ΟΡΘΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Θεωρία και ασκήσεις. Τι είναι οι ορθοσωμικές ανωμαλίες Κατηγορίες Αίτια ανά κατηγορία Στατιστικά στοιχεία Τρό π οι αντιμετώ π ισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Επιχειρηματικότητα των Γυναικών Έρευνα ομάδας έργου του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς υπό την αιγίδα του καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα, στα.
Advertisements

1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
Ίκτερος Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
Απόκλίσεις της σπονδυλικής στήλης Σκολίωση, Κύφωση, Λόρδωση
Δημιουργία ΚΕΠ Υγείας (Κέντρο Πρόληψης για την Υγεία) στους Δήμους μέλη του ΕΔΔΥΠΠΥ Σωτήρης Παπασπυρόπουλος Γενικός Διευθυντής ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ.
Στοιχειώδη Σωμάτια ΙΙ (8ου εξαμήνου, εαρινό ) Χ. Πετρίδου & Κ. Κορδάς Μάθημα 3α Ενεργός διατομή και μέση ελεύθερη διαδρομή Λέκτορας Κώστας Κορδάς.
Δομή των Χρηματοπιστωτικών Αγορών Ανάλογα με την διάρκεια (οικονομική ζωή) των χρηματοπιστωτικών προϊόντων που διαπραγματεύονται στις αγορές έχουμε την.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 3: Ποιοτικός Έλεγχος στα Έπιπλα Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I.
4 ο Εργαστήριο επιδημιολογίας. Διαγνωστικές δοκιμασίες Όταν αξιολογούμε μια διαγνωστική δοκιμασία πρέπει να σκεφτούμε 3 πράγματα. Είναι χρήσιμη ; Είναι.
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Σύνδεσμοι στο γόνατο Πλάγιοι Χιαστοί Καθεκτικοί. Οπίσθιος χιαστός σ. Μηριαίο οστό Έξω μηνίσκος Πρόσθιος χιαστός σ. Περόνη Έσω μηνίσκος. Κνήμη.
Δημήτρης Μαμάης ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ
Test.
Test.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015
Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Στατιστική ανάλυση των πειραματικών μετρήσεων
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΤΙΕΡΥΘΡΟΚΥΤΤΑΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ - ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σημειώσεις 5ης Συνάντησης
Οξέως και χρονίως πάσχοντες
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Αρχές λειτουργίας και εφαρμογές αβαθούς γεωθερμίας Αργύριος Μπαϊρακλιλής Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κός ΑΠΘ
Πρωτεΐνες και αμινοξέα
Θεωρία.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Κατηγοριεσ αθλητων Παραολυμπιακα αθληματα
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ (από την τροχιά του Bohr στο τροχιακό της κβαντομηχανικής) ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ Β2.
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Ενθάρρυνση Επιχειρηματικών Δράσεων, Καινοτομικών Εφαρμογών
Σχεδιασμός των Μεταφορών
ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Μηχάνημα Hawley Δ. Χαλαζωνίτης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Διατροφή-Διαιτολογία
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Hθολογία (ορισμός, έννοιες)
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Σχολική Πρακτική Ι Α΄ΑΞΟΝΑΣ: Οργάνωση και Λειτουργία του Σχολείου
«Επιλογή Ανθρώπινου Δυναμικού στη Δημόσια Υπηρεσία: η Κυπριακή Εμπειρία» Ομιλία του Προέδρου της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Εργαστηριακή διάγνωση κα προκαταρκτική διαφοροποίηση Καρβαπενεμασών
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Σημειώσεις 8ης Συνάντησης
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)
Ψηφιακές ΕΙΣΟΔΟΙ/ΕΞΟΔΟΙ και Διακοπές
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Timeline of positive and negative patient cultures over the study period relative to amikacin exposure. Timeline of positive and negative patient cultures.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΘΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Θεωρία και ασκήσεις

Τι είναι οι ορθοσωμικές ανωμαλίες Κατηγορίες Αίτια ανά κατηγορία Στατιστικά στοιχεία Τρό π οι αντιμετώ π ισης Προσδιορισμός στόχου Σχεδιασμός ασκησιολογίου Ασκήσεις ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Τι είναι οι ορθοσωμικές ανωμαλίες Με τον όρο ΄΄ορθοσωμικές ανωμαλίες΄΄ αναφερόμαστε στο σύνολο των διαταραχών π ου ε π ηρεάζουν την σωστή, ‘’ ορθή ’’ στάση του σώματος συνε π ώς π ρόκειται για π αθήσεις της σ π ονδυλικής στήλης και μόνο. Οι διαταραχές αυτές α π οτελούν βασικά π ρόβλημα αισθητικό, με ό, τι αυτό συνε π άγεται στη ψυχολογία του π αιδιού, και μόνο σε ακραίες π ερι π τώσεις έχουν ε π ί π τωση στο καρδιοανα π νευστικό σύστημα και, σ π ανιότερα, στον νωτιαίο μυελό. Η διάγνωση γίνεται στην ηλικία των ετών. Ωστόσο, ο π οιοδή π οτε σύμ π τωμα π αρουσιαστεί έξω α π ό αυτά τα ηλικιακά όρια θα π ρέ π ει να κινητο π οιήσει το οικογενειακό π εριβάλλον π ρος αναζήτηση υ π οστήριξης α π ό ειδικό.

Κατηγορίες Σκολίωση ( σκολιός = κυρτός, στραβός ) : Παραμόρφωση της σ π ονδυλικής στήλης ( ΣΣ ) με κύρια χαρακτηριστικά την π λάγια κλίση και στροφή των σ π ονδύλων στο μεγαλύτερο π οσοστό. Κύφωση ( κύφος = καμ π ούρα ) : Αύξηση της φυσιολογικής κυρτότητας της θωρακικής μοίρας της ΣΣ ή δημιουργία π ρόσθιας κυρτότητας εκεί π ου φυσιολογικά δεν υ π άρχει. Κυφωσκολίωση : Συνδυασμός των ανωτέρω δύο. Λόρδωση (π ήρε την ονομασία της α π ό τη στάση π ου συνηθιζόταν να π αίρνουν οι Λόρδοι της ε π οχής ) : Αύξηση της φυσιολογικής καμ π υλότητας της σ π ονδυλικής στήλης στην οσφυϊκή μοίρα ( μέση ). Η λόρδωση της ΟΜΣΣ δεν είναι στην π ραγματικότητα π άθηση, ό π ως είναι η σκολίωση και η κύφωση, αλλά το α π οτέλεσμα μιας άλλης π αραμόρφωσης, συνήθως της κύφωσης, και μερικές φορές της δυσλειτουργίας των ισχίων.

Αίτια ανά κατηγορία - Σκολίωση Λειτουργικές ή δευτερο π αθείς σκολιώσεις ( έχουμε διατήρηση της αρχιτεκτονικής των σ π ονδύλων, έλλειψη στροφής και διόρθωση α π ό τον ίδιο ή τον γιατρό ). Οφείλονται σε αντισταθμιστικούς π αράγοντες ( κλίση λεκάνης, ανισοσκελία, π υελική ασσυμετρία ), ανταλγική σκολίωση ( δισκο π άθειες ), κακή στάση. Πρωτο π αθείς ή οργανικές σκολιώσεις ( είναι δύσκαμ π τες, δεν διορθώνονται και συνοδεύονται α π ό στροφή των σ π ονδύλων ). Α ) Ιδιο π αθής σκολίωση (80% των π ερι π τώσεων ), δεν υ π άρχει ακριβής αιτιολογία της π άθησης, ωστόσο υ π άρχουν ενδείξεις ότι στην εμφάνισή της π αίζουν ρόλο π αράγοντες κληρονομικοί (30%), μηχανικοί και διατροφής. Β ) Συγγενής σκολίωση εξαιτίας ανωμαλιών της ΣΣ. Γ ) Νευρομυική ή π αραλυτική σκολίωση λόγω διαταραχής της ισορρο π ίας των μυών του κορμού.

Εύκαμ π τη κύφωση. Είτε οφείλεται σε αδυναμία μυών ή κακή στάση είτε είναι αντισταθμιστικός π αράγοντας λόγω λόρδωσης. Δύσκαμ π τη κύφωση. Τα αίτια εντο π ίζονται στη διαταραχή της ανά π τυξης των σ π ονδύλων ή σε συγγενείς ανωμαλίες. Αίτια ανά κατηγορία - Κύφωση

ΚΥΦΩΣΗ

ΣΚΟΛΙΩΣΗ

ΛΟΡΔΩΣΗ

Στατιστικά στοιχεία Ποσοστό εφήβων 5-10% και ηλικίας α π ό 9 έως 14 ετών θα π αρουσιάσει σκολίωση. 4-8% στην ίδια κατηγορία θα π αρουσιάσουν κύφωση.

ADAM’S TEST

Τρόποι αντιμετώπισης Συνδυασμός δυναμικών ασκήσεων με αντιστάσεις και διατατικών ασκήσεων σε αναλογία 80/20. Ως π ροθέρμανση χρησιμο π οιούμε τις ίδιες ασκήσεις, αλλά σε π ιο μέτρια ένταση. Οι διατάσεις εκτελούνται στο τέλος. Λαμβάνουμε υ π όψη τον βαθμό και τη σοβαρότητα του π ροβλήματος και ρυθμίζουμε ανάλογα την ένταση των ασκήσεων ξεκινώντας π ροοδευτικά. Στόχος είναι να φτάσουμε σε ένα ε π ί π εδο ό π ου ο ασκούμενος θα ΄΄δυσκολεύεται΄΄ να εκτελέσει την άσκηση. Οι ασκήσεις εκτελούνται σε όλο το εύρος κίνησης. Ασκήσεις εδάφους, χρησιμο π οιούμε το βάρος του σώματος. Ασκήσεις με βάρη και λάστιχα. Ασκήσεις σε μηχανήματα ή στο γυμναστήριο. Αν συνυ π άρχουν καρδιοανα π νευστικά π ροβλήματα, συνδυάζουμε και την αεροβική άσκηση.

Προσδιορισμός στόχου - Προσδιορίζουμε την ελάχιστη χρονική διάρκεια του π ρογράμματος για να γίνει ε π αναξιολόγηση - Μετράμε τη βελτίωση της μυικής δύναμης - Αξιολογούμε την ευλυγισία - Σωματομετρήσεις - Ψυχολογική υ π οστήριξη

Σχεδιασμός ασκησιολογίου Θα π ρέ π ει να ληφθούν υ π όψη στον σχεδιασμό του π ρογράμματος οι εξής π αράγοντες : - Ελεύθερος χρόνος του π αιδιού. - Καλή συνεργασία με γονείς. - Εξο π λισμός ( βαράκια - όργανα γυμναστικής - κατάλληλος χώρος ). - Ιδιοσυγκρασία του π αιδιού. - Συστηματική ε π αφή μαζί του, ενθάρρυνση. - Ε π ιλογή κατάλληλων ασκήσεων, συχνότητα

Ασκήσεις ( ενδεικτικό πρόγραμμα ) 1.Ανοίγματα με βαράκια ανάσκελα > 4 Χ 12 2.Κάμψεις (pushups) με τα π όδια π άνω σε π άγκο τεντωμένα > 4 Χ Pull over με αλτήρα 4X12 4.Κρέμασμα στο μονόζυγο με τα χέρια ανοιχτά > 4 Χ 10 για δευτερόλε π τα 5.Κοιλιακοί στο μονόζυγο με τα χέρια κλειστά και τις π αλάμες π ρος τα μέσα > 4 Χ 15 6.Κοιλιακοί στο π άτωμα Plank > 3 Χ 12 στο κάθε π όδι 7.Καθίσματα > 3 Χ 12 8.Προβολές > 3 Χ 12 Διατάσεις όλων των μυών π ου ασκήθηκαν