ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος 2013-2014 ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ένας δρόμος μια ιστορία
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Πολιτισμική Διαμεσολάβηση στο Σχολικό Πλαίσιο
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου Ιωάννα

Τί είναι βία; H βία δεν είναι μικρό πράγμα, δεν είναι μόνο φυσική-σωματική, δεν είναι μόνο ψυχολογική, δεν είναι μόνο λεκτική, δεν είναι μόνο καταπάτηση στοιχειωδών δικαιωμάτων, έλεγχος, κοινωνική απομόνωση και οικονομική εκμετάλλευση, …

Βία είναι … Κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα. Είναι κάθε σωματική, ψυχολογική και λεκτική κακοποίηση ανθρώπου που δημιουργεί σωματικό ή και ψυχικό πόνο ή και πληγές Είναι η χρήση κάθε μορφής εξουσίας που επιβάλλεται στο άλλο άτομο για τη διατήρηση του ελέγχου της σχέσης και της συμπεριφοράς του θύματος. Συχνά συμπεριλαμβάνει παραβίαση των δικαιωμάτων του θύματος.

ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ Διαπροσωπικό (στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων) Διακρατικό (στις σχέσεις μεταξύ των κρατών) Κοινωνικό (μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης) Φυλετικό (μία φυλή εναντίον της άλλης) Προσωπικό( βία ατόμου στον ίδιο του τον εαυτό).

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Απειλή τραυματισμού (χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμούς). Υβριστικές εκφράσεις, φραστικές επιθέσεις, προσβολές και απειλές, ειρωνεία, χρήση παρατσουκλιών. Εκβιασμοί για απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων. Προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση. Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Οι θύτες ξεπερνούν το 5% Τα θύματα συστηματικής βίας είναι 10% έως 15% Τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια εμπλέκονται στην άσκηση σωματικής βίας σε αναλογία 3 προς 1.

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Βία μεταξύ των συντρόφων Βία του ενός ή και των δύο γονέων στο παιδί Σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων Επιθέσεις εφήβων προς γονείς Κακοποίηση ή εκμετάλλευση ηλικιωμένων – ανήμπορων μελών της οικογένειας Συνήθως κατηγορούν τη γυναίκα ως υπεύθυνη για την βίαιη συμπεριφορά τους. Συχνά έχουν πέσει και οι ίδιοι θύματα κακοποίησης στην παιδική τους ηλικία. Ο βίαιος άνδρας αισθάνεται ότι απειλείται από το γεγονός ότι δεν ελέγχει πλέον την γυναίκα του. Κακοποιώντας την νομίζει ότι ανακτά τον έλεγχο.

ΆΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ Θρησκευτική βία Σωματική βία Ψυχολογική βία Οικονομική βία Κοινωνική βία Εγκληματικότητα Πολιτική βία Διεθνής τρομοκρατία Βία στα γήπεδα Ρατσιστική βία

ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Οικονομικά συμφέροντα και τάση για εύκολο και γρήγορο πλουτισμό Υπερκαταναλωτισμός, υλιστικά πρότυπα, άνιση κατανομή υλικών αγαθών ανάμεσα στα κράτη Επιθυμία των ισχυρών να επιβληθούν στους αδύναμους λαούς Ανεργία, φτώχεια,ανηθικότητα Έλλειψη πίστης σε θεσμούς, ιδανικά κι αξίες, αστυφιλία, συνωστισμός Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, το άγχος, η ανασφάλεια και η αδιαφορία, ο ανταγωνισμός των ανθρωπίνων σχέσεων, η αποξένωση, η μοναξιά, η έλλειψη επικοινωνίας, ο ατομικισμός και η μη συμμετοχή στα κοινά

ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Κρίση του θεσμού της οικογένειας, λανθασμένη ανατροφή των παιδιών, μεγάλες προσδοκίες και καταπίεση που προέρχεται απ' την οικογένεια, το περιβάλλον, το σχολείο Χαμηλό πνευματικό επίπεδο, τεχνοκρατική παιδεία, τεχνολογική, βιομηχανική ανάπτυξη Προβολή σκηνών βίας από τα Μ.Μ.Ε., μιμητισμός Έλλειψη αξιοκρατίας και δικαιοσύνης, κοινωνική ανισότητα Ψυχολογικά τραύματα, τραυματικές εμπειρίες, συμπλέγματα κατωτερότητας, εκδικητικότητα, φανατισμός Ανεκτικότητα της ελεύθερης δημοκρατικής εποχής μας

ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Αντιδραστικότητα, παρορμητικότητα, ανταγωνιστικότητα των νέων Αυξημένη πίεση-στρες Η ανάγκη πρόκλησης προσοχής και θαυμασμού Αισθήματα κατωτερότητας και χαμηλής αυτοεκτίμησης

Να θυμάστε οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν βία το πράττουν για 3 λόγους  Ως μέσο έκφρασης: των συναισθημάτων θυμού και απογοήτευσης  Ως μέσο χειραγώγησης: ώστε να μπορούν να ελέγξουν ανθρώπους και καταστάσεις  Ως μέσο για αντίποινα: σαν απάντηση στην βία που οι ίδιοι έχουν δεχτεί

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ​ Πολιτιστική οπισθοδρόμηση (έλλειψη δημιουργικότητας, μαζική κουλτούρα)​ Αδιαφορία για το κοινωνικό συμφέρον (κυριαρχία του ατομισμού)​ Μεγαλύτερη όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων, υποχώρηση των ανθρωπιστικών αξιών Χαλάρωση των κοινωνικών κανόνων, αναποτελεσματικότητα των νόµων​ Διακυβεύεται η πολιτική σταθερότητα​ (επιθετικότητα, αναρχία), αναστολή οικονοµικής προόδου ​

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ​ Σωµατικές βλάβες​ Δημιουργία ψυχολογικών προβλημάτων (πλήξη,​ άγχος, κατάθλιψη)​ Περιορισµός της ελευθερίας, επικράτηση ανασφάλειας, φόβου, δυσπιστίας, αισθήματος αδικίας Εθισµός στα φαινόμενα της κοινωνικής παθογένειας​ (έγκληµα, κλοπή)​ Κυριαρχία της απαισιοδοξίας, στέρηση της ηρεµίας, ευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καχυποψία, εσωστρέφεια​

Ενδοοικογενειακή Βία: Τρόποι αντιμετώπισης Το θύμα θα πρέπει να: Αναφέρει το πρόβλημα Συνειδητοποιήσει την ανάγκη για ψυχολογική βοήθεια Βρει το κουράγιο να μην δίνει σημασία στις συγνώμες και στα παρακάλια του θύτη Προφυλάξει τον εαυτό του και κυρίως τα παιδιά (εάν υπάρχουν) από το να βλέπουν τις σκηνές βίας Τολμήσει μια καινούρια αρχή Ξαναβρεί την ελπίδα, να ξεχάσει τον φόβο, να δώσει δυναμικές λύσεις γιατί πρόκειται για την ίδια του τη ζωή Να θυμάται πάντοτε πως τίποτα δεν δικαιολογεί την βία! Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να λύσει κανείς ένα πρόβλημα Ως έσχατη λύση να ζητήσει αστυνομική παρέμβαση η οποία θα έχει ως στόχο: -Την προστασία και την ασφάλεια του θύματος -Την αντιμετώπιση του προβλήματος με βάση τους δικονομικούς κανόνες, εφόσον καταγγέλλονται ή διαπιστώνονται ποινικά αδικήματα

Σχολική Βία : Μέθοδοι πρόληψης και αντιμετώπισης από την πλευρά του εκπαιδευτικού Πρόληψη: Συζήτηση για τα δικαιώματα, τους κανόνες συμπεριφοράς και τους τρόπους αντιμετώπισης της βίας Αναζήτηση αιτιών που μπορεί να προκαλέσουν την περιθωριοποίηση των μαθητών Άσκηση ουσιαστικής εποπτείας Αντιμετώπιση: Διαβεβαίωση του θύματος ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν μόνο εάν ‘σπάσει τη σιωπή του’ Άμεση ενημέρωση των γονέων του θύματος, των υπολοίπων εκπαιδευτικών και του διευθυντή Αναζήτηση της βοήθειας κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

Βιβλιογραφία ‘Παπανούτσος Ε.’, Πολιτεία και Παιδεία, στο Μαρωνίτη Ν.Δ., ο φόβος της Ελευθερίας Δοκιμές ανθρωπισμού, Αθήνα 1972 Κωνσταντογιάννης Κωνσταντίνος, Μορφές βίας, gr.com/index.php/el/anthropos/isotita/via/1102-types-of-violence Πανεπιστήμιο Κύπρου- Υπηρεσία σπουδών και φοιτητικής μέριμνας, Συναισθηματική/Ψυχολογική Βία και Κακοποίηση στις Σχέσεις Ομάδα Project ανθρωπιστικές επιστήμες, Η βία στην κοινωνία- οικογένεια- σχολείο, OIKOGENEIA-SXOLEIO.pdf Ηλιάδη Κ. Αμαλία, Η βία ως κοινωνικό φαινόμενο,