καπνίζεις τη μάρκα “X”; ΝΑΙ στις γενικές ανοικτές ερωτήσεις - εισαγωγή ΝΑΙ στις γενικές ανοικτές ερωτήσεις - εισαγωγή «Τι γνώμη έχεις για την έγχρωμη ΤV;» ΠΡΟΣΟΧΗ: - ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ, ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ - ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΙΡΑ Αναμένεται να αγοράσεις κάποτε πιάνο Εξήγησε... Αναμένεται να αγοράσεις κάποτε πιάνο Εξήγησε... 68

ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ-ΑΜΕΣΗ * Τι αγοράζεις….; ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ * Τι αγοράζουν….; Πρόβλεψε διάστημα. Πρότεινε απάντηση. Προσοχή στη σειρά. Προσοχή στις λέξεις και το βάρος τους. Res 49 69

1. Καθορισμός του είδους των πληροφοριών που θέλουμε. ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ 2. Τρόπος χρήσης. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ 3. Περιεχόμενο ερώτησης. Είναι απαραίτητα η ερώτηση; Είναι απαραίτητα η ερώτηση; Μήπως χρειάζονται περισσότερες; Μήπως χρειάζονται περισσότερες; Πρακτικοί Κανόνες Ερωτηματολογίου 70

“Νομίζετε ότι το προϊόν “X” καθαρίζει καλύτερα χωρίς να χαλάει το υλικό των ρούχων σας; “Γιατί χρησιμοποιείτε το απορρυπαντικό “X” ;” το βρίσκω εύκολα μου το πρότειναν οι φίλοι μου για να καθαρίζω τα ρούχα “Τι σου αρέσει από το Χ σε σχέση με τα άλλα;” “Από πού έμαθες για αυτό;” 71 Μήπως χρειάζονται περισσότερες ερωτήσεις αντί μίας και μοναδικής;

ΜΗΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ; ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ; Δεν ΘΕΛΕΙ Δεν μπορεί να την εκφράσει. εισόδημα ειδικά περιοδικά…. 72

73 1. ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΑΜΕΣΕΣ/ ΕΥΘΕΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ μεγάλα δείγματα περιγραφικές έρευνες 2. ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΕΜΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ μεγάλη ευελιξία που διευκολύνει την παροχή απαντήσεων διερευνητική έρευνα με προσωπικές συνεντεύξεις και συνεντεύξεις σε βάθος ευρεία χρήση στο βιομηχανικό marketing συνδυασμός με συνεντεύξεις ομάδων

ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΑΜΕΣΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ μεγάλα δείγματα περιγραφική έρευνα συμπληρώνεται με ανοικτές ερωτήσεις ευκολία στην απάντηση και στην επεξεργασία 74

ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΕΜΜΕΣΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΕΜΜΕΣΟΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Διερεύνηση προδιαθέσεων σε ευαίσθητα κοινωνικά θέματα. Τι και πόσο ισχυρίζονται ότι ξέρουν ένα θέμα. Βρες ΣΩΣΤΕΣ και ΛΑΘΟΣ απαντήσεις. 75

ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΑΜΕΣΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Η ευελιξία της μεθόδου βοηθά στην παροχή απαντήσεων Διερευνητική έρευνα Συνεντεύξεις σε βάθος ατόμων και ομάδων (In-Depth interview, Focus Groups) 76

ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΕΜΜΕΣΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ (MOTIVATION RESEARCH). ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΡΟΘΕΣΕΘΣ, ΦΟΒΟΙ, ΤΑΜΠΟΥ, ΕΛΠΙΔΕΣ, ΠΡΟΣΔΟΚΛΙΕΣ, ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ‘Η ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ. Η ΑΜΕΣΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (PROJECTIVE TECHNIQUES) 77

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΒΑΘΜΟΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΜΕΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΙΚΡΟΣ ΜΙΚΡΗ ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΜΕ ΕΜΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΜΕ ΕΜΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 78

4.2 Ποιοτικές Μέθοδοι Άμεση μέθοδος συλλογής- Συνέντευξη Έμμεσοι μέθοδοι συλλογής

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΚΙΝΗΤΡΑ Αντικείμενο Μελέτης Κύρος - Εικόνα του Γραφείου Ερευνας Κοινωνική Συμπεριφορά ΠΡΟΣΟΧΗ: Χρόνος που απαιτείται Είδος ερωτήσεων Σκοπός της έρευνας 80

Συνέντευξη Ευλυγισία συλλογής ποικιλίας πολλών και διαφορετικών στοιχείων (versatility) Συνεπάγεται συνήθως λιγότερο κόστος και χρόνο από ό,τι η παρατήρηση Μικρότερη ακρίβεια στη συλλογή στοιχείων (data accuracy) Μικρότερη άνεση στη συμμετοχή 81

Τρόποι επαφής (contact methods) με το δείγμα της έρευνας Τηλεφωνική συνέντευξη Υπέρ η πιο γρήγορη Κατά επιλεκτική πρόσβαση,συντομία,απρόσωπες Συνέντευξη μέσω ταχυδρομείου Υπερ για απρόθυμα για συνέντευξη άτομα Κατα μικρή αναλογία απαντήσεων,απλοποιημένα ερωτηματολόγια Προσωπική συνέντευξη Υπερ ευελιξία,πληρότητα Κατα υψηλό κόστος,απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και επίβλεψη ατομική ομαδική 82

ΕΙΔΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΑΧ/ΙΚΗ ΤΗΛ/ΚΗ Πραγματοποίηση πολύπλοκων ερωτημάτων Συλλογή πολλών στοιχείων Ακρίβεια αποτελεσμάτων Έλεγχος παρέμβασης Βαθμός ελέγχου δείγματος Χρόνος πραγματοποίησης Πιθανότητα ανταπόκρισης Κόστος

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ “ΔΟΜΗΜΕΝΩΝ - ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΩΝ” ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Ευελιξία Κόστος Χρόνος Ακρίβεια Ευκολία παροχής απαντήσεων Ευελιξία Κόστος Χρόνος Ακρίβεια Ευκολία παροχής απαντήσεων Χρησιμοποίηση δομημένες ερωτήσεις αν δεν ψάχνεις για νέα στοιχεία ή ιδέες και γνωρίζεις την ποικιλία των πιθανών απαντήσεων Χρησιμοποίηση δομημένες ερωτήσεις αν δεν ψάχνεις για νέα στοιχεία ή ιδέες και γνωρίζεις την ποικιλία των πιθανών απαντήσεων Res 43 84

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ “ΔΟΜΗΜΕΝΩΝ - ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ είδος έρευνας ερώτηση 85

Μή Δομημένη Συνέντευξη Μερικώς ΔομημένηΣυνέντευξη ΤαχυδρομικόΕρωτηματολόγιο 86

ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ. ΠΛΗΡΩΣ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ (COMPLETELY STRUCTURED QUESTION) Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX σε σύγκριση με το σαπούνι Palmolive;... Είναι φθηνότερο... Διαρκεί περισσότερο... Εχει καλύτερο άρωμα... Περιποιείται καλύτερα το δέρμα... Προσφέρεται σε περισσότερα σχήματα ή συσκευασίες Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX σε σύγκριση με το σαπούνι Palmolive;... Είναι φθηνότερο... Διαρκεί περισσότερο... Εχει καλύτερο άρωμα... Περιποιείται καλύτερα το δέρμα... Προσφέρεται σε περισσότερα σχήματα ή συσκευασίες ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΔΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ 87

. ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ (UNSTRUCTURED QUESTION) Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX σε σύγκριση με το σαπούνι Palmolive;... Είναι φθηνότερο... Διαρκεί περισσότερο... Εχει καλύτερο άρωμα... Περιποιείται καλύτερα το δέρμα... Προσφέρεται σε διαφορετικά μεγέθη... Αλλο σημαντικό στοιχείο που δεν αναφέρεται. Ποιο;... Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX σε σύγκριση με το σαπούνι Palmolive;... Είναι φθηνότερο... Διαρκεί περισσότερο... Εχει καλύτερο άρωμα... Περιποιείται καλύτερα το δέρμα... Προσφέρεται σε διαφορετικά μεγέθη... Αλλο σημαντικό στοιχείο που δεν αναφέρεται. Ποιο;... Η ερώτηση δεν παρουσιάζεται με τον ίδιο τρόπο στους ερωτώμενους και δεν διαθέτει καθορισμένες απαντήσεις. Ο βαθμός δόμησης τω ερωτήσεων μπορεί να διαφέρει σε μεγάλο βαθμό. 88

ΑΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ “Πόσο χρονών είσαστε την πρώτη φορά που..?” Παρά... “Εχετε ποτέ κλέψει σ’ ένα Supermarket ?” KINSEN TECHNIQUE 89

ΕΜΜΕΣΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  Χρησιμοποίηση εικόνων, λέξεων, ιστοριών … και έρευνα κινήτρων  Γιατί νομίζετε ότι αγοράζουν τη μάρκα “X”; ΤΕΧΝΙΚΕΣ:  Σειρά άμεσων ερωτήσεων που οδηγούν στην απάντηση ενός θέματος που ενδιαφέρει. 90

ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΕΛΕΙΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX, σε σχέση με το σαπούνι Palmolive; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πλεονεκτήματα του σαπουνιού LUX, σε σχέση με το σαπούνι Palmolive;

ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.“Οταν σκέφτεσαι αυτοκίνητα ποιες μάρκες έρχονται στο μυαλό σας”.“Πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που σας προσφέρουμε;”.“Ποιες οι υπηρεσίες, που σας προσφέρει το υποκατάστημα της τράπεζάς μας στην περιοχή σας; 92

Πώς θα μπορούσε να σε εξυπηρετήσει καλύτερα η επιχείρηση; Ποιό θα ήταν το αποτέλεσμα; Γιατί δεν είσαι απόλυτα ικανοποιημένος; Νομίζουν και οι γνωστοί σου το ίδιο; 93 ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΙ ΜΑΡΚΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ? Υποκειμενική/Αντικειμενική παρουσίαση της ερώτησης ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΥΚΟΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΕΦΥΓΕ ‘ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ’ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΜΕ ΝΕΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΙΑ ‘ΛΟΓΙΚΗ’ ΣΕΙΡΑ ΔΟΚΙΜΗ/PRETEST 94

95 Έμμεσοι μέθοδοι συλλογής 1. TEST ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ 2. ΤΕΣΤ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ 3. PROJECTIVE TEST(ΠΡΟΒΟΛΗΣ) 4. ΤΕΣΤ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ(SCALING)

1.TEST ΣΥΣΧΕΤΙΣΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΛΕΞΕΩΝ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΛΕΞΕΩΝ ΣΥΝΕΧΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΣΥΝΕΧΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 96

3. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ Είναι μία ΜΗ-ΔΟΜΗΜΕΝΗ μορφή ερωτηματολογίου Είναι μία ΜΗ-ΔΟΜΗΜΕΝΗ μορφή ερωτηματολογίου στην οποία ένα αμφίβολο «αντικείμενο» παρουσιάζεται στους συμμετέχοντες και ζητούμε την αντίδρασή τους. στην οποία ένα αμφίβολο «αντικείμενο» παρουσιάζεται στους συμμετέχοντες και ζητούμε την αντίδρασή τους. Ταύτιση λέξεων (Word Association Test) Ταύτιση λέξεων (Word Association Test) Συμπλήρωση προτάσεων (Sentence Completion Test) Συμπλήρωση προτάσεων (Sentence Completion Test) Μέτρηση προσωπικότητας (Thematic Appreciation Test) Μέτρηση προσωπικότητας (Thematic Appreciation Test) Ερευνα με σκίτσα (Cartoon Test) Ερευνα με σκίτσα (Cartoon Test) 97

3. ΤΕΣΤ ΠΡΟΒΟΛΗΣ (PROJECTIVE) ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΕΙΚΟΝΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΛΕΞΕΩΝ 98

4. ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ(SCALING) Το κάτι άλλο Δυνατή Διαφορετική λέξη Αναψυκτική Δυνατότητα Οπως όλες οι άλλες ελαφρή Όπως όλες 99

Emotional appeals Pleasant mood Source appeals Rely on action, voice,movement Appeal to logic,use principles that he accepts PathosEmotional EthosDogmatic Logic Reason why 100

ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ Ποια απο τα προϊόντα που αναφέρονται παρακάτω είναι o καλή αξία για χρήματα o Σύγχρονα o Ακριβά o Απευθύνονται σε ηλικιωμένους ΑΒC -καλή αξία για χρήματα Σύγχρονα Ακριβά Απευθύνονται σε ηλικιωμένους Δίνουν προσφορές BRAND ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 101

5. Το δείγμα 102

ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΤΥΧΑΙΑ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ (RANDOM SAMPLING) Ιδια πιθανότητα επιλογής για κάθε μονάδα του πληθυσμού 2. ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ (STRATIFIED SAMPLING) Δημιουργία ομάδων με τα ίδια χαρακτηριστικά και κατόπιν επιλογή με τη μέθοδο των πιθανοτήτων από την κάθε ομάδα ξεχωριστά. 3. ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ (QUOTA SAMPLING) Επιλογή βάσει ορισμένων μεταβλητών/χαρακ τηριστικών.

S A M B L I N G P L A N 104 Αντικείμενο - Μονάδα δείγματος (Sampling Unit) Ποια είναι τα άτομα εκείνα που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην έρευνα; Sampling frame Population Μέγεθος δείγματος (Sample Size) Σε πόσα άτομα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η συνέντευξη (επαφή); Δειγματοληπτική διαδικασία (Sampling Procedure) Με ποιο τρόπο είναι σκόπιμο να επιλεγούν τα άτομα του δείγματος.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ Προσεκτική επιλογή δείγματος. Δυνατότητα “επαφής”. Ιδιες ερωτήσεις με αναγκαίες παραλλαγές. Συμπληρωματικές ερωτήσεις. Ερωτήσεις σε “βάθος” όταν “δεν ξέρω”. Χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Μαγνητοφώνηση. 105

1. Αναφορά σε γεγονότα 2. Βαθμός ανάμνησης Δημογραφικά χαρ/κα ΠροσωπικότηταΕμπειρία... ΠροδιάθεσηΚίνητρα... Συμπεριφορά Συμπεριφορά ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠροσωπικότηταΕμπειρία... ΠροδιάθεσηΚίνητρα... ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ 106

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΠΟΥ ΡΩΤΑΜΕ ; Η μνήμη είναι συνάρτηση: του γεγονότος της ικανότητας μνήμης του ατόμου του χρόνου της συσχέτισης με προσωπική εμπειρία Προσωπικό σύστημα αξιών Επιλογή Σταθερότητα Προσωπικό χαρακτηριστικά (άνδρας / γυναίκα κλπ) Aided Research Δείξε το προϊόν Διαφήμιση 107

ΜΠΟΡΕΙ, ΞΕΡΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΡΩΤΑΜΕ, ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ; Πως συγκρίνεις το “ARIEL” με τα άλλα απορρυπαντικά που ξέρεις; Ποια απορρυπαντικά χρησιμοποιείς; Δώσε ιεραρχία. Χρησιμοποίησες “ARIEL” τον τελευταίο χρόνο; ΝΑΙ ΟΧΙ Τους τελευταίους μήνες; ΝΑΙ ΟΧΙ 108

6.Έρευνα και Εφαρμογή 109

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ MARKETING RESEARCH ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ MARKETING RESEARCH ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ/ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ/ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ,MARKET SHARE ANALYSIS ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ,MARKET SHARE ANALYSIS MARKET STRUCTURE,CONDUCT & PERFORMANCE ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΪΟΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 110

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 111

Fm radio & New York’s Grand Central Station ‘’Do you think it is right that you,as a member of a captive audience should be compelled to listen,against your will,to material which under the constitution no one has the right to force you to listen to? Bias Wording 112

Βιβλιογραφία Bagozzi, R. P. (Ed.). (1994). Principles of marketing research (pp ). Cambridge, MA: Blackwell. Churchill, G. A., Brown, T. J., & Suter, T. A. (2004). Basic marketing research. Green, P. E., & Tull, D. S. (1970). Research for marketing decisions. Kinnear, T. C., Taylor, J. R., & Kresge, S. S. (1996). Marketing research: an applied approach. 113

Τέλος Ενότητας # 3 Μάθημα: Αρχές Μάρκετινγκ, Ενότητα # 3: Έρευνα Αγοράς Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων