Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού για Έργο eTwinning σε Περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Η νέα Πύλη eTwinning Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Το νέο Twinspace Η συνεργατική πλατφόρμα του etwinning, εργαλείο για την κοινωνική δικτύωση την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και τη διαχείριση ενός έργου.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εγκατάσταση & Διαχείριση
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Google docs Google docs forms
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και ηλεκτρονικά μαθητικά περιοδικά: Ευαναγνώσεις, το περιοδικό της Ευαγγελικής Σχολής Γεώργιος Β. Θώδης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η επιστήμη του Web.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Τίτλος πτυχιακής εργασίας Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης και μικροεφαρμογής με δυνατότητες δημιουργίας-επεξεργασίας-χρήσης εκπαιδευτικών.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Δημιουργία απλής ψηφιακής βιβλιοθήκης για σχολικές μονάδες σε περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Google docs Google docs forms
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού για Έργο eTwinning σε Περιβάλλον WordPress Παλάζης Βασίλης Υποδιευθυντής ΙΕΚ Μυτιλήνης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, M.Sc.

Έργο eTwinning “Stay Healthy, Stay Fit” A web magazine for teenagers Αρχικός Σχεδιασμός Έργου (Σεπ. 2013) Ηλεκτρονικό περιοδικό για εφήβους Θέματα υγείας, διατροφής & άθλησης Υλοποίηση στην Αγγλική Γλώσσα Συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού Διετής διάρκεια ( )

Έργο eTwinning “Stay Healthy, Stay Fit” A web magazine for teenagers Εκπαιδευτικές Μονάδες που συμμετέχουν: 3 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, Ελλάδα Saint Saint Cyril and Methodius Secondary School, Asenovgrad, Βουλγαρία 2 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Ελλάδα Immanuel-Kant-Gymnasium, Münster, Γερμανία Plunge Academic Adolfas Jucys Basic school, Plunge, Λιθουανία Drabešu internātpamatskola, Amatas novads, Λετονία

Έργο eTwinning “Stay Healthy, Stay Fit” A web magazine for teenagers Στόχοι Εκπαιδευτικοί και μαθητές να ανακαλύψουν την υγιεινή διατροφή και να υιοθετήσουν έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής. Να τονιστεί η σημασία της άσκησης και του αθλητισμού. Να βελτιώσουν οι μαθητές τις δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα. Να μάθουν οι μαθητές να ερευνούν μέσω διαδικτύου και εργαλείων ΤΠΕ αλλά και να δημοσιεύουν άρθρα. Να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των άλλων χωρών. Να συνεργαστούν οι μαθητές μεταξύ τους και να δουλέψουν αρμονικά σε ομάδες.

Έργο eTwinning “Stay Healthy, Stay Fit” A web magazine for teenagers Εργαλεία υλοποίησης TwinSpace WordPress Άλλα Web II εργαλεία (Glogster, Google Forms, Padlet, κ.α.) Κεντρικός Κόμβος Ηλεκτρονικού περιοδικού

Κεντρική Σελίδα Ηλεκτρονικού Περιοδικού

Δραστηριότητες Έργου “Stay Healthy, Stay Fit” Ορισμένες δραστηριότητες έχουν μεγάλη διάρκεια, αποτελούνται από επιμέρους δράσεις και υλοποιούνται με τη συνεργασία πολλών σχολείων. Π.χ. η σύγκριση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε διάφορες χώρες είναι μια τέτοια δραστηριότητα. Άλλες δραστηριότητες δεν είναι τόσο σύνθετες κι υλοποιούνται με τη συνεργασία δύο μόνο σχολείων. Οι πιο απλές δραστηριότητες (π.χ. συνεντεύξεις, βίντεο, δημοσκοπήσεις) δημιουργούνται από μια ομάδα μαθητών ενός σχολείου.

Δημοσιεύσεις στο Ηλεκτρονικό Περιοδικό Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες με τη βοήθεια των καθηγητών τους και συμμετέχουν σε δραστηριότητες του έργου eTwinning. Οι μαθητές γίνονται κατά κάποιο τρόπο «μικροί δημοσιογράφοι». Κάνουν έρευνα, προετοιμάζονται, συλλέγουν υλικό και τελικά δημοσιεύουν τα άρθρα τους. Εκπαιδευτικοί και μαθητές δημιουργούν άρθρα από κοινού. Ο καθένας μπορεί να υποβάλει ερωτήσεις σχετικά με δημοσιεύσεις των άλλων. Οι μαθητές όλων των σχολείων διαβάζουν τα άρθρα στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού περιοδικού, παρατηρούν, ψηφίζουν ή σχολιάζουν. Oι έφηβοι γνωρίζουν έτσι ο ένας τον άλλο και συζητούν για τα θέματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό.

Ενδεικτικές Δράσεις & Εργαλεία ΕργαλείαΕνδεικτικές ΔράσειςΣύνδεσμοι TwinSpaceΠαρουσίαση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολικών μονάδων του έργου About us GlogsterΣυνεργατικό ηλεκτρονικό πόστερ με εργασίες από διάφορα σχολεία Project Poster Google Forms Παράλληλη έρευνα για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής 1) PE Survey Form1) PE Survey Form, 2) PE Survey Results2) PE Survey Results SlideShare1) Παρουσίαση με χρήσιμες συμβουλές για ένα υγιεινό τρόπο ζωής, 2) Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών 1) Do’s and Dont’s1) Do’s and Dont’s, 2) Eating Habits Questionnaire Results2) Eating Habits Questionnaire Results PollDaddy1) Δημοσκόπηση για την αγαπημένη φυσική δραστηριότητα των μαθητών, 2) Δημοσκόπηση για θέματα υγείας 1) Favorite Physical Activity Poll1) Favorite Physical Activity Poll, 2) Health Poll2) Health Poll Padlet1) Ηλεκτρονικός συνεργατικός τοίχος με ομοιότητες και διαφορές για το πρόγευμα στην Ευρώπη, 2) Ηλεκτρονικός τοίχος με πληροφορίες για ποτά κι αναψυκτικά 1) Breakfast Wall1) Breakfast Wall, 2) Drinks Wall2) Drinks Wall

Ηλεκτρονικά Περιοδικά Υπάρχουν διάφοροι τύποι ηλεκτρονικών περιοδικών: Τα αμιγώς ηλεκτρονικά περιοδικά. Τα ηλεκτρονικά περιοδικά που ορισμένοι τόμοι τους - και όχι το κάθε τεύχος τους - εκδίδονται και σε έντυπη μορφή. Εκδόσεις σε ηλεκτρονική μορφή, πιστών αντιγράφων των έντυπων περιοδικών. Ηλεκρονικά περιοδικά γενικού ενδιαφέροντος, συγκεκριμένης θεματολογίας ή για συγκεκριμένο κοινό. Πιο ανεπίσημα ή προσωπικά περιοδικά που είναι περισσότερο γνωστά ως ιστολόγια (blogs).

Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού με WordPress Βήματα για τη δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού: Δημιουργία λογαριασμού στο wordpress.com κι επιλογή μιας μοναδικής διεύθυνσης URL (π.χ. mywebmagazine.wordpress.com) Επιλογή κατάλληλης θεματικής παραλλαγής (theme). Δημιουργία χρηστών με κατάλληλους ρόλους. Διαμόρφωση των κατάλληλων ρυθμίσεων στον πίνακα ελέγχου του wordpress.com. Δημοσίευση περιεχομένου στο ηλεκτρονικό περιοδικό.

wordpress.com vs. wordpress.org (I) Το wordpress.com είναι μία δωρεάν πλατφόρμα ιστολογίων όπου μπορεί να εγγραφεί ο οποιοσδήποτε χρήστης επιθυμεί να αποκτήσει το δικό του ηλεκτρονικό ημερολόγιο ή προσωπικό δικτυακό τόπο. Η χρήση του wordpress.com δε συνιστάται για ανάπτυξη μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας ή ιστολογίου. Ο κάθε χρήστης μπορεί να εξασφαλίσει δωρεάν μία προσωπική ιστοσελίδα με όνομα της μορφής mywebsite.wordpress.com. Το wordpress.com αυτόματα τοποθετεί διαφημίσεις στους δικτυακούς τόπους των χρηστών. Το wordpress.com προσφέρει δωρεάν ικανοποιητικό χώρο (3GB) για αποθήκευση αρχείων, φωτογραφιών κ.ο.κ. Οι δικτυακοί τόποι των χρηστών φιλοξενούνται από το wordpress.com.

wordpress.com vs. wordpress.org (II) Το wordpress.org διαθέτει ένα πλήρες Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου Ιστού ή Web CMS. Δυνατότητα επιλογής ενός επαγγελματικού ονόματος (domain name) της μορφής mywebsite.com. Δυνατότητα επιλογής παρόχου ή εταιρείας φιλοξενίας με ικανοποιητικό χώρο αποθήκευσης και επιθυμητά χαρακτηριστικά. Οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν πλήθος νέων δυνατοτήτων ο εγκαθιστώντας οποιαδήποτε πρόσθετη μονάδα (plugin) προσφέρεται μέσω της σελίδας Οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν την εμφάνιση της ιστοσελίδας τους εγκαθιστώντας οποιαδήποτε θεματική παραλλαγή (theme) είναι διαθέσιμη μέσω της σελίδας

Ρόλοι Χρηστών WordPress Οι διαχειριστές (administrators) διαθέτουν όλα τα δυνατά προνόμια. Οι αρχισυντάκτες (editors) μπορούν να δημοσιεύουν άρθρα (posts) αλλά και να επεξεργάζονται τα άρθρα των άλλων. Οι συντάκτες (authors) μπορούν να δημοσιεύουν και να επεξεργάζονται τα δικά τους άρθρα. Οι συνεργάτες (contributors) μπορούν να δημιουργούν τα δικά τους άρθρα, δίχως όμως να έχουν τη δυνατότητα δημοσίευσης. Τέλος, οι απλοί επισκέπτες μπορούν να διαβάζουν όλα τα άρθρα και σε κάποιες περιπτώσεις να τα σχολιάζουν.

Πλεονεκτήματα WordPress Απλότητα στη χρήση και την εκμάθηση Ελαφρύ σύστημα Δυνατότητα κατηγοριοποίησης περιεχομένου (π.χ. tagging) Σχολιασμός άρθρων Αξιολόγηση άρθρων Διαμοιρασμός άρθρων σε δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα Φιλικές διευθύνσεις URL Δημοτικότητα Υποστήριξη από μια πολυπληθή κοινότητα χρηστών. Οποιοδήποτε είδος ιστοσελίδας μπορεί να δημιουργηθεί σε ελάχιστο χρόνο, είτε αυτή είναι ιστολόγιο, είτε στατική ιστοσελίδα είτε ακόμα και ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop)

Συζήτηση - Συμπεράσματα Η αξιοποίηση του WordPress σε έργα eTwinning μπορεί να: Βελτιώσει τις δεξιότητες των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ. Καλλιεργήσει το πνεύμα της ομαδικής συνεργασίας. Βελτιώσει τις σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών μεταξύ τους. Αναπτύξει ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με την υγεία, τον πολιτισμό, τις επιστήμες, κ.ο.κ. Βοηθήσει στην αποτελεσματική συλλογή, ανάλυση αλλά και σύνθεση πληροφοριών. Βελτιώσει το κλίμα και τη συμπεριφορά των μαθητών μέσα στο σχολείο αλλά και να προσφέρει επιπλέον κίνητρα. Ενισχύσει τη δημιουργική και κριτική σκέψη. Συνδέσει σχολικές δράσεις με δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο.

Αφιέρωση κι Ευχαριστίες Η εργασία αφιερώνεται στον Αλέξανδρο Λαζαρίδη, εκπαιδευτικό κλάδου Φυσικής Αγωγής του 2 ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών Ευχαριστώ όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές που συμμετείχαν στο έργο eTwinnng “Stay Healthy, Stay Fit”