ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΗ Ακτύπη Ουρανία Αυγουστή Ιφιγένεια Καραπασχαλίδη Παρασκευή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Βίκυ Καψή Λήδα Κωστή Α2 γυμνασίου
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ AΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ               ΜΑΝΕΝΤΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΤΖΕΦΡIΟΥ ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Αυτοκτονικότητα και κατάθλιψη: Κατανόηση και θεραπεία
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αθήνα, 23 Ιουνίου 2011 Συνέντευξη Τύπου ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΕΘΕΑ 2010.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Ναρκωτικα Συνέπειες.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ναρκωτικά Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νέους στην εξάρτηση Ομάδα: Τα ΚαρΝτάσιαΝς.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
H συμπεριφορά του σύγχρονου άνθρώπου μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία του Έλλειψη άσκησης Κακή διατροφή Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ.
Διαταραχές από χρήση Ψυχοδραστικών ουσιών
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΦΗΒΩΝ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ Εθισμός στα Ναρκωτικά
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΗ Ακτύπη Ουρανία Αυγουστή Ιφιγένεια Καραπασχαλίδη Παρασκευή

Τι είναι εξάρτηση; ΣΩΜΑΤΙΚΗ Μη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού χωρίς την ουσία  Στερητικό σύνδρομο ΨΥΧΙΚΗ Ουσία ως αυτοσκοπός

Η εξάρτηση μπορεί να είναι σωματική και ψυχολογική αλλά κυρίως ψυχολογική. Αν και η διαδικασία είναι επώδυνη, εξαρτημένος χρήστης μπορεί, αν το αποφασίσει, να απεξαρτηθεί σωματικά σε δύο-τρεις μέρες, μια βδομάδα το πολύ. Όμως, η ψυχολογική εξάρτηση μπορεί να διαρκέσει μήνες, αν όχι χρόνια, γεγονός που ορισμένες φορές κάνει το σωματικά αποτοξινωμένο χρήστη να υποτροπιάζει.

Το σύνδρομο της στέρησης Το σύνδρομο της στέρησης ακολουθεί όταν προϋπάρχει σωματική εξάρτηση και ο χρήστης δεν έχει πρόσβαση στην ουσία ή έχει αποφασίσει να διακόψει τη χρήση, επειδή επιθυμεί να απεξαρτηθεί. Η διακοπή συνοδεύεται από τα παρακάτω συμπτώματα: δυνατούς πονοκεφάλους κράμπες στο στομάχι αύξηση της πίεσης πόνους στους μυς Εμετό Διάρροια ανόρθωση των τριχών ρίγος έντονη εφίδρωση σπασμοί των άκρων ( χεριών και ποδιών ) Το σύνδρομο συνήθως διαρκεί 2-3 μέρες έως μια βδομάδα. Η έντασή του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως τα χρόνια χρήσης και το βαθμό σωματικής εξάρτησης, την ψυχολογία και τις προσδοκίες του χρήστη, καθώς και το κοινωνικό περιβάλλον.

Γιατί οι άνθρωποι καταφεύγουν στις εξαρτήσεις;  Χαμηλή αυτοεκτίμηση  Αίσθημα ανεπάρκειας  Ανία  Έλλειψη νοήματος και στόχων στη ζωή  Αρνητικά πρότυπα  Αρνητική πίεση των συνομηλίκων  Διέξοδο στις δυσκολίες Ο πιο βασικός είναι η αδυναμία του ατόμου να αντιμετωπίσει τον πόνο και τα δύσκολα συναισθήματά του, όπως μοναξιά, λύπη, απογοήτευση. Όλοι οι άνθρωποι νοιώθουν πόνο και δύσκολα συναισθήματα. Γιατί δεν καταφεύγουν όλοι στις εξαρτήσεις;

Χαρακτηριστικά Εθιστικής Προσωπικότητας Παρορμητική συμπεριφορά Δυσκολία αναβολής της ικανοποίησης Επίμονη αναζήτηση της ευχαρίστησης Δυσπροσαρμοστικότητα Κοινωνική απομόνωση-αποξένωση Ανοχή της παραβατικής συμπεριφοράς Δυσκολία σύναψης σταθερών και δημιουργικών προσωπικών σχέσεων Δυσκολία προσαρμογής στους κοινωνικούς κανόνες, στόχους και αξίες Χαμηλές αντοχές στις αντιξοότητες Λιγοστές δυνατότητες διαχείρισης του άγχους και των αρνητικών συναισθημάτων Δυσκολία σχεδιασμού και επιδίωξης στόχων Εστιασμός στην ευχαρίστηση εδώ και τώρα. Ερμηνεία της πραγματικότητας ως άσπρο-μαύρο Προσέγγιση του όλα ή τίποτα Απαισιόδοξη αντίληψη της πραγματικότητας

Τι είναι τα ναρκωτικα; Ο πιο σωστός όρος για τα "ναρκωτικά" είναι εξαρτησιογόνες ουσίες καθώς όλες αυτές οι ουσίες προκαλούν σωματική και ψυχική εξάρτηση ή μόνο ψυχική. Η χρήση των ουσιών αυτών επηρεάζει την αντίληψη και τη διάθεση και προκαλεί άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε δυσάρεστα συναισθήματα.

Κατηγοριοποίηση Με βάση το νομικό πλαίσιο οι εξαρτησιογόνες ουσίες διακρίνονται :  Νόμιμες (καπνό, αλκοόλ)  Παράνομες (χασίς, ηρωίνη, κ.α.) Με βάση τη φαρμακολογική τους δράση οι εξαρτησιογόνες ουσίες διακρίνονται σε :  Ψευδαισθησιογόνα, παραισθησιογόνα ή ψυχεδελικά (κάνναβις, μαριχουάνα, LSD κ.α.)  Διεγερτικά του Κ.Ν.Σ. (κοκαϊνη, αμφεταμίνες κ.α.)  Κατασταλτικά του Κ.Ν.Σ. (αλκοόλ, ηρεμιστικά, υπνωτικά κ.α.)  Διάφορες πτητικές ουσίες (διαλύτες κ.α. )  Κατ' εξοχήν ναρκωτικά (όπιο, μορφίνη, ηρωίνη).

Σωματικές συνέπειες για την υγεία: σήψη και σηψαιμία χρόνια ηπατίτιδα B και C Κίρρωση μόλυνση από τους ιούς HIV, HCV, HBV αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα δηλητηρίαση από ναρκωτικά πεπτικές διαταραχές και υποσιτισμός ορμονικές διαταραχές στειρότητα και ανικανότητα καρδιακή ανακοπή και αναπνευστική ανεπάρκεια Οίδημα και λοιμώδεις δερματοπάθειες παράλυση και άλλα νευρολογικά ελλείμματα επιληπτικές κρίσεις Άνοια θάνατος

Κοινωνικές συνέπειες: απώλεια του νοήματος της ζωής έλλειψη στόχων και φιλοδοξιών για μελλοντική εξέλιξη παρασιτικός τρόπος ζωής επιβίωση εις βάρος των άλλων ανεργία, χρέη, οικονομική κατάρρευση διαταραγμένες οικογενειακές σχέσεις Διαζύγια διαταραγμένες σχέσεις με γονείς και παιδιά βίαιη συμπεριφορά εγκληματικές τάσεις προβλήματα με το νόμο αυξημένος κίνδυνος θανάτου από: καυγά, αυτοκινητιστικό δυστύχημα, υπερβολική δόση, αυτοκτονία

Συνέπειες στην ψυχική υγεία: Διαταραχή της μνήμης Διαταραχές του ύπνου Μειωμένη ικανότητα ανάληψης ευθυνών Συναισθηματικό μούδιασμα Επιρρέπεια στη χειραγώγηση Έλλειμμα ηθικής Επιθετικότητα Άγχος Ψύχωση Παράνοια Κατάθλιψη Αυτοκτονικές τάσεις Πλήρης αποσύνθεση της προσωπικότητας

Υποστήριξη του χρήστη ναρκωτικών Η θεραπεία και η όλη αντιμετώπιση είναι δύσκολη και τα καλύτερα αποτελέσματα είναι δυνατόν να επιτευχθούν με τη βοήθεια του ίδιου του ατόμου και της πολιτείας με την καθοδήγηση πάντοτε των ειδικών. ‘ Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν πως ο τοξικομανής δεν πρέπει να τιμωρείται με ποινή φυλάκισης. Τα μόνα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται είναι ιατροθεραπευτικά.

Πως να βοηθήσεις ένα άτομο της οικογένειάς σου που κάνει χρήση; Κατανόηση και αγάπη Αποφυγή κριτικής και παρότρυνση για εξωτερίκευση των συναισθημάτων μέσα από συζήτηση Αποφυγή συγκρούσεων και άσκησης πίεσης Αποφυγή χαρακτηρισμών Παραπομπή σε ειδικό Αλλαγή περιβάλλοντος Ενημέρωση και επικοινωνία με τον ειδικό Βίωση αρνητικών συνεπειών από το χρήστη

Πώς μπορούμε να προλάβουμε τις εξαρτήσεις; Ποιες οι δεξιότητες που χρειάζεται ο νέος άνθρωπος για να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους γύρω του, να προσαρμόζεται στη ζωή και να αντιμετωπίζει θετικά τις δυσκολίες που συναντά; Να αποδέχεται και να αντιμετωπίζει με σεβασμό τον εαυτό του Να ανακαλύπτει τα ενδιαφέροντά του και να τα αξιοποιεί Να θέτει και να επιτυγχάνει στόχους Να μάθει να παίρνει αποφάσεις Να αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τα προβλήματά του Να αναγνωρίζει τις αξίες και τα πιστεύω του Να επικοινωνεί και να συνεργάζεται Να δημιουργεί και να διακόπτει μία σχέση όταν χρειάζεται Να αποδέχεται και να εκφράζει τα συναισθήματά του Να χειρίζεται συγκρούσεις Να λέει όχι και να διεκδικεί τα δικαιώματά του Να βρίσκει πληροφορίες και στήριξη

Ποιοι μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων; Η πρόληψη δεν είναι υπόθεση μόνο των ειδικών. Όλοι μπορούμε με τον τρόπο μας και από τη δική μας θέση να συμβάλλουμε στην πρόληψη έχοντας το ρόλο του ενήλικα- υποστηρικτή για τα παιδιά και τους νέους.

Επικεντρωμένη πρόληψη στα σχολεία 1. Ενημέρωση των μαθητών 2. Αποδοχή «ειδικών θεμάτων» για τα ναρκωτικά από αρμόδιους καθηγητές και η διαφώτιση των μαθητών 3. Διεύρυνση σχολικών εγχειριδίων 4. Οργάνωση διαφόρων δραστηριοτήτων 5. Δυνατότητα διεθνούς βιβλιογραφίας και υλικού 6. Διαφώτιση με ειδικές τηλεοπτικές εκπομπές της εκπαιδευτικής τηλεόρασης

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

Βιβλιογραφία nsf/Content/languages/$FILE/Greek.pdf nsf/Content/languages/$FILE/Greek.pdf ygeias/article/4602/psyxikes-pathiseis-kai-narkwtika.html ygeias/article/4602/psyxikes-pathiseis-kai-narkwtika.html for-lsd.html for-lsd.html and-methods/narcotics/narcotics/psychological-effects- and-addicition.html and-methods/narcotics/narcotics/psychological-effects- and-addicition.html