.   Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Advertisements

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Κεφάλαιο 7: Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε) 7.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του Η.Ε 7.2 Τα επίπεδα διάκρισης του Η.Ε 7.3 Οι επιπτώσεις του Η.Ε στον χώρο των.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ» ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:ΜΟΧΙΑΝΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ» ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Νίκος Σαριδάκης,Φ Κακλαμάνης, Α. Στασής1 ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προτεραιότητες για την ταχύτερη ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στη.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ‘’Μ.Π.Σ Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων’’ Καθηγήτρια: Καρύδα Μαρία Φοιτήτρια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
LOGO 12 ο Ετήσιο Συνέδριο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 5-6 Οκτωβρίου 2010 Οδυσσέας Ράπτης - Μέλος Δ.Σ. CitiesNet Α.Ε.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
1 Π. Μαυρογένης ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ: 1. Εξηγεί τι είναι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τουριστικού Πρακτορείου (Ο.Π.Σ.Τ.Π.) 2. Αναφέρει τις κυριότερες.
1 Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στις Ξενοδοχειακές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις. Από τις Σημειώσεις του Μαθήματος (Νοέμβριος 2004), το Διαδίκτυο και προσωπικές.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Η πειρατία στο διαδίκτυo
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΜΣ 513 Ακαδημαϊκό Έτος Εαρινό Εξάμηνο.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
52 ΧΡΗΣΗ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ Η/Υ. 53 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Κ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Εργαστήρια Πληροφορικής Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα και Εφαρμογές Διαδικτύου και Εφαρμογές.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
% Δεκτή πολλαπλότητα απαντήσεων Ερ α ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με Η/Υ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Εισαγωγή στο μάθημα Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού Λογισμικού.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες.
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

  Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση με Καταναλωτή (Business to Customer, B2C) = ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο ◦ Ενδοεπιχειρησιακό ΗΕ (Intra-business)  Επιχειρήσεις με υπαλλήλους (Β2Ε) ή Επιχείρηση με επιχείρηση με καταναλωτή (Β2Β2C)

 ◦ Καταναλωτής με επιχείρηση (Consumer to Business, C2B) ◦ Καταναλωτής με Καταναλωτή (Consumer to Consumer, C2C) ◦ Ηλεκτρονικό Εμπόριο Peer to Peer (P2P) ◦ Κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mobile commerce, m-commerce) ◦ Κοινωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο (social commerce, s-commerce) ◦ Τοπικό ηλεκτρονικό εμπόριο (local commerce, l-commerce)

  Συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (συνήθως χονδρικό εμπόριο π.χ. κατασκευαστές - προμηθευτές)  Οι εταιρίες προσπαθούν να αυτοματοποιήσουν ηλεκτρονικά την εμπορική διαδικασία, με σκοπό την απλοποίηση των διαδικασιών και του κόστους προμηθειών, ταχύτερη αποστολή προμηθειών και αποτελεσματικό έλεγχο των αποθεμάτων  Σήμερα αποτελεί πάνω από 85% του όγκου του ΗΕ

 Οι Διεπιχειρησιακές Εφαρμογές περιλαμβάνουν εφαρμογές μεταξύ δύο ή περισσοτέρων επιχειρήσεων που έχουν ως στόχο τον εξορθολογισμό των μεταξύ τους συναλλαγών, ανασχεδιάζοντας, αντικαθιστώντας ή αναβαθμίζοντας μια σειρά διαδικασιών.

  Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι εφαρμογές Διαχείρισης Προμηθειών οι οποίες προάγουν τις επιχειρηματικές συνεργασίες, μειώνοντας τα κόστη και τους χρόνους επεξεργασίας των παραγγελιών αγοράς  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Αποθεμάτων μειώνουν τη διάρκεια του κύκλου παραγγελία-αποστολή-πληρωμή ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B

  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Διανομών επιτρέπουν την ηλεκτρονική μετάδοση εγγράφων αποστολής και διανομής προϊόντων, συνεισφέροντας στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων.  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Καναλιών ενημερώνουν άμεσα τους εμπορικούς συνεργάτες μιας επιχείρησης για οποιαδήποτε μεταβολή στην κατάσταση λειτουργίας τους.  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Πληρωμών που διασυνδέουν τις επιχειρήσεις με τους προμηθευτές και τους διανομείς τους, επιτρέποντας έτσι την ηλεκτρονική αποστολή και λήψη πληρωμών.  Παραδείγματα: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B –

  Μία ενδιαφέρουσα εφαρμογή B2B είναι η ηλεκτρονική αγορά της Boeing  Η Boeing είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πολεμικών και πολιτικών αεροσκαφών σε διεθνές επίπεδο  Η εταιρεία διαμόρφωσε μία αγορά, την οποία ονόμασε PART με στόχο να υποστηρίξει τις ανάγκες συντήρησης των πελατών –εταιρειών (εξυπηρέτηση επιχειρηματικών πελατών)  Στρατηγική του PART είναι να παρέχει ηλεκτρονική πρόσβαση από ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης στις αεροπορικές εταιρείες (πελάτες) αλλά και στους παροχείς ανταλλακτικών (προμηθευτές)  Στην αρχή, η επικοινωνία με πελάτες και προμηθευτές πραγματοποιούνταν μέσω τεχνολογιών EDI

  To 1996, η Boeing δημιούργησε στο Διαδίκτυο την PART  Οι πελάτες μπορούσαν: Να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τις τιμές τους  Να παραγγείλουν ανταλλακτικά  Να ελέγξουν την κατάσταση των παραγγελιών  Σε λιγότερο από ένα έτος, περίπου το 50% των πελατών της εταιρείας χρησιμοποιούσε το PART για την τοποθέτηση παραγγελιών και την αναζήτηση πληροφοριών υποστήριξης  Η εφαρμογή BOLD (Boeing OnLine Data) δίνει τη δυνατότητα σε μηχανικούς και τεχνικούς στα αεροδρόμια να έχουν πρόσβαση σε τεχνικούς οδηγούς (manuals) που χρειάζονται για συντηρήσεις και επισκευές  

  VW ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη 6,3 εκατ. αυτοκίνητα κάθε χρόνο  VW Group περιλαμβάνει Audi, Bentley, Bugatti, Lamborgini, Seat, Skoda  Κάθε μεγέθους προμηθευτής μπορεί να έχει πρόσβαση στο VWGroup Supply με ένα βασικό πρόγραμμα περιήγησης  Εγγεγραμμένοι προμηθευτές  60 Εφαρμογές: αιτήσεις για προσφορές, διαπραγματεύσεις συμβολαίων, κατάλογο προϊόντων (περιλαμβάνει 2,5 εκ. προϊόντα), διαχείριση παραγγελιών, πληρωμές...  Το 2010 διεξήχθησαν ηλεκτρονικές διαπραγματεύσεις συμβολαίων στο Internet αξίας 12 δις € 

  Συναλλαγές λιανικού εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων με μεμονωμένους αγοραστές   

 Οι εφαρμογές της κατηγορίας B2C είναι ταχύτατα εξελισσόμενες λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του διαδικτύου.  Amazon.com (1995) Amazon.com  Oroloi.gr Oroloi.gr  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικών Οικονομικών επιτρέπουν στον καταναλωτή να διαχειρίζεται τις επενδύσεις και τα οικονομικά του με τη χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών εργαλείων.  Oι εφαρμογές Αγοράς Αγαθών και Απόκτησης Πληροφοριών του παρέχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης online αγορών και εξεύρεσης κάθε είδους πληροφοριών. Διαχείρηση προσωπικών οικονομικώνΑγορά αγαθών και απόκτηση πληροφοριών Διαχείρηση προσωπικών οικονομικώνΑγορά αγαθών και απόκτηση πληροφοριών

 ΧαρακτηριστικόB2CB2B Αποθήκευση πληροφοριών πελατών Μόνο στο server του εμπορικού καταστήματος Και στον server του πελάτη/ Επικοινωνία συστήματος πελάτη με λογιστικό τμήμα, αποθήκη, τμήμα αποστολής και λήψης παραγγελιών Αναζήτηση νέων προϊόντωνΕιδικά συστήματα λογισμικού λιγότερο απαραίτητα Συστήματα σύγκρισης τιμών απολύτως απαραίτητα Ακριβείς ημερομηνίες παραλαβήςΛιγότερο σημαντικόΠολύ σημαντικό & διευκρινίζονται κατά την παραγγελία Συμβόλαια παραγγελίαςΜη επίσημα είναι ικανοποιητικάΕπίσημα μέσω η-εγγράφων (όροι, προϋποθέσεις, συμφωνίες) Διαδικασία αγοράςΔεν απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες Συνδυασμένη προσπάθεια πολλών συστημάτων και ατόμων Μέσο αγοράςΠιστωτικές κάρτεςΣύνθετες η-πληρωμές (cheques, EFT, συναλλαγματικές διαδικασίες) Ενδιάμεσοι φορείςΔεν υπάρχουν πολλοίΥπάρχουν πολλοί (χρηματομεσιτικές εταιρίες, τράπεζες)

  Περιλαμβάνει όλες τις εσωτερικές δραστηριότητες ενός οργανισμού που αφορούν στην ανταλλαγή αγαθών/ υπηρεσιών/ πληροφοριών μεταξύ διαφόρων ατόμων, μονάδων και τμημάτων μέσα στον οργανισμό  Λαμβάνει χώρα συνήθως σε ενδοδίκτυα ή σε εταιρικές πύλες  Παραδείγματα: ◦ Πώληση εταιρικών αγαθών σε υπαλλήλους ◦ η-εκπαίδευση

Η κατηγορία των Ενδο-επιχειρησιακών Εφαρμογών περιλαμβάνει κάθε εσωτερική χρήση των τεχνολογιών του ΗΕ στα πληροφοριακά συστήματα ενός οργανισμού.

  Οι βασικότερες εφαρμογές αυτής της κατηγορίας αφορούν την Επικοινωνία Ομάδων Εργασίας, επιτρέποντας στα στελέχη μιας επιχείρησης να επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο και Τηλεδιάσκεψη. ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ

  Οι Ηλεκτρονικές Εκδόσεις αποτελούν εφαρμογές οι οποίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να οργανώνουν, δημοσιεύουν και διανέμουν εγχειρίδια για τους εργαζομένους, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Web.  Οι εφαρμογές που αφορούν την Παραγωγικότητα του Εργατικού Δυναμικού βελτιώνουν τη ροή πληροφοριών μεταξύ των ομάδων παραγωγής και πωλήσεων μιας επιχείρησης, όπως επίσης και μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της. ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ

  Ο οργανισμός παρέχει υπηρεσίες/ προϊόντα/ πληροφορίες σε υπαλλήλους του  Υποκατηγορία του ενδοεπιχειρησιακού ΗΕ  Κινητοί υπάλληλοι (π.χ. αντιπρόσωποι πωλήσεων) Business-to-mobile- employees

 Επιχείρηση Επιχείρηση/ Πελάτης Πελάτης

  Η κατηγορία αυτή συχνά περιλαμβάνεται στο B2B  Μπορεί οι πελάτες να είναι οι υπάλληλοι της εταιρίας  Παραδείγματα: δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο για υπαλλήλους ή δώρα σε υπαλλήλους/ άλλες επιχειρήσεις π.χ. σοκολατάκια Godiva

  Άτομα που πωλούν σε εταιρείες ή ζητούν να βρουν εταιρείες για να τους κάνουν προσφορές για κάτι που πωλούν

  Καταναλωτές πωλούν απευθείας σε άλλους καταναλωτές  Επικοινωνία μεταξύ ατόμων και ομάδων καταναλωτών (μέσω , chat, τηλεδιάσκεψης) για: ◦ Πωλήσεις από μικρές αγγελίες (π.χ. Craigslist) ◦ Διαφήμιση προσωπικών υπηρεσιών στο Διαδίκτυο ◦ Πώληση γνώσης & εξειδίκευσης (δικηγόροι, φοροτεχνικοί, επενδυτικές εταιρίες) ◦ Το πιο επιτυχημένο παράδειγμα: ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ (eBay)

 Οι εφαρμογές αυτές επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ ατόμων και ομάδων ιδιωτών (καταναλωτών) μέσω , chat, news groups και τηλεδιάσκεψης. Επίσης αναφέρεται στις πωλήσεις μεταξύ ιδιωτών όπως:  Πωλήσεις από αγγελίες, πωλήσεις σπιτιών και αυτοκινήτων.  Διαφήμιση προσωπικών υπηρεσιών στο Internet.  Πώληση γνώσης & εξειδίκευσης. 

  Δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες του Internet να μοιράζονται αρχεία και πόρους υπολογιστών απευθείας χωρίς να πρέπει να χρησιμοποιήσουν έναν κεντρικό διακομιστή Web  Τα επιχειρηματικά μοντέλα είναι συχνά ασυνήθιστα, σε πολλές περιπτώσεις παράνομα και δέχονται τη διαρκή επίθεση των Αρχών  Παραδείγματα : ◦ The Pirate Bay The Pirate Bay ◦ Tube PlusTube Plus ◦ iTunes της Apple ( νόμιμα, προστατευμένη ψηφιακή μουσική και ψηφιακά βίντεο) iTunes

  Αναφέρεται στη χρήση ασύρματων κινητών συσκευών για πραγματοποίηση συναλλαγών στο Web  Περιλαμβάνει τη χρήση ασύρματων δικτύων για φορητούς υπολογιστές, smartphones (iPhone, Android, Blackberry) και tablet (π.χ. iPad)  Περιλαμβάνει συγκρίσεις τιμών καταστημάτων, τραπεζικές συναλλαγές, ταξιδιωτικές κρατήσεις...  Λιανικό κ-εμπόριο: 40 δις $ το 2013

  Υποστηρίζεται από τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαδικτυακές κοινωνικές σχέσεις  Αναφέρεται ως εμπόριο Facebook  Βασίζεται στην αυξημένη δημοτικότητα της κοινωνικής εγγραφής, διαδικτυακή ειδοποίηση, συστάσεις από διαδικτυακούς φίλους  ΗΠΑ 5 δις $ 2013, Παγκοσμίως 8 δις $  Το Facebook είναι το κορυφαίο site κοινωνικής δικτύωσης και κοινωνικού ηλεκτρονικού εμπορίου  Βρίσκεται σε βρεφική ηλικία

  Επικεντρώνεται στην ενημέρωση του καταναλωτή βάσει της γεωγραφικής του θέσης  Οι τοπικοί έμποροι χρησιμοποιούν διάφορες διαδικτυακές τεχνικές μάρκετινγκ για να οδηγήσουν τους καταναλωτές στα καταστήματά τους  Η Groupon προσφέρει στους συνδρομητές της ημερήσιες προσφορές από τοπικές επιχειρήσεις με τη μορφή κουπονιών, τα οποία τίθενται σε ισχύ όταν αρκετοί συνδρομητές συμφωνήσουν να προχωρήσουν σε αγορά

  Β2Β 4,7 τρις $  B2C 419 δις $  C2C 90 δις $  Κινητό εμπόριο 40 δις $  Κοινωνικό εμπόριο 5 δις $  Τοπικό εμπόριο 4,4 δις $

  Η ηλεκτρονική παράδοση πληροφοριών για εκπαίδευση και επιμόρφωση  Προσφερόμενη υπηρεσία είναι η γνώση. Η εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει εφαρμογές που απευθύνονται τόσο σε υπαλλήλους οργανισμών πάσης φύσεως, όσο και σε τελικούς καταναλωτές.  openeclass.aua.gr openeclass.aua.gr  elearn.elke.uoa.gr (150 προγράμματα) elearn.elke.uoa.gr  ( free online courses from top universities courses)

  Μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου, κατά το οποίο μία κυβερνητική οντότητα αγοράζει ή παρέχει αγαθά, υπηρεσίες ή πληροφορίες σε επιχειρήσεις ή σε πολίτες ◦ Δημόσιος Φορέας με Επιχείρηση (Government to Business, G2B) ◦ Δημόσιος Φορέας με Πολίτη/Καταναλωτή (Government to Customer, G2C)

Οι Εφαρμογές η-Κυβέρνησης, κύριος φορέας των οποίων είναι το κράτος, αφορούν την παροχή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών, εφαρμογές ανάμεσα σε κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες, τη συνεργασία των κρατικών φορέων με τις επιχειρήσεις, καθώς και τις εφαρμογές της η-Δημοκρατίας. Περιπτώσεις τέτοιων εφαρμογών είναι οι εφαρμογές στη υγεία και κοινωνική ασφάλιση, οι εφαρμογές στις ένοπλες δυνάμεις, οι ηλεκτρονικές προμήθειες, η ηλεκτρονική διαχείριση λογαριασμών και ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων αλλά και οι ηλεκτρονικές τοπικές κοινότητες.

  Βασικοί στόχοι που εξυπηρετούνται από την εισαγωγή εφαρμογών ΗΕ στους κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες είναι η εξυγίανση του συστήματος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, η βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων πόρων, η εγκατάσταση πιο αποτελεσματικών τρόπων διεπαφής και αλληλεπίδρασης με εξωτερικούς φορείς και τους πολίτες, η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ή ακόμα η ενθάρρυνση για την ευρύτερη χρήση του ΗΕ, ειδικότερα από κοινωφελείς οργανισμούς και επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το δημόσιο και γενικότερα από τις επιχειρήσεις.  Taxisnet, ηλεκτρονικές υπηρεσίες IKA, διαδικτυακές δημοτικές πύλες ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ e-Goverment

  Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν περιλαμβάνει εμπορικές εφαρμογές.  Ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός μη επιχειρηματικών ιδρυμάτων (π.χ. ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, κοινωνικές οργανώσεις) χρησιμοποιούν διάφορους τύπους ΗΕ για να μειώσουν τα έξοδά τους ή για να βελτιώσουν τις λειτουργίες και την εξυπηρέτηση των πελατών τους.  eStudent.aua.gr ( Πληροφοριακό Σύστημα Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας ΓΠΑ)