Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Advertisements

Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» Εθελοντικός Οργανισμός για τα Παιδιά.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Α1 Σχολ. Έτος «Η ομάδα κερδίζει» Υπεύθυνη καθηγήτρια Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ06.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Χρηματοοικονομικές Αγορές*
Καλές πρακτικές Ελίνα Ρέπα
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Μαθησιακές δραστηριότητες και εμπλοκή
Roundtable Stakeholder Meeting
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Ο ελληνικός κόμβος για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων
Αντιπολεμικά Τραγούδια
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ετήσια ερευνητική εργασία (project)
Πρόγραμμα Κοινωνικοοικονομικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Μεγάλο θάρρος.
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
UNICA Network of Universities from the Capitals of Europe
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
Ενεργός Πολίτης Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Τοπικής Δημοκρατίας
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Η οργάνωση του χώρου στην κοινωνία.
Programme for International Student Assessment 2018
Anti-bullying Campaign
Τρία χρόνια εφαρμογής της βιωματικής Άσκησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Programme for International Student Assessment 2018
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Programme for International Student Assessment 2018
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 8. Ευκαιρίες ενιαίας αγοράς της ΕΕ για τις μικρές.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς συμβάσεις το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο το εθνικό θεσμικό πλαίσιο τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης

Προσδοκώμενα αποτελέσματα: να αναγνωρίζετε τα δικαιώματα του παιδιού να γνωρίζετε τις διεθνείς συμβάσεις, το ευρωπαϊκό και το εθνικό θεσμικό πλαίσιο να γνωρίζετε τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού να γνωρίζετε τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και των ΜΚΟ να προτείνετε μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης

Έννοιες κλειδιά:  Δικαιώματα του παιδιού  Σωματική, πνευματική και ψυχική ανάπτυξη, ελευθερία έκφρασης, σωματική ακεραιότητα, ιδιοκτησία  Διεθνείς Συμβάσεις, Ευρωπαϊκό και Εθνικό θεσμικό πλαίσιο, Συνήγορος του Πολίτη, Συνήγορος του παιδιού, ΜΚΟ, Επιτροπές για την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού  Σχολική βία και εκφοβισμός, θυματοποίηση, θύμα, θύτης, παρατηρητής  Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης στον ενδοσχολικό και εξωσχολικό χώρο  Δικαιώματα και υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών  Σκοπός της εκπαίδευσης

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ: ελευθερίες χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων, εθνικής και κοινωνικής καταγωγής ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: το παιδί χρήζει ειδικής προστασίας, λήψη αποφάσεων με βάση το απόλυτο συμφέρον του, προστασία από βία, προσβολή, κακομεταχείριση, σεξουαλική βία, δικαίωμα ελεύθερης σκέψης και συνείδησης, δικαίωμα ψυχοσωματικής και πνευματικής ανάπτυξης Το παιδί δεν πρέπει να υποπίπτει σε καταστάσεις απειλής της σωματικής, ψυχικής και πνευματικής του ακεραιότητας. Στέρηση συναισθηματικής φροντίδας βία και επιθετικότητα Το παιδί – θύμα : δυσλειτουργίες σε προσωπική ανάπτυξη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, περιορισμένη κοινωνικότητα, ευάλωτο σε καταστάσεις στις οποίες απειλούνται τα δικαιώματα του ως άτομο και ως μέλος του κοινωνικού συνόλου, στοχοποίηση απαιτείται μελέτη των παραγόντων που οδήγησαν το παιδί-θύμα και το παιδί- θύτη σ’ αυτήν τη συμπεριφορά

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: στόχος: η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού. Αναγνωρίζει σε Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – 2006 : ασφάλεια, σεβασμό ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής, ελευθερία σκέψης, θρησκείας, ελεύθερης έκφρασης. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: Ευρωπαϊκός Καταστατικός Χάρτης για Δημοκρατικά Σχολεία Χωρίς Βία – 2004, Πρακτικός Οδηγός για την Δημοκρατική Διακυβέρνηση των Σχολείων : ανάγκη επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και παιδιών ως μέτοχοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ: ΄Building a Europe for and with children΄ : εξάλειψη μορφών βίας, εγγύηση δικαιωμάτων παιδιών, σεβασμός απόψεων παιδιού, εκπαιδευτικά προγράμματα για προώθηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέτρα για εξάλειψη σχολικής βίας. Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Διακρατικό Πρόγραμμα DAPHNE: Επισημαίνει ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, το Υ. Π. πρέπει να εκδώσει εγκύκλιο με αρμοδιότητες υπευθύνων. Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο

Δίκτυο Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού ( Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων ) Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή Επιτροπή Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης (Ε.ΣΥ.Δ..Π) - Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) Σχολικές Μονάδες - Ομάδες Δράσεων Πρόληψης (ΟΔΠ) Περιοδική εκτίμηση του φαινομένου σχολικής βίας και εκφοβισμού σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας Ενημέρωση – επιμόρφωση εκπαιδευτικών Δράσεις ευαισθητοποίησης - ενημέρωσης

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο : στόχος η πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στον ενδοσχολικό και εξωσχολικό χώρο ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΜΑΔΩΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Διατύπωση απόψεων, προβληματισμών και προτάσεων για τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό με τεχνικές παρέμβασης, Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ευαισθητοποίηση γονέων και μαθητών και κοινωνίας Κατανόηση του φαινομένου

Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Ο Συνήγορος του Παιδιού: αποστολή του η διαμεσολάβηση ανάμεσα σε δημόσια διοίκηση και πολίτες για προστασία δικαιωμάτων παιδιού, καταπολέμηση κακοδιοίκησης και τήρηση νομιμότητας Κύριο αντικείμενο: η προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού. Ενεργεί αυτεπάγγελτα, πρωτοβουλίες για εφαρμογή διεθνών συμβάσεων. Ύστερα από υπογραφή Διεθνούς Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Παιδιού για εφαρμογή κανόνων Η Ειδική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ έκανε συστάσεις για ανεξάρτητες αρχές για τη διασφάλιση της σύμβασης, συνεργασία με ΜΚΟ, απαγόρευση βίας στα παιδιά με νόμο, ανάπτυξη προγράμματος πρόληψης για κακοποίηση παιδιών Έκθεση Παρατηρήσεων για την εφαρμογή της Σύμβασης : σύστησε σε Ελλάδα τον προσδιορισμό ρόλου του Συνηγόρου του Πολίτη. Νόμος 3094/2003 : ανέθεσε αρμοδιότητες για προάσπιση δικαιωμάτων παιδιού

Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Σχολικοί Κανονισμοί και Δημοκρατική Διοίκηση στη Β/μια Εκπαίδευση: κείμενο προς Υ. Π. για τις ελλείψεις Εκπόνηση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με νομοθετική ρύθμιση για καθορισμό εθνικού φορέα που θα έχει ευθύνη για εφαρμογή του Σχεδίου ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΟΗΕ: Ελλάδα: δεν έχει εκδώσει βασικό κείμενο για ανθρώπινα δικαιώματα, σύσταση για Εθνικό Παρατηρητήριο για δικαιώματα παιδιών Πρ0γράμματα Τα Σχολεία ως υπερασπιστές των παιδιών, Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν για τα δικαιώματα τους

ΔΙΚΤΥΟ ΜΚΟ: Σύνταξη Εναλλακτικής Έκθεσης για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού- ύστερα από Έκθεση Ελλάδας ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: συνεργάζεται με ΜΚΟ, συζήτησε την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού στην Εθνική Έκθεση για την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ – 2001 για ελεύθερη έκφραση, απαγόρευση βίας και κακομεταχείρισης. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. : Ημερίδα: «Εκφοβισμός και Βία στο Σχολείο Μεταξύ των Μαθητών’ ¨Μίλα, μη φοβάσαι΄: χρειάζεται εγκύκλιος με οδηγίες για αντιμετώπιση φαινομένου. ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΜΚΟ, συμμετοχή σε One day in Europe, every day for children, σε 1 ο Επιστημονικό Συνέδριο του European Anti- Bullying Network – 2014 «Το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολικό και διαδικτυακό περιβάλλον. Με το βλέμμα στην Ευρώπη», συμμετοχή σε DAPHNE III PROGRAMME D. G. JUSTICE ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΜΚΟ, συμμετοχή σε One day in Europe, every day for children, σε 1 ο Επιστημονικό Συνέδριο του European Anti- Bullying Network – 2014 «Το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολικό και διαδικτυακό περιβάλλον. Με το βλέμμα στην Ευρώπη», συμμετοχή σε DAPHNE III PROGRAMME D. G. JUSTICE

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ : «Παιδεία της Δημοκρατίας»: γνώσεις, προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών για υπεράσπιση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στην κοινωνία, «Εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα»: επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση, ενημέρωση για προώθηση και προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου Πρόγραμμα DAPHNE: κατά της βίας Europe’s Anti- bullying Campaign: υποχρεώσεις εκπαιδευτικών Πρόγραμμα Eurydice:το σχολείο να δίνει λύσεις σε κοινωνικά ζητήματα

Ελλείψεις σε Ελλάδα συγκεκριμένης νομοθεσίας Ελλάδα συγκεκριμένης νομοθεσίας Οι εκπαιδευτικοί:  δυναμική της ομάδας  ομαδική εργασία  ενημέρωση  ανάπτυξη δημοκρατίας  συζήτηση με παιδιά  κοινωνική, ψυχολογική και ιατρική αντιμετώπιση Η κοινότητα:  δράσεις και προγράμματα Ελλείψεις σε Ελλάδα συγκεκριμένης νομοθεσίας Ελλάδα συγκεκριμένης νομοθεσίας Οι εκπαιδευτικοί:  δυναμική της ομάδας  ομαδική εργασία  ενημέρωση  ανάπτυξη δημοκρατίας  συζήτηση με παιδιά  κοινωνική, ψυχολογική και ιατρική αντιμετώπιση Η κοινότητα:  δράσεις και προγράμματα Οι μαθητές:  κοινωνικές δεξιότητες  αυτοέλεγχος για επίλυση προβλημάτων  ομαδο- συνεργατική μάθηση  πληροφόρηση  πολιτική ευαισθητοποίηση  συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός Οι μαθητές:  κοινωνικές δεξιότητες  αυτοέλεγχος για επίλυση προβλημάτων  ομαδο- συνεργατική μάθηση  πληροφόρηση  πολιτική ευαισθητοποίηση  συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός Το σχολείο:  πολιτική κατά βίας  πολιτική για διαγωγή μαθητών  ασφαλής χώρος  μαθησιακό περιβάλλον  ενδυνάμωση θετικής συμπεριφοράς  σχολικοί κανόνες  μη στιγματιστική πολιτική Το σχολείο:  πολιτική κατά βίας  πολιτική για διαγωγή μαθητών  ασφαλής χώρος  μαθησιακό περιβάλλον  ενδυνάμωση θετικής συμπεριφοράς  σχολικοί κανόνες  μη στιγματιστική πολιτική

Οι εκπαιδευτικοί: να ενημερώνουν, να αξιοποιούν τη «δύναμη» του παιδιού, να αναπτύσσουν δραστηριότητες με συζήτηση και παιχνίδι ρόλων, να δημιουργούν θετικό κλίμα, να προστατεύουν το παιδί σε κατ’ ιδίαν συνάντηση για απενεχοποίηση και συναισθηματική ενίσχυση Όχι ποινικοποίηση της πράξης, κλίμα αποκάλυψης των περιστατικών βίας και εκφοβισμού, όχι «συμφιλίωση» του θύματος με δράστη διότι υποβόσκει η επαναθυματοποίηση

«καθηκοντολόγιο» εκπαιδευτικών, όχι όμως διευκρίνιση αρμοδιοτήτων Σχολικών Συμβούλων και Συλλόγου Διδασκόντων, ο Διευθυντής υπεύθυνος για σχολική μονάδα ο Σχολικός Σύμβουλος να έχει αρμοδιότητες και να συνεργάζεται με υπηρεσίες, πρόταση για Ομάδα Παρέμβασης με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό: καταγραφή περιστατικών, συζήτηση και διαχείριση προβλήματος, ευαισθητοποίηση, ενημέρωση, πρωτοβουλίες και αναστοχασμός επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε διαχείριση συμπεριφοράς, τεχνικές αυτοελέγχου, ενσυναίσθησης και κατανόησης, ενθάρρυνση μαθητών, καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων

Anti- bullying network: πρόταση για Σχολική Επιτροπή, Διακήρυξη Σχολείου, συνεργατικές αλληλεπιδράσεις, παροχή βοηθείας από επαγγελματίες ψυχικής υγείας ο Διευθυντής να καταγράφει τα περιστατικά,να τ’ αντιμετωπίζει και να τα παρακολουθεί, οι εκπαιδευτικοί να συζητούν με παιδιά και γονείς, να υποστηρίζουν το θύμα, να διερευνούν τους συμμετέχοντες στη βία, να εφαρμόζουν στρατηγικές, να προωθούν μαθητικά συμβούλια και ομαδοσυνεργατική μάθηση ανάγκη για κατάλληλη διαχείριση τάξης, υποστηρικτική συμπεριφορά εκπαιδευτικών και ενημέρωση τους για γνωστικό αντικείμενο και μεθόδους διδασκαλίας για ομαδοσυνεργατι- κότητα