Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΝΑΟ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ Καρατζαφέρης Ευστάθιος Αλέξανδρος.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Σχέδια μαθημάτων μουσικής
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΓΕΝΙΚΑ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΠΕΚΙΝΟ ΕΧΕΙ ΕΚΤΑΣΗ χλμ² ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟ κατ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Επιστημολογική Επάρκεια
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Επεξεργαστής κειμένου και γλωσσική διδασκαλία. Πιθανές θετικές επιπτώσεις  Αντιμετώπιση του γραψίματος ως μιας δυναμικής – μη στατικής διδασκαλίας (αλληλοεγκιβωτισμός.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
1η Επιστημονική- Παιδαγωγική Συνάντηση Εκπ/κων Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης Θέμα: “Νέο σχολείο & Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής – Τρόποι υλοποίησής.
Σεμινάριο – Εισήγηση με θέμα: '' Ερευνητικές εργασίες, Επεξεργασία Δεδομένων- Συγγραφή και Σύνθεση του λόγου '' Για τους Εκπ/κους που έχουν αναλάβει τις.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Ενισχυτική Διδασκαλία: αποτελεσματικότερη εφαρμογή Φελούκα Βασιλική, Γιαννόπουλος Κων/νος Σχολικοί Σύμβουλοι 7 ης & 8 ης Περιφέρειας Π.Ε. Αχαΐας.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΠΑΞΩΝ. Ο σκοπός του θέματος είναι η συγγραφή στίχων και σύνθεση μελωδίας όπως και η κατασκευή μουσικών οργάνων μέσα από δημιουργική.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξ/πολης Γιώτα Τηγανούρια – Αραβία Σχολική Σύμβουλος Μουσικών Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης Δρ Εθνομουσικολογίας

Η έννοια της μονοφωνίας - Ακριβής, πανομοιότυπη, ομαδική εκτέλεση μιας μελωδίας με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις. - Διαφέρει από την ετεροφωνία όπου ναι μεν δεσπόζει μια βασική μελωδική ιδέα, αλλά με αρκετές διαφοροποιήσεις μεταξύ των ερμηνευτών, και χωρίς υψηλές απαιτήσεις. - Η μονοφωνία έπεται ιστορικά της πρωτόγονης ετεροφωνίας, ως μία καινοτόμος πρακτική αναζήτησης ή και επίδειξης μιας υψηλής μουσικής πειθαρχίας.

Συμπερασματικά: Ετεροφωνία: το αποτέλεσμα μιας άτεχνης προσπάθειας για μονοφωνία Μονοφωνία: η συνειδητή προσπάθεια για ακριβή και απόλυτη ταύτιση των πολλών διαφορετικών φωνών σε μία. Σε πολιτισμούς μουσικά εξελιγμένους, όπως ο αρχαιοελληνικός, η ετεροφωνία είναι τεχνική συνειδητά πλέον διαφοροποιημένη από την μονοφωνία.

Το τραγούδι ως το βασικό μουσικό όργανο - Η φωνή το άμεσο και φυσικό μουσικό όργανο που διαθέτουμε - Μέσα από το τραγούδι αναπτύσσεται η ακοή και αντίστροφα - Μουσική ανάγνωση – σολφέζ μέσα από το τραγούδι για κατανόηση του μουσικού κειμένου - Προσέγγιση του κόσμου της μουσικής μέσα από τη χαρά του τραγουδιού

Κριτήρια επιλογής τραγουδιών - Το τραγούδι του δασκάλου αποτελεί πρότυπο μίμησης για τους μαθητές του - Επιλέξτε τραγούδια που σας αρέσουν - Προσέχω την έκταση των παιδικών φωνών (σολ1 – ρε' ή μι΄) - Λαμβάνω υπόψιν τα μελωδικά διαστήματα - Επιλέγουμε και τραγούδια που αρέσουν στους μαθητές μας

Βήματα στη διδασκαλία του μονοφωνικού τραγουδιού - Καλή στάση σώματος - Σωστές αναπνοές – εκπνοές - Ασκήσεις μάσκα προσώπου- φάρυγγα - Ζέσταμα φωνής- Τοποθέτηση & Καλή άρθρωση - Ζέσταμα φωνής & Τονικό ύψος - Μελωδική γραμμή – Σολφέζ & χειρονομίες - Σολφέζ - Μουσικό κείμενο & Φράσεις - Κείμενο τραγουδιού και καλή άρθρωση - Ατομική και ομαδική ερμηνεία

Καλό τραγούδι σημαίνει: - Σωστό κούρδισμα - Καλός ρυθμός - Φράσεις και σωστές αναπνοές (να μην κόβονται τα λόγια) - Καθαρό κείμενο – άρθρωση - Φωνή φυσική (χωρίς σκληράδα δυνατά ή άγρια) - Χρήση δυναμικής - Καλή διάθεση δασκάλου