Εισαγωγή στην Ψυχολογία. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Η ψυχολογία είναι η επιστήμη που σκοπό έχει να περιγράψει και να εξηγήσει την συμπεριφορά και τις νοητικές διεργασίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Με τον όρο Ψυχολογία (ετυμολογείται από την αρχαία ελληνική: Ψυχή + λόγος), εννοείται η μελέτη της συμπεριφοράς, του νου και της σκέψης. Κυρίως.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 1:Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Μέθοδοι έρευνας της ψυχολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Βιολογικές Βάσεις της Συμπεριφοράς και της Νόησης
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Ψυχολογία

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Η ψυχολογία είναι η επιστήμη που σκοπό έχει να περιγράψει και να εξηγήσει την συμπεριφορά και τις νοητικές διεργασίες κυρίως των ανθρώπων αλλά και των άλλων έμβιων όντων. Η ψυχολογία είναι μία εμπειρική επιστήμη που χρησιμοποιεί τη μεθοδολογία των εμπειρικών επιστημών (την παρατήρηση και το πείραμα) για να μελετήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά και νόηση. Ο προβληματικός ρόλος των νοητικών φαινομένων και της υποκειμενικής εμπειρίας στην ψυχολογία Θέματα Ορισμού

Βιολογική Ψυχολογία Βιολογικές Βάσεις της Συμπεριφοράς Αναπτυξιακή Ψυχολογία Αλλαγή της Συμπεριφοράς κατά τη Διάρκεια της Ανάπτυξης Γνωστική Ψυχολογία Νοητικές Λειτουργίες και Συμπεριφορά ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Κοινωνική Ψυχολογία Κοινωνική Γνώση και Κοινωνική Επίδραση στη Συμπεριφορά Κλινική Ψυχολογία Αποκλίσεις της Συμπεριφοράς Εκπαιδευτική Ψυχολογία Διερευνά και Αναπτύσσει Θεωρίες σχετικά με τη Μάθηση και τη Διδασκαλία Τομείς έρευνας της ψυχολογίας

Η Επιθετική συμπεριφορά μέσα από τους διαφορετικούς τομείς της ψυχολογίας Βιολογική Ψυχολογία Ποιες είναι οι βιολογικές βάσεις της επιθετικής συμπεριφοράς; Γιατί μερικά άτομα είναι πιο επιθετικά από άλλα; Αναπτυξιακή Ψυχολογία Πώς αλλάζει η επιθετική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης; Γνωστική Ψυχολογία Πώς δικαιολογούν οι άνθρωποι την επιθετική συμπεριφορά τους; ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Κοινωνική Ψυχολογία Πώς η επιθετική συμπεριφορά του ατόμου επηρεάζεται από τη συμπεριφορά των άλλων; Κλινική Ψυχολογία Πώς οι εμπειρίες της παιδικής ηλικίας, οι ασυνείδητες επιθυμίες κλπ, επηρεάζουν τη συμπεριφορά του ατόμου; Πώς μπορούμε να αλλάξουμε την επιθετική συμπεριφορά; Εκπαιδευτική Ψυχολογία Πώς να μάθουμε στα άτομα να ελέγχουν την επιθετικότητα τους; Πώς εκφράζεται η επιθετικότητα στο σχολείο;

Βιολογική Ψυχολογία Εξετάζει τις σχέσεις ανάμεσα στην συμπεριφορά και στην λειτουργία κυρίως του νευρικού συστήματος και του ενδοκρινολογικού συστήματος

Το μοντέλο Wernicke-Geschwind Τα αριστερό σχήμα απεικονίζει την ακολουθία των γεγονότων όταν μια λέξη παρουσιάζεται και το άτομο επαναλαμβάνει τη λέξη σε φωνηματική μορφή. Νευρικές ώσεις στέλνονται από το αυτί στην κύρια ακουστική περιοχή, αλλά η λέξη δεν μπορεί να γίνει κατανοητή πριν μεταφερθεί το σήμα στην περιοχή του Wernicke. Στην περιοχή του Wernicke η ακουστική μορφή της λέξης ανευρίσκεται και μεταφέρεται μέσω μιας δέσμης νευρικών ινών στην περιοχή του Broca. Στην περιοχή του Broca ενεργοποιείται ένας αρθρωτικός κώδικας για τις λέξεις, ο οποίος με τη σειρά του καθοδηγεί την κινησιακή περιοχή. Η κινησιακή περιοχή οδηγεί τα χείλη, τη γλώσσα και το λάρυγγα να παράγουν τη φωνούμενη λέξη. Στο δεξί σχήμα, μια γραμμένη λέξη παρουσιάζεται και το άτομο εκφωνεί τη λέξη. Το οπτικό εισερχόμενο στο μάτι αρχικά μεταφέρεται στην κύρια οπτική περιοχή και μετά μεταβιβάζεται στη γωνιώδη έλικα. Η γωνιώδης έλικα συνδυάζει την οπτική μορφή της λέξης με τον ανάλογο ακουστικό κώδικα στην περιοχή του Wernicke. Μόλις ο ακουστικός κώδικας ανευρίσκεται και η σημασία της λέξης αναγνωρίζεται, η εκφώνηση της λέξης επιτυγχάνεται μέσω της ίδιας ακολουθίας γεγονότων όπως και προηγουμένως. Περιοχή του Broca Κύρια ακουστική περιοχή Περιοχή του Wernicke Φώνηση μιας λέξης που ακούμε Κινησιακή περιοχή Γωνιώδης έλικα Κινησιακή περιοχή Περιοχή του Broca Κύρια οπτική περιοχή Φώνηση μιας γραμμένης λέξης

Υποκείμενα που έλαβαν μεγάλες δόσεις τεστοστερόνης στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Υποκείμενα που δεν έλαβαν τεστοστερόνη. Πηγή: Δεδομένα από τους Reinisch, Ziemba-Davis & Sanders, Βιολογικές προσεγγίσεις της μελέτης της Επιθετικής Συμπεριφοράς. ΆνδρεςΓυναίκες

Αναπτυξιακή Ψυχολογία Αλλαγές στην συμπεριφορά και νόηση με την ηλικία Πώς αναπτύσσεται μία συμπεριφορά; Πώς επηρεάζεται από το περιβάλλον;

Κινητική ανάπτυξη Η κινητική ανάπτυξη των παιδιών ακολουθεί μια καλά καθορισμένη πορεία.

Εξελικτική Ψυχολογία Μελετά την αλλαγή της συμπεριφοράς στα έμβια όντα κατά τη διάρκεια της φυλογενετικής εξέλιξης του είδους. Οι εξελικτικοί ψυχολόγοι πιστεύουν ότι η συμπεριφορά των ανθρώπων είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς περιόδου εξέλιξης μέσω της φυσικής επιλογής. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στον προσαρμοστικό χαρακτήρα της συμπεριφοράς.

Φυσική παρατήρηση Η φυσική παρατήρηση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μελετήσουμε τη συμπεριφορά των ζώων. Σε αυτή την εικόνα η Jane Goodall παρατηρεί μια ομάδα χιμπατζήδων για να συγκεντρώσει πληροφορίες για τη ζωή τους στη ζούγκλα.

Γνωστική Ψυχολογία Μελετά τις νοητικές διεργασίες της αντίληψης, της μνήμης, της λύσης προβλημάτων, της γλώσσας.

Έργο 1 Φάση μελέτης: Μελετήστε αυτή την σκακιέρα για 5΄΄ Έργο 2 Φάση μελέτης: Μελετήστε αυτή την σκακιέρα για 5΄΄ Φάση ελέγχου: Τώρα αναπαράξτε την σκακιέρα (χωρίς να την κοιτάζετε)

Σφαίρα Πεπλατυσμένη σφαίρα Κοίλη σφαίρα Διπλή Γη Γη δίσκος Γη ορθογώνιο Νοητικά μοντέλα της γης παιδιών ηλικίας 6 έως 11 ετών (από Vosniadou & Brewer, 1992). Όλα τα μοντέλα, αλλά κυρίως το μοντέλο της γης-ορθογώνιο, αναπαριστάνουν τις προσπάθειες των παιδιών να συμβιβάσουν τον ισχυρισμό των ενηλίκων ότι η γη είναι στρογγυλή με αυτό που παρατηρούν γύρω τους (κυρίως στην Champaign Urbane του Illinois όπου διεξήχθη η έρευνα).

Κοινωνική Ψυχολογία Μελετά πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο, πώς η κοινωνία επηρεάζει την συμπεριφορά των ανθρώπων

Αντιπροσωπευτικό ερέθισμα στη μελέτη του Asch (Asch, 1958) Aφού παρατηρούσαν την κάρτα Α εζητείτο από τα άτομα να επιλέξουν από την κάρτα Β τη γραμμή που είχε το ίδιο μήκος με τη γραμμή στην κάρτα Α. Οι εικόνες που απεικονίζονται εδώ είναι χαρακτηριστικές ως προς το ότι η σωστή απάντηση είναι προφανής.

Αντίσταση στη γνώμη της πλειοψηφίας (Επάνω): Όλα τα μέλη της ομάδας, εκτός από τον έκτο από τα αριστερά άνδρα, είναι συνεργάτες του ερευνητή που έχουν λάβει την οδηγία να δώσουν σταθερά λανθασμένες απαντήσεις σε 12 από τις 18 δοκιμές. Ο υπό αριθμόν 6, στον οποίο έχει ειπωθεί ότι θα συμμετάσχει σε ένα πείραμα όσον αφορά στην οπτική αντίληψη είναι επόμενο να βρίσκει τον εαυτό του ως το μοναδικό διαφωνών εφόσον δίνει τις σωστές απαντήσεις. (Κάτω αριστερά): Το άτομο δείχνοντας την πίεση της επαναλαμβανόμενης διαφωνίας με την πλειοψηφία, γέρνει μπροστά αγωνιωδώς για να μελετήσει την ερώτηση. (Κάτω Δεξιά): Αυτό το συγκεκριμένο άτομο επιμένει στη γνώμη του, λέγοντας ότι “πρέπει να λέω αυτό που βλέπω”.

Κλινική Ψυχολογία Μελετά τις αποκλίσεις και τις διαταραχές της συμπεριφοράς και προσπαθεί να τις εξηγήσει και να τις αντιμετωπίσει. Φυσιολογικό – Μη φυσιολογικό

Ψυχανάλυση Η ψυχανάλυση άρχισε εδώ στο γραφείο του Sigmund Freud. Για να βοηθήσει τους ασθενείς του να ηρεμήσουν, ο Freud τους ξάπλωνε σε αυτό τον καναπέ και μιλούσαν για τον εαυτό τους και τα συναισθήματά τους, ενώ εκείνος καθόταν σε κάποιο σημείο του δωματίου έτσι ώστε να μην τον βλέπουν.

Εκπαιδευτική Ψυχολογία Αναπτύσσει θεωρίες σχετικά με τη μάθηση και τη διδασκαλία

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗΒελτιώνοντας τη μνήμη σας Τομέας Βοηθητικές Τεχνικές Λίστες αντικειμένων Ανάγνωση βιβλίων Διαλέξεις Μελέτη για διαγωνίσματα Χρησιμοποιήστε μνημονικές στρατηγικές.Ψάξτε για ακρώνυμα που έχουν νόημα.Δοκιμάστε τη μέθοδο των θέσεων. Ακολουθήστε το σύστημα SQ3R. Καταμερίστε το χρόνο σας ώστε να σας αφήσει περιθώριο για κατανεμημένη εξάσκηση.Διαβάστε ενεργητικά και όχι παθητικά. Κρατήστε σημειώσεις αλλά καταγράψτε μόνο τα κύρια σημεία. Σκεφτείτε σχετικά με την όλη οργάνωση του υλικού. Κοιτάξτε τις σημειώσεις σας αμέσως μετά τη διάλεξη για να συμπληρώσετε τα κενά. Κάντε ένα λεπτομερές διάγραμμα των σημειώσεων σας από κάποια διάλεξη αντί να τις διαβάζετε παθητικά. Στρατηγικές για την βελτίωση της μνημονικής ικανότητας.

Η Ψυχολογία ως επάγγελμα Κλινικοί Ψυχολόγοι Συμβουλευτικοί Ψυχολόγοι Εκπαιδευτικοί Ψυχολόγοι Ψυχολόγοι της υγείας Οργανωτικοί ψυχολόγοι